Op zoek naar dé perfecte koffie beker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8302
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Op zoek naar dé perfecte koffie beker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 22:47

De afgelopen 2 jaar heb ik gemiddeld 40 uur in de week op de weg doorgebracht. In de vroege en late uurtjes hoort daar een mok koffie bij, daar tussen door een sloot thee.

Nu ben ik al een tijd opzoek naar de perfecte koffie beker maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Gister heb ik bij de xenos een exemplaar gevonden wat erg leek op de perfecte beker maar hij is lek :\

Ik hoop heel erg dat iemand weet welke beker ik zoek of waar ik deze kan vinden. Voor de ideale beker die lang mee gaat wil ik best wat neerleggen.

Musthaves:
  • Warmte vast houdende beker
  • Rvs of glazen binnenkant.
  • Dop waar gemakkelijk uit te drinken is zonder dat de beker lekt. De beker zal 9/10 keer recht op staan dus een draaidop zoals thermosflessen hebben is niet nodig.
  • Bekervorm, geen thermosfles

Pluspunten:
  • Rubberen of magnetische onderzijde zodat de beker niet glijd.
  • Geen oor.
  • Leuk design.
  • Geen schuif opening om uit te drinken maar een klepje.
  • Online bestelbaar.
  • Passend in bekerhouders.

Wie o wie weet welke beker ik zoek en waar deze verkrijgbaar is?

pjer
Berichten: 1578
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Op zoek naar dé perfecte koffie beker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 22:56

https://www.bol.com/nl/p/tefal-travel-m ... woQAvD_BwE Deze! Duur maar het geld meer dan waard.
Hij kan in de vaatwasser, is zekerweten lekvrij ook op zijn kop in je tas. Drinken door op de knop in het deksel te drukken, hij houd je koffie een uur of 4 makkelijk warm, echt een super top ding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 22:58

Ik ben niet zo heel bekend met de travel mugs van Contigo, maar wellicht is het de moeite waard om even te kijken wat ze hebben: https://mycontigo.com/en/thermal
Mijn waterfles is van dit merk en sommige travel mugs hebben eenzelfde soort dop: leak proof met een klepje en je opent hem met een knopje dat je ingedrukt houdt terwijl je drinkt.

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 23:01

pjer schreef:
https://www.bol.com/nl/p/tefal-travel-m ... woQAvD_BwE Deze! Duur maar het geld meer dan waard.
Hij kan in de vaatwasser, is zekerweten lekvrij ook op zijn kop in je tas. Drinken door op de knop in het deksel te drukken, hij houd je koffie een uur of 4 makkelijk warm, echt een super top ding.



Deze dus. Absoluut lekvrij en warm!

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8302
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 23:03

pjer schreef:
https://www.bol.com/nl/p/tefal-travel-m ... woQAvD_BwE Deze! Duur maar het geld meer dan waard.
Hij kan in de vaatwasser, is zekerweten lekvrij ook op zijn kop in je tas. Drinken door op de knop in het deksel te drukken, hij houd je koffie een uur of 4 makkelijk warm, echt een super top ding.


Weet jij wat voor materiaal de binnenkant is? Van tefal verwacht ik rvs maar ik kan het op de foto's niet zien. En zit er rubber op de onderkant? Dat drinksysteem ziet er wel fijn uit!


Mkango schreef:
Ik ben niet zo heel bekend met de travel mugs van Contigo, maar wellicht is het de moeite waard om even te kijken wat ze hebben: https://mycontigo.com/en/thermal
Mijn waterfles is van dit merk en sommige travel mugs hebben eenzelfde soort dop: leak proof met een klepje en je opent hem met een knopje dat je ingedrukt houdt terwijl je drinkt.


Van Contigo heb ik ook een fles, fijn ding :j ik ga zo even kijken of die koffie mugs wat zijn, thanks voor de tip!

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 23:09

Wil je uit de beker zelf kunnen drinken? Of inschenken in de dop?
Ik heb een thermosbeker van Starbucks en die is super! Gebruik hem vaak, hij lekt absoluut niet en mijn thee blijft echt vele uren warm. Als ik na een wandeling van 3 uur mijn thee wil opdrinken is die nog steeds prima. Hij past in de bekerhouder in de auto. Ik gebruik hem ook wel op mijn werk, vind het echt een fijn ding.

