[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Giolli, Dani, Mjetterd, Sica, ynskek

cynthiar

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:32

Ik zou ze voor de zekerheid eerst ergens opslaan? Welk model ipad heb je?

Siersma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:03

7e generatie. Ik had hiervoor een samsung tablet en de fotos die daarop stonden, staan nu op de ipad

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:59

Je kan ze dan via een computer eraf halen of een usb stick met een lightning connector.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:05

Ik heb m’n 12 pro *\o/* !
Hoesje en glasplaatje binnen, dus hij kan in gebruik worden genomen. Ik ben zoooo blij!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Siersma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:46

Siersma schreef:
Ik heb nu een tijdje een ipad, heel fijn ding. Maar ik zit dus in een gedeeld account met mn vriend. Was ooit makkelijk, maar vind t nu onhandig. Ik heb al een eigen email account gemaakt op gmail. Nu wil ik dus dat account van mn vriend eraf en zelf een eigen account maken op de ipad en ook voor mn volgende mobiel die ook eek apple word ipv samsung nu. Maar als ik het account nu afmeld en er een nieuwe op zet behoud ik dan wel de foto’s die op de ipad staan? Foto’ s heb ik al zo los gekoppeld dat die niet gedeeld worden tussen mijn ipad en de iphone van mn vriend

Ik heb t gewoon gedaan, fotos en alles stond toch nog op mn oude tablet dus kon t er altijd weer op zetten mocht t nodig zijn. Maar was dus niet nodig. Is wel even een gedoetje om alles te wijzigen maar is gelukt

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:48

Vraagje,
Ik heb nu een iPad Pro uit 2017,
Maar ik twijfel heel erg over de nieuwe mini 5, of toch voor de iPad Air van dit jaar
Wat zouden jullie doen? Voornamelijk speel ik er spellen op voor de camera hoef ik het niet te doen (heb ook een iPhone 12 pro Max namelijk)

De liefde van ...
Strooigoed

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:29

Henniie schreef:
Vraagje,
Maar ik twijfel heel erg over de nieuwe mini 5, of toch voor de iPad Air van dit jaar
Wat zouden jullie doen? Voornamelijk speel ik er spellen op voor de camera hoef ik het niet te doen (heb ook een iPhone 12 pro Max namelijk)

Wat is er mis met je pro?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:16

Henniie schreef:
Vraagje,

Ik heb ze beide en vind ze allebei fijn. Voor onderweg vind ik de mini weer fijner. Voor thuis de air. Voordeel van de Air 4 is ook dat er usb c opzit en kan je er makkelijke een harde schijf aanhangen om foto’s en andere dingen op te slaan.
Ikzelf speel helemaal geen spellen dus daarin kan ik je niet adviseren.

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:00

lenaa_tje schreef:
Henniie schreef:
Vraagje,

Wat is er mis met je pro?

Opzich niet veel maar is meer dat die straks waarschijnlijk niks meer gaat ondersteunen dus ik dacht als ik hem nu voor mooi bedrag kan verkopen kan ik beter na een ‘nieuwe’ gaan die weer langer mee kan

De liefde van ...
Strooigoed

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:45

Hoi! Ik zou graag een Ipad aan willen schaffen met de apple pencil om aantekingen mee te maken voor school. Welke zouden jullie aanraden en hoeveel GB? Thanks!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:08

Ligt een beetje aan je budget.
Een ipad 8 met Apple pencil kost ongeveer 600 euro bij elkaar voor 128 gig.
De ipad Air 4 64 gig met apple pencil kost bij elkaar 810 euro.
De 8 is goed genoeg voor aantekeningen en ander schoolwerk.
Bij de Air 4 kan je makkelijker een harde schijf via usb c er aan hangen voor extra opslag.
Dus ja, wat heb je nodig.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:13

Ik gebruik zelf de iPad Pro 12.9” (2018) voor mijn studio. Vind het formaat wel erg fijn bij nalezen van dingen of 2 bestanden naast elkaar :)

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:28

Thanks! Ja ik zou denk ik wel voor de air of de pro willen gaan, de 8 vind ik qua uiterlijk minder mooi en als ik dan toch geld uitgeef.. haha

Nu zag ik dat de air met 256 gb bijna even duur was als de pro met 128 gb, voor welke zouden jullie dan kiezen? Ik denk dat 64 gb wel te weinig is?

de 12"9 inch vind ik mooi maar wel echt te duur, het is ook meer voor erbij en niet als vervanging van mijn macbook (althans hopelijk voorlopig nog niet :+ )

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:03

Ik ben voor de Air gegaan met 256gb omdat de Pro voor mij (op dit moment) niets extra bied dat ik echt nodig heb, en de extra opslag vind ik erg handig.

Hoef ik me geen zorgen te maken over hoeveel bestanden en foto’s etc. Ik maak namelijk ook foto’s van teksten en zet die om in pdf voor aantekeningen, naast wat foto en video bewerking (minimaal, is wat knutselen).

Als je gebruik kan maken van de extra functies van de pro, dan zou ik daar voor gaan. Zo niet, dan kan die extra opslagruimte erg handig zijn.

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:01

Helemaal eens met wat Aria zegt. Enige reden dat ik de pro heb is omdat de air er toen nog niet was. Als ik nu opnieuw moest kiezen zou ik voor de air gaan.

64 is inderdaad wel heel weinig. Persoonlijk heb ik aan 128 gig wel echt genoeg. Zeker aangezien ik een betaalde Dropbox heb met 2 TB, dus bij mij staat vrijwel alles in de “cloud”.

