Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:42

Belgrado of Riga (en dan uitstapje naar de kust) zijn ook echt aanraders! Praag is inderdaad ook mooi.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:26

Door jullie krijg ik zin om op vakantie te gaan!

Sparen wordt m ff deze maand niet.. auto moest grote beurt hebben en dat was hard nodig -O- . 700 euro lichter.
+ nog kleding moeten kopen voor een bruiloft…
Sparen gaat op dit moment heeel langzaam, iets wat ik heel lastig vindt en er ook wel verdrietig van wordt eigenlijk..

Denk er soms aan om m’n auto weer weg te doen, maar ik heb sollicitaties waar ik die auto wel voor nodig heb. Lastig allemaal -O- .

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:42

Ik heb dat ook, Esther. Balen is dat, hè?
Ik ben in staat om mijn vakantie te annuleren omdat ik te weinig spaar naar mijn zin en er in en om het huis nog zoveel kosten aankomen. Was dus ook naar een appartement gaan kijken want dan zit dat allemaal bij de VVE. Ik ben er nog niet uit.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:48

Sparen is belangrijk, maar leven toch ook?

Ik ben weer terug van mijn survivalkamp.
Mijn God, met 4 nachten zo'n 5 uur slaap en een flink dagprogramma ben ik meer dan gesloopt.

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 21:39

Es_ther schreef:
Denk er soms aan om m’n auto weer weg te doen, maar ik heb sollicitaties waar ik die auto wel voor nodig heb. Lastig allemaal -O- .


Heb je Greenwheels in de buurt?
Want dat werkt prima. Die hebben een gratis abonnement als je het weinig gebruikt, en vanaf een aantal km in de maant is een abbo van €10 goedkoper.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 16:59

Citaat:
Maar ik heb besloten me niet in te schrijven. Wel flinke FOMO, maar de bankrekening is blij
dan maar blijven denken aan je bankrekening :+

Tja die kosten van een auto zijn soms echt mega... mobiliteit is gewoon heel duur. Heb zelf een paar jaar met Greenwheels rondgereden, dat was vooral prettig dat je geen extra onverwachte kosten had. Had toen ook een auto waar ik veel reparaties aan had gehad, werkte en woonde toen in de stad, dus weinig ritjes buiten de stad. Dan was Greenwheels een prima alternatief.
Voor nu kan ik mijn eigen auto niet missen, rij ook veel kilometers, zo'n 25.000 per jaar...

Hier ook dure dagen hoor... en dan wil ik nog op vakantie :7 ^)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 17:27

Dat zijn nog niet veel Km toch? Ik heb er jarenlang 40 000 gedaan en de laatste drie jaar 65-70.000. Nu nog 20.000 of zo en dat vind ik echt niets :D

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 18:26

Nou als je bedenkt dat ik bijna alles in de stad rij :+ dan vind ik het best veel. Maar ik kan toch niet zonder mijn auto, mijn werk is gewoon niet te doen met het OV (werk veel in de wijk / wisselende locaties en in de avonden vind ik het onveilig als ik zou fietsen... ). Electrische fiets zou wellicht nog een alternatief kunnen zijn... maar dat doe ik alleen als ik mijn auto echt niet meer kan betalen of wil betalen ;) en eigenlijk vind ik dat toch ook onveilig in de avond... dus ik sukkel zo maar door (met soms een licht schuldgevoel omdat als je het objectief bekijkt zoveel rijdt binnen zo'n kleine cirkel zeg maar... :o )

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 18:33

Wat is veel natuurlijk. Tuurlijk is 25.000 per jaar geen topscore qua kilometeraantal, maar het betekent toch dat je praktisch wel dagelijks in je wagen zit en daar dan ook niet alleen mee naar de supermarkt rijdt. En als je de auto dan in je leven zou wegdenken, is het trachten te overbruggen van 25.000 kilometer per jaar op een andere manier ineens wel 'veel'.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 19:01

Haha, ja je zal het moeten fietsen :+
Ik heb mijn auto sinds begin februari en er nu 5000 km mee gereden. Maar ik werk nog steeds thuis dus allemaal plezierritjes.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 19:39

poeh ik rij 10.000-15.000 per jaar en vind dat dus echt al wel veel, zit gevoelsmatig in ieder geval echt wel vaak in de auto, moet er niet aan denken de 40.000 aan te tikken, wil niet weten hoeveel uur dat is :+ maar ik vind autorijden dan ook niet echt leuk, wel verdomd praktisch, zou inderdaad niet zonder kunnen. Ja je zal het maar moeten fietsen.. Toch bijna 30 km per dag op de fiets bij 10.000 km :Y) dus eehhh, 120km per dag fietsen bij 40.000 km :=

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 22:01

Citaat:
Haha, ja je zal het moeten fietsen :+

Dat dus :+

Aan de andere kant.... vroegah fietste ik elke dag naar school heen en terug. Was 16 km heen, 16 km terug 32 km per dag, dus ruim 150 km per week, 600 / 700 km per maand en dan tel ik de keren naar de ponyclub op en neer etc nog niet eens mee :7
Dus erg blij met m'n auto :=

Ik heb ooit een paar jaar een commerciële functie gehad. Reed ik iets van 40 - 45.000 km per jaar dat vond ik echt de max. Vooral dat in de file staan echt... 8)7

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 07:57

Ja dat in de file staan was ik ook echt beu. Maar heb altijd graag gereden.

