Webshop levert product niet, geen contact meer te krijgen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Webshop levert product niet, geen contact meer te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 21:01

Hoi allemaal,

Mijn moeder heeft in de eerste week van januari een puppyren en nog wat andere kleine spullen bij de webshop witjesverzendhuis besteld. Ze had al eerder iets besteld daar en dat was goed aangekomen. Een paar dagen later kregen we de kleinere spullen die we besteld hadden binnen, maar de puppyren niet. We hebben toen even gewacht maar omdat het toch te lang duurde en onze puppy er aan kwam hebben we gebeld naar hen.

Eerst werd er gezegd dat het pakket geleverd was bij een locatie dat geen DPD punt was, toen werd er aan de telefoon gezegd dat het pakket kwijt was en ze een onderzoek zouden starten. Contact via de telefoon was alles behalve prettig. Wij moeten wachten tot het onderzoek is afgerond voordat we ons geld terug konden krijgen en wanneer dit was kon niet gezegd worden. Een nieuwe ren opsturen was ook niet mogelijk. Dit was ca. 12 januari.

Ondertussen hebben wij onze pup gekregen en dus een andere ren moeten kopen. We hebben nu, een maand later, nog steeds niks gehoord over het onderzoek, een ren of een terugbetaling. De ren hebben we nu dus in ieder geval niet meer nodig.

Mijn moeder heeft al een aantal keer gemaild maar hier komt eigenlijk geen reactie op. Er is slechts één keer geantwoord met een formulier van DPD dat we moeten invullen. Hierop moeten wij de trackinggegevens invullen en laat het nu net zijn dat wij de trackinggegevens van de ren nooit hebben ontvangen. Wij dachten eerst dat het tegelijk met de andere spullen geleverd zou worden, en hebben dus die tracking aangehouden. Deze staat op geleverd. Aan de telefoon bleek wel dat zij nog een trackingcode hadden. We hebben uiteraard teruggemaild dat we deze code niet hebben maar hier is geen reactie op gekomen. Op latere mails ook niet.

Is er iemand die weet wat we hiermee kunnen doen? We zouden toch graag ons geld terugkrijgen.

Alvast bedankt!
Joy

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:07

Schriftelijk contact blijven zoeken en ze een ingebrekestelling sturen als reacties uit blijven. Daarna aangifte doen van oplichting als er geen reactie blijft komen :)

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:08

Wat vervelend.
Heb je al gebeld?

Verzender kan contact opnemen met de vervoerder. Jullie als ontvanger niet.

Ik zou dus bellen, nog een keer mailen met dat hun contact met vervoerder op moeten nemen.
Hun Facebook pagina opzoeken en daar je bericht plaatsen.

Witjesverzendhuis B.V.
Charles Darwinstraat 13
7825 AB Emmen
Telefoon: 0591-679 085

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:10

DPD is echt een flut verzendbedrijf. Als ik zie dat een webwinkel via DPD verzend dan koop ik er al niet.
Verder zijn ze volgens mij gewoon verplicht om het bedrag terug te betalen. Je hebt altijd een zichttermijn, dus vanaf dat een pakket is aangekomen kun je het zonder dat je een reden nodig hebt altijd terug sturen en je geld terug vragen. Daarom zou ik verwachten dat ze dat geld ook gewoon terug moeten storten als het pakket nooit is aangekomen.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Webshop levert product niet, geen contact meer te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 21:17

We hebben dus gebeld rond 12 januari, daarna niet meer. Dit omdat mijn vader geen tijd meer heeft gehad om te bellen en mijn moeder totaal niet kon communiceren met de persoon die achter de telefoon zat (en volgens mij daar altijd zit omdat in het begin ook mailtjes met zijn naam beantwoord werden).

Zij hebben een onderzoek gestart bij DPD als het goed is. Dit is ons via de telefoon én mail toegezegd. Echter is dit nu al een maand geleden en hebben we nog geen terugkoppeling ontvangen. Volgens de klantenservice kan ons niet terugbetaald worden totdat het pakket teruggevonden is. Iets wat nogal vreemd klinkt want soms wordt dat nooit meer teruggevonden. Nu moesten we dus een formulier invullen van DPD waarin we zeggen dat we het nooit ontvangen hebben. Dit kunnen we alleen niet invullen omdat we de traceercode van dit pakket nooit ontvangen hebben.