Binnenkant is rvs, buitenkant rubber en je drinkt uit een klepje in het deksel.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Op zoek naar dé perfecte koffie beker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 23:12

Zeker contigo :j

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Op zoek naar dé perfecte koffie beker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 23:20

Ik volg!

Kunnen de genoemde bekers ook tegen een stootje? Ik laat nog wel eens wat vallen

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 23:23

Nespresso travel mug. Voldoet aan alle punten die het moet hebben uit je lijstje. Is RVS en kan probleemloos in de vaatwasser. Water uit de quooker is na een uur nog steeds gloed heet met het klepje dicht

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 00:10

Goof schreef:
Wil je uit de beker zelf kunnen drinken? Of inschenken in de dop?
Ik heb een thermosbeker van Starbucks en die is super! Gebruik hem vaak, hij lekt absoluut niet en mijn thee blijft echt vele uren warm. Als ik na een wandeling van 3 uur mijn thee wil opdrinken is die nog steeds prima. Hij past in de bekerhouder in de auto. Ik gebruik hem ook wel op mijn werk, vind het echt een fijn ding.

Binnenkant is rvs, buitenkant rubber en je drinkt uit een klepje in het deksel.


Ik heb er inderdaad ook twee van starbucks, top dingen. Zelfs met de trein richting college hartje winter 4 uur later is je koffie nog warm en je thee zelfs heet. Maar, in de auto vind ik dat weer niet handig want na 4 uur wil ik wel kunnen drinken zonder alsnog mijn mond te verbranden :+ Ik heb dus ook een 'to-go' beker van starbucks, die precies in de bekerhouder van mijn auto past, alleen geen thermos, en die is perfect voor als ik ongeveer binnen een half uurtje mijn koffie wil drinken.
Oftewel, lang verhaal kort: ook hier starbucks - beker fan.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 00:16

Mkango schreef:
Ik ben niet zo heel bekend met de travel mugs van Contigo, maar wellicht is het de moeite waard om even te kijken wat ze hebben: https://mycontigo.com/en/thermal
Mijn waterfles is van dit merk en sommige travel mugs hebben eenzelfde soort dop: leak proof met een klepje en je opent hem met een knopje dat je ingedrukt houdt terwijl je drinkt.

Ik gebruik zelf al jaren de West Loop (en 2 modellen gewone waterflessen), en vind die errug fijn. Recent voor zowel mij als mijn vriend een nieuwe WL besteld en bij die nieuwe bovenkanten kun je nu makkelijk het rubber terug klikken om het schoon te maken. Vind ze zelf ideaal. Ook andere modellen van hun zullen vast en zeker prima zijn :)

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 00:31

pjer schreef:
https://www.bol.com/nl/p/tefal-travel-m ... woQAvD_BwE Deze! Duur maar het geld meer dan waard.
Hij kan in de vaatwasser, is zekerweten lekvrij ook op zijn kop in je tas. Drinken door op de knop in het deksel te drukken, hij houd je koffie een uur of 4 makkelijk warm, echt een super top ding.


Deze inderdaad!

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Op zoek naar dé perfecte koffie beker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 01:09

Die tefal heb ik ook, heel fijn ding!

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Re: Op zoek naar dé perfecte koffie beker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 01:35

Ben ik de enige waarbij de smaak van de koffie veranderd in de tefal beker? Ik vind m echt ideaal verder, maar mijn koffie krijgt zo’n gekke smaak...

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 06:50


herr_balou
Berichten: 1452
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 07:06


Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 07:15

Ik heb een heleboel van die bekers liggen, en de Nespresso Touch is echt mijn favoriet. Blijft goed warm, lekt niet, en drinkt fijn.
Geen oor, ziet er stylish uit en is met een klepje. Hij is vrij elegant en smal, en past in mijn auto makkelijk in de bekerhouders.

Nespresso Touch

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Op zoek naar dé perfecte koffie beker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 07:49

Hier ook weg van de Tefal thermos!
Maar een tip: koop hem op Amazon van het merk Emsa. Precies dezelfde beker, maar de helft van de prijs. Ik heb toevallig afgelopen week de 500ml versie binnen gekregen voor €12,50.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 08:11

Bambelien schreef:
Ben ik de enige waarbij de smaak van de koffie veranderd in de tefal beker? Ik vind m echt ideaal verder, maar mijn koffie krijgt zo’n gekke smaak...

Dan ben ik benieuwd of dat ook geldt voor thee, want daar heb ik 'm voor. :D

Een tijdje terug heb ik zegeltjes gespaard bij de super en met een paar euro bijbetaling had ik zo'n prachtige felroze thermomok van Tefal, maar ik heb 'm nog niet gebruikt. Ik las wel goede reviews.

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 08:33

maaikemuis schreef:
pjer schreef:
https://www.bol.com/nl/p/tefal-travel-m ... woQAvD_BwE Deze! Duur maar het geld meer dan waard.
Hij kan in de vaatwasser, is zekerweten lekvrij ook op zijn kop in je tas. Drinken door op de knop in het deksel te drukken, hij houd je koffie een uur of 4 makkelijk warm, echt een super top ding.



Deze dus. Absoluut lekvrij en warm!

Sluit ik me bij aan.

Blijft ook super goed warm, als ik er 's morgens om 6 uur hete thee in maak, drink ik het rond 11 uur op en is het perfect van temperatuur, nog goed warm maar niet meer zo warm dat ik m'n mond eraan verbrand.

Ik drink er uitsluitend thee uit en die smaakt exact hetzelfde als de thee die ik thuis uit een aardewerken mok of theeglas drink.
Ik vind het echt een super ding.

Binnenkant is idd RVS en er zit rubber op de onderkant.

Iets verkleurd door de thee die ik eruit drink.
Afbeelding

Afbeelding

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8302
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Op zoek naar dé perfecte koffie beker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 11:37

Thanks voor de tips weer! En Marije bedankt voor de foto's! Ik ga zo weer eens verder speuren. Jammer dat er vaak op sites niks staat over de onderkant.

Dat er smaakverandering is met rvs zag ik ook voorbij komen. Daarom herft contigo er een paar met een binnenkant van keramiek en heb ik ze ook wel eens met glas voorbij zien komen.

@Goof, ik wil graag uit de dop drinken met zo min mogelijk handelingen. Een dop losklikken gaat prima voor een stoplicht maar koffie in de dop schenken is net wat minder handig als ik weer op moet trekken :')

Laar_

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 11:47

Blacky94 schreef:
Mkango schreef:
Ik ben niet zo heel bekend met de travel mugs van Contigo, maar wellicht is het de moeite waard om even te kijken wat ze hebben: https://mycontigo.com/en/thermal
Mijn waterfles is van dit merk en sommige travel mugs hebben eenzelfde soort dop: leak proof met een klepje en je opent hem met een knopje dat je ingedrukt houdt terwijl je drinkt.

Ik gebruik zelf al jaren de West Loop (en 2 modellen gewone waterflessen), en vind die errug fijn. Recent voor zowel mij als mijn vriend een nieuwe WL besteld en bij die nieuwe bovenkanten kun je nu makkelijk het rubber terug klikken om het schoon te maken. Vind ze zelf ideaal. Ook andere modellen van hun zullen vast en zeker prima zijn :)

Nieuwe model west loop is echt een verbetering inderdaad, heel makkelijk schoon te maken. Ik gebruik m al jaren dagelijks, zweer erbij!

pjer
Berichten: 1578
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 11:49

Ik kijk nu pas weer in het topic maar zie dat marije al fotos gemaakt heeft :-) dank.
Ik merk ook geen smaak verandering met mijn koffie. En op slot of kunnen drinken is simpel op de knop in de dop klikken. Hij past overigens prima in de bekerhouder in de auto.

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 11:58

Mijn moeder had in haar vorige auto een koffiezetapparaatje laten installeren :') Die zat tussen de 2 voorstoelen. Ze deed daar 's ochtends gemalen koffie en water in, en als ze dan bijvoorbeeld in de file terecht kwam kon ze met 1 druk op de knop een vers bakje zetten :9

Is ook nog een mogelijkheid :P

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 12:59

Muiz schreef:
@Goof, ik wil graag uit de dop drinken met zo min mogelijk handelingen. Een dop losklikken gaat prima voor een stoplicht maar koffie in de dop schenken is net wat minder handig als ik weer op moet trekken :')


Dan echt die van Starbucks!