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:22

Dames
Mag ik hier ook komen binnen vallen met een vraag?

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:35

Vraag maar raak!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:51

Ik ga weer een dure winter in. Ga mijn 2 mini's op stal zetten, volpension, waar paard ook al staat.
Vorige winter immens gezeik gehad met jagers en als ik zie hoeveel herten er alweer rondlopen... Ik durf het gewoon niet meer om ze op de weide te laten in het jachtseizoen. Ik kan ze niet opstallen, de stal staat pal naast de omheining en die mannen knallen gewoon alsof het niks is. Vorig jaar fikse koliek door gehad. Kapotte draden, ladder over de draad waardoor iedereen constant erin en eruit kan, onrustige pony's, noem maar op.
En doordat ze niet op stal kunnen kan de weide ook niet rusten indien nodig.

Ga het wel melden bij natuur en bos met de bedragen bij, wat die onbeschofte boeren mij gaan kosten. Ok had namelijk gevraagd om de jagers te melden dat ik graag afspraken wil maken, maar ik krijg hun gegevens niet en de jagers zelf? Die zijn te arrogant om zelfs maar contact op te nemen.
Heel jammer dit.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:57

Irritant Varekaj, ik heb het ook niet op jagers. Bij mij in de buurt wordt ook veel gejaagd. Gelukkig staat er een fatsoenlijk hek om mijn perceel heen.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:05

O, dat is balen, Varekaj. Hier wordt ook wel gejaagd maar de paarden zijn er niet van onder de indruk.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:23

Als ze kunnen rondlopen is het niks. Soms moet ik ze echter weleens even in het schuilhok op stal houden als de bodem écht te slecht wordt. Dat is hooguit een weekje, maar als ze dan net komen jagen is dat drama. Want ze knallen dan terwijl ze op amper 3-5m van het hok staan. En de jagers trekken zich daar niets van aan helaas.

Als ze wat zouden melden kon ik ze die dag eraf halen, is voor iedereen meer relax maar nee. Net zoals dat ze doodleuk de draad stuk knippen als een fazant in vlucht geschoten wordt en in de weide neerkomt. Dat de pony's dan de straat op raken of kunnen meegenomen worden, "dat is dan uw probleem" zeggen ze doodleuk.

Terwijl het zo eenvoudig kan zijn met gewoon simpel berichtje "hey, we zouden dan en dan jagen".

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:35

Staat de wei ingekleurd als jachtgebied?
En altijd klacht indienen! Bij natuur en bos en bij de jachtopziener. Ik heb een duidelijke mening over jagers en voor mij mogen ze er allemaal uit.

Verder blij hier. Heb de studieplaatsen gewijzigd waardoor ik op zondag kan blijven werken. Vandaag vroegen ze of ik wou blijven en we waren allemaal zo blij :D en het scheelt financieel zoveel. Geeft hele prettige ruimte.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 16:14

Weide staat ingekleurd als jachtgebied. dat maakt me niks uit, ze mogen er jagen zolang mijn dieren geen hinder ondervinden.
Draden doorknippen en ladders plaatsen/laten staan hoort daar niet bij.

Ik heb contact gehad met natuur en bos. Zij zouden de jager contacteren (had een massa foto's van de schade etc meegestuurd) alsook de vraag dat hij me zou contacteren om naar de toekomst toe afspraken te maken. Van natuur en bos enkel een "zullen we doen" gehad en that's it.

Jammer, maar dan verlies je wel alle krediet naar de toekomst van mij uit.
De weide eruit halen qua jachtgebied heeft geen nut. Alle land er omheen blijft jachtzone dus ze kunnen sowieso pal naast de stal blijven knallen, en daarmee blijf ik het probleem houden dat ik niet kan opstallen indien nodig.

Ik heb in een andere regio ook weiland in jachtgebied en met die jagers heb ik een zeer fijne verstandhouding. Het kan dus ook netjes gaan.

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:57

PSvanLot schreef:
Vraag maar raak!

Lief bedankt!

Ik ben op zoek naar een app om m’n financiën bij te houden
Maar dan alleen contant geld en wat je dan per dag kunt bijschrijven wat er uit gaat of in komt
En dus niet gekoppeld aan m’n bankzaken of dat je van de gemeente toestemming moet krijgen :+

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:00

Daar kan ik je niet mee helpen, ik werk met een Excel bestand.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:05

Mijn telefoon is helemaal op zijn eind. Inmiddels vier jaar oud en toch echt wel versleten.

Ben nu naar een andere aan het kijken, iemand hier ervaring met een refurbished met abo?

Duhelo

Berichten: 28542
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:29

Money manager is een fijne app. Kan je bedragen in en uit laten gaan met verschillende toegewezen potjes