Fitbit, garmin, polar etc.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-20 23:09

Ik zie door de horloges het bos niet meer.
Ik heb momenteel een fitbit charge 2 maar mis daar toch wat functies.

Ik heb het smartwatch topic al doorgelezen maar zoek toch 'advies op maat' :D
En ik weet niet of ik een smartwatch of activitytracker zoek.

Ik zoek een horloge die mijn stappen nauwkeurig bij houdt, mijn slaap bij houdt, mijn hartslag, eventueel stress bij houden.
Ingebouwde GPS, oproepen en berichten kunnen zien en meerdere sporten kunnen bij houden.
Ook moet die water bestendig zijn aangezien ik zwem.

Ik zoek een horloge wat niet te groot is!!
De app moet overzichtelijk en duidelijk zijn en het liefst zo veel mogelijk functies beschikbaar zonder een duur account te moeten maken (zoals fitbit)

Ohja en moet werken op huawei dus Android (Apple watch valt al af)

Misschien vergeet ik nu iets dus voeg vooral toe.

Alvast bedankt :o

Rust zacht mijn Appeflap Y;(


ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-20 00:44

lenaa_tje schreef:
Volgens mij valt er wel meer af op een huawei telefoon. Ook garmin doet het niet zo goed met huawei


Hmm balen, ben eigenlijk wel tevreden met mijn huidige telefoon.

Inderdaad, een leren bandje zou je probleem moeten oplossen.
En welk model garmin heb jij?

Rust zacht mijn Appeflap Y;(


ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-20 17:04

Nyaleti schreef:
Ik heb me er toevallig gisteren eens in verdiept. Ik ga de Samsung Galaxy watch active bestellen. Portemonnee vriendelijk en schijnt het goed te doen op een Huawei. Ik heb een P10 en hier hoort hij prima mee te draaien; een Huawei watch zou beter werken uiteraard maar dan zit je al weer in een hele andere klasse en groter uiterlijk.
De Samsung watch active is Klein en staat volgens recensies ook vrouwelijk IPV groot of lomp.


En hoe zit het met connecten? Aangezien ik geen Samsung account heb.

De polar houdt dan op ivm huawei telefoon.

Ik vind de garmin vivoactive of de venu ook best mooi, denk dat mijn keuze daarop gaat vallen.

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-20 16:37

Blacky94 schreef:
Ik heb zelf een Fitbit Versa 2 en zou eigenlijk de Sense willen. Maar heb deze ook nog geen jaar dus nu al switchen vind ik een beetje zonde van m'n geld :') De 2 heeft geen ingebouwde GPS maar geloof dat de Versa 3 en de Sense dat wel hebben.
Verder vind ik dat ie een hoop functies heeft en erg overzichtelijk is, en dat terwijl ik geen betaald abonnement heb. Kan er alles mee doen wat ik wil en hij koppelt ook makkelijk aan andere apps zoals Strava, Endomondo, MyFitnessPal, Spotify, Deezer, etc. Bij Deezer kan je bijv. een aantal playlists downloaden naar de watch. Een groot deel van de apps zijn ook via de watch zelf te starten/eindigen, nog afgezien van de eigen sporten die Fitbit erin heeft staan. Verder kan ik Whatsapp berichten beantwoorden met vooraf ingestelde berichten/emoticons of d.m.v. spraakbesturing. Opnemen via de watch kan ook, moet dan alleen wel bellen via mijn telefoon. Geen idee hoe dit zit met de Versa 3 of Sense eigenlijk.

Verder vind ik het een groot voordeel dat ie 5-6 dagen meegaat en vrij snel oplaad. Het is dan ook een sportstracker met smartwatch functies, en geen smartwatch met sportfuncties, zoals bijv. de Samsung Watch Active. Wat ik begreep moet die elke 1 a 2 dagen opgeladen worden en daar zou ik echt helemaal kriegel van worden, zeker als je ook je slaappatroon wil bijhouden.

De problemen die SandravdB aanhaalt heb ik ook vaker gehoord. Heb er zelfs gelukkig (nog) geen last van, maar wat ik zo in de Fitbit FBgroep teruglees is dat Fitbit heel schappelijk is m.b.t. garantie en omruilen waardoor je binnen no-time een nieuwe hebt of met flinke korting een nieuw model mag uitzoeken.


Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik vind de versa 3 ook best mooi, die had ik eerst op het oog totdat ik die 'slechte verhalen' las.

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-20 16:39

mondi schreef:
Ik heb afgelopen week mijn Amazfit GTR binnen gekregen. Duidelijk scherm, waterdicht, GPS, gorillaglas etc. Ben erg tevreden en dat voor rond de 100 euro.


Die ken ik niet. Draait die op Android? En waar heb je 'm gekocht?

