MacBook toont geen wifi

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 15:06

Hoi! Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen... Ik heb een MacBook pro en ik kan opeens niet meer op internet. WiFi staat volgens het menubalk aan, maar volgens de systeem preferences niet en ik krijg hem daar ook niet aan gevinkt. Ook zie ik geen enkel netwerk (ook niet die vd buren of mijn hotspot) niet in de lijst.

Is er iemand die dit toevallig ook heeft gehad?

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 16:02

En als je in de menubalk eens klikt op 'schakel wifi uit' en dan weer opnieuw inschakelen?

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 17:26

8nnemiek schreef:
En als je in de menubalk eens klikt op 'schakel wifi uit' en dan weer opnieuw inschakelen?

Dan gebeurt er niks

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 17:45

En opnieuw opstarten heb je ook geprobeerd?
Ik heb het probleem zelf nooit gehad, maar probeer even mee te denken wat ik zou doen :))

Is het probleem ontstaan na een bepaalde handeling? Een update, software installatie, zoiets?

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 19:21

8nnemiek schreef:
En opnieuw opstarten heb je ook geprobeerd?
Ik heb het probleem zelf nooit gehad, maar probeer even mee te denken wat ik zou doen :))

Is het probleem ontstaan na een bepaalde handeling? Een update, software installatie, zoiets?

Heb intussen wel 6x opnieuw opgestart. Hij deed het gisteren nog. Heb de router opnieuw aangezet maar noppes.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:35

Ik heb wel het probleem dat de mijne geen automatische verbinding meer maakt, maar zie wel gewoon netwerken staan.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 20:59

Barbabientje schreef:
Ik heb wel het probleem dat de mijne geen automatische verbinding meer maakt, maar zie wel gewoon netwerken staan.

Bij mij staan er helemaal geen netwerken helaas

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:40

Heb je die tool er al op losgelaten? Wireless diagnostics of zoiets heet het.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 22:08

Suzanne F. schreef:
Heb je die tool er al op losgelaten? Wireless diagnostics of zoiets heet het.

Die wilt niet eens openen. Sluit zichzelf af zodra ik het open. Kan ook m'n laptop uit en aan zetten (niet herstarten maar echt uit) wat ik wil maar helpt niks. Aan de internet kabel krijg ik wel verbinding dus heb daarmee de update kunnen doen maar ook dat werkt niet.

Mirre1415

Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:13

Misschien is er iets veranderd in de netwerkvoorkeuren??

Edit; Ook gecheckt op virussen??

Lunameyza

Berichten: 546
Geregistreerd: 14-06-15

Re: MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:42

Ik ben een windows gebruiker dus weet niet echt hoe apple producten werken, maar heeft je laptop misschien een system update binnen gehaald? Kan je misschien een update rollback doen?

Wifi driver herinstalleren?

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:58

Geen ervaring met Apple , maar wat ik altijd doe bij een technisch probleem is gebruik maken van Google. Vaak zijn daar stappenplannen op te vinden hoe je iets kunt oplossen.

Zo heb ik al veel technische problemen op kunnen lossen , ik vindt die stappenplannen ongelofelijk handig vaak lukt het dan prima om zelf op te lossen ( en scheelt weer naar een winkel gaan)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8294
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 00:08

Klinkt heel stom maar echt al een paar keer gehad :Y)
Staat je laptop niet op vliegtuig stand? Dat zie ik nooit op mijn scherm maar op magische wijze is dan ineens mijn wifi pleite. Ook noit geweten dat het 'vliegtuigstand' symbool van een laptop anders is dan van een telefoon. Dat had ik pas door toen mijn vriend dat knopje aanwees :Y)

Edit;

Afbeelding

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 00:31

Mogelijkheid om aan te sluiten op de utpkabel?
Eens kijken wat hij daar op doet.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 00:44

Doe eens een PRAM/NVRAM en SMC reset. Even googelen hoe dit moet bij jouw model. Welke Pro is het eigenlijk? Pre-2016 kan de WiFi kaart nog vervangen worden, daarna zit ie ingebouwd in het moederbord en wordt het bij een hardware probleem een vervelend verhaal.

