Voldoet deze laptop voor school?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Voldoet deze laptop voor school?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 13:17

Hoihoi,

Mijn dochter moet nu verplicht een laptop voor school (3 havo). Ik heb vanwege de corona tijd er eentje extra aangeschaft, die ook een beetje binnen mijn budget viel. Nu ze er een verplicht moeten hebben hangen daar weer eisen aan, de laptop voldoet eigenlijk aan alles, behalve de beeldscherm resolutie, die moet "minimaal full HD zijn (1080x1920)" en hij heeft 1366 x 768.

Gaat dit ergens problemen opleveren? Ze hebben niet continue les met de laptop, maar voor een paar vakken gebruiken ze hem wel regelmatig begreep ik en ook voor eventuele online lessen. Als het echt moet dan moet ik weer een andere gaan aanschaffen, maar als het met deze ook gewoon lukt dan laat ik het voorlopig even zo...

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Voldoet deze laptop voor school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:20

Weet je toevallig welke merk en uitvoering de laptop is? Dan kijk ik het even voor je na :)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:21

Je zou aan de school kunnen vragen waarom hij full HD moet zijn? Ik kan me niet voorstellen wat voor dingen ze voor een HAVO moet doen dat full HD noodzakelijk is.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:28

Gewoon gebruiken.. als er wel problemen komen (wat volgens manlief en zoonlief niet gaat gebueren) kun je altijd nog een andere kopen.
Full HD is eigenlijk onzin.. als de rest van de (minimale) specs maar voldoen zou er niets aan de hand moeten zijn.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 13:55

Maureen95 schreef:
Weet je toevallig welke merk en uitvoering de laptop is? Dan kijk ik het even voor je na :)


Het is een hp probook 455 G2 zie ik op de sticker :)

Ja ik dacht ook idd gewoon gebruiken, maar ik vind t ook banketstaaf als ze ineens iets niet blijkt te kunnen ofzo, maar als ik jullie zo n beetje hoor dan gaat het meevallen denk ik :)

Ik kan het uiteraard nog even navragen, maar ik ging er gewoon vanuit dat het ding aan de specs zou voldoen, zo oud is ie ook niet dacht ik, maar ik ging toch ff checken en toen viel me dit op. En ik dacht -O-

Anoniem

Re: Voldoet deze laptop voor school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:38

Vaak worden dat soort eisen samengesteld op basis van vrij specifieke modellen die ook in een bepaald budget vallen. Full HD maakt echt zelden een wereld van verschil, het is gewoon een iets ander formaat beeldscherm en het kan zijn dat sommige video's er bv iets minder mooi uit zien, maar tenzij ze echt actief aan beeldbewerking moet doen denk ik niet dat het een probleem is.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Voldoet deze laptop voor school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:42

En als dat echt een probleem wordt, kan je er toch altijd een extra scherm aan hangen?
Dat vind ik sowieso veel fijner werken :)

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:04

Zou het gewoon gebruiken hoor!
Mijn dochter kreeg toen ook een lijst waaronder een bepaald merk rekenmachine.
Ik naar de boekwinkel hier, was echt een buurtwinkel, en hij vroeg of het perse dat merk moest zijn want hij had er een met precies dezelfde functies maar wel 20 euro goedkoper!
Nooit een opmerking over gehad.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:32

Simbaa schreef:
En als dat echt een probleem wordt, kan je er toch altijd een extra scherm aan hangen?
Dat vind ik sowieso veel fijner werken :)

Bij gebruik thuis nog wel te doen, maar voor op school is een extra scherm meenemen wel onhandig.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voldoet deze laptop voor school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:39

Ik heb 1 ding in mijn schoolleven geleerd icm met de eisen die school stelt: Probeer het eerst met de dingen die je hebt en gebruikt, je merkt snel genoeg of je er echt tegen aan loopt en dan kun je altijd nog verder kijken. Op school kom je er vanzelf achter of je het nodig hebt of niet. Als het bij jou niet werkt zoals het hoort (en het heeft met de resolutie te maken) Dan kijk je dan verder. Binnen 1a 2 weken heb je dan een nieuwe.

Ik heb dit vanaf het mbo altijd zo gedaan en 99/100 keer werkte het perfect. Bestelde ook pas de boeken op het MBO bijv als ik zeker wist dat ik ze nodig had. je had 1 a 2x je beoken niet mee en dan was het geleverd. Heeft me toch best veel bespaard. Ik heb spijt dat ik dat niet eerder heb gedaan.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:41

Brainless schreef:
Simbaa schreef:
En als dat echt een probleem wordt, kan je er toch altijd een extra scherm aan hangen?
Dat vind ik sowieso veel fijner werken :)

Bij gebruik thuis nog wel te doen, maar voor op school is een extra scherm meenemen wel onhandig.


:') Ik was niet wakker denk ik...

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 14:30

Haha Simbaa, het arme kind :')

Maar thanks voor de input allemaal, ik ga het idd zo doen. Ze heeft m nu 1x moeten gebruiken en nog geen drama gehoord }:0 En anders hoor ik het wel!

Ff fijn zo wat nuchtere reacties ;)