Ervaring na verhuizen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Ervaring na verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 21:07

Hoi bokkers,

Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die zich hierin herkennen, of die advies hebben..

Ongeveer een maand geleden ben ik verhuisd (van een studentenhuis naar semi-zelfstandige studio). Alleen het lukt me niet echt om me hier op mijn gemak te voelen/te vestigen.. tot nu toe, voel ik me eigenlijk vaak onprettig in de studio.. niet zoals ik voor me had gezien.

Deels is de studio iets anders dan ik had verwacht; bijvoorbeeld het uitzicht is hier veel minder (je kijkt recht op andere gebouwen en de overburen kunnen naar binnen kijken..). Dit is iets waar ik bij de bezichtiging niet zo op had gelet.. ik had toen eigenlijk alleen naar de studio zelf gekeken (die ik wel mooi vind overigens).

Ik mis eigenlijk erg het mooie uitzicht op de lucht/wolken, ik voel me nu erg 'opgesloten' of zo..

Maar daarnaast is ook het contact met de andere bewoner (waarmee ik de wc + badkamer deel) nog best weinig, diegene is vaak weg of is druk, waardoor we niet zo vaak elkaar spreken of iets samen doen. Misschien had ik hier vooraf ook wel iets anders van verwacht.. (iets meer contact toch).

Ik voel me dus ook best wel vaak alleen nu. In mijn vorige huis was dit gevoel toch wel minder, op de gang of in de keuken sprak je vaak wel mensen etc.

Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik nu moet doen dus.. opnieuw verhuizen is (ten eerste) ontzettend lastig (om überhaupt iets te vinden) en ook vond ik het verhuizen enorm vermoeiend, dus dat zou (nu) ook teveel worden..

Zijn er meer mensen die zoiets soortgelijks hebben meegemaakt, en hoe gingen jullie hiermee om? In ieder geval alvast bedankt voor reacties. Het is iig fijn om het even van me af geschreven te hebben :)

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Ervaring na verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:15

Heb je al iets voor de ramen om de inkijk wat te verminderen? Dat lijkt mij persoonlijk namelijk helemaal niet prettig. Misschien dat van die top-down-bottum-up dingen wat zijn, dan kan je aan de bovenkant toch nog lucht zien ;).
Veel planten in huis maken het ook al gezelliger, liefst een paar grote als dat past.

Qua menselijk contact; momenteel met Corona misschien iets lastiger, maar er zijn vast wel spelletjesgroepen, sportclubjes of iets anders te vinden waar mensen dezelfde interesse hebben als jij. Doe je werk of een studie, nodig daar eens mensen van uit als dat mogelijk is? :)

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 21:20

Sting schreef:
Heb je al iets voor de ramen om de inkijk wat te verminderen? Dat lijkt mij persoonlijk namelijk helemaal niet prettig. Misschien dat van die top-down-bottum-up dingen wat zijn, dan kan je aan de bovenkant toch nog lucht zien ;).
Veel planten in huis maken het ook al gezelliger, liefst een paar grote als dat past.

Qua menselijk contact; momenteel met Corona misschien iets lastiger, maar er zijn vast wel spelletjesgroepen, sportclubjes of iets anders te vinden waar mensen dezelfde interesse hebben als jij. Doe je werk of een studie, nodig daar eens mensen van uit als dat mogelijk is? :)


Ja, ik ben bezig om vitragegordijnen op te hangen wat de inkijk al iets vermindert. En vaak heb ik de verduisterende gordijnen een beetje half dicht zodat de buren mij niet zien als ik op de bank zit.

Maar ik zou graag toch zelf een beetje naar buiten willen kijken.. nu kan dat niet echt

Ik ben bezig met meer planten verzamelen, inderdaad :)

Ik probeer wel met vrienden af te spreken, en ik heb wekelijks een cursus waar ik naartoe ga, maar dat is toch anders dan dat er thuis wat mensen aanwezig zijn.. Vooral s' avonds vind ik het erg saai..

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:30

Citaat:
Maar daarnaast is ook het contact met de andere bewoner (waarmee ik de wc + badkamer deel) nog best weinig, diegene is vaak weg of is druk, waardoor we niet zo vaak elkaar spreken of iets samen doen. Misschien had ik hier vooraf ook wel iets anders van verwacht.. (iets meer contact toch).

Ik heb vroeger ook gewoond met een gedeeld toilet/badkamer maar had ook geen contact met de medebewoner.
Had ook nooit gedacht dat dit de bedoeling was, helemaal niet om zelfs samen wat te gaan doen.
Als ik dat wilde was ik wel in een studentenhuis gaan wonen.

Het contact wat we hadden was af en toe in de tuin (hadden beide een stukje van een grote tuin) en dat hield op bij: hoi hoe gaat het en hoe was je vakantie.
En in het begin over het schoonmaakrooster (even/oneven weken) van de badkamer/wc en aankoop toiletrollen/schoonmaakmiddelen.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 21:40

Brainless schreef:
Citaat:
Maar daarnaast is ook het contact met de andere bewoner (waarmee ik de wc + badkamer deel) nog best weinig, diegene is vaak weg of is druk, waardoor we niet zo vaak elkaar spreken of iets samen doen. Misschien had ik hier vooraf ook wel iets anders van verwacht.. (iets meer contact toch).

Ik heb vroeger ook gewoond met een gedeeld toilet/badkamer maar had ook geen contact met de medebewoner.
Had ook nooit gedacht dat dit de bedoeling was, helemaal niet om zelfs samen wat te gaan doen.
Als ik dat wilde was ik wel in een studentenhuis gaan wonen.

Het contact wat we hadden was af en toe in de tuin (hadden beide een stukje van een grote tuin) en dat hield op bij: hoi hoe gaat het en hoe was je vakantie.
En in het begin over het schoonmaakrooster (even/oneven weken) van de badkamer/wc en aankoop toiletrollen/schoonmaakmiddelen.


Hmm dat zou kunnen zijn in dat geval, maar ik moest voor deze studio een soort kleine 'hospi' doen waarbij diegene mij heeft uitgekozen, omdat die echt iemand zocht om eens samen mee te chillen/eten enzo. Dat stond destijds ook in de oproep voor een medebewoner.

Ik had dat dus iets meer verwacht, denk ik. Maar het kan natuurlijk zijn dat iemand het druk heeft, ik wil dan ook niet moeilijk doen ofzo.

Nikass

Berichten: 16694
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:46

Volgens mij moet je t gewoon even wat meer tijd geven en ondertussen je eigen leven gaan leiden.
Waarom ben je verhuisd?

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Ervaring na verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:49

Ik denk ook dat je het wat tijd moet geven.
Het is nu ook niet echt een makkelijke tijd voor sociale contacten.

Ik ben zelf vorig jaar verhuist van mijn appartement in een levendige flat om het maar zo te noemen. Naar een rijtjeshuis in een rustig buurtje.

Ik heb hier ook echt wel even tijd nodig gehad om te aarden.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 21:51

Nikass schreef:
Volgens mij moet je t gewoon even wat meer tijd geven en ondertussen je eigen leven gaan leiden.
Waarom ben je verhuisd?


Ik hoop het..

Ik woonde eigenlijk al jaren in dat studentenhuis, en ik had een beetje het gevoel dat ik mijn tijd daar wel had gehad. Ik wilde ook een wat grotere ruimte hebben. (nu heb ik bijna 10m2 meer). Maar het valt toch tegen dat je in zo'n studio minder mensen spreekt enzo..