Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Laura123

Berichten: 686
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:37

_xManadisx_ schreef:
Ik vind spots ook gaaf, maar mijn budget laat het helaas niet toe :(

Hier over 2,5 week kijkdag :)


Spannend!! Wij aanstaande maandag onze 1e kijkdag *\o/*


paars

Berichten: 5545
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 00:09

Oh wat fijn: kijkdag!! Zo ver is het hier nog lamg niet. Wel de “hoera” brief binnen. Ook fijn!
Veel plezier jullie!

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 13:35

Hier 4 oktober eindelijk de sleutel gekregen! Die laatste weken duurden echt heel erg lang.

Easy Stuc kwam bij ons te wanden doen. Maar wat een bedrijf zeg.... 5* voor het werk maar echt 0* voor het management en communicatie. Ik ben nog nooit zo schandalig geholpen. Ze dreigden zelfs te stoppen met de werkzaamheden.. Waarom? Omdat er een kratbier op de grond stond en ze niet voor de deur konden parkeren maar op 60m afstand... Er kwamen ook steeds meer kosten Heel anders dan de voorwaarden beschrijven maar als je in 'discussie' gaat gaan ze dus dreigen. Brr krijg er nog de rillingen van! Wat een stress en totaal niet gegaan zoals verwacht.


Afbeelding

Afbeelding
Het resultaat is zoals gezegd gelukkig perfect.

Verder zit de vloer er intussen in en ook de tuin is (deels) betegeld.


Afbeelding

Afbeelding

En de badkamer

Wat een chaos nog 10 dagen en dan gaan we verhuizen.
Afbeelding


Afbeelding

lukka63
Berichten: 1405
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 13:53

@solarhertog, wouhh ziet er prachtig uit, wat vervelend zeg van dat bedrijf,mag ik eens vragen wat voor kosten erbij kwamen mag ook per pb.

Wij hebben 21 december de oplevering baal ik wel beetje van zo net voor kerst zie er nog maar eens mensen bij te krijgen.
Welke volgorde houden jullie aan, bij ons ligt op de begane grond dan de tegelvloer, wanden moeten dan nog behangen worden met renovlies en geverfd worden met kleur.
Keuken moet ook nog geplaatst worden en op de verdieping lijmen van de pvc vloer.

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 14:57

lukka63 schreef:
@solarhertog, wouhh ziet er prachtig uit, wat vervelend zeg van dat bedrijf,mag ik eens vragen wat voor kosten erbij kwamen mag ook per pb.

Wij hebben 21 december de oplevering baal ik wel beetje van zo net voor kerst zie er nog maar eens mensen bij te krijgen.
Welke volgorde houden jullie aan, bij ons ligt op de begane grond dan de tegelvloer, wanden moeten dan nog behangen worden met Renovlies en geverfd worden met kleur.
Keuken moet ook nog geplaatst worden en op de verdieping lijmen van de pvc vloer.


Kosten voor de keuken(die in de tekening zaten, extra kosten voor de kleur meer dan op het eerste blad stonden ect. ) in beginsel hebben ze qua kosten wel gelijk, echter lever je alle informatie aan die zij vervolgens niet goed verwerken. Ondanks meerdere malen aangeven van het ontbreken van gegevens. Dat zou niet erg zijn. Uiteindelijk zijn we bijna 700 euro duurder uit dan op de eerste offerte stond.... Ondanks dat ze vanaf dag 1 al wisten welke kleuren we waar wilden, dat er een keuken in de woning aanwezig is voor oplevering. De documenten moeten waarschijnlijk gewoon door te veel verschillende afdelingen heen waardoor ze niet goed aangepast worden naar de wens van de klant.

Wij zijn begonnen met eerst de wanden, dan de vloeren. Keuken en badkamer waren voor oplevering al geplaatst. Anders zou ik beginnen met de WC en badkamer, dan de muren dan de vloer en als laatste de keuken.

lukka63
Berichten: 1405
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:16

Laten jullie trouwens een opleveringskeuring doen?

