Van bouwval tot landgoed

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Happinez

Berichten: 8365
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-21 22:24

Mer1980 schreef:
Oeh dat hek is helemaal achterin toch bij jullie perceel? Ideaal om dan zo het bos in te gaan. Ik zou er ook een klap plankje maken aan het hek of ene krukje zodat je op kunt stijgen als je het hek door bent ;)

klopt, bij de overgang naar het stuk bosgrond.

Adrija , Ja die is wel van ons.
goede reclameplaats juist :+

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed


deksel

Berichten: 3775
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 07:53

Adrija schreef:
Prachtige hekken :) :)
Vind die reclame in het weiland aan de A32 wat minder :o
Maar misschien is dat niet van jullie.

Nu ben ik heel benieuwd wat voor reclameplaat het is.. :+

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Van bouwval tot landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 12:22

ja ik snap de reclame daar ook wel! goede spot!

Een koude trui, is geen goede trui.

Adrija

Berichten: 1894
Geregistreerd: 28-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:31

Trui schreef:
ja ik snap de reclame daar ook wel! goede spot!

Verrommeling van het landschap. ik zou daar niet aan bij willen dragen en volgens mij is het ook niet toegestaan.

Happinez

Berichten: 8365
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-21 21:58

Adrija schreef:
Trui schreef:
ja ik snap de reclame daar ook wel! goede spot!

Verrommeling van het landschap. ik zou daar niet aan bij willen dragen en volgens mij is het ook niet toegestaan.

Dat zal, bord/hekken staan er al heel lang alleen hebben wij er nieuwe doeken op gedaan.
Die verbouwing moet toch ergens van betaald gaan worden :+ :')

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed

pillow
Berichten: 7785
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:55

Adrija schreef:
Trui schreef:
ja ik snap de reclame daar ook wel! goede spot!

Verrommeling van het landschap. ik zou daar niet aan bij willen dragen en volgens mij is het ook niet toegestaan.

Dat is wel toegestaan. Je ziet dit toch op heel veel plekken? Als ik een groot bord met weet ik wat voor tekst in mijn eigen land wil zetten mag dat gewoon. Mits het racistisch ofzo is.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 02:05

pillow schreef:
Dat is wel toegestaan. Je ziet dit toch op heel veel plekken? Als ik een groot bord met weet ik wat voor tekst in mijn eigen land wil zetten mag dat gewoon. Mits het racistisch ofzo is.

Moet je meestal een vergunning voor hebben (tenzij het op een bedrijfspand is, maar dan nog is dat aan regels gebonden) en meerdere gemeentes verbieden het bij voorbaat al om borden ed in je eigen weide te plaatsen.
Voorbeeld:
Ommen
Citaat:
Weideborden zijn in de gemeente Ommen niet toegestaan.

Drenthe
Citaat:
Ook op provinciaal niveau (Vereniging Drentse Gemeenten-verband) is het reclameprobleem, en met name het weidebordenprobleem, aan de orde gesteld. Uitkomst van het overleg is, dat het van belang is dat Drentse gemeenten het beleid op elkaar afstemmen. Beleid moet er op zijn gericht om weideborden in de gemeente niet toe te staan.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

pmarena

Berichten: 48062
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 07:21

pillow schreef:
Dat is wel toegestaan. Je ziet dit toch op heel veel plekken? Als ik een groot bord met weet ik wat voor tekst in mijn eigen land wil zetten mag dat gewoon. Mits het racistisch ofzo is.


Ik neem aan dat je "tenzij" bedoelt in plaats van "mits" :=

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 07:55

Tenzij inderdaad.

Maar het mag niet zomaar. Hier had iemand op zijn eigen terrein een aanhanger staan met reclame erop. Is toen heel veel gedoe om geweest maar moest toch echt weg.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

DubbelFun

Berichten: 88626
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Van bouwval tot landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:20

Hier langs de weg hetzelfde: aanhanger met reclame van bedrijf aan huis in eigen voortuin. Moest ook weg.

Happinez

Berichten: 8365
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-21 09:53

Volgens mij gaat het topic niet over reclame die wel of niet mag. :Y)

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed

DubbelFun

Berichten: 88626
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Van bouwval tot landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:29

Je hebt gelijk... dus back to 'business'...

Happinez

Berichten: 8365
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-21 10:36

Afgelopen dagen zijn we bezig geweest met een doorgang maken in een van de vele heuveltjes die er zijn.
Omdat ik anders straks telkens voor de weide heen moet met mijn rijpaard hebben we nu een kortere route gemaakt.
de kleine eik links is inmiddels ook weg en de bedoeling is dat de ruimte naast/voor de stal in de tegels gaat en er ook in deze doorgang nog een hek komt.
Mocht het dan van de winter echt slecht zijn kwa weer dan kan ik de pony's daar nog mooi op een verhard stukje zetten.

Afbeelding

En de vaste opzichtster <3 :')

Afbeelding

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed

DubbelFun

Berichten: 88626
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Van bouwval tot landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:43

Mooi doorkijkje ook zo :)

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Van bouwval tot landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:09

Zo dat is een mooi plekje en een hele leuke opzichtster.. :=

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Happinez

Berichten: 8365
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-21 21:26

:D eindelijk voorzichtig positief nieuws te melden.
Onze eerste toetsing op het nieuwe plan is op een kleine wijziging akkoord.


