Geluid laptop doet het niet (of wel?)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Geluid laptop doet het niet (of wel?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 15:58

Mysterieuze titel <<) Sorry alvast voor de lap tekst :+

Lieve Bokkers, ik raak in de war van mijn laptop.

Ik heb een Lenovo Ideapad (ik weet zo gauw niet precies het exacte type). Ik heb hem ongeveer een jaar geleden gekocht. Sinds een paar weken doet het geluid van mijn laptop het plots niet meer. Ik heb er niks raars mee gedaan (niet laten vallen, geen nieuwe update, etc.).

De luidspreker zelf werkt niet, maar ook als ik oortjes of een koptelefoon erin plug werkt het niet. Inmiddels heb ik alles (écht álles volgens mij) geprobeerd. Ik heb alle simpele dingen geprobeerd, maar ook allemaal ingewikkelde dingen. Ik heb bijvoorbeeld alles hier geprobeerd https://support.lenovo.com/us/en/solutions/HT501860. Ik heb denk ik wel 20 van dit soort websites gezien en allerlei stappen geprobeerd. Ik heb echt de meest belachelijke en ingewikkelde dingen gedaan, maar niks werkt. Ook mijn vriend heeft nog van alles geprobeerd (hij heeft er veel meer verstand van, dus vraag me niet wat hij heeft gedaan :+ ).

Ik had contact opgenomen met de webshop voor garantie, maar dan ben ik mijn laptop minimaal 3 weken kwijt voor controle en eventuele reparatie, en ik kan hem eigenlijk niet zo lang missen. Helemaal ook omdat het probleem van de audio niet dusdanig beperkend is. De webshop dacht dat het met een Windows update te maken had, maar zelf was ik er van overtuigd dat er binnenin mijn laptop iets mis was (draadje los of zo).

Maar nu dus het volgende: vanochtend deed ik een koptelefoon met USB aansluiting in mijn laptop (dus niet met zo'n stokjesaansluiting zoals normale oortjes), en krijg nou wat! Er kwam geluid uit :')
Maar de normale luidspreker en normale oortjesingang werken dus nog steeds niet.

Zijn hier technische Bokkers die weten hoe het kan dat de luidspreker en normale oortjesingang niet werkt, maar een koptelefoon met USB aansluiting wel werkt? :D Denken jullie net als de webshop aan een Windows update, of denken jullie ook aan iets van een kapot draadje?

Ik heb op zich geen haast met het (laten) fixen van het geluid, maar ik ben nu wel erg benieuwd waarom het ene wel werkt en het andere niet! :P

chanicha

Berichten: 12152
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:26

Volgens mij zit er linksboven op je toetsenbord een toets voor geluid, misschien is dat het?

Joy_Mennings

Berichten: 2284
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Geluid laptop doet het niet (of wel?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:30

Ik ben zelf niet technisch, maar ik denk dat er wel twee draadjes los zouden moeten zitten voor zowel de box als de aansluiten voor de oortjes.

Mijn laptop werd (na twee weken gebruik helaas al) gerepareerd, daarna terug gekregen en de box deed het niet meer. Toen zat er inderdaad een draadje los. De oortjes deden het wel gewoon. Ik heb ook een Lenovo Ideapad.

Zebrastreep

Berichten: 9749
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:48

Ik heb dit probleem ook al eens gehad met mijn oude laptop , en ben na lang Googelen erachter gekomen dat het in ieder geval aan de instellingen ligt. Ik weet alleen heel stom niet meer precies hoe het ook alweer moet , omdat ik al een nieuwe laptop heb aangeschaft.

En anders gewoon naar een computer winkel gaan. Mijn oude laptop had allang geen garantie meer , maar een particuliere winkel heeft er nog best veel mee gedaan. Helaas niet geholpen.

Opsturen zou ik inderdaad ook niet doen. Vaak kost dat nog best wel wat.