Wie weet wat dit is?

Moderators: Mondy, Mjetterd, Polly, Hanmar, ynskek, Ladybird, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:39

Gwenvd schreef:
Denk je dat de opvang mij belt als ze zich geen zorgen zouden maken? Sorry hoor vind dat echt een rare opmerking. ze bellen mij nu omdat ze niet weten wat het is en het er vreemd uit ziet met die paarsige gloed? Dat is toch niet raar?

Ik wil uitzoeken wat het is, en ondertussen houden we hem in de gate. Ik geef ook aan dat kans groot is dat er niks ergs is maar als de huisarts aangeeft dat hij het wilt weten. Ze hebben ook met het rivm (giflijn) gebeld, doen ze ook niet als ze denken dat hij modder eet

Better safe than sorry, gelijk heb je. Verantwoord gehandeld door de opvang en als het om kleine kinderen gaat, zijn artsen extra voorzichtig is mijn ervaring. Dat is niet voor niets.

Ik moest even denken aan geplet, overrijp of rottend fruit. Bessen of zo.
Maar daarvoor is de plek wel heel groot.
Ik ben benieuwd wat het dan wel is. En ik hoop dat het geen gevolgen gaat hebben.

Edit: typefout
Laatst bijgewerkt door Boras op 16-09-20 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:54

Zou het bacterievuur kunnen zijn?

Paarse vlekken
Bacteri├źn worden via de grond of het water opgenomen en infecteren op die manier bomen. Bacterievuur is een bekende ziekte. De boom vertoont zwarte of paarse vlekken op de stam die melkachtig of oranje slijm uitscheiden. De boom kan zijn bladeren niet meer verliezen en krullen op. De boom gaat uiteindelijk dood.

Bron: https://www.ivn.nl/nieuws/hoe-herken-je ... ullen%20op.

Het is niet gevaarlijk voor mens en dier.....

...Waaraan herken je planten die geïnfecteerd zijn?
Typisch is dat tijdens de winter de aangetaste bloemen, bladeren en vruchten niet van de plant vallen en dat bij het aansnijden van de schors van de takken een oranje verkleuring zichtbaar wordt net onder de bast.

.....In het najaar verkleurt het zieke schorsweefsel van de grotere takken en de stam verkleurt tot donkerpaars, het onderliggend weefsel verkleurt roodbruin tot oranje.

Bron: https://www.landelijkegilden.be/informe ... cterievuur

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie