Goedkoop printen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Goedkoop printen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 11:33

Met wat voor type printer kun je nou echt goedkoop printen?

Voor nu gebruik ik een HP-Envy printer, deze kreeg ik van iemand die hem overhad.
Opzich een prima printer en ook snel. Maar tegenwoordig print ik zoveel, dat hij iets wat duur aan het worden is.

Mij is altijd verteld dat een laserprinter veel goedkoper print dan een inktjet printer, maar in mijn internet zoektocht komt ik ook inktreservoir printers tegen, en LED printers.
Bij LED hoopt ik dat er geen toner in zou hoeven, maar helaas.. ook daar moet een laser cartridge in.

Volgens CoolBlue is de inktreservoir printer het goedkoopste om te printen, alleen daar moeten flesjes inkt in, gaat dat geen knoeiboel worden?

Ik koop al geen originele inkt meer, 123inkt is al een heel stuk goedkoper..
Maar bij 2000 vellen per week is het nog steeds heel veel geld -O-

Dus, wat is de voordeligste manier van printen?

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:44

Is er geen andere mogelijkheid dan alles te printen?
Een factuur bijvoorbeeld, kun je digitaal sturen.. of bv in grote oplages laten drukken waardoor je later alleen nog de adresgegevens/bestelling hoeft te printen, wat in sommige gevallen al veel inkt scheelt.

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:07

Action verkoopt ook cartridges, zit jouw type printer daar misschien bij?
Voor mijn printer kosten de cartridges namelijk dit:

Originele van Canon:
Citaat:
Originele cartridges kosten 9,25 per stuk voor 5,6 ml (sets zijn momenteel niet te koop, moet ze los kopen)
Er passen er 5 in mijn printer
Kleur K heeft een extra grote cartridge, zit wat meer inkt in en kost ook iets meer, maar dit kost dus pakweg 50 euro voor totaal 30ML inkt


123 huismerk inkt
Citaat:
1 x cartridge PGI-580PGBK (pigment zwart 30 ml)
1 x cartridge CLI-581BK (zwart 14 ml)
1 x cartridge CLI-581C (cyaan 14 ml)
1 x cartridge CLI-581M (magenta 14 ml)
1 x cartridge CLI-581Y (geel 14 ml)
Deze is al voordeliger, je krijgt meer inkt voor je geld, € 52,50 voor totaal 86ml inkt


Action cartridge set
Citaat:
1x K zwart 13ml
1x zwart 6,8ml
1x cyaan 6,8ml
1x magenta 6,8ml
1x geel 6,8 ml
Deze kost 7,95 voor totaal 40ml inkt


Ik heb dus die van de action gekocht, nog niet getest want mijn huidige cartridges daar zit nog inkt in, maar als ze goed werken zijn ze een stuk goedkoper. Voor die 8 euro wil ik dat wel proberen zeg maar

*edit, ik zie dat ze nu in de weekactie zitten, normaal zijn die van de action dan iets duurder waarschijnlijk, volgens mij heb ik er 9 of 10 euro voor betaald denk ik ofzo

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Goedkoop printen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:14

En dan is inkt.nl vaak nog goedkoper dan 123inkt. Tenminste met onze cartridges wel.

Even los van de hoeveelheid waarvoor je inderdaad altijd beter een laserprinter kunt hebben. Een inkjet is ook vele malen trager. En als je dan 2000 facturen wil printen waar je ineens tig keer zo lang over doet, lijkt mij niet heel prettig.

Ik heb recent voor de rijverening een heel leuk handzaam laserprintertje gekocht van Brother, fijn ding, alleen zwart wit maar ik wilde dubbelzijdig vanwege de nieuwe protocollen. Ding is supersnel en vooralsnog doe ik al best lang met 1 cartridge.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Goedkoop printen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:40

2000 vellen printen per week :oo

Ik zou kijken naar mijn primaire proces en bedenken of ik wat meer digitaal zou kunnen doen.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 12:43

8nnemiek schreef:
Is er geen andere mogelijkheid dan alles te printen?
Een factuur bijvoorbeeld, kun je digitaal sturen.. of bv in grote oplages laten drukken waardoor je later alleen nog de adresgegevens/bestelling hoeft te printen, wat in sommige gevallen al veel inkt scheelt.


