Hoe kies jij je huishoudelijke apparaten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Hoe kies jij je huishoudelijke apparaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 19:43

Wij moeten wat huishoudelijke apparaten aanschaffen, een combimagnetron, een droger en een wasmachine.
Nu is er zoooooveeel aanbod, dat ik niet zo goed weet waar ik moet beginnen en wat ik moet kiezen :') Als eerste al de winkel, er is zoveel keuze. Het liefst ga ik naar een fysieke winkel, dat vind ik gewoon prettig.

Maar dan de combimagnetron, we hebben nu een simpele van de Lidl, doet het al bijna 10 jaar maar is nu aan zn endje. Warmt snel op, is niet te groot en makkelijk te bedienen. Dat willen we nu ook, maar het mag wel een slag groter. Alleen weet ik dus niet welke dit is.

Dan de droger. Tja zo snel mogelijk en goed mogelijk droog maar wel milieuvriendelijk. Liefst niet met slang? Weet dan niet wat dat is.

En een nieuwe wasmachine. 6 kilo hebben we nu en dat is prima, mag slagje groter maar hoeft niet perse. Ik hoef allemaal geen abracadabra standen, maar moet wel mn kleding goed houden, dat doet deze nu niet altijd.(ook al was ik kort op 30 graden of handwas). Ook liefst zo milievriendelijk mogelijk.

Mja en dan. :') Het mag ook niet teveel kosten natuurlijk. Het liefst koop ik ze alle 3 in 1 keer, zodat we een prijsje kunnen maken. Dan mag er ook nog een scheerapparaat voor mn man bij _O-

Wie kan mij een beetje op weg helpen? Of zijn er sites met van die keuzehulp testen zeg maar?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Hoe kies jij je huishoudelijke apparaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:46

Beste cadeau aan jezelf, een abonnement op de Consumentenbond. Heel veel testen en extra informatie.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 19:48

MarcoBorsato schreef:
Beste cadeau aan jezelf, een abonnement op de Consumentenbond. Heel veel testen en extra informatie.


Ah bedankt Gerda. Dat is wel een goeie :) Dat hebben we wel gehad, maar we gebruikte het te weinig om lid te blijven...

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Hoe kies jij je huishoudelijke apparaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:48

Testaankoop

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Hoe kies jij je huishoudelijke apparaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:50

naar mediamarkt/coolblue oid en dan kan je op de site aanklikken wat je wensen zijn en dan komen er apparaten uit die je kan kiezen en dan neem je er een.
Niet te moeilijk doen :P

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:19

Earth schreef:
MarcoBorsato schreef:
Beste cadeau aan jezelf, een abonnement op de Consumentenbond. Heel veel testen en extra informatie.


Ah bedankt Gerda. Dat is wel een goeie :) Dat hebben we wel gehad, maar we gebruikte het te weinig om lid te blijven...


Ah anders doe je digitaal voor 1 maand, is 8 euro ofzo?

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoe kies jij je huishoudelijke apparaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 20:19

Ja heb ik al gedaan inderdaad. Vind het wel handig aangezien ik nu meerdere apparaten nodig heb.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoe kies jij je huishoudelijke apparaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 20:26

Ik snap alleen niet waarom ik de test nou niet in kan zien?

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Hoe kies jij je huishoudelijke apparaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:35

Ik kies ze uit op merk en prijs. Wasmachine en droger heb ik van AEG. Combimagnetron van Siemens.
Etna heeft ook goede combimagnetrons. Ik koop ze bij Electroworld, die zit hier in de buurt en die mensen ken ik goed. Ze komen het brengen en aansluiten en als er iets is komen ze het oplossen.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:37

Heb laatst voor een verhuur appartement wat witgoed in 1x aangeschaft, expert bleek het voordeligste voor wat ik wilde. Vond het eerder ook als winkel en met advies een fijne zaak dus de keus was snel gemaakt.