Een bericht op Facebook plaatsen kunnen we nog proberen.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:19

Ik neem aan dat je de ren niet meer nodig hebt? Hier staan voorbeeldbrieven hoe je de koopovereenkomst kan ontbinden en je geld terug kan vragen: https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... t-geleverd

Een winkel moet namelijk in principe binnen 30 dagen leveren en die tijd is verstreken

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:21

Het is de verantwoording van de webshop dat het pakket bij jou aankomt. Zij hebben een overeenkomst met de vervoerder jij hebt alleen een overeenkomst met de webshop, als de vervoerder niet voldoet aan de afspraken moet de webshop daar dus achteraan, niet de klant. Als je product niet (tijdig) geleverd word is dat bijna altijd een grond om te kunnen annuleren. Blijf ze vooral lastig vallen, als je een rechtsbijstand verzekering hebt voor consumenten zaken kun je die misschien eens bellen voor advies?

Vaak werkt het beter om webshops op openbaar lastig te vallen met klachten dan via de mail (dus bijvoorbeeld via google reviews, Facebook ect) want dan is de prikkel groter om iets met je probleem te doen dan wanner je alleen via de mail/telefoon klaagt.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:22

Dat onderzoek is helemaal niet in jullie belang want jullie hebben geen pakket ontvangen en inmiddels al dubbele kosten moeten maken voor vervanging. Zij moeten gewoon het geld terug storten.

Edit; en je kan altijd uiteindelijk dreigen met slechte recensies plaatsen op Facebook en Google, wil ook wel werken

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:41

Op de website van Witjes Verzendhuis staat:

ARTIKEL 11 - Levering en uitvoering


1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.

5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingrecht niet worden uitgesloten.

6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakt vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

7. Bij het niet voorradig zijn van een product wordt in overleg met de klant een oplossing gezocht die naar tevredenheid van de klant dient te zijn. Wanneer slechts een deel van de bestelling reeds door ondernemer is verzonden zal de ondernemer een oplossing zoeken samen met de klant. Indien noodzakelijk wordt het ontbrekende deel van de bestelling nagezonden. Ondernemer zendt geen backorders na die onder een orderbedrag van 10 euro liggen. In dat geval wordt het aankoopbedrag van het betreffende artikel retour gestort op de rekening van de klant.

En ook staat er nog: Stichting Webshop Keurmerk www.keurmerk.info. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.

Artikel 15 gaat over de geschillencommissie.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 23:27

luuntje schreef:
Op de website van Witjes Verzendhuis staat:

ARTIKEL 11 - Levering en uitvoering


1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.

5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingrecht niet worden uitgesloten.

6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakt vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

7. Bij het niet voorradig zijn van een product wordt in overleg met de klant een oplossing gezocht die naar tevredenheid van de klant dient te zijn. Wanneer slechts een deel van de bestelling reeds door ondernemer is verzonden zal de ondernemer een oplossing zoeken samen met de klant. Indien noodzakelijk wordt het ontbrekende deel van de bestelling nagezonden. Ondernemer zendt geen backorders na die onder een orderbedrag van 10 euro liggen. In dat geval wordt het aankoopbedrag van het betreffende artikel retour gestort op de rekening van de klant.

En ook staat er nog: Stichting Webshop Keurmerk https://www.keurmerk.info. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.

Artikel 15 gaat over de geschillencommissie.


Heel erg bedankt!

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Webshop levert product niet, geen contact meer te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 09:45

Gisteren heeft mijn moeder nogmaals gebeld. Uiteraard zat weer dezelfde persoon achter de telefoon. We hebben onder andere de punten van artikel 11 genoemd. De betreffende persoon zou gaan overleggen met zijn baas. Mochten we vandaag geen reactie gehad hebben dan sturen we zo'n brief van de consumentenwijzer om de koop te ontbinden. Zowel via de mail als via de post.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:00

Ik ben laatst in een dergelijk geval genegeerd door een bedrijf tot het moment dat ik een slechte recensie plaatste. Toen stortten ze dezelfde dag het geld terug. :')

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 10:07

Shae schreef:
Ik ben laatst in een dergelijk geval genegeerd door een bedrijf tot het moment dat ik een slechte recensie plaatste. Toen stortten ze dezelfde dag het geld terug. :')


Ik heb al een slechte recensie op trustpilot geplaatst :') maar daar is geen reactie op gekomen.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Webshop levert product niet, geen contact meer te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:37

Hoe heb je betaald? Met Paypal/creditcard kan je je geld terughalen :)

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 10:54

Nirvana_ schreef:
Hoe heb je betaald? Met Paypal/creditcard kan je je geld terughalen :)


We hebben met ideal betaald. Dit omdat we al een keer eerder bij hun besteld hadden en dit goed was gegaan. De fokster van onze pup had ons deze website aangeraden.

