Matras kiezen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Matras kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 20:59

Mijn vriend heeft regelmatig last van zijn rug en heeft een goed matras nodig.

Het is helaas een drama om die te vinden.
Pas na een paar nachten weet je eigenlijk of een matras echt fijn is.

Nu zijn er aanbieders waar je een matras meerdere nachten mag testen en bij niet goed mag deze weer terug.

Nu zou ik graag weten of er hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben en welke aanbieder we het best kunnen kiezen.

Nielojram

Berichten: 7800
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Matras kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:56

Ik heb een hernia-operatie gehad, en daarna nog eens mijn rug gebroken, en zweer bij de de matrassen van de Ikea. Wel de duurste.
Je mag ze binnen 356 dagen ruilen.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Matras kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:26

Ik heb ook een erg gevoelig ruggetje (5 x dubbele hernia en 2 operaties). Wij hebben ook vaker een nieuw bed moeten kopen, omdat het op de iets langere termijn toch weer tegenviel.
Uiteindelijk zijn wij bij M-Line terecht gekomen en daar ben ik na 3 jaar nog steeds helemaal verliefd op.

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:30

Ik heb ook al zo’n 4 jaar de matrassen van Ikea en zou niet anders meer willen!
Je kan in de winkel ‘proefliggen’ , had eerst een duur tweepersoonsmatras maar daar kwamen al snel kuilen in, gebeld en kon zo geruild worden en heb nu twee eenpersoons genomen en nog goedkoper ook.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:35

Ik lees mee. Ik ben ook ernstig toe aan een nieuw matras. Maar kom er online ook nog niet uit.

TS, een topper kan soms ook al helpen voor meer slaapcomfort. Zeker als de huidige matras nog tamelijk nieuw is, is dat zeker een overweging waard.
Een topper verlengd ook de levensduur van de matras en is vaak (aanzienlijk) goedkoper dan een nieuw matras.

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:38

Klopt Roodvos, die hebben wij ook en moet eerlijk zeggen dat mijn man en ik nog weleens zeggen dat het een goede koop is geweest.
We hadden toen ook de boxspring gekocht dus een wereld van verschil met mijn oude bed.

DubbelFun

Berichten: 88665
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Matras kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:37

Ik heb een Emma matras en die kun je ook 90 dagen proberen.

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:41

Ook wij hebben hier de matrassen van Ikea. Samen daar proef gelegen, daar hebben we al een hele middag voor uit getrokken. Man heeft een vrij zacht matras en ik een "plank". Die van mij blijft ook zo stevig, ben ik blij mee.
Wij waren tevreden en hebben dus niets gedaan met de 3 maanden (?) proefslapen. Geen idee dus hoe dit verder gaat.

Anoniem

Re: Matras kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:02

Ik heb ook rugklachten en ik ben erg blij met mijn matras van de Ikea. Ik heb de een na duurste variant uit mijn hoofd, die ligt echt heel goed. Verder vind ik die [naam] matrassen (en je hebt nog een soortgelijke, een Matt matras volgens mij) ook erg prettig liggen, en het idee dat je ze terug kan sturen is top.

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:15

Ik heb een matras van Ravensberger.online gekocht. Volgens mij hebben ze ook 2 fysieke winkels.
Ik had altijd rug en bekken klachten. Met dit matras niet meer.

kijk ook goed naar je lattenbodem. Je kan nog zo'n goed matras hebben maar als dat op een bagger bedbodem ligt die niet geschikt voor jou is dan heeft een nieuw matras nog weinig nut.

Je kan op de site van Ravensberger een vragenlijst invullen met je wensen, klachten, lichaamsbouw enz.
Ze kijken dan samen met je welk matras geschikt zou kunnen zijn. Ze verkopen er ook bedbodems.

Even proefliggen bij een beddenzaak/IKEA heeft echt geen enkele nut. Je lichaam heeft een paar weken nodig om aan een nieuw matras te wennen/zich aan te passen .
Bij Ravensberger mag je hem een tijd uitproberen. Ligt hij niet goed dan mag hij terug en kijken ze samen met je naar een ander type. Het duurde even voordat ik aan m'n nieuwe matras gewend was maar na 1.5 week trok m'n rug en bekken pijn grotendeels weg.
Hierna toch m'n bijna nieuwe IKEA bedbodem vervangen door 1 van Ravensberger. Daarna geen pijnklachten meer gehad.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:30

Tieme schreef:
Even proefliggen bij een beddenzaak/IKEA heeft echt geen enkele nut.

