Welke laptop zoek ik?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Welke laptop zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 16:53

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een laptop.
Maar door het ruime aanbod (en mijn gebrek aan kennis van laptops :') ) zie ik door de bomen het bos niet meer.
Nu ben ik opzoek naar jullie ervaringen of tips.
Wat ik zoek:
Een laptop voor thuis gebruik (geen school of dergelijke)
Niet te duur (zat zelf aan tussen de 500 en 800 euro te denken)
Simpel in gebruik
Niet te groot.

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:11

Ik heb er weinig verstand van dus je echt verder helpen kan ik niet. Maar wel een belangrijk iets om te vermelden is wat wil je er mee doen?

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:11

Wat wil je ermee doen? Wat wil je? Mac OS, Windows, Linux of Chrome OS?

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 18:28

Bagheera_206 schreef:
Wat wil je ermee doen? Wat wil je? Mac OS, Windows, Linux of Chrome OS?


Nou vraag je me wat :')
In ieder geval geen macbook of dergelijke. Mij vriend heeft de macbook pro en die is mij t ingewikkeld in gebruik.
Ik heb best al wat jaren geen laptop meer gehad, dus de linux, chrome os etc zegt me dan ook weinig.

Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor solliciteren, netflix en gewoon een beetje interneten (zoals bokt, onlineshoppen)

midori
Berichten: 667
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Re: Welke laptop zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:31

Als je vooral online dingen doet, zoek eens op een Chromebook! Ik ben heel tevreden met die van mij, gaat al heel lang mee (is een voor de tijd dat je er android apps op kon zetten), geen risico op virussen enz. en niet duur. Lenovo Chromebooks zijn goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:36

Als je niet superhandig bent met computers zou ik het lekker bij Windows houden in ieder geval. Als je je laptop enkel wil gebruiken voor internet/netflix hoef je niet een bijzonder zware/speciale laptop te hebben, je zou hier eens kunnen neuzen; https://www.coolblue.nl/laptops/model-l ... gste-prijs.

Maar ik denk dat de meeste nieuwere laptops zeker voldoende voor je zullen zijn. Ik heb zelf geen laptop meer dus qua merken kan ik je niet helpen, maar ik denk dat je met een beetje research al een heel eind zal komen!

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:37

Ik heb zelf een Lenovo Ideapad en ben er erg tevreden mee. Ik heb zelf een wat duurdere (rond de €800) en gebruik dit voor school maar ook voor Photoshop ed. Werkt fijn en is niet groot :)

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:05

AmyJamess schreef:
Bagheera_206 schreef:
Wat wil je ermee doen? Wat wil je? Mac OS, Windows, Linux of Chrome OS?


Nou vraag je me wat :')
In ieder geval geen macbook of dergelijke. Mij vriend heeft de macbook pro en die is mij t ingewikkeld in gebruik.
Ik heb best al wat jaren geen laptop meer gehad, dus de linux, chrome os etc zegt me dan ook weinig.

Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor solliciteren, netflix en gewoon een beetje interneten (zoals bokt, onlineshoppen)


Daar heb je dan geen dure laptop of dure licenties voor Windows en office voor nodig. Datgene wat jij wil daar heb ik destijds een Chromebook voor gekocht. De Asus C434 Flip. Meeste apps zijn gewoon online te doen en je kunt de meeste apps uit Android app store installeren.

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:06

Joy_Mennings schreef:
Ik heb zelf een Lenovo Ideapad en ben er erg tevreden mee. Ik heb zelf een wat duurdere (rond de €800) en gebruik dit voor school maar ook voor Photoshop ed. Werkt fijn en is niet groot :)


Ik heb de Lenovo IdeaPad Duet. <3 Geen Windows dus geen Lr/Ps, maar daar heb ik mijn vaste desktop PC nog voor. :)

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:54


xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:54

De twee die ik in mijn vorige bericht neerzette zijn 15 inch trouwens. Dat is de normale, meest gangbare grootte.

Als je toch liever kleiner gaat dan heb je deze alternatieven bijvoorbeeld:
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_l ... 60677.html
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_l ... 58292.html

De eerste lijkt qua inhoud erg op de eerste van 15 inch die ik in het bericht hierboven plaatste maar hij heeft minder opslagcapaciteit.
De tweede lijkt qua inhoud erg op de tweede van 15 inch die ik hierboven plaatste maar hij heeft minder RAM. Hij heeft dan wel weer touchscreen, mocht je dat leuk vinden.
De prijzen zijn dezelfde :)

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Re: Welke laptop zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:18


xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:10

Celestial schreef:
Hallo! Zou ik iemand hier advies mogen vragen over de aanschaf van een nieuwe laptop? :)

Ik twijfel tussen deze twee:

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_a ... 56500.html

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_h ... 63493.html

Kan iemand mij misschien wat advies geven?