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe kies jij je huishoudelijke apparaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:44

Ik doe altijd veel vooronderzoek. Lijstje maken met eisen, verschillende merken en modellen opzoeken, reviews lezen op bv coolblue, amazon en kieskeurig.. Liefst nog eens bij een fysieke winkel even kijken waar het apparaat op voorraad is. En dan nog eens kijken of ie ergens in de aanbieding is :+

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:52

Grinnik het kost me soms een paar avonden, maar ik ga zoeken. Meestal begin ik bij Coolblue en hun keuze. Dat wat zij dan adviseren gooi ik dan nog een keer door de mangel via google zoeken naar revieuws, en als die aardig overeen komen gaat hij op het lijstje van kan. Als ik er dan een aantal heb ga ik zoeken naar de prijzen, en dat wat dan het beste past wordt em.
Ja sorry ik ben nogal erg :=

Kwa droger zoek jij dus een condensdroger of een warmtepompdroger. Beide hebben voors en tegens. Voor ons, was na uitzoeken wat nu het slimste was, de simpele droger met afvoer de betere optie. Daarbij hangt het er ook heel erg vanaf hoeveel je het ding gebruikt ed.
En milieuvriendelijk heet op zoek naar machines die A of A+ en/of meer dan 1 +++++ hebben. Is vaak ook de duurdere categorie ;)

Mijn advies is dan ook, kijk goed hoeveel je het gebruikt en of de duurdere categorie voor jullie wel noodzaak is. Soms is het slimmer een goedkopere machine met een mindere categorie (dus B of C) te kopen omdat de hoeveelheid gebruik dan niet in vergelijk staat met de duurdere aanschaf van de A machines.
Onze droger bv. is een categorie C machine. Maar aangezien wij hem maar 1 keer per week, hooguit 2x, gebruiken, woog de aanschafprijs van een cat. A model en het verbruik van het C model niet tegen elkaar op.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hoe kies jij je huishoudelijke apparaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:55

Stap 1 heb je al gedaan: open een topic op bokt :)) Verder, doe ik het eigenlijk wel net zo als rina.

Wasmachine en droger zijn hier beide van bosch, heel tevreden over. Wasmachine gaat al 5 jaar probleemloos mee, droger nu 1,5 jaar. Kleding blijft mooi en goed, geen ingewikkeld geval met veel te dure toeters en bellen en doet gewoon wat hij moet doen.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Hoe kies jij je huishoudelijke apparaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:05

Wij zijn ook gaan informeren/rond kijken in fysieke BCC voor nieuwe wasmachine.

Dit is goede tip:
https://www.bcc.nl/outlet
Hier hebben ze witgoed (flink) afgeprijsd omdat er bv een krasje op de zijkant zit. Zo hebben wij onze droger 100 euro goedkoper gekocht, voor een krasje wat tegen de muur aan staat!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:48

Wasmachine/droger heb ik bij pandje 33 in Eindhoven gehaald. Die kopen vaak lease machines op, vervangen wat onderdelen en verkopen ze door.

Had voor 500 euro een bosch wasmachine en droger aan huis bezorgd. Waren toen Max 2 jaar oud. Goede degelijke machines die nu al 6 jaar probleemloos meegaan. Heel tevreden over.

Heb op dat gebied ook niet zoveel eisen.

Meestal begin ik op Coolblue omdat die zo’n prettig keuze menu/filter systeem hebben. Vervolgens ga ik reviews zoeken.

Bij combimagnetron zou ik vooral zoeken naar waar de reviews zeggen dat de oven stand het ook echt goed doet. Vaak valt dat toch tegen.

Doubtless

Berichten: 8464
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Hoe kies jij je huishoudelijke apparaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:28

Hier ook team Rina :j
Online zoeken naar welke producten voldoen aan de wensen en daarna op zoek naar de partij die het product tegen de beste prijs kan leveren. Ik ga voor dure aankopen wel altijd voor een partij moet goede klantenservice, zodat je ergens aan kan kloppen als het niet goed gaat.

Ik koop dergelijke producten bewust niet in de winkel, omdat ik de kwaliteit van verkopers niet goed in kan schatten. Online kan je mooi producten vergelijken, specs naast elkaar zien. Dat in combinatie met de reviews maakt dat ik zelf in staat ben om de juiste keuze te maken.

