Draadloze oordopjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Draadloze oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 20:43

Er waren wel wat topics over, maar die zijn al wat ouder.
Welke draadloze oordopjes vinden jullie fijn? Ik zoek echte draadloze, dus niet met een verbinddraadje in m'n nek.
Accuduur vind ik van belang. En liever geen zwarte omdat ik die geheid kwijt raak.
Op de consumentbond kwam ik wel een top 10 tegen maar die vond ik erg prijzig.

Iemand tips?

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: Draadloze oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:45

Ik heb zelf AirPods van Apple. Echt geweldige dingen. Gaan lang mee en blijven goed zitten. Verder heb ik alles van Apple en koppelen gaat super makkelijk !

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Draadloze oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:47

Ik heb de AirPods Pro en ik kan echt niet meer zonder. Hier voor had ik de gewone en die waren ook erg fijn. Hier ook alles van Apple en switchen van MacBook naar telefoon is easy.

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:50

linda_gigant schreef:
Ik heb zelf AirPods van Apple. Echt geweldige dingen. Gaan lang mee en blijven goed zitten. Verder heb ik alles van Apple en koppelen gaat super makkelijk !


Ik heb deze ook (de eerste versie) en vind ze super. Wel duur inderdaad, maar voor mij wel het geld waard.

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:51

Hier ook AirPods Pro en hiervoor de normale en kan ook echt niet meer zonder! :D

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:54

Ik heb de JBL reflect flow! Ik ben ook iemand die altijd alles kwijt raakt maar doordat ze een beetje duurder zijn ben ik er toch voorzichtig mee waardoor ik ze (nog) niet kwijt ben geweest. De oortjes zijn bij mij nog nooit leeg geweest terwijl ik toch een groot deel van de dag online colleges aan het kijken ben. Volgens mij gaan de oortjes zelf een uur of 8 mee en het oplaaddoosje zo'n 20 uur.

xxxmh

Berichten: 3483
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Draadloze oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:13

Samsung buds!

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:22

Ik heb de samsung galaxy buds+, waar ik heel tevreden mee ben. Koppelen super makkelijk met een samsung telefoon, maar met de ipad en mac lukt het ook prima! Verkrijgbaar in verschillende kleuren.

Fijne vond ik dat je er verschillende "wings" bij geleverd krijgt zodat je ze kunt aanpassen aan je eigen oren. Standaard pasvorm is voor mij namelijk nooit een succes geweest, maar deze zitten echt heel goed! Accuduur is geloof ik 11 uur, en nog 11 uur extra in het doosje. Ik gebruik ze misschien een half uurtje per dag en doe er weken mee.

Nog iets om te overwegen: wil je noise cancelling of juist niet? Of, betere vraag, in welke omgeving/situatie wil je je oordopjes gebruiken? Noise cancelling is super fijn als je moet werken of studeren in een rumoerige werkplek, maar bepaald niet veilig in het verkeer. De buds+ doen juist het omgekeerde: je kunt instellen hoeveel omgevingsgeluid je nog wil kunnen horen (maar dat is altijd meer dan nul). Ik kan dus gewoon een gesprek voeren terwijl de muziek nog aan staat, alleen heeft mijn omgeving dan geen last van mijn muziek ;)

Edit: de vorige versie (buds) zijn ook nog verkrijgbaar (en waren er ook in meerdere kleuren, maar dat vergt wellicht nog wat zoekwerk). Beter betaalbaar maar minder goede accu.
Laatst bijgewerkt door JorineV op 11-10-20 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:24

Oke. Iedereen zal mij vast uit lachen. Maar ik heb gewoon action. Ze werken echt dikke prima. Geen gekraak. Prima geluid en accu.
Ik dacht laat ik dat eerst doen om te kijken wat ik er van vind.

Ik ben ook een enorme chaoot. Dus ik weet zeker dat ik ze ga kwijt raken. Dan liever een 10tje kwijt

Afbeelding
Deze. Ik wilde ook die dopjes omdat ik onwijs kleine gehoor ingang heb.
Een x glimlachen en alle normale oortjes floepen uit. Deze niet.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 11-10-20 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:25

Ik heb de normale airpods 2. Ik heb alles van apple (iphone, laptop, imac). Ik vind het geluid vergeleken met een koptelefoon zo-zo. Veel wind erdoor op de fiets. Doe in de winter denk weer mijn koptelefoon op. Die is in de zomer echt veel te warm.

mondi

Berichten: 244
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Aan de Noord-Hollandse kust

Re: Draadloze oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:35

Ik heb ook de Grundig van de action en ben er blij mee. Gebruik ze niet elke dag, zitten fij n en mooi geluid.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Draadloze oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:17

Welke van de bovengenoemde draadloze oordoppen zijn ook goed met hardlopen te gebruiken? Kun je er ook gewoon 1 van in je oor doen en je andere oor vrij laten voor het verkeer?

