Slaapkamerafmetingen.... verbouwingsperikelen?

Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 08:55

Je kunt ook aan de andere kant gaan slapen en het kantoor bij de slaapkamer trekken. Op de overloop kun je een werkplek maken onder het dakraam (of een andere slaapkamer inrichten als kantoor).

Of, je pakt de helft van de slaapkamer linksvoor bij die met het kruis, dan heb je dus 2 ramen, en maakt van de halve slaapkamer die over is een grote inloopkast.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 08:55

silverdapple schreef:
Als het een mooie open haard was geweest dan had ik ook wel moeten slikken, maar... het is een kachel. :x

Mocht je over 15 jaar een mooie haard willen dan heb je nog niets aan deze verbinding, je zult dan evengoed moeten verbouwen.
Daarnaast is de schoorsteen op dit moment heel bepalend voor de indeling van de bovenverdieping, hij dwingt je als het ware om de kamers klein te houden en creëert daarbij ook een grote, loze ruimte.

Vind je het dan nog steeds waard om die verbinding daar te laten? :o

Ik denk dat je beter met de aannemer kunt overleggen wat een alternatief zou zijn mocht je later toch een schoorsteen willen. Dan kun je daar nu al rekening mee houden. Maar met de schoorsteen op de huidige plaats zou ik zelf geen rekening (willen) houden.

Goed, je hebt dus 2 slaapkamers voor de kinderen nodig, 1 grote ouderslaapkamer en 2 kantoren. Daarnaast komt er t.z.t. een tweede badkamer.
Als je de schoorsteen wilt weghalen dan zou ik het persoonlijk zo indelen:
[ [url=m/C61k7F.png]Afbeelding[/url] ]

Boven de twee kinderslaapkamers, desgewenst kun je dat met beneden omdraaien.
Het toilet vult een loze ruimte op en daarnaast is een apart toilet altijd handig, die zou ik zo laten.
De "nieuwe" ruimte aan de rechterkant zou ik inrichten als kantoor voor je vriend, daar kan hij in de hoek een grote kast kwijt en een bureau.
De "nieuwe" ruimte aan de linkerkant zou óf jouw kantoor, óf de nieuwe badkamer worden (aangezien hier al een kraan zit, is dat wellicht makkelijker te verbinden). 1 van deze 2 ruimtes wordt dan jouw kantoor.
Een lange overloop biedt evengoed ruimte voor de vlizotrap om omlaag te komen... (en anders zou je desnoods de deur van het kantoor voor de vlizotrap kunnen plaatsen, zodat deze geopend kan worden in het kantoor als de overloop te smal is, maar dat is dan wel even een puzzelwerkje, haha).
Tot slot een grote slaapkamer. :D

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Goed gedaan dit! Doordat er voor minder deuren op de overloop uitkomen kun je de overloop beter benutten, en een paar wandjes plaatsen is het werk niet.

Een ouderwetse kachel vind ik juist super leuk staan in een wat ouder huis en het geeft zo'n heerlijke warmte! Maar nu zit het kanaal inderdaad op een onhandige plek.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie