Webshop weigert retour

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 15:20

Op 20 september heb ik een bestelling retour gestuurd naar de webshop. Dit was binnen een week na ontvangst product. Product is ongeopend en teruggestuurd inclusief herroepingsformulier en track&trace verzending. Dezelfde dag heb ik ook een mail gestuurd dat ik het product wil retourneren.
Vorige week gaf de postnl app aan dat het product bezorgd is bij de webshop.
Gister vroegen ze of ik het herroepingsformulier wilde invullen en waarom ik het product wilde retourneren. Na nog een keer in de postnl app gekeken te hebben zag ik dat ze het pakket weer retour gestuurd hebben naar mij. Vervolgens kreeg ik een mail dat "zodra wij het pakket hebben ontvangen zullen wij het bedrag terugsturen".

Ik heb, zover ik weet, precies gedaan wat moest. Alleen zit ik nou zonder geld en zonder product -O-
Iemand die hier ervaring mee heeft of een idee heeft wat ik hier mee moet?

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:23

Wachten tot je het pakket krijgt en het weer retour sturen, eventueel met nieuw formulier en er een mail aan wagen. Wat wil je nu doen dan? Even geduld oefenen.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:25

Dan heeft ze 2 keer verzendkosten.
Ik zou even de klantenservice bellen, is toch wat gemakkelijker uitleggen.

amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 15:27

Nabster schreef:
Wachten tot je het pakket krijgt en het weer retour sturen, eventueel met nieuw formulier en er een mail aan wagen. Wat wil je nu doen dan? Even geduld oefenen.

Geen idee wat ik nu wil. En veel kan ik nu natuurlijk niet, maar ik baal er wel van.
Ik ben ook ergens bang ze het de volgende keer weer terugsturen of dat het beschadigd raakt en ik niks meet heb:(

Klantenservice bellen gaat overigens niet. Geen telefoonnummer beschikbaar helaas.
Had het product besteld voordat ik doorhad dat het misschien toch een "shady" website is.

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:55

Je kan als de bezorger aan je deur staat het pakket weigeren, dan moet de bezorger het retour sturen en dan kost het jou niet nog een keer verzendkosten voor het retour sturen.
Maar dan moet je wel thuis zijn als ze het bezorgen.
Ik hoop dat het snel afgehandeld is.

amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 19:06

Voor als er mensen zijn die dit nog volgen en/of tips hebben:
Pakket was weer terug bij mij. Helaas was ik niet thuis, dus heb het pakket niet kunnen weigeren(lag bij de buren). Op 6 oktober heb ik het weer teruggestuurd, weer inclusief track&trace en retourformulier. 7 oktober is het pakket afgeleverd bij het bedrijf. Had ze direct weer gemaild en track&trace doorgegeven.

Vandaag kreeg ik een standaard mail die ik al eerder heb ontvangen -O- Wil niet de hele mail openbaar zetten, maar het komt er op neer dat mijn bestelling nog in het verzendproces zit (naar mij toe), die zou ik moeten retourneren waarna het bedrag overgemaakt word. Ze hebben dus mijn mail niet gelezen, anders wisten ze dat ik het al retour naar hen heb gedaan.

Het gaat dan wel niet om een giga bedrag, maar ik baal er enorm van dat het op deze manier gaat.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:54

Omdat ED specifiek gaat over ervaringen met bedrijven en dan paardgerelateerd verplaats ik dit naar HTT.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:11

Jeetje wat een gedoe zeg! Kun je ze niet bellen?

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:19

Hebben ze geen andere manier van communicatie? FB of iets dergelijks?
En wat vind je bij het KVK nummer?

Dit is wel echt een gedoe, ik hoop voor je dat het vlot opgelost is!

amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 14:59

Telefoon nummer hebben ze niet. Andere social media kanalen al geprobeerd, maar daar duurt het 2-3 dagen voordat ik een reactie heb. Schiet ook niet op dus.
10 oktober hebben ze gestuurd dat ze naar mijn retourzending gaan kijken na lang zeuren vanuit mijn kant. Pakket hebben ze ontvangen en heb een bewijs meegestuurd.

Gaat overigens over een dropshipping bedrijf, maar retouradres zit wel in Nederland. (Product zelf uit buitenland)
Ga vanavond/vanmiddag weer een bericht sturen en om een update vragen.

Anoniem

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:56

Ik heb zo'n vermoeden om welk bedrijf dit gaat {:}. Duits bedrijf toevallig?

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:58

Hoe heb je betaald?

Met PayPal heb je aankoopbescherming je kunt zelfs retourkosten terug krijgen.

Ik heb een kwestie lopen met een buitenlandse zaak, schoenen gekocht die totaal niet aan de beschrijving voldeden, vervolgens terug gestuurd, nu is de site dus helemaal weg, dus opgelicht.

Retour kostte 50 euro waarvan in 30 euro al heb terug gekregen, hopelijk krijg ik mn aankoopbedrag ook terug binnenkort.

Succes ermee in ieder geval!

