Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Azmay schreef:Ophaalservice is toch ook alleen voor als de auto echt niet meer (veilig) zelf naar de dealer kan?
Ben bang dat je hier weinig mee kunt verder.
mvdende schreef:In januari de auto gekocht, in februari de eerste storing.
Toen de garage gebeld en ik was inderdaad niet heel blij dat ik een sms kreeg zo van: je zoekt het maar uit. Na dus een sms terug van "Ik sta met pech langs de weg" kon er ineens wel gebeld worden.
De dealer gaf toen aan "computerstoring"
Even langsrijden was onmogelijk, ik kon toen nog geen snelweg rijden en de dealer is 60 minuten snelweg rijden vanaf mijn huis. Daarom ook pakket met ophaalservice erbij gekocht.
Dealer deed moeilijk over ophalen en geeft nogmaals aan: computerstoring.
Maart, april, mei geen storing meer gehad. Pas in juli weer een enkele keer. Auto uit, auto aan en opgelost.
Pas nu het buiten weer vochtig wordt, gebeurt het weer vaker. Pap had al zn vermoeden dat het de bougiekabels zouden zijn.
Kabels zijn niet doodgebeten, maar scheurtjes in de mantel van de kabels waardoor het vonkt. Heb net bij de garage aan de monteur gevraagd hoe zulke schade kan ontstaan. Zijn antwoord was écht "door lomp aan de kabels te trekken om ze los te krijgen"
Deze schade heeft er dus voor 100% zeker al gezeten voordat wij de auto kochten.
Edit: Als het een steenmarter was geweest en de problemen zouden pas recent ontstaan zijn: gevalletje pech...
Maar omdat de problemen al begonnen zijn vlak na de aankoop van de auto en ik na contact met de dealer ervanuit ging dat het daadwerkelijk om een computerstoring zou gaan...
Is mijn mening dat de dealer niet helemaal lekker bezig is. Ik had gewoon verwacht toen een "we halen hem wel op en zoeken het probleem tot op de bodem uit" te horen te krijgen. Ipv "rijdt maar door, is niets"
Ik heb nog steeds geen contact gehad met de dealer, morgen ochtend dus nog maar eens proberen.
Ik hoop dat hij me wat tegemoet wil komen door de kosten te vergoeden of een gratis APK met ophaalservice en thuisbrengen komende januari.
mvdende schreef:Er bestaat gelukkig ook zoiets als non-comformiteit, er zit een wettelijke garantie op van 2 jaar op elke auto die je bij een bedrijf koopt. Daar valt dit ook onder.
Je moet namelijk kunnen verwachten dat een product doet waarvoor je het gekocht hebt, in dit geval rijden.
De vraag is alleen, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen....
MairiMacBran schreef:Het is natuurlijk niet zijn probleem dat je geen snelweg kon rijden. Van iemand met een rijbewijs kun je verwachten dat dat tot de mogelijkheden behoort.
Overigens had mijn vader gewoon zelf mijn bougiekabels vervangen als hij tot de conclusie kwam dat dat de boosdoeners waren. Kost geen drol en is een fluitje van een cent.