Fun-da deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:48

Ibbel schreef:
Is ook een idee :j
Zoek een beetje een uitheemse kerkelijke splinterstroming uit (7e dag adventisten of zo) en zeg dat je 'kerkt' in je geboorteplaats want de dominee preekt daar zo mooi. Snappen ze daar prima :))
Dan wel onderduiken op zondagochtend natuurlijk hè :D


Haha ja das ook een goede...
Hele zondag misschien maar binnen sluiten zodat men denkt dat je er een hele reis voor maakt, haha.

Lastig in hoeverre je er echt rekening mee moet houden... maar (en dan heb ik het sowieso over algemeen want ik heb nog geen tijd gehad me hier in te verdiepen) het kan je natuurlijk alleen al lastig gemaakt worden met het aanvragen van vergunningen ed....

Dat is waar ik momenteel sowieso het meest tegenop zie. Wij willen best een breed palet van activiteiten bieden, al dat uitzoeken en aanvragen gaat volgens mij nog best een proces worden en ik ben wat ongeduldig aangelegd, haha

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:02

Een gemeente mag geen rekening houden met of je christelijk bent of niet. Ze mogen er niet naar vragen, en ze moeten gewoon de (landelijke) regels volgen.

Voorbeeldje: in Barneveld was vorige winter een loods verhuurd op het industrieterrein en daar had de huurder een kunstijsbaan aangelegd, die hij zondagmiddag óók openstelde. Werd protest tegen aangetekend, maar werd afgewezen. Barneveld is een SGP-gemeente, maar dit was gewoon niet in strijd met 'de zondagsrust' en er kon dus geen wettelijke grond voor verbieden worden gevonden.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:12

Ibbel schreef:
Een gemeente mag geen rekening houden met of je christelijk bent of niet. Ze mogen er niet naar vragen, en ze moeten gewoon de (landelijke) regels volgen.

Voorbeeldje: in Barneveld was vorige winter een loods verhuurd op het industrieterrein en daar had de huurder een kunstijsbaan aangelegd, die hij zondagmiddag óók openstelde. Werd protest tegen aangetekend, maar werd afgewezen. Barneveld is een SGP-gemeente, maar dit was gewoon niet in strijd met 'de zondagsrust' en er kon dus geen wettelijke grond voor verbieden worden gevonden.

Ik weet van een gemeente die daar anders over denkt.
Die werken ook gerust het waterschap tegen, door geen vergunning af te geven voor een dijkverhoging en een stuk grond waarvan het waterschap VRAAGT of ze dat als tijdelijke werklokatie mogen gebruiken, gauw verkopen aan een projectontwikkelaar, inkl bouwvergunning.

Daar ziet toch iemand over het hoofd dat het waterschap gewoon die dijk gaat verhogen, desnoods met, juridisch, geweld. Ook een gemeente staat niet boven de wet......

Maar over de kerk: ik zou gewoon uitvogelen waar de invloedrijke types zitten, me aansluiten bij die kerk. Beetje activiteit in een commissie ontplooien en vooral meedoen.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:54

Ik bedoel meer dat als dingen ter inzage liggen dat je buren dat bezwaar aan tekenen. En tuurlijk moet de gemeente daar eerlijk naar kijken. Maar zo wordt het leven je niet makkelijker gemaakt natuurlijk...kost wel weer extra tijd en gedoe.

De vraag is of je, als je zoveel moeite moet doen om goodwill te kweken (mee doen in een kerk terwijl je niet gelovig bent), dan wel thuishoort en vooral thuis gaat voelen in een gemeente waar geloof zo belangrijk is. Ik zou me er iig niet goed bij voelen om activiteiten te moeten doen voor een kerk alleen maar om het dorp niet tegen me te krijgen.
Wij zijn zelf heel open minded, iedereen is welkom en moet zichzelf kunnen zijn. Maar dat wil ik zelf dus ook kunnen...

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:08

Ik merk hier (gemeente Barneveld dus) dat het echt wel meevalt. Mijn buren zijn streng gelovig, maar we hebben prima contact.
Ik pas me wel (iets) aan in dat we geen klereherrie op zondag maken. Maar als er een paal in de wei uitligt, gaat er toch echt op zondag een nieuwe in. En dat snappen ze ook.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:23

ikke schreef:
Je hoeft natuurlijk niet christelijk te zijn om je christelijk voor te doen }:)

dat heeft mij een keer een baan gekost :x

In het appartementencomplex waar ik woon zijn de reglementen zelfs op Christelijke basis, op zondagen en Christelijke feestdagen mogen wij niet klussen en geen huishoudelijke apparaten die geluid voortbrengen gebruiken.
Iedereen gaat ook naar de kerk, dus onder kerktijd ging ik altijd stofzuigen enzo. Helaas blijven de meeste mensen nu thuis de kerkdienst doen, dus nu kan het niet meer.
Appartementen staat ook eeuwig te koop hier, zo lang dat ze zelfs onderverhuurd worden.

