Ervaringen verven bakstenen muur?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ervaringen verven bakstenen muur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:30

Ja, in ons vorige huis hadden we zo een muurtje in de gang en de schouw zo. Daar hebben we gewoon 2 lagen over gedaan en was door en door wit. 9010.

Nu hebben we in de slaapkamer zo een muur en die heb ik eerst in de grond gezet. Dat gaf al een effect zoals de plaatjes. We hebben even getwijfeld het zo te laten.
Maar we hebben het gewoon weer met wit 9010 gedaan en is netjes. De muur ernaast is glad en ook wit, maar die steentjes geven het toch een hele andere look.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:41

akishino schreef:
@superpony, heb je gewone muurverf gebruikt?


Ja, de grond was gewoon van de Gamma voor muren. Dat gaf dit effect, maar heb er jammer genoeg feen foto van gemaakt toen.

Daarna 1 laag muurverf erover en nu is het wit, maar wel echt anders als de gladde muur ernaast.

Mocht je voor geheel kleuren gaan is de grondverf wel aan te raden. In ons vorige huis is er veel muurverf op gegaan voor het goed dekte.

Maar het idee met stuc lijkt me ook leuk.

Heb je niet wat stenen? Klein muurtje buiten metselen en testen. Is niet moeilijk en hoeft niet netjes, want is maar oefenen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 00:45

boemel schreef:
K_nolan schreef:
Fotos moet ik even voor zitten, ben sinds maart verhuisd en hier hebben we het niet alhoewel ik het misschien wel weer ga doen. Wij hebben een stuccoating speciaal voor bakstenen muren gehaald, deze heb je in verschillende kleuren zoals wit en grijs. Gehele muur toen ingesmeerd, en een aantal plekken nogmaals opgedreven waardoor hier de coating verplaatst werd en de muur dus lichter. Als ik Google op de stuccoating voor deze muren kom ik deze vb foto tegen.

[ [url=m/kaDHt4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was precies wat wij ook hadden, de plekken waar je 'meer' baksteen had wrijf je zeg maar droog.


Mooi! Dat loont zich nog. Bij rode stenen is dit erg mooi.
Ons "nieuwe" huis en verbouwproject heeft een keuken en hal met nogal lelijke geelachtige steenstrips.

Ik vrees dat dit gewoon helemaal met gladde stuc gedaan moet worden.
[ [url=m/tpPn3P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Erg jammer dat ze een jaren 30 huis in de jaren 70 opgeknapt hebben. :D

Maar, de stenen muur van de TS kan met wat stuc en grondverf erg mooi worden.


Waarom probeer je het niet eerst te witten? Is een heel ander effect gelijk.

In ons vorige huis waren het rooie stenen. Nu waren het ook gele stenen. Met eerst de grondverf scheelt het wel. Heb gewoon binnen muurverf gebruikt.


akishino schreef:
@boemel, dat dat ooit een trend is geweest hè?! :=

Behalve de bakstenenmuur is hier alles nog granol (zeg je dat zo?)
Vind ik zo afgrijselijk :o

[ [url=m/egtDqC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/C3EUtW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja, vreselijk. In ons vorige huis hadden we dat in de hele woonkamer en overloop. Ik probeerde 1 stukje te repareren om daarna glad te stucen en toen kwam die hele zooi van de muur. Dat was echt mega veel.
Nu hebben we het ook, maar op gipsplaten en die halen we er zo uit.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 10:03

Amado7 schreef:
[ [url=m/rarhQh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZTshSU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kleur is wat lastig te zien nu. Het is echt donkergrijs.

Ze waren overigens zo:


[ [url=m/Qafo1M.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou een foto moeten maken, maar onze steentjes zijn niet zo strak. Het is geheel wit nu, maar veel robuuster zeg maar.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers