Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 10:13

Gefeliciteerd!! Wat ontzettend fijn dat er weer twee mensen een eigen stekkie hebben kunnen kopen *\o/*

En wat een ruimte zeg.. als ik in Drenthe zou kunnen werken zou ik het ook wel weten <3 <3

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 10:22

Wij zijn ook nog/weer op zoek. Vanmiddag een bezichtiging en dinsdag nog twee.

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 11:01

Wij hebben 2 x geboden
1 x is huis uit verkoop gehaald, andere huis waren we overboden
In deze markt denken wij erover om even te stoppen met zoeken tot het iets normaler is. Meeste huizen waar we op reageren zitten de bezichtigingen al vol voor het op funda staat

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 11:34

Hier is de hoop allang opgegeven. Met ons inkomen kunnen wij niets vinden icm met het overbieden. Maar ik lees nog altijd mee, erg leuk om te zien dat het sommigen van jullie wel lukt. :D

MarjanB

Berichten: 16444
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 11:38

Wij dachten ook laat maar… tot ons huis er op kwam en we toch maar gebeld hebben :')

Het is gewoon een stomme markt als je wil kopen. Als verkoper zit je nu wel fijn.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 11:58

Wij merken ook dat kopers wanhopig worden.
Omdat wij rustig aan het kijken zijn (hebben besloten nu niet weg te gaan, maar wel binnen 5 jaar) hebben wij de afgelopen 2 jaar al wel diverse mensen aan de deur gehad of briefjes in de bus of wij het willen verkopen.

ARCTN

Berichten: 566
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:23

Je kunt je huis nu wel duur verkopen, maar je moet zelf ook weer duur kopen...
Ons huis is inmiddels getaxeerd, het dubbele van onze hypotheek. Dat is opzich mooi. Maar wat wij zoeken is ook 2x zo duur. Dus uiteindelijk maakt het niks uit

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:27

ARCTN schreef:
Je kunt je huis nu wel duur verkopen, maar je moet zelf ook weer duur kopen...
Ons huis is inmiddels getaxeerd, het dubbele van onze hypotheek. Dat is opzich mooi. Maar wat wij zoeken is ook 2x zo duur. Dus uiteindelijk maakt het niks uit

Dat inderdaad.
Wij kunnen ook met een flinke overwaarde verkopen, heel fijn. Maar je moet wel wat anders terug kopen, wat uberhaupt al lastig is tenzij je een budget hebt van een paar miljoen.

Wij zitten niet op een schopstoel dus zijn maar aan het verbouwen geslagen en kijken over een jaar of 5 wel hoe het ervoor staat.

ARCTN

Berichten: 566
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:29

https://www.funda.nl/en/koop/wiuwert/hu ... kerdyk-10/

Wij zijn hier wezen kijken tijdens opendag. Prachtig gelegen! Als de stal gesloopt is en er ligt weer gras dan kun je prima paard aan huis houden.

Echter het dak is zo ontzettend slecht. Daar ben je alleen al een ton aan kwijt.

Het plekje en de ruimte is wel een ton waard. Evenals de inhoud van het huis en de bewoonbare gedeelten.
Waar ze die andere 3 ton voor vragen is mij een raadsel.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:31

Wij hebben daarom gekozen om te huren. We moesten hier eigenlijk wel weg (partner met dubbele hernia en 3 hoog zonder lift is niet een lekkere combi). We hebben flink overwaarde. Maar inderdaad, je moet ook flink investeren. Veel geld voor weinig huis. Daarom besloten te gaan huren. We hebben een fantastisch huurhuis (waarvan ik stiekem hoop dat we dat over een paar jaar kunnen kopen). Woongenot is voor ons ook enorm belangrijk en daar gaan we dik op vooruit. De overwaarde gaat apart en wie weet over een paar jaar weer waar we het voor in kunnen zetten. Maar voor nu voelt het voor ons als de juiste keuze.

Dat gezegd hebbende: vandaag om 17.00u sluit de termijn voor de biedingen. Vanmorgen nog 2 bezichtigingen gehad en volgens de makelaar gaat er 1 een bod doen zonder voorbehoud met snelle oplevering. Voor ons belangrijk, omdat we ons huurhuis al hebben en 2 oktober gaan verhuizen :D

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:33

Wij laten maandag onze woning taxeren om te kijken wat onze grootse verbouwing heeft opgeleverd. Ook een wassen neus natuurlijk, want we weten nooit of het ons harde kluswerk is geweest of de idiote markt die het resultaat geeft. Maar goed ik ben wel heel benieuwd. We hebben voor ongeveer 330k geïnvesteerd in de verbouwing en stiekem hoop ik op 400k waardestijging op de aankoopprijs. Ik denk echter dat taxateur 350k pakt, want dat komt dan uit op een mooi rond bedrag.
Deze taxateur had bij onze buren die ook een tussentijdse taxatie wilde direct kopers meegenomen die ter plekke een bod hebben neergelegd die de buren niet konden weigeren. Ik hoop niet dat hij dat bij ons ook doet. Dat zijn keuzes die ik echt niet kan handelen.

