Camera app die bewegend subject volgt en filmt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Camera app die bewegend subject volgt en filmt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 10:03

Ha bokkers,

Weet iemand of er een camera app bestaat die beweging volgt en filmt? Om te gebruiken tijdens het rijden.

Er zijn al wel apparaatjes met een motortje waar je de camera/telefoon op plaatst, en die dan meebeweegt. Maar ik vroeg me af of het niet makkelijker bestond..

Gewoon je telefoon ergens plaatsen langs de rand, camera inschakelen, en dan de camera die inzoomt en knipt (digitaal zoomt) op het punt waar jij aan het rijden bent?
Met de tegenwoordige telefoons die al behoorlijk scherp kunnen filmen moet er toch een app zijn die dat kan, zou je zeggen...

8nnemiek

Berichten: 43396
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Camera app die bewegend subject volgt en filmt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:11

Tracken is behoorlijk lastig, en als het object dat je volgt even uit beeld verdwijnt of te dicht op de camera komt waardoor deze het object even kwijt is dan stopt het tracken ook meteen. Ik denk dat het daardoor gewoon niet goed genoeg werkt.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Camera app die bewegend subject volgt en filmt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:15

Als er geen meebewegend apparaatje onder zit, ben je afhankelijk van de groothoek van de camera in de telefoon of ie je in alle hoeken en gaten kan volgen. Hoe groter de groothoek, hoe meer vertekening je ook krijgt. 360 graden (camera op X) is dan al helemaal onmogelijk.

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Camera app die bewegend subject volgt en filmt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:24


_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Camera app die bewegend subject volgt en filmt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:29

Ik kan mijn fotocamera inderdaad op een soort van track zetten, maar die is hij ook heel snel weer kwijt.
En bij video-opname is de tracking niet mogelijk, alleen in de foto modus.
Daarnaast zou ik erg vaak uit beeld zijn.

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 13:39

oji schreef:
Als er geen meebewegend apparaatje onder zit, ben je afhankelijk van de groothoek van de camera in de telefoon of ie je in alle hoeken en gaten kan volgen. Hoe groter de groothoek, hoe meer vertekening je ook krijgt. 360 graden (camera op X) is dan al helemaal onmogelijk.


Ja dan zou je hem echt buiten de bak moeten plaatsen. En dan is het ingezoomde beeld natuurlijk niet zo scherp.
Maar voor mezelf zou dat prima zijn, ik vind het gewoon leuk om globaal te kunnen zien wat het beeld is.

Omdat er zo onwijs veel apps bestaan, dacht ik dat er vast wel een app was die dit kon. Maar misschien toch niet.

KimD; dankje, ja dat topic ken ik. Daar gaat het allemaal over een extra apparaatje onder je telefoon dat meedraait. Alleen een app en dan op basis van digitaal zoomen heb ik niet voorbij zien komen.