Doe je veel met foto’s en dergelijken? Denk je dat je er bijvoorbeeld ook films en zo op wilt zetten? Zo ja, dan zou ik voor de air 256 gaan.

De voornaamste verschillen op een rijtje.

Pro 11inch is ietsje groter en de randen zijn wat dunner, waardoor je iets meer scherm hebt.
De pro heeft een iets hogere refresh rate, waardoor scrollen en dergelijken iets smoother gaat.
De pro heeft Face ID, terwijl de air Touch ID heeft. Nu moet ik zeggen, ik houd enorm van FaceID. Dat je scherm altijd vrijwel direct unlocked is HEERLIJK.
iPad Pro heeft een extra ultra wide camera met LiDAR scanner. Leuk foefje, maar de meeste zullen hier niet zoveel mee doen. Maar in AR kijken hoe die ikea stoel in je kamer staat is opzich best geinig.
De Pro heeft 4 stereo speakers, Air heeft er twee. En eerlijk is eerlijk, het geluid dat uit die pro komt is prachtig en LUID.
De Air heeft een nieuwere chip, de PRO heeft een extra core. Kwa processor is er dus haast geen verschil. Beide zijn rete snel.
IPad Pro heeft 6 ga geheugen, de air 4. Op de langere termijn zou dat kunnen betekenen dat de Pro langer optimaal blijft presteren. Of je het echt merkt is de vraag.

Nu ik dit zo op een rijtje zet, en als het klopt dat de air 256 GB bijna net zoveel kost als de Pro 128, zou ik misschien toch wel alsnog voor de pro gaan nu. Ik heb meer dan genoeg aan 128, en die FaceID is me veel waard. En ook de luide speakers zijn erg prettig.

Dus nou ja, dat zijn mijn overwegingen, hoop dat je er wat aan hebt :D

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 08:10

Ik geloof dat je met de Pro meer lagen hebt in Procreate, heeft te maken met de RAM grootte. Maar verder durf ik daar niks over te zeggen! Ik heb zelf de air 4 met 64 gb. Fijn apparaat!

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:15

Super heel erg bedankt allemaal!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:29

Ik ben helemaal verliefd op mijn Pro, 12,9 inch. Dat gezegd hebben, ik heb geen Air 2020 gehad, maar een 2019. Het verschil vind ik in alle opzichten gigantisch. Ik gebruik hem echt overal voor, met name voor Procreate, maar ook voor aantekeningen tijdens mijn online lessen (die ik volg op de Mac) en nog veel meer. Alleen voor veel typewerk (websites bouwen) gebruik ik mijn Mac of Mac Book Air nog. Ik vind dat toetsenbord voor de Pro wel erg duur, zolang al die andere apparaten hier nog in huis staan.

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:47

MoniqueT schreef:
Ik ben helemaal verliefd op mijn Pro, 12,9 inch. Dat gezegd hebben, ik heb geen Air 2020 gehad, maar een 2019. Het verschil vind ik in alle opzichten gigantisch. Ik gebruik hem echt overal voor, met name voor Procreate, maar ook voor aantekeningen tijdens mijn online lessen (die ik volg op de Mac) en nog veel meer. Alleen voor veel typewerk (websites bouwen) gebruik ik mijn Mac of Mac Book Air nog. Ik vind dat toetsenbord voor de Pro wel erg duur, zolang al die andere apparaten hier nog in huis staan.

Oke duidelijk, ja ik neig ook wat meer naar de pro.. alleen dan wel de 11 inch

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:09

Ik doe ook ongeveer hetzelfde met de Air, maar denk dat er een veel groter verschil is tussen de Air 3 en de Pro dan tussen de Air 4 en de Pro. Vooral omdat in het voorjaar een nieuwe Pro moet uitkomen die de Air 4 achter zich laat.

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:46

Aria_zz schreef:
Ik doe ook ongeveer hetzelfde met de Air, maar denk dat er een veel groter verschil is tussen de Air 3 en de Pro dan tussen de Air 4 en de Pro. Vooral omdat in het voorjaar een nieuwe Pro moet uitkomen die de Air 4 achter zich laat.

Denk je dat deze pro dan niet meer verkocht wordt? Of dat de prijs daalt? als de andere pro uit komt

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:04

Daar vrees ik voor, prijs gaat vaak niet naar beneden. Ik verwacht dat de iPad Pro van 2020 niet meer verkocht zal worden. Maar zekerheid heb ik daar niet over, denk dat we daarvoor nog een maandje moeten wachten.

De pro van 2018 is trouwens ook nog een goede optie, bijvoorbeeld refurbished.

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:07

Aria_zz schreef:
Daar vrees ik voor, prijs gaat vaak niet naar beneden. Ik verwacht dat de iPad Pro van 2020 niet meer verkocht zal worden. Maar zekerheid heb ik daar niet over, denk dat we daarvoor nog een maandje moeten wachten.

De pro van 2018 is trouwens ook nog een goede optie, bijvoorbeeld refurbished.

Ohh oke! Ik ga dan toch voor de nieuwste als ik toch geld uitgeef maar thanks!

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:09

Hoi allemaal! Ik ben voor de pro gegaan met 128 gb ! Kan niet wachten! Wat voor hoesjes raden jullie aan? ;)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:04

Wil je een hoes met of zonder toetsenbord?
Met toetsenbord is de Logitech folio touch een fijne en redelijke betaalbare hoes. Met nog meer functies als het Magic keyboardcase van Apple zelf.
Hoesje zonder toetstenbord vind ik het origenele Apple hoesje fijn, maar ontzettend duur. Wil je meer bescherming dan zijn er op bv www.smartphonehoesjes.nl ook genoeg betaalbare hoesjes te vinden.