Eva_de_Beer

Berichten: 185
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:56

Even een tip; als je de koop conform art. 11 gaat ontbinden, en je krijgt geen reactie vandaag of er wordt moeilijk over gedaan, stuur de brief dan per aangetekende post. Dat is het alleen waard als de bestelwaarde redelijk hoog ligt, een aangetekende brief kost namelijk zo'n 9 euro, maar dan kan het bedrijf achteraf niet tegenwerpen dat ze de brief nooit hebben ontvangen. Zet daar ook duidelijk een termijn in waarbinnen je het geld wil ontvangen, (denk 7 dagen/2 week oid), en dat je daarna wettelijke rente en eventuele schade op ze gaat verhalen.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Webshop levert product niet, geen contact meer te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:11

Eva goede tip.

Sommige bedrijven moet je achteraan blijven bellen.
Heel vervelend.

Geef niet op TS.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 11:13

Eva_de_Beer schreef:
Even een tip; als je de koop conform art. 11 gaat ontbinden, en je krijgt geen reactie vandaag of er wordt moeilijk over gedaan, stuur de brief dan per aangetekende post. Dat is het alleen waard als de bestelwaarde redelijk hoog ligt, een aangetekende brief kost namelijk zo'n 9 euro, maar dan kan het bedrijf achteraf niet tegenwerpen dat ze de brief nooit hebben ontvangen. Zet daar ook duidelijk een termijn in waarbinnen je het geld wil ontvangen, (denk 7 dagen/2 week oid), en dat je daarna wettelijke rente en eventuele schade op ze gaat verhalen.


Ik heb dit ook tegen mijn moeder gezegd, maar zij vindt dat teveel. De koopwaarde is €50, dat zou dan al 1/5 van de kosten zijn. We gaan sowieso de brief ook per mail sturen.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Webshop levert product niet, geen contact meer te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:01

Bij de mail kan je vaak ook om een leesbevestiging vragen dacht ik, natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar maar toch iets

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 12:02

Kidde schreef:
Bij de mail kan je vaak ook om een leesbevestiging vragen dacht ik, natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar maar toch iets


Ja klopt inderdaad. We gaan zeker de ontvangst- en leesbevestiging aanzetten.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Webshop levert product niet, geen contact meer te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 19:44

We hebben een reactie teruggekregen. Ze beginnen weer over de ontvangers verklaring van dpd. Zonder het onderzoek afgerond te hebben kunnen ze het niet terug betalen -.-

We hebben nu al meerdere keren gezegd dat we de traceercode van dit betreffende pakket niet hebben en dat we het dus niet in kunnen vullen. Er werken daar echt hele domme mensen denk ik.

We gaan vanavond de voorbeeldbrief van het ontbinden van de koop en de half ingevulde ontvangers verklaring sturen via de mail. Via de post versturen we hetzelfde, inclusief al het andere mail verkeer.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:57

Joy_Mennings schreef:
Eva_de_Beer schreef:
Even een tip; als je de koop conform art. 11 gaat ontbinden, en je krijgt geen reactie vandaag of er wordt moeilijk over gedaan, stuur de brief dan per aangetekende post. Dat is het alleen waard als de bestelwaarde redelijk hoog ligt, een aangetekende brief kost namelijk zo'n 9 euro, maar dan kan het bedrijf achteraf niet tegenwerpen dat ze de brief nooit hebben ontvangen. Zet daar ook duidelijk een termijn in waarbinnen je het geld wil ontvangen, (denk 7 dagen/2 week oid), en dat je daarna wettelijke rente en eventuele schade op ze gaat verhalen.


Ik heb dit ook tegen mijn moeder gezegd, maar zij vindt dat teveel. De koopwaarde is €50, dat zou dan al 1/5 van de kosten zijn. We gaan sowieso de brief ook per mail sturen.


Een aangetekende brief kan ook per mail verstuurd worden! :j

Ik heb er destijds een verstuurd naar een dropshipper, in overleg met het Juridisch Loket.
Binnen no time had ik mijn geld terug, terwijl ik er ook al een maand mee bezig was. :)

Mijn advies: blijven stalken. Jullie zijn veeeeeel te lief. Plaats slechte recenties op facebook, insta, twitter, trustpilot. Waar je ze ook maar kunt plaatsen. Overspoel ze met jou slechte ervaring, en dat je een oplossing eist. Jullie geld hebben ze immers al lekker op zak, echter is het hun verantwoordelijkheid dat jullie daadwerkelijk het bestelde ontvangen.
Mijn ervaring: Het werkt altijd. Geef ze een dag of 2 de ruimte om te reageren en ondernemen ze geen actie? Dan plaats je er gewoon weer een. Je wacht immers al een maand, zonder vooruitgang.
Laat ze maar gek van je worden. Een brutaal mens heeft de halve wereld. Kom een beetje voor jezelf op (blijf wel netjes, maar gooi de feiten maar open en bloot op tafel), dan geven ze écht wel toe. Want ze willen echt niet dat ze overal slecht te naam komen te staan door slechte recenties! :)

Succes!