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:40

ARCTN schreef:
https://www.funda.nl/en/koop/wiuwert/hu ... kerdyk-10/

Wij zijn hier wezen kijken tijdens opendag. Prachtig gelegen! Als de stal gesloopt is en er ligt weer gras dan kun je prima paard aan huis houden.

Echter het dak is zo ontzettend slecht. Daar ben je alleen al een ton aan kwijt.

Het plekje en de ruimte is wel een ton waard. Evenals de inhoud van het huis en de bewoonbare gedeelten.
Waar ze die andere 3 ton voor vragen is mij een raadsel.


Wel een mooi huis hoor, volgens mij heb je gewoon een onwijs grote ruime woning. Ik denk dat de badkamer een selling point is :j :')

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:51

Earth schreef:
ARCTN schreef:
https://www.funda.nl/en/koop/wiuwert/hu ... kerdyk-10/

Wij zijn hier wezen kijken tijdens opendag. Prachtig gelegen! Als de stal gesloopt is en er ligt weer gras dan kun je prima paard aan huis houden.

Echter het dak is zo ontzettend slecht. Daar ben je alleen al een ton aan kwijt.

Het plekje en de ruimte is wel een ton waard. Evenals de inhoud van het huis en de bewoonbare gedeelten.
Waar ze die andere 3 ton voor vragen is mij een raadsel.


Wel een mooi huis hoor, volgens mij heb je gewoon een onwijs grote ruime woning. Ik denk dat de badkamer een selling point is :j :')


Zo die deed gewoon pijn aan m'n ogen :')

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:54

Wel leuk om daar eens binnen te kijken.
Hippe badkamer idd :')

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:55

Het is wel een prachtig sfeervol huis verder <3

ARCTN

Berichten: 566
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 20:27

Earth schreef:
ARCTN schreef:
https://www.funda.nl/en/koop/wiuwert/hu ... kerdyk-10/

Wij zijn hier wezen kijken tijdens opendag. Prachtig gelegen! Als de stal gesloopt is en er ligt weer gras dan kun je prima paard aan huis houden.

Echter het dak is zo ontzettend slecht. Daar ben je alleen al een ton aan kwijt.

Het plekje en de ruimte is wel een ton waard. Evenals de inhoud van het huis en de bewoonbare gedeelten.
Waar ze die andere 3 ton voor vragen is mij een raadsel.


Wel een mooi huis hoor, volgens mij heb je gewoon een onwijs grote ruime woning. Ik denk dat de badkamer een selling point is :j :')


Haha! Ja, de makelaar zei al:
Hier hoeven we het niet over te hebben denk ik hè? :')

ARCTN

Berichten: 566
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 20:29

Daihyo schreef:
Wij hebben daarom gekozen om te huren. We moesten hier eigenlijk wel weg (partner met dubbele hernia en 3 hoog zonder lift is niet een lekkere combi). We hebben flink overwaarde. Maar inderdaad, je moet ook flink investeren. Veel geld voor weinig huis. Daarom besloten te gaan huren. We hebben een fantastisch huurhuis (waarvan ik stiekem hoop dat we dat over een paar jaar kunnen kopen). Woongenot is voor ons ook enorm belangrijk en daar gaan we dik op vooruit. De overwaarde gaat apart en wie weet over een paar jaar weer waar we het voor in kunnen zetten. Maar voor nu voelt het voor ons als de juiste keuze.