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-20 17:15

f4bjheu schreef:
Citaat:
Ik zoek een horloge die mijn stappen nauwkeurig bij houdt, mijn slaap bij houdt, mijn hartslag, eventueel stress bij houden.
Ingebouwde GPS, oproepen en berichten kunnen zien en meerdere sporten kunnen bij houden.
Ook moet die water bestendig zijn aangezien ik zwem.

Ik zoek een horloge wat niet te groot is!!
De app moet overzichtelijk en duidelijk zijn en het liefst zo veel mogelijk functies beschikbaar zonder een duur account te moeten maken (zoals fitbit)


Zelf de polar vantage V + hartslagband. Echt mega mega mega blij mee *\o/*
Horloge gaat zo'n 3 dagen ongeveer mee, iets meer en laadt mega snel op.
Wat voor mij ook ideaal is, is dat hij kan zijn hoe het met je spieren gaat (detraining, overreaching) en dat je dan ook kan zien wanneer je echt echt veel te veel gedaan hebt. Verder kan hij ook je vo2max bepalen etc, wel handig. Qua stappen nooit rare dingen, wel het idee dat ie soms stappen mee telt met sport.
Voor slaap bijhouden hebben ze 2 systemen, ik gebruik nightly recharge. Hij houdt niet alleen slaapritme bij maar ook hartslag/ANS herstel. Kan dus zien dat wanneer ik lang maar slecht heb geslapen dat ik dan ook slecht geslapen heb.

Hartslag track ik continue, geeft op horloge zelf high, low, lowest of sleep (bij sleep statistieken ook allerlei waarden voor hartslag oa avg en 28 day avg). Bij sport kan je ook hartslag zones locken, dan gaat ie piepen als je onder of boven een bepaalde zone zit (ideaal als je zB conditie wil trainen maar niet hele tijd op je horloge wil kijken). Hartslag zones kan je zelf aanpassen.

Qua sporten; Ik ben geen sporten tegengekomen die die niet kent. Je kan de volgorde/selectie van sporten die je op je horloge ziet aanpassen (ik heb bijvoorbeeld paardrijden, other outdoor (rest categorie), wandelen en fietsen achter elkaar, omdat ik die vaak na elkaar gebruik). Per sport kan je ook aanpassen wat je op je scherm ziet, wat je wil tracken en of je m onder bepaalde omstandigheden automatische wil laten pauzeren of als lap aan wil geven (bijvoorbeeld met roeien als je stil ligt best praktisch). Met skiën snapt ie ook het verschil tussen skien en liften, wat heel fijn is. Wat ik ook leuk vind is Spark. Hij kan zien wat je afgelopen dagen beetje gedaan hebt en geeft dan de suggestie cardio, kracht, supportive (strechen etc) of doe niets. Hij geeft dan zelf een trainingsschema wat bij jou past, incl varierende oefeningen. Heb er ook mee gezwommen, hij herkend zelf een lap (verschillende maten zwembad).
Moet wel zeggen; de hartslag meting met sport vind ik over het algemeen echt best heel goed, maar als het kan link ik m toch liever aan mn hartslag meter. Die is net iets sneller met kleine veranderingen.

Beetje stom maar wel fijn; De wekker functie wordt ik echt heel blij van. Begint met trillen en gaat na paar keer pas piepen, gezien ik bijna altijd door alleen trillen al wakker wordt is dat een stuk fijner dan een gillende wekker. Ook fijn; Serene - Hartslag (HRV)/ademhalingsoefening. Kan zelf instellen hoe lang in en uitademen, max 20 min en kan zien hoe goed je lichaam reageert. Gaat ook op trilling (en visueel als je wilt) dus je hoeft niet naar je horloge te kijken tijdens de oefening.

Horloge werkt met Flow en Beat. Als ik bijvoorbeeld mijn horloge niet om heb maar wel mijn hartslagband en een sessie met beat track, dan snapt mijn horloge dat ook. In flow heb je overigens echt ook mega veel opties, waaronder dat je je conditie & trainingen (incl intensiteit) van de afgelopen maanden kan zien wat wel handig is.

Hele lap tekst geworden hahaha, maar lang verhaal kort; voldoet aan je eisen en meer, is top.
Oh en over specifiek dit horloge; ik voel m niet als ik hem om heb en is life-proof. Ben nogal onhandig (lees; kan echt alles onbedoeld slopen, incl zo'n telefoon hoesje waar je met vrachtwagens overheen kan en telefoon van gebouw kan gooien), stoot ook regelmatig ergens tegen aan maar er zit na meer dan 1,5 jr precies 1 klein krasje op die je nauwelijks ziet


Edit; ik heb hiervoor trouwens verschillende fitbits en 2 garmins gehad (een soort fitbit en een die ook zon rond scherm had als deze). Tot nu toe meest fan van polar (meest intuitief, gps is top, HR is meest accuraat)


Bedankt voor je uitgebreide antwoord!!
Helaas lees ik dat polar slecht koppelt met huawei dus weet niet of ik dat wel moet doen. Verder lijkt het me echt een onwijs fijn horloge!