Uiteraard is minder printen het allergoedkoopst, maar helaas eisen veel van onze partner een pakbon.
Iedere partner heeft een eigen pakbon, dus het is ook lastig om een soort briefpapier te maken, en alleen de laatste details nog zelf te drukken.

We willen er uiteindelijk naar toe dat pakbonnen op een soort van kassabon worden geprint, dat bespaart heel veel papier, wordt thermisch geprint en kost dus geen inkt, en uiteindelijk hoeft er alleen op te staan wat er in de doos zit en een order nummer.

Facturen e.d. printen we al niet, digitaal heeft ook onze voorkeur :j

Action is een goed idee! Zal daar eens binnen lopen of ze toevallig de juiste hebben.
En anders is het misschien nog voordeliger om de juiste printer daarbij te zoeken :+

Ik dacht ook altijd dat laser printers het voordeligste waren, maar nu zegt Cool Blue weer dat een printer met inktreservoir nog goedkoper is..
Sneller is nog niet eens zozeer het probleem, zo snel kunnen we toch niet inpakken.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Goedkoop printen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:00

Dan zou ik me inderdaad ook eens verdiepen in thermoprinters :j
Ik ken zelf alleen de Dymo labelprinters, maar kan me voorstellen dat er veel meer soorten zijn, en er vast ook iets te vinden is voor mooie pakbonnen.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 13:14

Jaa, dat is een droom..
Maar ook dat is niet simpel, want bijvoorbeeld een van onze grootste market places heeft een pakbon welke de klant ook kan gebruiken als retourformulier. Dus in deze kunnen we al niet over op kassabon formaat.

En wellicht zijn er ook hele grote thermische printers te vinden, maar daar moet dan weer A4 thermisch papier in, en dat zal dan wel weer zo duur zijn, dat inkt weer goedkoper is.

Voor eigen orders, maar dat is echt maar een heel klein deel kunnen we al over op kassa bonnetjes, die zijn mooi 85 mm breed, en worden net als een kassa bon in de winkel zo lang als het aantal producten welke je koopt. Maar dat systeem is pas weer lonend als we het op grotere schaal kunnen toepassen.

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:34

Ik had even over die 2000 vellen heen gelezen, jeetje wat een aantal!

Misschien is een extra hokje om aan te vinken bij het afrekenen een optie? Zoiets:

    □ Ik ontvang de pakbon graag digitaal

Geen idee of zoiets mogelijk is hoor, en of mensen dat ook nog als klantvriendelijk zien of niet! Zelf zou ik zoiets aanvinken, bij mij komt dat toch allemaal op de grote stapel papieren om door de shredder te halen.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:40

Telpeva schreef:
Ik had even over die 2000 vellen heen gelezen, jeetje wat een aantal!

Misschien is een extra hokje om aan te vinken bij het afrekenen een optie? Zoiets:

    □ Ik ontvang de pakbon graag digitaal

Geen idee of zoiets mogelijk is hoor, en of mensen dat ook nog als klantvriendelijk zien of niet! Zelf zou ik zoiets aanvinken, bij mij komt dat toch allemaal op de grote stapel papieren om door de shredder te halen.


Dat vind ik wel een heel goed idee! Die pakbonnen verdwijnen hier (en op werk ook) eigenlijk bijna standaard linea recta de papierbak in. Ik zou dat dus zeker waarderen en aankruisen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:41

Aan klanten kun je dat inderdaad vragen, maar bijv. vervoerders hebben wel vaak een print van een pakbon nodig.

Misschien een stomme vraag, maar print je je pakbonnen in kleur of in zwart/wit? Dat laatste scheelt je echt een bom aan inkt. Je zou ook nog voor een zwart/wit laserprinter kunnen kijken, die zijn een stuk goedkoper.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 13:49

95% van onze bestellingen komen binnen via marketplaces zoals Bol.com, Amazon, CDON, Eprice, EMAG, REAL, Cdiscount. Hun willen bijna allemaal een pakbon, alleen van Bol hoeft het niet meer, maar we ervaren zelf dat mensen hun bestelling graag willen controleren, en dan is de pakbon toch wel handig.

Dus de optie in onze webshop bouwen zal hooguit een paar velletjes papier besparen per dag.

