Geen geluid bij Zoom

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Geen geluid bij Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 17:03

Vandaag heb ik voor het eerst geprobeerd een webinar te volgen via Zoom. Programma geïnstalleerd, de audiotest is gelukt. Mijn computer heeft geen microfoon of camera, maar die waren voor de webinar niet nodig. De docent had sowieso het geluid van deelnemers uitgezet.

Vervolgens hoor ik dus helemaal niks. Alles weer nagelopen, het zou het moeten doen. Ook op het icoontje rechtsonder in de taakbalk geklikt, dat staat op 90%. Bovendien geven mijn gebruikelijke spelletjes en bv. Youtube wel geluid.

Er volgen nog twee webinars die ik toch wel graag wil volgen. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb Windows 10, trouwens.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Geen geluid bij Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:11

Heb je bij geluidsinstellingen binnen Zoom gekeken waar het geluid afgespeeld wordt?
Als je op het pijltje naast Mute klikt, en dan bij Select a Speaker, wat staat er dan aangevinkt?

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 18:29

Afbeelding
Bedoel je dit scherm? Ik zie nergens een mute knop. Als ik de systeemspeaker selecteer, doet hij het gewoon.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Geen geluid bij Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:34

Dat scherm is ook een optie ja.
Als het goed is hoort hij het inderdaad te doen als je 'Same as system' gebruikt bij speaker. De mute knop zit links onderin wanneer je in een meeting zit.

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 12:21

Ik zal het eens uitproberen met een vriendin. Bedankt.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:29

Onder microphone staat je volume volledig links. Die moet helemaal naar rechts :D

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:11

Rebel_Jits schreef:
Onder microphone staat je volume volledig links. Die moet helemaal naar rechts :D


In principe is microfoon iets anders dan speaker. Microfoon uit hoort geen invloed te hebben op wat jij hoort via de speaker.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Geen geluid bij Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:40

Je moet linksonder in het zoom-gesprek altijd joinen met computer audio en mic uit mijn hoofd. Vervolgens kan je die wel muten, maar als je niet op joinen klikt krijg je ook geen geluid.