Voor mij wel hoor. Ik heb een slechte heup en binnen een kwartier proefliggen voelde ik duidelijk verschil bij de matrassen. Gekozen voor Tempur omdat ik daarmee de minste pijn had. Jaren later nog steeds blij mee. :)

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: Matras kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 13:33

Ik heb een Matt matras, ben daar heel blij mee en de hardheid ervan kan je aanpassen. Mag je ook 90 of 100 dagen proefslapen.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:41

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:56

Nielojram schreef:
Ik heb een hernia-operatie gehad, en daarna nog eens mijn rug gebroken, en zweer bij de de matrassen van de Ikea. Wel de duurste.
Je mag ze binnen 356 dagen ruilen.


Dito hier op de operatie na :)

3x rug gebroken, lang leve Ikea matrassen! En hier ook de duurste gekocht.
Bij het inslapen duurt het even voor ik mijn plaatsje vind, maar ik ben dan ook een moeilijke slaper.
Maar ik spring uit mijn bed ipv kruipen :D

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:48

merel_gomez schreef:
xSelina schreef:
Ik heb een Matt matras, ben daar heel blij mee en de hardheid ervan kan je aanpassen. Mag je ook 90 of 100 dagen proefslapen.


Ben je nog steeds tevreden?

Hier aan het oriënteren voor nieuwe matras. Nu zag ik de matt sleeps..


Ja zeker! Ondertussen heb ik m al een goed jaar en slaap er nog steeds heerlijk op :D

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:02

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Matras kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:04

Hier een Emma matras. Nog nooit zo een fijn matras gehad. Niet te zacht en zeker niet te hard. Bij Emma mag je ook lang proefslapen.

DubbelFun

Berichten: 88665
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Matras kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:05

100 dagen :)

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:07

merel_gomez schreef:
+:)+ en dat aanpassen werkt ook ?


Ja gaat best makkelijk en je voelt echt verschil. Al vind ik m in de hardheid hoe je m krijgt het fijnst. Ik wilde toch kijken of ik harder fijner vond dus had alleen mijn helft harder gedaan en voelde echt het verschil tussen de 2 kanten.

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:09

hier ook een slechte rug.
Wij hebben een waterbed. 100% gestabiliseerd. Ik vind het HEERLIJK!!!!! Zeker als ik een zere rug heb en me amper kan bewegen. Op het bed liggen op je rug en slapen maar.............
Wij hebben nu 20 jaar een waterbed.......

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:11

LBLGypsyCobs schreef:
Mijn vriend heeft regelmatig last van zijn rug en heeft een goed matras nodig.

Het is helaas een drama om die te vinden.
Pas na een paar nachten weet je eigenlijk of een matras echt fijn is.

Nu zijn er aanbieders waar je een matras meerdere nachten mag testen en bij niet goed mag deze weer terug.

Nu zou ik graag weten of er hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben en welke aanbieder we het best kunnen kiezen.


Ik heb veel last van mijn rug, heupen en knieën en ik heb gekeken naar een matras voor mensen met reuma. Ik heb helemaal nergens pijn meer! nooit! (naja overdag, maar met slapen niet meer!) Ik had in het begin wel pijn in mn rug bij mijn schouders, maar dat was al snel opgelost met een dunner kussen. Heel stom, ik weet uit mijn hoofd niet welk matras maar hij kwam van beterbed. Het was een dure, maar zo dubbel en dwars waard! Laat ook even iemand meekijken naar de lighouding enzo.

Riviera87
Berichten: 415
Geregistreerd: 05-05-20

Re: Matras kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:17

Ik ben nu aan het proefslapen op een matras van decupre. Heb oa een slechte rug/nek en fibro.. Het is even wennen want het matras vormt naar je lijf maar bied toch genoeg steun. 't lijkt een blijvertje te worden!

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:51

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Matras kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:53

Ik heb ook een schade aan mijn rug en slaap heerlijk op mijn Emma matras.

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:12

Ik zweer bij Mline. Ik had best veel klachten toen ik mijn oude bed nog had maar sinds ik Mline heb zijn alle klachten als sneeuw voor de zon verdwenen. Ook deze matrassen mag je 100 dagen uittesten geloof ik.