Ondertussen zijn we al verder gegaan met de tijdelijke stallen, zodat zodra het weer om slaat het paard snachts weer naar binnen kan. de herfst komt nu toch wel heel dicht bij.

Afbeelding


en ze zijn Goedgekeurd :D :+
Afbeelding

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed

charlotteehx
Berichten: 282
Geregistreerd: 30-08-18

Re: Van bouwval tot landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 21:57

Wat een schattig pony’tje! Fijn dat je nu stallen hebt om de paarden in te zetten mocht het weer het niet toelaten om ze op de wei te laten staan.

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Van bouwval tot landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:01

Ohw zo leuk! Ik ga volgen!

Pura Raza Española / Oro ✨

Volg ons op instagram

DubbelFun

Berichten: 88626
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Van bouwval tot landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:06

Ik weet niet of er nog grotere paarden in die stallen komen... maar ben je net bang dat die 'slagroom' aan het plafond door de paarden als eetbaar gezien gaat worden ??

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Van bouwval tot landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:08

Voor de veiligheid (en niet enkel er aan eten, trouwens) is het aftimmeren van dat isolatieschuim wel zo verstandig.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Happinez

Berichten: 8365
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-21 22:36

DubbelFun schreef:
Ik weet niet of er nog grotere paarden in die stallen komen... maar ben je net bang dat die 'slagroom' aan het plafond door de paarden als eetbaar gezien gaat worden ??

Ja mijn rijpaard komt er wel in te staan, maar kent de isolatie wel en blijft er vanaf. ( mijn vorige stal had het ook namelijk )
We hebben juist isolatie daar aangebracht omdat de kou en eventuele condens anders direct op de paarden komt.

charlotteehx schreef:
Wat een schattig pony’tje! Fijn dat je nu stallen hebt om de paarden in te zetten mocht het weer het niet toelaten om ze op de wei te laten staan.

Dankje ! Hij moest mee naar de show en moest wit blijven. Dus mocht hij gelijk een nachtje testen.
In principe staan mijn dieren alle dagen buiten , zomers 24/7 en swinters gaan alleen de dieren die gereden worden of drachtig zijn snachts op stal.

Ik heb nu een merrietje drachtig , dus moet nog aan de slag met de wifi op stal en dan kunnen we de camera ook op hangen.
Groot perceel is leuk, maar om wifi op alle benodigde plekken te krijgen is een crime :o :')

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed

Adrija

Berichten: 1894
Geregistreerd: 28-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 22:12

Happinez schreef:
Afgelopen dagen zijn we bezig geweest met een doorgang maken in een van de vele heuveltjes die er zijn.
Omdat ik anders straks telkens voor de weide heen moet met mijn rijpaard hebben we nu een kortere route gemaakt.
de kleine eik links is inmiddels ook weg en de bedoeling is dat de ruimte naast/voor de stal in de tegels gaat en er ook in deze doorgang nog een hek komt.
Mocht het dan van de winter echt slecht zijn kwa weer dan kan ik de pony's daar nog mooi op een verhard stukje zetten.

Heuveltjes in het terrein? Dat zijn hopelijk niet de oude houtwallen (met historische waarde) waar je stukjes van afgraaft :+ :+
Dit is welstandsgebied 'Stuwwallandschap tussen Oldemarkt en De Eese', meer specifiek de 'Kampen landschap'. Het kleinschalige kampenlandschap aan de zuidwestelijke zijde van de stuwwal is agrarisch met vruchtbare, onregelmatige verkavelde bouw- en weilanden, vaak gescheiden door houtwallen met inheemse bomen en struiken. Daarnaast zijn steilranden, loofbosjes en grote, oude loofbomen (veelal eiken) kenmerkend.

Het beleid voor het kampenlandschap is er op gericht het oorspronkelijke karakter van het gebied te bewaren en bij nieuwe ontwikkelingen voorzichtigheid te betrachten.

Het is een prachtig gebied <3


Happinez

Berichten: 8365
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-21 22:34

O jazeker wel, alleen gaan de echt oude bomen er niet vanaf hoor :')
We halen zeker niet alles weg hoor, maar helaas kan je niet alles behouden als je het ook leefbaar wil hebben.


We hebben binnenkort ook overleg met een stichting over extra nieuwe aanplant op andere plekken, dus ben benieuwd wat daar uit gaat rollen. Wij willen zelf graag aanplant langs de snelweg gaan doen.

Dan krijg je een beetje dit idee bij de grote weide.
Afbeelding

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed

Adrija

Berichten: 1894
Geregistreerd: 28-11-01

Re: Van bouwval tot landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 23:06

Snap ik, meer beplanting bij de snelweg. Goed dat je die stichting inschakelt (Landschapsbeheer Overijssel?) die zijn vaak erg deskundig.

Happinez

Berichten: 8365
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-21 23:38

Adrija schreef:
Snap ik, meer beplanting bij de snelweg. Goed dat je die stichting inschakelt (Landschapsbeheer Overijssel?) die zijn vaak erg deskundig.

Klopt ! Inderdaad hebben hun de deskundigheid in huis. Dus hopen dat we kwa ideeën op één lijn kunnen komen.


Afbeelding
Het was vannacht flink aan het spoken hier, ben toch blij dat die niet op m’n nieuwe omheining is gevallen :+

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Amazonbot, Angelaa2, Anoukjuuuhh, GoogleAdsense, Joesje, MarjanB, Mila17, Morpheus81, pien2010, Sabbientje, veerledec, venga, Webding, xxCYNNxx en 74 bezoekers