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-20 00:27

Ik heb de garmin vivoactive 4s besteld en vandaag binnen gekregen.
Wat ik in korte tijd al heb kunnen merken is dat ik terwijl ik de hele tijd op de begane grond was toch een trap heb gelopen, heel raar.

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-20 10:45

Bedankt voor jullie reacties, dan weet ik dat het niet aan mijn horloge ligt!

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-20 18:06

Ik ben toch niet zo heel tevreden.
Mijn slaap houdt die slecht bij, momenten dat ik wakker ben om te draaien geeft die niet aan. Mijn oude fitbit gaf dit perfect aan.

En met zwemmen houdt die de baantjes ook regelmatig niet goed bij.

Weet niet of meer mensen dit probleem herkennen?

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-20 12:32

@lenaa_tje, heb jij ook de garmin vivoactive 4s? En waar zet jij hem dan op als je gaat zwemmen?

@mando voor jou dezelfde vraag, ook de garmin vivoactive 4s?
Dus geen last dat die de slaap niet goed noteert?

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-20 14:00

MuSLi schreef:
ApplePapple schreef:
@lenaa_tje, heb jij ook de garmin vivoactive 4s? En waar zet jij hem dan op als je gaat zwemmen?

@mando voor jou dezelfde vraag, ook de garmin vivoactive 4s?
Dus geen last dat die de slaap niet goed noteert?

Hoe connect hij met je Huawei? Hier was Garmin en Huawei echt om te janken |(



Hier doet die het goed, ik heb de P20. Had geen problemen ermee dat die niet deed koppelen.

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Fitbit, garmin, polar etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-20 18:31

Vanochtend weer gemerkt, ik heb m'n kat echt zien weg gaan van m'n bed, en toch heeft die het niet geregistreerd als wakker zijnde.
Ik vind dit echt heel erg storend dat die het niet goed registreert. Vooral m'n slaap vind ik zo belangrijk om bij te houden...

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-20 09:44

Ik zie inderdaad hetzelfde als dat jij ziet!
Niet voelen maar echt zien weg gaan, hij liep via mijn hoofdkussen weg dat heb ik gezien. Dus ik ben wakker geweest.

Edit: hetzelfde geldt voor als mijn wekker gaat, die druk ik uit en kijk ik hoe laat het is. Ik ben dus wakker, dit registreert die niet als wakker maar er staat zoals afgelopen nacht rem slaap? >;)


Afbeelding

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-20 10:45

Doubtless schreef:
ApplePapple schreef:
Vanochtend weer gemerkt, ik heb m'n kat echt zien weg gaan van m'n bed, en toch heeft die het niet geregistreerd als wakker zijnde.
Ik vind dit echt heel erg storend dat die het niet goed registreert. Vooral m'n slaap vind ik zo belangrijk om bij te houden...


Waarom vind je het zo belangrijk om je slaap te meten? Ik snap dat nooit zo goed. Je ervaart toch of je goed geslapen hebt en of je uitgerust bent? Waar heb je die data voor nodig?



Omdat ik heel moe wakker wordt, en graag wil weten of ik genoeg diepe slaap Etc. Heb gehad.

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-20 10:46

poes schreef:
Wektijd kun je zelf aanpassen. Registreerde je fitbit dat kort wakker zijn wel?
Ik vind vooral die body battery altijd vrij correct.


Ja mijn fitbit registreerde het altijd correct.


Afbeelding


Weet niet of ik ze beide om kan doen in dezelfde nacht? Dan kan ik het eens vergelijken. Of gaan ze dan storen als je ze beide omdoet?

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-21 13:31

Silvia schreef:
TS: Hoe bevalt de Garmin? Ik heb nl vrijwel hetzelfde wensenlijstje als jij, alleen de GPS hoeft voor mij niet persé. Daarnaast denk ik dat ik meer heb aan een activitytracker dan aan een sporthorloge. ik heb nl een heel mooi horloge die ik graag wil blijven gebruiken. Ik zit overigens ook te kijken naar de Polar A370.


Ik ben matig tevreden.
Zwemmen registreert die niet goed. Ik persoonlijk vind dat die de slaap slechter registreert dan mijn fitbit deed.
Ik heb 'm nu even af omdat ik een rare plek kreeg waar het horloge zat.

Laatst had ik een akkefietje met iemand en zat daardoor hoog in spanning, ik kreeg een melding dat ik hoog in stress zat en dat ik even rust moest nemen. Daar ben ik dus wel tevreden over.

Rust zacht mijn Appeflap Y;(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Felixity, Granoek, sammyvriend en 36 bezoekers