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 00:54

Ik heb hetzelfde probleem na een software-update gehad, uiteindelijk mee naar de winkel gegaan waar ze me vertelden dat er een fout in de hardware zat. Had helaas geen garantie meer, dus heb ik een wifi-adapter gekocht. Waarvan de software vervolgens niet op mijn Macbook werkte :') Het was echt een heel gedoe om dat ding geïnstalleerd te krijgen (heb ook totaal geen verstand van computers :Y) ), maar uiteindelijk heb ik de juiste software kunnen downloaden en kan ik via die adapter wel gewoon weer met de wifi verbinden! Dus dat zou misschien een optie kunnen zijn, maar ik hoop voor jou dat het probleem op een makkelijkere manier op te lossen is :+

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 06:54

Muiz schreef:
Klinkt heel stom maar echt al een paar keer gehad :Y)
Staat je laptop niet op vliegtuig stand? Dat zie ik nooit op mijn scherm maar op magische wijze is dan ineens mijn wifi pleite. Ook noit geweten dat het 'vliegtuigstand' symbool van een laptop anders is dan van een telefoon. Dat had ik pas door toen mijn vriend dat knopje aanwees :Y)

Edit;

[ [url=m/6okDzC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Yep, dit heb ik ook een keer gehad. Ik heb me rot gezocht naar oplossingen. Je ziet ook nergens dat hij op vliegtuigstand staat. Alleen met die toetsencombi krijg je hem eraf.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 08:12

Muiz schreef:
Klinkt heel stom maar echt al een paar keer gehad :Y)
Staat je laptop niet op vliegtuig stand? Dat zie ik nooit op mijn scherm maar op magische wijze is dan ineens mijn wifi pleite. Ook noit geweten dat het 'vliegtuigstand' symbool van een laptop anders is dan van een telefoon. Dat had ik pas door toen mijn vriend dat knopje aanwees :Y)

Edit;

[ [url=m/6okDzC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat werkt niet, ik heb dat icoontje ook niet en als ik zoek naar vliegtuigmodus komt er niets op. Ik heb de MacBook pro 2015 versie

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:17

Het kan zijn dat je WiFi adapter kapot is. Het is verstandig om er even mee naar een winkel te gaan.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 09:21

MarlindeRooz schreef:
Het kan zijn dat je WiFi adapter kapot is. Het is verstandig om er even mee naar een winkel te gaan.

Dat vermoeden heb ik nu ook ja ;( heb voor morgen een afspraak staan bij de amac store

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 11:20

Voordat je gigantisch veel kosten gaat maken: het WiFi kaartje is voor zo’n 35 euro via eBay te koop en een Pentalobe 5 schroevendraaier voor zo’n 3 euro. Als je een paar schroefjes los en vast kan maken en een kaartje in een gleuf kan duwen (ja zo simpel is het) ben je er al. De MBP2015 gaat echt heel makkelijk open en dicht en je komt niet bij enge stekkers oid in de buurt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 11:27

MarlindeRooz schreef:
Het kan zijn dat je WiFi adapter kapot is. Het is verstandig om er even mee naar een winkel te gaan.

Ik zou Apple zelf bellen. Apple Support. Ze zeggen wel dat het geld kost maar ik heb nog nooit iets betaald. En die weten in no time wat het is. 0800 0201581

Amac zijn boeven. Die rekenen nog een tarief bovenop het Apple tarief en je moet vooraf betalen.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 15:33

janderegelaa schreef:
MarlindeRooz schreef:
Het kan zijn dat je WiFi adapter kapot is. Het is verstandig om er even mee naar een winkel te gaan.

Ik zou Apple zelf bellen. Apple Support. Ze zeggen wel dat het geld kost maar ik heb nog nooit iets betaald. En die weten in no time wat het is. 0800 0201581

Amac zijn boeven. Die rekenen nog een tarief bovenop het Apple tarief en je moet vooraf betalen.

Die hebben we uiteindelijk gebeld en die zeggen dat die wifi kaart idd vervangen zal moeten worden.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 15:34

Choiix schreef:
Voordat je gigantisch veel kosten gaat maken: het WiFi kaartje is voor zo’n 35 euro via eBay te koop en een Pentalobe 5 schroevendraaier voor zo’n 3 euro. Als je een paar schroefjes los en vast kan maken en een kaartje in een gleuf kan duwen (ja zo simpel is het) ben je er al. De MBP2015 gaat echt heel makkelijk open en dicht en je komt niet bij enge stekkers oid in de buurt.

Daar hebben we (mijn oom en ik) ook naar gekeken hij zei al die Apple dingen kan je makkelijk zelf doen. Maar durven het toch niet aan. Had een filmpje gezocht en ik vond het er toch wel ingewikkeld uitzien. Baal wel van de kosten want ik heb er eigenlijk helemaal geen geld voor..

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: MacBook toont geen wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:01

Ik wil je nogmaals benadrukken dat dit echt een klusje van niets is. Zou het echt zelf doen, binnen 5 minuten ben je klaar met 2 linker handen!