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 20:04

LoveUggs schreef:
Ik heb dit ook tegen mijn moeder gezegd, maar zij vindt dat teveel. De koopwaarde is €50, dat zou dan al 1/5 van de kosten zijn. We gaan sowieso de brief ook per mail sturen.


Een aangetekende brief kan ook per mail verstuurd worden! :j

Ik heb er destijds een verstuurd naar een dropshipper, in overleg met het Juridisch Loket.
Binnen no time had ik mijn geld terug, terwijl ik er ook al een maand mee bezig was. :)

Mijn advies: blijven stalken. Jullie zijn veeeeeel te lief. Plaats slechte recenties op facebook, insta, twitter, trustpilot. Waar je ze ook maar kunt plaatsen. Overspoel ze met jou slechte ervaring, en dat je een oplossing eist. Jullie geld hebben ze immers al lekker op zak, echter is het hun verantwoordelijkheid dat jullie daadwerkelijk het bestelde ontvangen.
Mijn ervaring: Het werkt altijd. Geef ze een dag of 2 de ruimte om te reageren en ondernemen ze geen actie? Dan plaats je er gewoon weer een. Je wacht immers al een maand, zonder vooruitgang.
Laat ze maar gek van je worden. Een brutaal mens heeft de halve wereld. Kom een beetje voor jezelf op (blijf wel netjes, maar gooi de feiten maar open en bloot op tafel), dan geven ze écht wel toe. Want ze willen echt niet dat ze overal slecht te naam komen te staan door slechte recenties! :)

Succes![/quote]

Hoe werkt dat precies via de mail? Ik heb al een review op trustpilot geschreven. Op Facebook etc kan ik nog proberen als ze weer niet reageren.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:22

Artikel 29 van de postwet.
Met name lid 3, aansprakelijkheid.

https://maxius.nl/postwet-2009/artikel29/

Artikel 29
1. Een verlener van de universele postdienst is voor schade als gevolg van verlies, beschadiging of vertraagde aflevering van binnenlandse poststukken slechts aansprakelijk indien door de afzender gebruik wordt gemaakt van een wijze van vervoer waarbij een poststuk volgens daartoe in de algemene voorwaarden van het postvervoerbedrijf te stellen regels wordt geregistreerd.
2. De aansprakelijkheid bedoeld in het eerste lid bestaat niet indien de schade uitsluitend het gevolg is van een of meer van de volgende omstandigheden: a. de aard of een gebrek van het vervoerde zelf; b. onvoldoende verpakking van het vervoerde door een ander dan een verlener van de universele postdienst of diens ondergeschikten; c. een oorzaak die aan de afzender kan worden toegerekend; d. een oorlogshandeling of een gewapend conflict; e. aanhouding op last van daartoe bevoegd gezag.
3. Vorderingen kunnen slechts worden ingediend door de afzender. Indien de schade is geleden door een ander dan de afzender, is de afzender van rechtswege bevoegd ten behoeve van die ander, hetzij op eigen naam hetzij als diens vertegenwoordiger, de vordering in te stellen.
4. Bij algemene maatregel van bestuur worden bedragen vastgesteld waarboven de aansprakelijkheid, bedoeld in het eerste lid, zich niet uitstrekt, waarbij de hoogte van de afzonderlijke bedragen kan worden bepaald naar gelang van onder meer de soorten van registratie alsmede naar gelang van de aard en de waarde van een poststuk.
5. Een verlener van de universele postdienst kan zich niet beroepen op een uit de voorgaande leden van dit artikel voortvloeiende uitsluiting of beperking van zijn aansprakelijkheid voor zover de schade is ontstaan uit zijn eigen handelen of nalaten, geschied hetzij met het opzet die schade te veroorzaken, hetzij roekeloos en met de wetenschap dat die schade er waarschijnlijk uit zou voortvloeien.
6. Ter zake van het postvervoer van of naar gebieden buiten Nederland is een verlener van de universele postdienst slechts aansprakelijk overeenkomstig de bepalingen van de akten van de Wereldpostunie dan wel andere voor Nederland bindende verdragen of besluiten van volkenrechtelijke organisaties.
7. Nietig is ieder beding, waarbij van dit artikel wordt afgeweken.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Webshop levert product niet, geen contact meer te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:26