We printen het grootste deel zwart/wit, ik vergeet het wel eens aan te vinken, maar eigenlijk alleen het logo bevat een beetje kleur.

Een zwart/wit laser printer was ook mijn eerste gedachte, maar omdat Cool Blue iets anders beweerde, had ik hoop dat er nog goedkopere alternatieven zijn.

Ik heb nog een voorraadje pennen van 123 inkt, ik denk dat zelf schrijven het voordeligste gaat zijn..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Goedkoop printen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:03

Zelf schrijven en dan met de postduif versturen is absoluut de goedkoopste optie. Tegenwoordig misschien ook nog wel de snelste :))

Ik zou in jouw geval echt eens naar een zwart/wit laserprinter kijken voor je pakbonnen. Die berekeningen zijn allemaal hartstikke leuk en aardig, maar meestal kom je er pas in de praktijk achter hoe het voor jou uitpakt. Mijn ervaring in een vorig leven is echt dat zwart/wit-laser het goedkoopst uitpakt.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Goedkoop printen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:41

Als ik naar de volumes kijk is het omslagpunt inktjet/laser al lang richting laser gegaan, zeker bij een zwart-wit laser printer.

In printerland geldt wel dat hoe goedkoper de printer is hoe duurder de toner vaak is en vice versa.
Ik zou dus zeker een onderzoekje doen als je een laserprinter gaat kopen. Waarschijnlijk loont het dus om een wat duurdere printer te kopen zodat je goedkope toners hebt.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Goedkoop printen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 16:33


Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:56

Ik heb een inkttank printer: https://www.canon.nl/printers/pixma-g5050/
Ben er tot nu toe heel tevreden over. Ik heb zelfs gevuld zonder knoeien en ik ben een ramp :)

Edit: ben voor deze gegaan omdat deze automatisch dubbelzijdig kan printen, anderen van deze prijsklasse konden dat niet.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Goedkoop printen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:30

Ik volg even! Met 300 prints per week print ik niet zoveel als jij, maar ook behoorlijk.

Ik heb nu een Samsung laserprinter waar ik heel tevreden over ben qua kosten. Maar wat ik nog belangrijker vind is de betrouwbaarheid. Ik ben er zo klaar mee om niet door te kunnen omdat de printer een vage foutmelding geeft, niet reageert, papier vast blijft zitten, streperig print,...

Firegirl
Berichten: 949
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Goedkoop printen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:27

Kijk eens naar de hp neverstop series. Heb hier een zwart-wit variant van getest en in mijn testperiode geen toner hoeven bijvullen. Heb toen behoorlijke aantallen geprint.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:50

Peerke_ schreef:
Ik neig naar deze printer: https://www.coolblue.nl/product/837539/ ... m1170.html
Hierin zit dus een inkt tank, flesje inkt kost 12,50 en hiermee kun je 6000 pagina's printen. (volgens internet)

Hier iemand die ervaringen heeft met die inkt tanks?

6000 pagina’s voor 12,50 is niet heel duur idd, maar ook niet veel goedkoper dan laser, toch?
Voordeel van de bekendere laserprinters is dat je er ook huismerk drums van kan kopen, maar ik weet zo gauw niet meer wat onze toners kosten, das al wat lang geleden..
En ik weet niet hoe het zit met die inkt tanks. Als je daar ook goedkopere huismerk inkt voor kan vinden dan zal die weer goedkoper worden.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 13:35

Om nog even te vertellen hoe het is afgelopen..

Het is uiteindelijk deze printer geworden:
https://www.coolblue.nl/product/837538/ ... m1120.html

Hij was destijds in de aanbieding voor 120 euro, en ik dacht.. voor dat geld kunnen we de gok wel wagen!
Hij heeft inmiddels meer dan 5000 pagina's geprint, en het meegeleverde inktflesje is nog niet half leeg..
Dus ik denk dat dit wel een heel voordelige oplossing is!

Ik moet alleen wel de printinstellingen op zwart/wit zetten.
Logo's in kleur worden heel korrelig, maar nu ik het in de computer op zwart/wit heb gezet, is het wel netjes :j

Dus voor nu heel blij mee! :D

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Goedkoop printen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:11

Wat fijn! Klinkt wel heel goedkoop idd!