IMANDRA

Berichten: 9795
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:17

lukka63 schreef:
Laten jullie trouwens een opleveringskeuring doen?


Yes! Wij laten iemand van vereniging eigen huis komen, dat wordt echt aangeraden.

@SolarHertog: bah wat vervelend zeg! Wel mooi gedaan allemaal inderdaad :j

Wij hebben net een gesprek gehad om toch een serre te laten plaatsen straks, zo veel zin in! Wordt zo'n mooie ruimte dan die we erbij krijgen *\o/*. Nu hopen dat ons appartement genoeg overwaarde heeft om die te financieren _O-. Wel een nadeel: kan pas in de zomer geplaatst worden dus de gehele tuin moet ook even wachten tot na de zomer :))

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin


paars

Berichten: 5545
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 02:15

Oh een serre, heerlijk! Heb ik nu ook en ga ik straks zeker missen.
Hier schets ik me suf voor een goede indeling van de woonkamer. Moet voor de juiste plek van de lichtpunten en electra dat toch wel snel weten al duurt het nog ruím een jaar voor er een lampje zal branden.
Erg lastig. Veel ramen, prachtig maar….waar laat ik m’n tv…?

IMANDRA

Berichten: 9795
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 07:41

paars schreef:
Oh een serre, heerlijk! Heb ik nu ook en ga ik straks zeker missen.
Hier schets ik me suf voor een goede indeling van de woonkamer. Moet voor de juiste plek van de lichtpunten en electra dat toch wel snel weten al duurt het nog ruím een jaar voor er een lampje zal branden.
Erg lastig. Veel ramen, prachtig maar….waar laat ik m’n tv…?


Dat is precies de reden waarom ik een interieurstyliste had ingeschakeld :)).

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 09:06

Je kan ook twee (of meer) loze leidingen laten aanleggen voor je tv en de coax pas trekken als je weet waar je de tv wilt neerzetten.

Oja, nog een tip: een loze leiding die uitmondt in het plafond op de overloop. Dan kan je er tzt een extra accesspoint aanleggen. Wij hebben dat gedaan en dat is maar goed ook, want boven hebben we niks aan het WiFi-signaal van beneden.

❤️

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:20

Hooii! Wat leuk dat er een topic is voor nieuwbouwwoningen! Ik zit niet heel veel op bokt, maar lees af en toe wel wat mee, dus alle tips die ik hier tegenkom zijn handig!
Mijn vriend en ik hebben september vorig jaar een nieuwbouwwoning toegewezen gekregen in een nieuwbouwproject hier in de buurt, een tussenwoning. In december vorig jaar bij de notaris alles getekend, en de bouw is in april dit jaar begonnen. Eerste voorwachting qua oplevering was Q3 2022... Inmiddels in een nieuwsbericht gisteren te horen gekregen dat dit waarschijnlijk eerder wordt; ergens tussen week 21 en week 27 volgend jaar (ik ga uit van eind juni).

De woning wordt opgeleverd met badkamer en toilet, waarbij we zelf de tegels nog hebben kunnen aanpassen, een wand kunnen plaatsen in de badkamer met een nisje, en het badkamermeubel hebben we laten vervallen en kopen we zelf een mooie voor. Het wordt niet opgeleverd met keuken, dus deze hebben we inmiddels zelf al uitgezocht.

Nu vroeg ik mij af... Hoelang hebben jullie gewacht/gaan jullie wachten met het (laten) stucen van de woning i.v.m. bouwvocht en het ontstaan van scheuren?

Sinds afgelopen week hebben we trouwens eindelijk de muren van de begane grond staan!
Afbeelding

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

lukka63
Berichten: 1405
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:28

cindyy_1993

gefeliciteerd, leuk vooruitzicht zo net voor de zomer.
Wat betreft stucen ik heb wel horen zeggen dat een huis gesetteld is als het alle seizoenen een keer heeft meegemaakt, maar achteraf stucen hoe wil je dat doen :o ?

