Inbouw zwembad

Moderators: Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird, Giolli, Hanmar, Mjetterd

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:24

JLLN_ schreef:
Pinterest is een goede, heb al wat mooie dingen gezien qua opstaande rand met rond zwembad. Ook praktischer met gras denk ik.

Ik weet niet of je echt een type zwembaduiterlijk wil of niet?
Dan kun je op pinterest ook eens zoeken op plunge pool.
Dan kom je net wat andere ideeën tegen als je niet zo van standaard houd.

I am not perfect, I am a limited edition
Ik leef in mijn eigen wereld, ze kennen me daar

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:35

JLLN_ schreef:
Ow dat valt reuze mee. Wat voor overkapping? Is dat hetzelfde als een zeil zeg maar? Of bedoel je echt zo’n koepel?

Wij hebben een soort koepel, alleen niet rond maar met rechte wanden en een dakje zodat we in ieder geval kunnen staan. Deze kunnen we geheel of gedeeltelijk open schuiven. Maar ik denk dat een zeil ook al goed kan helpen om het ergste vuil er in ieder geval uit te houden, daar heb ik alleen zelf geen ervaring mee. Hoe minder vuil er van buitenaf in kan komen, hoe beter (minder werk :D ).

superpony

Re: Inbouw zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 01:41

Maar om alg te voorkomen zou het bad open laten weer beter zijn, las ik? Hij verkleurde laatst wel iets, maar na wat dagen regen hadden we geen onderhoud gepleegd en dat is nu weer goed. Maar koud........

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 07:04

Dat durf ik niet te zeggen, wellicht scheelt het nog of je een zeil direct op het water hebt liggen of een overkapping? Bij ons gaat er ongeveer 1x per maand een scheutje anti alg in, en verder houden we het chloor op peil (maar wel zo laag mogelijk), en staat hij 24/7 te filteren. En ondanks de overkapping (waarin de temperatuur oploopt tot 50 graden :oo ) en een vaste water temperatuur van 27/28 graden hebben wij geen last van alg. Toen we hem net hadden was hij wel na een onweersbui een keer glad geworden, maar na een scheutje anti alg was dat weg, en daarna nooit meer last van gehad :)

pien_2010

Re: Inbouw zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 07:16

Maanon heb je voor mij het merk van die anti alg. Kijk ik eens of ik dat hier kan kopen. Of foto van de fles.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 07:41

Wij gebruiken deze:

Afbeelding

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-21 10:43

_CS_ schreef:
JLLN_ schreef:
Pinterest is een goede, heb al wat mooie dingen gezien qua opstaande rand met rond zwembad. Ook praktischer met gras denk ik.

Ik weet niet of je echt een type zwembaduiterlijk wil of niet?
Dan kun je op pinterest ook eens zoeken op plunge pool.
Dan kom je net wat andere ideeën tegen als je niet zo van standaard houd.

Plungepool ziet er wel tof uit, maar denk dat dat qua prijs wel op loopt

I haven't failed. I just found a 100.000 ways that won't work.