Voetafdruk plavuizen - hoe te dweilen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CairnTerrier

Berichten: 985
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Voetafdruk plavuizen - hoe te dweilen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-21 13:24

Goedemiddag Bokkers,

Wij hebben op de gehele benedenverdieping grijze betonlook tegels en dat is echt heel mooi, maar er is één nadeel en heb voor mijn idee het e.e.a. al gepeobeerd.

We lopen thuis vaak op blote voeten en hierdoor zie je de voeten als soort vetlaag op de tegels terugkomen. Als de zon er op schijnt zie je dus overal (voornamelijk) de hak van je voet en dat op het gehele oppervlak.

Na heel wat dweilen gaat dit niet weg. Heb het al geprobeerd met afwasmiddel (want, is vetvrij zou je denken), allesreiniger en ook met schoonmaakazijn. Ook heel nat dweilen, maar ook de dweil flink uitwringen biedt met bovenstaande schoonmaakmiddeltjes geen succes.

Wie o wie heeft de tip om af te komen van die "vette" voetjes op de tegels en herkent dit probleem? _/-\o_



CairnTerrier

Berichten: 985
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-21 14:48

Het is vanaf het begin al zo, naar mijn weten heeft het niets te maken met eventuele cementsluier. Het is echt gekomen door het dweilen met producten als Dreft, allesreiniger en gisteren voor het eerst maar uit wanhoop schoonmaakazijn.

Er zit wat in dat het uiteraard zorgt voor een vetlaagje en je daardoor alle afdrukken goed ziet. HG vind ik al snel ''aggresief'' klinken en durf ik ook niet zo goed. Onvetter (waar ook aanrechten mee ontvet kunnen worden) zou ik nog wel durven, maar is een hoop gedoe op mijn knietjes het gehele oppervlak afgaan :D

@ _Charlot : welke versie heb jij van de Dasty variant? Ik vraag me af of dit niet inbijt in de tegels? Dat zou mijn grootste angst zijn :o

CairnTerrier

Berichten: 985
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Voetafdruk plavuizen - hoe te dweilen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-21 15:20

Bedankt voor je reactie @ _Charlot! Al denk ik wel dat hier ook in theorie een vetlaagje in zit. Als ik mijn Boretti schoonmaak en ik boen het niet goed uit, dan zie ik ook ''vetvegen'' van de ontvetter. Lastig, lastig...

@ Kiki : Dat is een goede tip! Ik ga eens overleggen met de heer des huizes (:D) of we dat gaan bestellen. Is dat dan echt niet bijtend op de tegels? Ik ben als de dood dat dadelijk de tegels worden aangetast. :+

CairnTerrier

Berichten: 985
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-21 13:28

Heb ondertussen al het e.e.a. geprobeerd maar wist niet dat die tegels me zo aan het werk zouden zetten :+ Vanmorgen met héél heet water (gok zo'n tachtig graden) de vloeren gedweild om het vettige los te weken. Zag inderdaad af en toe wat 'sop' los komen, dus dat was nog van de vorige keer. Probeer vanaf nu alleen nog maar met heet water te dweilen, dat al de schoonmaakmiddeltjes losweken.

Andere schoonmaakmiddeltjes heb ik nog niet durven te kopen, omdat ik erg bang ben voor onze tegels (leuk een nieuw huis; ben je met alles nog zo voorzichtig...) :D

CairnTerrier

Berichten: 985
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Voetafdruk plavuizen - hoe te dweilen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-21 10:52

Bedankt voor jullie reacties!

De stoomreiniger is volgens deze website sterk af te raden (https://stomenenzuigen.nl/plavuizen-met ... hoonmaken/), dus laat ik dit dan ook maar niet proberen :=

De andere schoonmaakmiddelen ga ik zeker eens Googlen of het wat kan zijn voor onze vloer. Vind het er nu zo onverzorgd uitzien, terwijl ik heel vaak dweil.

CairnTerrier

Berichten: 985
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-21 20:12

Ik heb de oplossing hoor! Getipt door een vriendin. Zij heeft ook plavuizen en had hetzelfde probleem als ik en vele anderen in het topic. Ze raadde onderstaand product aan van de Big Bazar! Kost ook echt drie keer niks.
Afbeelding

Advies is hiermee om een paar keer achter elkaar te dweilen, dus vandaag al vier keer gedweild. Komt ook echt een hoop vet en zwart van de vloeren af (zwart als in: niet vies van het niet dweilen, maar zwart als in vet ed.). Ik ben nu al tevreden met het resultaat en vanaf nu alleen nog maar dit product gebruiken voor onze mooie plavuizen *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Eepie, GoogleAdsense, Winged en 103 bezoekers