Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10403
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:12

Hier gaan we komende zaterdag het huis leeghalen.

Waarborgsom was al binnen bij de notaris kreeg ik over de mail te horen. 20 mei overdracht. Mooi vlot verlopen allemaal dan.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:24

SimoneeM schreef:
Bij ons was vandaag de overdracht! Super fijn!

Tot nu toe niet echt gekke dingen naar voren gekomen, maar we hadden ook laten keuren.
Wel hier en daar dingen vanachter kasten vandaan gekomen dat je denkt; niet lekker afgewerkt. Maar das meer voor het zicht en kun je dus makkelijk aanpakken.

Nu dus lekker aan de slag :):)

Wat fijn dat er geen gekke dingen naar voren gekomen zijn!
Veel plezier met klussen!
Wanneer willen jullie verhuizen?

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:47

Wij gaan vanmiddag (digitaal) het koopcontract tekenen! *\o/*

Alles staat verder al klaar bij de hypotheekadviseur. Volgens hem gaat dat helemaal goedkomen. Dan nog bouwkundige keuring en als alles lekker loopt op 1 juli de overdracht :D

Zaterdagochtend hebben we een afspraak met de verkopers om dingen te bespreken omtrent de overdracht en om het huis nog een keer te bekijken. Hebben we zin in!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:56

Lekker bezig allemaal! Allemaal leuke dingen :D Voor iedereen die weer gaat bezichtigen: succes! *\o/*

Ik ben mijn mail aan het refreshen voor het taxatierapport :Y)

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:06

Ik lees een heleboel overdrachten, wat heerlijk!

Hier gaat de huizenjacht gestaag door, maar heb het gevoel dat het aanbod een beetje opdroogt. Er komt weinig leuks online.
Toevallig laatst wel iets leuks gezien en een bezichtiging aangevraagd, maar daar deden ze een inschrijving voor de bezichtiging >;) Je moet op voorhand aangeven waarvoor je verwacht het huis te kopen en wat je voorbehouden zijn. Op basis daarvan kiezen ze dan welke 10 mensen mogen bezichtigen. Dat gaat toch nergens over? Wij vonden het iig te ver gaan, dus besloten niet te gaan kijken. Huis zal alsnog wel zo verkocht zijn... Gekke wereld 8)7

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:11

We willen 20 juni verhuizen.
We pakken nu heel wat dingen even grondig aan voor we erin gaan. En dat is handig, maar ik vind het nu wel lang duren :')

xSwanHeart; dat zijn wij niet tegengekomen gelukkig bij onze zoektocht. Maar had er wel van gehoord ja. Echt idioot.

Ik sprak gisteren onze nieuwe buurvrouw (die wonen er al sinds de bouw in jaren 80), en die vonden het ook bizar hoeveel animo er voor ons huis was en vooral wat de vraagprijs was :’).

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:18

xSwanHeart schreef:
Ik lees een heleboel overdrachten, wat heerlijk!

Hier gaat de huizenjacht gestaag door, maar heb het gevoel dat het aanbod een beetje opdroogt. Er komt weinig leuks online.
Toevallig laatst wel iets leuks gezien en een bezichtiging aangevraagd, maar daar deden ze een inschrijving voor de bezichtiging >;) Je moet op voorhand aangeven waarvoor je verwacht het huis te kopen en wat je voorbehouden zijn. Op basis daarvan kiezen ze dan welke 10 mensen mogen bezichtigen. Dat gaat toch nergens over? Wij vonden het iig te ver gaan, dus besloten niet te gaan kijken. Huis zal alsnog wel zo verkocht zijn... Gekke wereld 8)7

Wat een bizarre gang van zaken zeg!
Daar zou ik ook zeker niet in mee gaan. Want als je dan je bod wil wijzigen wordt dat lastig..

Erg verstandig dat je die voorbij hebt laten gaan!

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:23

xSwanHeart schreef:
Ik lees een heleboel overdrachten, wat heerlijk!

Hier gaat de huizenjacht gestaag door, maar heb het gevoel dat het aanbod een beetje opdroogt. Er komt weinig leuks online.
Toevallig laatst wel iets leuks gezien en een bezichtiging aangevraagd, maar daar deden ze een inschrijving voor de bezichtiging >;) Je moet op voorhand aangeven waarvoor je verwacht het huis te kopen en wat je voorbehouden zijn. Op basis daarvan kiezen ze dan welke 10 mensen mogen bezichtigen. Dat gaat toch nergens over? Wij vonden het iig te ver gaan, dus besloten niet te gaan kijken. Huis zal alsnog wel zo verkocht zijn... Gekke wereld 8)7


Dat het aanbod opdroogt heb ik ook het idee. Ik krijg nog steeds elke dag op funda (soort verslaving geworden :') ) en ik vind het ook maar magertjes.

Wat bizar van die inschrijving.. Daar heb ik eigenlijk nog niet eerder van gehoord! Wordt steeds gekker allemaal.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:33

Er is net wat op funda gekomen in de wijk waar wij gekocht hebben,
Prijs per m2 ligt 800€ hoger dan wat bij ons de voor was.
En kan niet zeggen dat ik het die prijs waard vind :')
Vindt wat wij gekocht hebben nog altijd de beste “optie” die ik in lange tijd gezien heb op funda :D

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:39

_Elaine_ schreef:
Vindt wat wij gekocht hebben nog altijd de beste “optie” die ik in lange tijd gezien heb op funda :D


Same. Zo af en toe spiek ik nog op funda, maar tot nu toe is de mijne nog steeds de allermooiste <3 <3 <3 Nog twee nachtjes slapen..