Tussen die 2 zou ik op papier zeggen de HP. De processor is net iets sneller dan die in de Asus en er zit meer opslagcapaciteit in. Ik vind echter dat de behuizing van HP vaak gammel en plastiekerig aanvoelt.

Als ik er dan de laptops mag bijhalen die ik hierboven plaatste zou ik je deze aanraden: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_l ... 56554.html

Meer RAM, snellere RAM en een processor die noemenswaardig beter is dan die in die HP. Hij is ook nog eens 100 euro goedkoper. Daarnaast zou de bouwkwaliteit van de Lenovo beter moeten zijn dan die van de HP. Je kan dit natuurlijk zelf gaan voelen en bekijken in de winkel voor je hem koopt. Dat zou ik eigenlijk ook wel aanraden :)

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:39


xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:49

Sowieso zijn de laptops hierboven Nederlandse. Dat wil vooral zeggen dat de toetsenbord layout niet dezelfde is als in BE. Prijzen verschillen ook vaak tussen de 2 landen :)

Qua wat er in die in je link zit, de processor is niet on par met de andere laptops die ik hier besproken heb. Daar zit het prijsverschil in.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:05

AmyJamess schreef:
Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een laptop.
Maar door het ruime aanbod (en mijn gebrek aan kennis van laptops :') ) zie ik door de bomen het bos niet meer.
Nu ben ik opzoek naar jullie ervaringen of tips.
Wat ik zoek:
Een laptop voor thuis gebruik (geen school of dergelijke)
Niet te duur (zat zelf aan tussen de 500 en 800 euro te denken)
Simpel in gebruik
Niet te groot.


Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe laptop gekocht.
Wel een stukje duurder i.v.m. zakelijk gebruik.

Ik vind Bol.com erg fijn om apparatuur te kopen of te zoeken.
Je kan daar erg goed allerlei filters aan zetten en verschillende merken of types te vergelijken.

BTE: ik heb een Lenovo gekocht, na advies van een ICT-er

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:01

xHaithi schreef:
Sowieso zijn de laptops hierboven Nederlandse. Dat wil vooral zeggen dat de toetsenbord layout niet dezelfde is als in BE. Prijzen verschillen ook vaak tussen de 2 landen :)

Qua wat er in die in je link zit, de processor is niet on par met de andere laptops die ik hier besproken heb. Daar zit het prijsverschil in.

OK bedankt! Ik ben Belg, dus moet het doen met onze laptops en prijzen :). Degene die jij plaatste vind ik niet in de winkel waar ik een laptop wil aanschaffen (sowieso gegarandeerd de laagste prijs op de Belgische markt en we krijgen daar via het werk nog een kleine korting), dus niet makkelijk vergelijken en kiezen. Ik onthou alleszins dat Lenovo een aanrader is. Het is voornamelijk voor thuis gebruik, om een extra laptop te hebben voor de kinderen en hun schoolwerk, dus voornamelijk tekstverwerker, spreadsheet, presentaties en surfen. Grafische toepassingen zijn niet direct aan de orde, veeleisende games ook niet (daarvoor hebben ze een playstation).

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Welke laptop zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:29

Dell Vostro en dan een die uit een bedrijfsvoorraad komt.
Geen gezeur kost niet al te veel en als je slim bent zet je er een SSD in.
Heeft een nadeel, ze zijn zwaar. :+

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:03

xHaithi schreef:
Celestial schreef:
Hallo! Zou ik iemand hier advies mogen vragen over de aanschaf van een nieuwe laptop? :)

Ik twijfel tussen deze twee:

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_a ... 56500.html

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_h ... 63493.html

Kan iemand mij misschien wat advies geven?


Tussen die 2 zou ik op papier zeggen de HP. De processor is net iets sneller dan die in de Asus en er zit meer opslagcapaciteit in. Ik vind echter dat de behuizing van HP vaak gammel en plastiekerig aanvoelt.

Als ik er dan de laptops mag bijhalen die ik hierboven plaatste zou ik je deze aanraden: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_l ... 56554.html

Meer RAM, snellere RAM en een processor die noemenswaardig beter is dan die in die HP. Hij is ook nog eens 100 euro goedkoper. Daarnaast zou de bouwkwaliteit van de Lenovo beter moeten zijn dan die van de HP. Je kan dit natuurlijk zelf gaan voelen en bekijken in de winkel voor je hem koopt. Dat zou ik eigenlijk ook wel aanraden :)

Heel erg bedankt voor je uitgebreide advies! :)

edit: De Lenovo heeft helaas geen optie tot het aansluiten van een internetkabel, dus die valt af...
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 14-10-20 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: edit toegevoegd