Wij gaan voor de zekerheid toch maar renovlies doen al heb ik ook nog wel twijfels.

paars

Berichten: 5545
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 00:04

IMANDRA schreef:
Dat is precies de reden waarom ik een interieurstyliste had ingeschakeld :)).
ja daar ga ik ook mee aan de slag. Qua verlichting ga ik voor alles van hue. Kan ik mooie scenes maken.
Qua tv…nu nog een bekabelde kpn experia modem naar mijn samsung connectbox voor the frame. Ik overweeg gewoon te gaan streamen.

@noeps ik heb geen “boven” dus dat hoeft niet.

Qua stucen; daar hoor je verschillende meningen over. Renovlies kan, stucen is wel strakker. Bij ons is er een keuze om de plafonds en de muren voor de oplevering te laten stucen. Ik denk dan (mss simpel): als dat niet zou kunnen dan zouden ze zich daar niet aan wagen toch, denkend aan garantie?

IMANDRA

Berichten: 9795
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 00:10

Nouja scheuren gaat het sowieso paars :j onze Stucadoor raadde aan glad te laten stuccen en dan inderdaad na zo’n jaar bij te laten werken :)

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

paars

Berichten: 5545
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 21:37

Oef…dan moet alles weer overhoop…de stucers zeggen: stucen is beter en de renovliesbehangers zeggen: renovlies is beter 8-)

lukka63
Berichten: 1405
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 23:18

Ik ben vandaag voor het eerst boven geweest.
Raambekleding wordt wel een uitdaging.
Afbeelding

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 07:01

Paars, wij zitten er nu een jaar in na stuccen en 2 scheurtjes. Ik zeg bewust scheurTJES want het valt totaal niet op. Als we die bij laten werken hoeft alleen de kast en de tafel aan de kant. Dus zo'n heftige ingreep is dat niet. Ze bieden het indd niet voor niks aan als optie

Lukka63 oef indd! Wel heel gaaf zo!!

Anyone who thinks sunshine is pure happiness,
*has never danced in the rain

paars

Berichten: 5545
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:05

Oh wat een mooi raam en idd…een uitdaging! Wat wil je er voor raambekleding hebben?

Idd Kirstenn, ze bieden het idd wel aan…welk seizoen werd bij jou het huis opgeleverd (zou dat nog uitmaken..??)

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:59

September, dus inmiddels iets meer dan een jaar. Wij hebben het zelf laten doen, werd niet gedaan vanuit de bouw.

Onze bouw was wel prefab, en amper/ geen regen gehad toen het dak nog open was. Dus miss dat dat nog verschil heeft gemaakt qua (bouw)vocht

Anyone who thinks sunshine is pure happiness,
*has never danced in the rain

Samantha073
Berichten: 55
Geregistreerd: 04-08-09

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 07:27

Goedemorgen
Hoelang heeft de bouw van jullie nieuwbouwhuis geduurd? Hier beginnen ze in begin november en ze geven aan maart 2023 klaar te zijn. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Urona447
Berichten: 2790
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 09:25

Bijna 1.5 jaar voor een bouw is volgens mij wel heel ruim genomen.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 09:27

November vorig jaar getekend. In april dit jaar getekend bij de notaris eind april/begin mei begonnen met de bouw. Oplevering staat voor feb/mrt gepland.

lukka63
Berichten: 1405
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 10:34

December 2020 getekend ,start bouw juni 2021, oplevering eind december 2021.

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 13:40

Startbouw november 2020 oplevering oktober 2021

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 13:41

Wij hebben in januari getekend, de bouw is half augustus begonnen en de oplevering is in Q1 2022.
Het tempo zit er goed in! De 2e verdiepingsvloer ligt er inmiddels ook in, het krijgt steeds meer vorm :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, gonniee, hel1, Letsdunit, MyChoice, noviceh, viphorse, Yttel en 100 bezoekers