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 13:51

Wij hebben zonet te horen gekregen dat de taxatiewaarde 3-8 duizend euro hoger ligt dan de prijs de we overeengekomen zijn, blijjjj *\o/*

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 13:52

Gefeliciteerd Flicka! *\o/*

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 13:56

Het appartement van mijn buren is net te koop gekomen. Ben zó benieuwd waar het voor weg gaat :D En wie er in komen wonen natuurlijk :))

Als iemand nog een prachtig appartement in één van de leukste wijken van Groningen zoekt, PB me dan even :D

Verder vooral veel goede berichten hier dus, fijn!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 15:57

Flicka12 schreef:
Wij hebben zonet te horen gekregen dat de taxatiewaarde 3-8 duizend euro hoger ligt dan de prijs de we overeengekomen zijn, blijjjj *\o/*


Van harte gefeliciteerd!!

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:26

Dat is wel een heel vreemde manier xSwanHeart.
Zou daar ook weinig trek in hebben :')

Leuk Animal!
Is nog vlot gegaan zo :D

@SimoneeeM
20 juni is sneller dan je denkt, succes met klussen :)

@elaine
Het is gewoon bizar hoe snel de woningprijzen zijn gestegen de laatste maanden.
Persoonlijk vind ik dat mijn woning ook nogal hoog op de markt gaat.
Zou het er zelf niet voor over hebben.

Wat fijn Flicka!

Nou vandaag is dan eindelijk de dag dat de foto's gemaakt worden.
Hopelijk staat hij snel op de markt en kan ik het daar afsluiten.
Toen we in de tuin bezig waren kwam er al iemand vragen bij welke makelaar het te koop komt.

Ik heb alleen besloten dat het gewoon naar de hoogste bieder gaat. De vorige keer hadden wij een gunfactor bij een jong stel maar ga er niet meer naar kijken.
Is het een en ander voorgevallen met hun maar ga dat niet klakkeloos op internet zetten.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:07

@Lieszje; ja echt bizar, gister nog een ander appartement in dezelfde wijk, ook gewoon 500€ per m2 duurder, en dan nog 4 hoog zonder lift. Echt bizar.

Suc6 met de foto’s vandaag!
En snap je keuze hoor, gun factor is leuk, maar als t gezeik op levert wil je nu liever gaan voor t veiligste bod. Kan je het snel afronden en achter je laten.

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:21

Ja dat snap je dan toch niet Elaine? :')
Ergens was het voor ons best gunstig dat het allemaal langer duurde :+
Maar vind het echt vervelend voor de mensen die door de hoge prijzen niets meer kunnen kopen.

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:38

De prijzen stijgen inderdaad echt bizar.
Moet zeggen dat er bij ons elke keer nog wel wat bij komt, gemiddeld elke week toch wel 1 huis :+
Hadden een bezichtiging aangevraagd voor een huis, maar ik moest werken op de bezichtigdag en ik kan niet even er tussenuit (ik werk in de zorg) dus dat ging niet door. We hebben vanmiddag de bezichtiging van het huis wat aan de top van ons budget zit, maar is bieden op inschrijving dus daar maken we toch geen kans :Y) Over 1.5 week nog een bezichtiging waar we tot nu toe de enige zijn omdat het nog niet in de actieve verkoop staat. Zij hebben alleen wel een opleverdatum pas in juni 2022 dus dat is wel iets waar we over na zouden moeten denken en ons over moeten laten informeren.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:08

Hier is het erg rustig. Vrijdag de bezichtiging staan en ik heb al gedroomd over het tekenen van het koopcontract dus ach.. Wat kan er nog mis gaan :+

Verder geen woningen gezien die aan onze eisen voldoen. Ook de nieuwbouw gaat niet door. Bleken alleen rijtjeshuizen te zijn en we willen minimaal een 2 onder 1 kap.

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:20

@Lieszje succes vandaag!

Wij zetten ons huis pas over een aantal maanden te koop en het zal mij benieuwen of en hoeveel er dan nog bijkomt ten opzichte van de huidige taxatiewaarde.

@Ingedebruijn, balen!

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:52

Hoop dat het vrijdag wat is Inge!

Dankjewel Lughnassasdh :)
De fotograaf is nu bezig, hoop dat het zonnetje nog even gaat schijnen voor de foto's van de buitenkant :+

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:40

Suc6 vrijdag Inge!

Hier schiet t al aardig op, over een kleine 4 weken overdracht, en over 7 weken verhuizen we al *\o/*

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:42

Vandaag bezichtiging gehad van het prijzige huis, we zijn verliefd <3 Echt een perfect plekje voor ons, maar volledig af hooguit even wat schilderen dus dat denken vast meer.. waren 12 bezichtigingen totaal en het is per inschrijving. Vandeweek nog even met de hypothekenman bellen en dan voor maandag een bod doen. Denk niet dat we kans maken omdat we niet echt kunnen overbieden, maar hoop dat we qua voorbehoud financiering het wat gunstig kunnen doen.

Inge vrijdag is van dat huis wat je stuurde?

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:48

Oei, dat lijkt me lastig zeg, om verliefd te worden op een huis aan de top van je budget... Hopelijk kunnen jullie je bod met de voorwaarden inderdaad aantrekkelijk genoeg maken. Spannend!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:56

Klopt Yvanka. Ik hoop dat er toch wat mogelijk is voor jullie!

Het vorige huis staat nog steeds uitgelicht op Funda.. Ondanks dat het zo verkocht is onder voorbehoud. Blijft iedere keer een beetje zeer doen dus hopelijk hebben jullie meer geluk!