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:28

Morrie schreef:
ikke schreef:
Je hoeft natuurlijk niet christelijk te zijn om je christelijk voor te doen }:)

dat heeft mij een keer een baan gekost :x

In het appartementencomplex waar ik woon zijn de reglementen zelfs op Christelijke basis, op zondagen en Christelijke feestdagen mogen wij niet klussen en geen huishoudelijke apparaten die geluid voortbrengen gebruiken.
Iedereen gaat ook naar de kerk, dus onder kerktijd ging ik altijd stofzuigen enzo. Helaas blijven de meeste mensen nu thuis de kerkdienst doen, dus nu kan het niet meer.
Appartementen staat ook eeuwig te koop hier, zo lang dat ze zelfs onderverhuurd worden.

Het maakt mij verder persoonlijk niet uit, maar stofzuig jij iedere dag dan?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:39

Alja schreef:
Het maakt mij verder persoonlijk niet uit, maar stofzuig jij iedere dag dan?

ik stofzuig iedere dag, ik heb een langharige kat die door het hele huis loopt/rent

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:47

Morrie schreef:
ikke schreef:
Je hoeft natuurlijk niet christelijk te zijn om je christelijk voor te doen }:)

dat heeft mij een keer een baan gekost :x

In het appartementencomplex waar ik woon zijn de reglementen zelfs op Christelijke basis, op zondagen en Christelijke feestdagen mogen wij niet klussen en geen huishoudelijke apparaten die geluid voortbrengen gebruiken.
Iedereen gaat ook naar de kerk, dus onder kerktijd ging ik altijd stofzuigen enzo. Helaas blijven de meeste mensen nu thuis de kerkdienst doen, dus nu kan het niet meer.
Appartementen staat ook eeuwig te koop hier, zo lang dat ze zelfs onderverhuurd worden.


Een nieuwsgierig, maar ehm... in 't Gooi zijn er niet echt hele gelovige dorpen toch?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:48

Ik stofzuig zelfs 2 keer daags. Iets met een papegaai die zijn eten in het rond slingert :+

Maar jeetje Morrie: Dat lijkt me nog best lastig wanneer je zelf niet Christelijk bent en je wel continu moet nadenken voor je iets doet omdat je niemand voor het hoofd wilt stoten :=
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-05-21 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:48

dan ben je nog nooit in Huizen geweest zeker Ninx...... alleen waar ik woon in een straal van 500 meter al 6 kerken. Uitslapen op zondag is er niet meer bij (tenzij je oordoppen in doet)

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:49

Die in Uddel, verkoopdatum 6-2-2021 Het zijn zelfs grotendeels dezelfde fotos, zou de financiering niet rondgekomen zijn oid

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:50

Ik ben niet gelovig, maar ik vind het geluid van kerkklokken altijd heerlijk dorps :o

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:54

Cayenne schreef:
Ik ben niet gelovig, maar ik vind het geluid van kerkklokken altijd heerlijk dorps :o

om 8 uur op zondagmorgen de eerste, die houdt om 10 over 8 op, dan begint de tweede en dat gaat tot half 11 door en dan 's middags weer hetzelfde liedje. Vreselijk.
Als ik ooit nog eens een ander huis koop, ga ik er echt op letten dat er geen kerk in de buurt staat en ook dat de buren geen open haarden hebben, dat is hier ook een crime, ik heb beroerde longen en zelfs nu moet ik iedere avond alle ramen dicht doen vanwege die stink open haarden van de achterburen. Ik weet niet wat die mensen erin gooien, maar het is een dikke blauwe walm die ook lekker op je ramen "plakt"

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:58

Morrie schreef:
dan ben je nog nooit in Huizen geweest zeker Ninx...... alleen waar ik woon in een straal van 500 meter al 6 kerken. Uitslapen op zondag is er niet meer bij (tenzij je oordoppen in doet)


Zeker wel... maar ben me er eigenlijk nooit bewust van geweest dat het daar zo gelovig was.
We hebben daar ooit eens naar een huis gekeken in het centrum, maar je mocht daar niet lopen met je hond.... dus dat viel af :-P

Verder is 't Gooi toch wel aardig 'ontkerkt'....

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:00

pantarhei schreef:
Die in Uddel, verkoopdatum 6-2-2021 Het zijn zelfs grotendeels dezelfde fotos, zou de financiering niet rondgekomen zijn oid


Zoiets zal het zijn... misschien is er ook iets van een bestemmingswijziging aangevraagd of een ander vergunningstraject, dan ben je zomaar een half jaar verder voordat je weet of iets wel of niet mag....

Ik vind het een mooie plek en een aansprekend huis. Maar ik woon nu in bijna niet warm te stoken oud huis, en zou dus niet snel voor zo'n huis kiezen... je moet er veel aan doen voordat je het een beetje energiezuinig en warm krijgt daar.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:08

JustMe8484 schreef:
Fitzroy schreef:


Ik weet niet of dat voor jullie branche uit maakt maar er zit al een zorgboerderij in Uddel.


Heb je het dan over de kroonhoeve? Dat is wat ik zo snel vind... die hebben wel een andere doelgroep als wij als ik het zo lees. En wat wij willen bieden wordt iets unieker. Dus dat hoeft elkaar niet in de weg te zitten.

Het punt van het christelijk zijn is misschien wel een goede om mee te nemen inderdaad...

Maar de ligging is wel echt super en helemaal wat wij uiteindelijk willen qua natuur ed...

Er zat een zorgboerderij naast, maar die is inmiddels verkocht en dat is gewoon een woonhuis nu. Je hebt wel zorglandgoed Nieuw Milligen (buitengebied) en er zit een opvang voor verslaafden en eentje voor tienermoeders.

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:13

Anoeska27 schreef:
...en er zit een opvang voor verslaafden en eentje voor tienermoeders.


Waarmee meteen duidelijk is dat Uddel tegenwoordig ook mee gaat in de vaart der volkeren - kerk of geen kerk :+

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:18

Ibbel schreef:
Anoeska27 schreef:
...en er zit een opvang voor verslaafden en eentje voor tienermoeders.


Waarmee meteen duidelijk is dat Uddel tegenwoordig ook mee gaat in de vaart der volkeren - kerk of geen kerk :+

Er zijn echt opvallend veel tienermoeders hier en als ik de reacties bij mijn buurkinderen op Fb moet geloven wordt het ook echt als een fantastisch iets gezien.

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:35

In meer kerkdorpen ligt het gehalte tienermoeders hoger, geen voorlichting en niet mogen ...

In Uddel zou ik meer zorgen maken over dat Blekemeer, hoeveel publiek trekt dat bij mooi weer en staan ze dan in je weiland of op je erf?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:51

Dat trekt alleen mensen van de camping die daaraan grenst, het is erg onbekend bij toeristen die er niet op de camping staan. Die gaan allemaal naar het Uddelermeer. Je zit alleen wel aan een hele drukke weg en het huis is erg verouderd. Maar wel een mooi uitzicht, toen ik vanmorgen langs reed stonden er reeën tegenover.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:52

Wij wonen nu 4 jaar in het centrum van Huizen en er staan inderdaad veel kerken in Huizen. Maar ik heb er nooit last van gehad. De kerk die hier het dichtsbij staat horen we wel maar ik vind dat juist wel gezellig.

Oh ja de hond die niet in de winkelstraten mag is soms wel lastig maar wij doen dat wel gewoon en als we een boa tegen komen zeggen we dat we hier op vakantie zijn en het niet wisten.
Tot nu toe nog geen boete gehad haha.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:54

Ibbel schreef:
Anoeska27 schreef:
...en er zit een opvang voor verslaafden en eentje voor tienermoeders.


Waarmee meteen duidelijk is dat Uddel tegenwoordig ook mee gaat in de vaart der volkeren - kerk of geen kerk :+

Hoe strenger de kerk, hoe meer dit achter de voordeur gebeurt.
Dat was zo, dat is al generaties zo en dat zal ook niet zomaar veranderen. Iets met macht en zo......

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:14

Een opvang voor verslaafden en een opvang voor tienermoeders? Ik zie twee doelgroepen waar we ons op kunnen gaan richten... ;)
Voor ons is iets 'toeristisch' in de buurt niet verkeerd. We willen o.a. kleinschalige horeca en streekwinkel opzetten zodat we de maatschappij naar binnen halen en onze deelnemer mee draait in de maatschappij....
We hoeven geen duizenden gasten per dag ofzo. Maar iets wat mensen trekt in de omgeving is dus niet verkeerd...

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:29