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:43

Dropshitters zijn veelal (er zit veeeel gajes tussen) helaas de makkelijkste niet. Die nemen niet graag retour en kennen meestal alles behalve een klantenservice...
Bij dit soort bedrijven moet je er echt bovenop zitten, en blijven zitten, om iets voor elkaar te krijgen.

amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 17:06

Zover ik weet is het geen duits bedrijf. Heeft iig wel een kvk nummer. Ik heb het betaald via ideal, wat het helaas ook makkelijker maakt.
Helaas kwam ik +- 30 minuten na order geplaatst te hebben erachter dat het een dropshipper is. Anders had ik er sowieso niet besteld.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:15

amy495 schreef:
Voor als er mensen zijn die dit nog volgen en/of tips hebben:
Pakket was weer terug bij mij. Helaas was ik niet thuis, dus heb het pakket niet kunnen weigeren(lag bij de buren). Op 6 oktober heb ik het weer teruggestuurd, weer inclusief track&trace en retourformulier. 7 oktober is het pakket afgeleverd bij het bedrijf. Had ze direct weer gemaild en track&trace doorgegeven.

Vandaag kreeg ik een standaard mail die ik al eerder heb ontvangen -O- Wil niet de hele mail openbaar zetten, maar het komt er op neer dat mijn bestelling nog in het verzendproces zit (naar mij toe), die zou ik moeten retourneren waarna het bedrag overgemaakt word. Ze hebben dus mijn mail niet gelezen, anders wisten ze dat ik het al retour naar hen heb gedaan.

Het gaat dan wel niet om een giga bedrag, maar ik baal er enorm van dat het op deze manier gaat.


Edit: Whooa, verkeerde topic!

Nogmaals excuses aan de ts!
Laatst bijgewerkt door mvdende op 15-10-20 17:29, in het totaal 3 keer bewerkt

amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 17:25

Mvdende: Ik denk dat je iemand anders verward met mij. Ik heb geen deken gekocht, geen vlek en het product wat ik retour stuurde was ongeopend. Bedrijf heeft de verzending via postNL terug retour gestuurd naar mij, die hebben de doos dus nog niet eens geopent. Denk dat je mijn verhaal compleet verkeerd leest of een verkeerd topic hebt.

xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:27

Ik zie nergens iets over een vlek of deken staan dus denk dat je het verkeerde topic hebt! Ik zou gewoon volhouden ts, ze horen dat pakket retour te nemen

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:28

amy495 schreef:
Mvdende: Ik denk dat je iemand anders verward met mij. Ik heb geen deken gekocht, geen vlek en het product wat ik retour stuurde was ongeopend. Bedrijf heeft de verzending via postNL terug retour gestuurd naar mij, die hebben de doos dus nog niet eens geopent. Denk dat je mijn verhaal compleet verkeerd leest of een verkeerd topic hebt.



Whooa sorry ts!

Inderdaad verkeerde topic!

Daar ging het over een deken die niet paste en bij retour bedrijf een vlek bleek te hebben waardoor de retour niet geaccepteerd werd.

Nogmaals sorry en ik zal mn post hierboven leegtrekken.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:30

is dit niet gewoon oplichting :')

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:31

Maar heb je eerst retour gestuurd en toen pas gemeld dat je retour ging doen?

In mijn weten moet je eerst retour melden en moet bedrijf dat bevestigen en kun je dan je retour sturen..
Het klinkt, zoals jij het typt, alsof het allemaal langs elkaar gaat.

amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 17:34

Cioccolato schreef:
Maar heb je eerst retour gestuurd en toen pas gemeld dat je retour ging doen?

In mijn weten moet je eerst retour melden en moet bedrijf dat bevestigen en kun je dan je retour sturen..
Het klinkt, zoals jij het typt, alsof het allemaal langs elkaar gaat.

De mail dat ik het retour stuurde is nog geen half uur na aflevering op PostNL locatie verzonden. Mail was dus 2-3 dagen voor hun ontvangst al verzonden. Staat verder niet op hun site dat je eerst een "bevestiging" moet hebben dus ging er vanuit dat dat gewoon goed zit.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:39

Ik zou alsnog wachten op bevestiging voor dat jij het verstuurd. Meeste bedrijven reageren wel na een dag maar als er pas na een aantal dagen wordt gereageerd dan loopt het dus langs elkaar heen.

amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 17:41

Heb het even nagekeken, heb het blijkbaar niet goed onthouden. 19 september heb ik de mail gestuurd en 21 september was hij afgeven bij postNL. Dus toch wel mail voor daadwerkelijke retour.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:47

Maar heb je bevestiging gehad?
Misschien is het mijn tik, maar ik stuur niks retour als ik geen bevestiging heb.

amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 19:41

Cioccolato schreef:
Maar heb je bevestiging gehad?
Misschien is het mijn tik, maar ik stuur niks retour als ik geen bevestiging heb.


Daar heb ik inderdaad een mail op terug gehad. Met nog als extra de vraag waarom ik geretourneerd had (niet vermeld in oorspronkelijke mail en niet verplicht te melden)

Edit: ben mijn mail aan het teruglezen en zie dat ze nou 3x (los van elkaar) hebben aangegeven naar het pakket te kijken als ze het ontvangen hebben en het bedrag overmaken. Tot op heden is dat dus nog niet gelukt -O-