Border maken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Border maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 18:01

Wij hebben een paar jaar terug een border gemaakt met bamboe versiering ervoor. Dit heeft mijn man toen gemaakt met steigerhout, maar de piketten in de bak heeft hij met gewoon hout gedaan waardoor de border inmiddels helemaal is ingezakt. (ik weet niet wie dat een goed idee vond toen :') )
MAar goed, nu willen we een border maken met steen, maar ik weet even niet wat ik moet zoeken. Het bamboe komt er weer voor, dus het hoeft geen mooie steen te zijn. Maar de border is best hoog, zo'n 60 cm. En ook 69 cm breed ong en 6 meter lang.
Nu dacht ik gewoon aan een cellenbetonblok, maar ik vraag me af of die goed blijven buiten. Maar misschien hebben jullie nog betere ideeën?

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:55

Gratis oude grondregels ergens ophalen en daarvan een muurtje bouwen? Dat hebben wij gedaan, alleen dan laag en wij hebben ze gebroken, het loopt het hele grasveld rond. Foto van 2 jaar terug
Afbeelding

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:59

Kijken of je ergens goedkope stapelstenen vandaan kunt halen? Van beton zijn ze goedkoper dan van echt hardsteen. Ik heb zelf een border gemaakt van stapelstenen (zo heten ze) van hardsteen. Dat was niet zo goedkoop maar wel heel goed zelf te doen. In de grond zitten opsluitbanden (grote platte stenen) als bodem, zodat de stenen recht liggen. En dan met polymeerkit alles vastmaken. Ziet er nog steeds heel mooi uit :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Century op 18-10-20 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:01

Kan met stapelblokken maar ook met cellenbetonblokken. Dat laatste hebben wij gedaan, omdat ik strak wit wilde. Dus de borders zijn nu gemaakt van cellenbetonblokken (drie van ik dacht 80cm hoog en één grote lagere), die moeten nog worden gestuct.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Border maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:22

Cellenbetonblokken werken prima :j onze border in de voortuin is ook van cellenbetonblokken en die hebben we gestuct