Hevonen

Berichten: 5611
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Hoe kies jij je huishoudelijke apparaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:45

Ik kijk inderdaad ook op Coolblue, Bol en Amazon om modellen en specificaties te bekijken en lees de reviews. Vooral de slechte dan weet je waar eventuele problemen liggen. Verder gebruik ik altijd Tweakers voor de pricewatch en aanvullende informatie. Via Google en ean-nummers van producten kun je vaak nog meer vinden.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:02

Het begint ermee dat je moet vaststellen welke criteria voor jou belangrijk zijn.

Ik heb bijvoorbeeld de wasmachine in de berging staan, dus "geluid" is voor mij geen criterium. Maar als die in de badkamer tegen de muur naast je slaapkamer staat is dat wel belangrijk.
Als jij ook graag taart en cake wil bakken in je combi-magnetron kom je op wat anders uit dan wanneer ontdooien en opwarmen van een snelle maaltijd primair zijn.

Dan doe ik uitgebreid internet onderzoek.
Coolblue heeft een fijne site met ook uitleg over bepaalde eigenschappen. Zo kan je zelf al een idee krijgen wat beter binnen jouw wensen past.

Vaak vermeld een fabrikant of winkel zelf ook of iets als "beste koop" of "beste getest" is. Dus Google even loslaten op bijvoorbeeld "beste koop combimagnetron" kan ook al informatief zijn.

En dan kies ik op prijs en eigenschappen.
Wasmachine is bijv. van Coolblue, maar de vaatwasser van Wehkamp.

Als je meerdere apparaten nodig hebt kan het interessant zijn naar een fysieke winkel te gaan. Dan is het makkelijker om een leuke prijs te maken.
Ook kan je kijken of er in de buurt kwalitatief goed gereviseerd witgoed wordt aangeboden.

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:39

Voor mij is bij een wasmachine (en droger) de belangrijkste eis:
leveren ze tot aan de voordeur of plaatsen ze de machine op zijn plek?
Wasmachine staat op zolder (droger ook) en dat is 2 trappen op.
Zelf krijg ik zo'n ding nooit boven.
Witgoedwinkels hebben soms zo'n speciaal karretje dat kan "traplopen".
Of hele sterke bezorgers.

Wel bij de koop het schriftelijk laten noteren dat de machine inderdaad wordt geïnstalleerd op zolder, anders zijn sommige bedrijven nog in staat dat apparaat bij je voordeur te dumpen.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 13:27

Ik ben nu even serieus aan het kijken, maar waarom zou ik verlichting in een droger trommel willen? >;)
:P

Er is dit weekend goede korting bij Expert, dus misschien dat ik daar eens naar toe ga morgen.

Urona447
Berichten: 2794
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Hoe kies jij je huishoudelijke apparaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:54

Omdat juist die verdwaalde sokken altijd in een hoekje liggen en ik het soms wel prettig vind om te zien welke kledingstukken er op dat moment in de droger zitten :o

Lindor92
Berichten: 6999
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Hoe kies jij je huishoudelijke apparaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:00

Wij hebben vorige week een nieuwe droger gekocht. Ik wilde perse een condensdroger omdat er veel slechte reacties zijn over de warmtepompdroger en die is ook erg lang bezig. We zijn uiteindelijk voor een Miele gegaan :)

Urona447
Berichten: 2794
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Hoe kies jij je huishoudelijke apparaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:04

Snap ik Lindor92 , en ik maar denken dat ik de enige was die spijt heeft van mijn warmtepomp droger. Programma duurt 3.5 uur en dan is het regelmatig nog niet droog, doe mij maar de oude condensdroger.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:18

Cool blue en dan wensen aanklikken, resultaten door Google halen om reviews te lezen.
Uiteindelijk bij cool blue een LG was/droog combi gehaald, met als reden dat die door Consumentenbond goed werd aangeschreven en cool blue zo eeen fijne service heeft als het ding kapot gaat.

Idem met magnetron, al speelt daar het uiterlijk van het ding ook wel mee...

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoe kies jij je huishoudelijke apparaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 11:46

Goed dat jullie dat zeggen over de condensdroger en warmtepompdroger. Ik wilde voor de warmtepomp gaan omdat er wordt aangegeven dat ze veel duurzamer zijn. Dat vind ik wel belangrijk. Ook worden deze goed beoordeeld door de consumentenbond.