Dat gezegd hebbende: vandaag om 17.00u sluit de termijn voor de biedingen. Vanmorgen nog 2 bezichtigingen gehad en volgens de makelaar gaat er 1 een bod doen zonder voorbehoud met snelle oplevering. Voor ons belangrijk, omdat we ons huurhuis al hebben en 2 oktober gaan verhuizen :D



Wij hebben er ook aan gedacht, maar dan moeten we 2x verhuizen. Met een 4 jarige die net naar sxhool gaat en een baby van 7 maanden, zie ik dat toch niet helemaal zitten. Dan hier nog maar even blijven. Er komt vast vanzelf iets op ons pad.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 20:38

Plukje schreef:
Wij laten maandag onze woning taxeren om te kijken wat onze grootse verbouwing heeft opgeleverd. Ook een wassen neus natuurlijk, want we weten nooit of het ons harde kluswerk is geweest of de idiote markt die het resultaat geeft. Maar goed ik ben wel heel benieuwd. We hebben voor ongeveer 330k geïnvesteerd in de verbouwing en stiekem hoop ik op 400k waardestijging op de aankoopprijs. Ik denk echter dat taxateur 350k pakt, want dat komt dan uit op een mooi rond bedrag.
Deze taxateur had bij onze buren die ook een tussentijdse taxatie wilde direct kopers meegenomen die ter plekke een bod hebben neergelegd die de buren niet konden weigeren. Ik hoop niet dat hij dat bij ons ook doet. Dat zijn keuzes die ik echt niet kan handelen.

Dat is wel heel onbeschoft van die taxateur.
Dat hadden ze mij niet moeten flikken, dan had ik ze zeker zo uit geschopt. Hij komt voor een taxatie, niet als verkoopmakelaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:50

Nou inderdaad.. rot dan even heel snel op zou mijn reactie zijn :+

Wij zoeken ook nog. Maar met het idee dat we in deze markt er toch niet tussen komen. Dus vooral bezichtigingen als goede oefening, waar op te letten en wat we daadwerkelijk goed vinden voelen aan een huis. We gaan vrijdag bij een klushuis kijken en maandag bij een huis waar je zo in kan.

Gelukkig is ons huurhuisje prima. Enkel elke maand zonde van het geld tov een hypotheek.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:55

Achterom schreef:
Dat is wel heel onbeschoft van die taxateur.
Dat hadden ze mij niet moeten flikken, dan had ik ze zeker zo uit geschopt. Hij komt voor een taxatie, niet als verkoopmakelaar!

Tja, ik ben het helemaal met je eens, maar de buren hebben het bod wel geaccepteerd, dus de taxateur heeft geleerd dat brutaal zijn helpt. Uiteraard hadden de buren ook gewoon ‘nee’ kunnen zeggen. Maar ik denk dat zo’n bod in huize Pluk voor flinke discussies zal leiden, dus ik hoop maar gewoon dat het bij ons niet gebeurt. Want, wat is het bedrag waarvoor je gaat hè? Dit ging echt om tonnen wat de buren ineens in handen kregen. Rationeel gezien snap ik wel dat mijn man dan direct zijn koffers zo pakken, maar emotioneel echt niet.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 22:09

Huurprijzen zijn idd belachelijk. Maar mensen betalen het ..

Hier iemand met een huis. Diegene betaald nog geen €100 hypotheek per maand en heeft het verhuurd voor €1350.. en binnen een halve dag weg. Super veel gegadigde ..

Wij gaan misschien komend jaar ook verhuizen.
Als ik zie wat ons huis in 2,5 jaar enkel al aan indexering gedaan heeft komt er al bijna 1,5 ton bovenop. En dan is de verbouwing nog niet mee gerekend. Echt absurd.

De buren hebben hun huis verkocht. Die hebben het in een faillissement gekocht voor ik geloof iets van 1,5 ton. Het is voor zo’n 5 ton verkocht ..
echt hoe dan? En een mensen die er op af kwamen. Niet normaal.

Hoe kan Jan modaal dat betalen ?

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 22:15

Niet..

Hier zie je veel afgestudeerden die met 4 een rijtjeshuis huren. Zodat het nog enigszins betaalbaar is. Omdat alleen een huurhuis of koophuis niet haalbaar is.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 14:19

Wij hebben vrijdag een bezichtiging gehad, moesten die middag ook al direct bieden. Zijn 17.000 boven de vraagprijs gaan zitten omdat er echt mega verbouwd moest gaan worden. Schatting 1.5 tot 2 ton dus dat is niet niks. Zijn we gebeld en overboden. Flink ook. Nu hoeven wij niet weg en hebben we geen haast maar man wat dramatisch. En ik woon in het noorden.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:33

Bizar hè floo, echt super irritant.
Wij merken het inderdaad ook bij de klus woningen.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:09

Dat het ver boven de vraagprijs weggaat verbaast me niet, maar dezelfde dag nog bieden, dat vind ik wel bizar. Je wilt er toch even goed over nadenken? Het is geen pakje boter wat je koopt... 8)7
Ben blij dat wij die nog niet zijn tegengekomen.