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Draadloze oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:21

Ik heb de JBL tune 220. Bij de MediaMarkt 100 euro, bjj bol.com 50 euro. Ik gebruik ze niet genoeg om bijvoorbeeld AirPods te kopen, dus voor deze prijs mogen ze best eens een poosje in de kast blijven liggen.

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:26

Patt schreef:
Welke van de bovengenoemde draadloze oordoppen zijn ook goed met hardlopen te gebruiken? Kun je er ook gewoon 1 van in je oor doen en je andere oor vrij laten voor het verkeer?


Bij de airpods kun je er ook gewoon 1 gebruiken. Hardlopen heb ik er nog niet mee geprobeerd, daar kan ik je niet mee helpen.

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:44

Ik volg even. Ik overweeg de Samsung Galaxy Buds +/Live. Maar heb ook een Bose koptelefoon met noise canceling dus ik ben wat dat betreft best wel verwend :') dus evt oortjes hebben wat specs om tegenop te boksen... En ze moeten goed blijven zitten tijdens het sporten :)

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:47

Mijn man en zoon zweren bij hun Aftershokz Bone Conduction " oordopjes".
Die zitten achter hun oor, en via je jukbeenderen wordt je muziek naar je binnenoor gezonden.
Voordeel is dat je tijdens je werk, hardlopen of fietsen toch het verkeer ed om je heen hoort.

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:52

daantjuhhh schreef:
Oke. Iedereen zal mij vast uit lachen. Maar ik heb gewoon action. Ze werken echt dikke prima. Geen gekraak. Prima geluid en accu.
Ik dacht laat ik dat eerst doen om te kijken wat ik er van vind.

Ik ben ook een enorme chaoot. Dus ik weet zeker dat ik ze ga kwijt raken. Dan liever een 10tje kwijt

[ [url=m/dFZRuf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze. Ik wilde ook die dopjes omdat ik onwijs kleine gehoor ingang heb.
Een x glimlachen en alle normale oortjes floepen uit. Deze niet.


Eerlijk? Helemaal mee eens! Mijn vriend had een setje van de action gekocht voor de lol om te proberen of het wat is. Maar we zijn echt verbaasd over hoe goed ze werken voor die 10 euro. Ook kwa comfort prima te doen en de connectie is goed en makkelijk in te stellen. Ik ga binnenkort voor mezelf die dingen ook halen.

Dus als je niks bijzonders wilt als noise canceling, die van de action zijn het waard om eens te proberen. :Y)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Draadloze oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:55

ik heb de AirPods van apple. accu duur is lang ( ik fitness ongeveer 3 keer in de week en gaan wel echt een aantal weken mee ). De prijs is wel wat hoog, maar ik vind het wel echt waard. ik heb alles van apple dus koppelen gaat goed

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:56

Patt schreef:
Welke van de bovengenoemde draadloze oordoppen zijn ook goed met hardlopen te gebruiken? Kun je er ook gewoon 1 van in je oor doen en je andere oor vrij laten voor het verkeer?


Dat is precies wat ik doe met mijn airpods :D hardlopen en dan alleen de linker of rechter in en ik het verkeer ècht nog heel goed.
Sowieso ook fan van de airpods hier.

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 23:03

Yipee schreef:
daantjuhhh schreef:
Oke. Iedereen zal mij vast uit lachen. Maar ik heb gewoon action. Ze werken echt dikke prima. Geen gekraak. Prima geluid en accu.
Ik dacht laat ik dat eerst doen om te kijken wat ik er van vind.

Ik ben ook een enorme chaoot. Dus ik weet zeker dat ik ze ga kwijt raken. Dan liever een 10tje kwijt

[ [url=m/dFZRuf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze. Ik wilde ook die dopjes omdat ik onwijs kleine gehoor ingang heb.
Een x glimlachen en alle normale oortjes floepen uit. Deze niet.


Eerlijk? Helemaal mee eens! Mijn vriend had een setje van de action gekocht voor de lol om te proberen of het wat is. Maar we zijn echt verbaasd over hoe goed ze werken voor die 10 euro. Ook kwa comfort prima te doen en de connectie is goed en makkelijk in te stellen. Ik ga binnenkort voor mezelf die dingen ook halen.

Dus als je niks bijzonders wilt als noise canceling, die van de action zijn het waard om eens te proberen. :Y)


Hahahahaha. Ik lees al dat ik niet de enige ben.
1tje in en andere oor niet werkt trouwens ook goed. Doe ik vaak in bed omdat ik dan op mijn andere oor lig.

Wel fijn om te lezen dat er toch meer mensen die van de action hebben en mij niet uit lachen

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Draadloze oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 11:15

Dan ga ik die van de action proberen. Ben benieuwd
Aftershokz Bone Conduction heb ik naar gekeken, maar ik heb van m'n baby op m'n rug zitten en die trekt dat ding geheid af