Welke auto B-segment?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Welke auto B-segment?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 18:58

Hoi allemaal,

Ik wil graag een iets grotere auto dan ik nu heb. Maar ik kom er niet uit. :o Ik twijfel tussen de Renault Clio en de Opel Corsa. Ik vind de Corsa, met name van binnen, veel mooier dan de Clio en veel rijker uitgerust ook. Maar ik vond de Clio lekkerder zitten en sturen (maar wel veel windgeruis en minder opties dan de Corsa). De Corsa zat vrij hard en stuurde erg licht (al vraag ik mij nu ook af of hij niet op de City stand stond). Ik neig toch naar de Corsa.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met deze twee auto's? Andere suggesties (wel B-segment) mogen ook genoemd worden. Ik zoek een auto vanaf bouwjaar 2015 van rond de € 10.000,-.

Ben benieuwd. :D

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Welke auto B-segment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:41

Ik heb de Ford Fiesta. Ik vind het zelf een fijne auto. Heb m nu 2,5 jaar. Laatst grote beurt gehad die mij echt super mee viel.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Welke auto B-segment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:45

Peugeot 208?
Ik heb hem nu 1,5 jaar en vind hem heerlijk rijden.
Past ook prima binnen je budget volgens mij.

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:48


IMAY1990

Berichten: 1886
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:50

Is er een specifieke reden dat je een grotere auto wilt? Als je naar clio's aan het kijken bent kan je ook naar de clio estate kijken, dat is de stationwagen versie. Die zijn nieuw €1500 duurder dan gewone clio's maar hebben veel meer ruimte. Ook een Peugeot 2008 kan ik echt aanraden, die rijden heerlijk en hebben veel ruimte op zowel de achterbank als in de kofferbak.

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:51

Ford Fiesta! Ik rij hem nu 3 jaar, 1 lekke band en verder niets. €5000 voor 80.000km, 2008, Climate control en 5-deurs. Voor 10.000 vind je echt een leuke denk ik haha

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Welke auto B-segment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:56

Wij hebben een corsa en een nissan note, vind die laatste een veeeeel fijnere auto

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Welke auto B-segment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:00

Hier ook een Ford Fiesta waar ik heel tevreden van ben. Kochten hem met de gedachte er ongeveer 3j mee verder te kunnen. Rij er ondertussen bijna 6 jaar mee rond :+

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:02

De Corsa is iets meer auto dan de Clio vind ik. De Clio vind ik erg plastic fantastic en het motorgeluid van de Clio vind ik lijken alsof ik op een grasmaaier zit. De Corsa voelt meer als auto, steviger en betrouwbaarder , maar is erg stug.

Zelf ben ik voor een Skoda Fabia gegaan. Wel eentje met kont, mooie velgen en een gaaf kleurtje (want toegegeven, echt spannend issie niet). Maar ik kreeg daarmee de meeste auto voor mijn geld en het rijdt als een zonnetje.

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 21:23

Ben niet zo goed in quoten dus even zo:

@KimL86: heb proefgereden in de 208, vond het de minst fijne auto dus die valt af.

@IMAY1990: Ik wil graag iets meer comfort en (gevoel van) veiligheid. Een B-segmenter is groot genoeg (want zit er meestal alleen in) en ook nog zeer betaalvaar vwbt de wegenbelasting. Groter hoeft dus niet. :)

@Liselot: van welk bouwjaar? En waarom vind je de nissan zoveel fijner?

@maaikemuis: wat bedoel je met stug? En ik snap wat je met plastic fantastic bedoeld haha. De Fabia is er ook nog wel eentje om eens te bekijken. :)

Ik zie de Fiesta ook veel voorbijkomen. Misschien daar ook nog maar eens in proefrijden. Moet wel eerlijk zeggen dat ik "de looks" ook wel vrij belangrijk vind.. :') En daarin scoort de fiesta (kwa interieur) niet zo hoog bij mij..

BelgenGek

Berichten: 2232
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:24

Ik heb altijd met veel plezier in de Ford fiesta gereden, heb er 2 gehad.

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:25

De vering van Opel is wat stugger. Zeker vergeleken met Franse auto’s.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:31

maaikemuis schreef:
De vering van Opel is wat stugger. Zeker vergeleken met Franse auto’s.

Precies dit. Net dus een beetje wat je zelf wilt. Persoonlijk zou ik niet gauw een Renault kopen. Maar als je nu ook al twijfelt over de Opel dan zou ik toch verder kijken.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:34

maaikemuis schreef:
De vering van Opel is wat stugger. Zeker vergeleken met Franse auto’s.

Dit ja.. ik vond de Clio ook veel fijner rijden dan de Corsa.

Over welk bouwjaar heb je het?

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:55

Sourire schreef:
Ben niet zo goed in quoten dus even zo:

@KimL86: heb proefgereden in de 208, vond het de minst fijne auto dus die valt af.

@IMAY1990: Ik wil graag iets meer comfort en (gevoel van) veiligheid. Een B-segmenter is groot genoeg (want zit er meestal alleen in) en ook nog zeer betaalvaar vwbt de wegenbelasting. Groter hoeft dus niet. :)

@Liselot: van welk bouwjaar? En waarom vind je de nissan zoveel fijner?

@maaikemuis: wat bedoel je met stug? En ik snap wat je met plastic fantastic bedoeld haha. De Fabia is er ook nog wel eentje om eens te bekijken. :)

Ik zie de Fiesta ook veel voorbijkomen. Misschien daar ook nog maar eens in proefrijden. Moet wel eerlijk zeggen dat ik "de looks" ook wel vrij belangrijk vind.. :') En daarin scoort de fiesta (kwa interieur) niet zo hoog bij mij..



Die van ons zijn van 2011, dus ietsje ouder dan jij zoekt.
De nissan heeft een hogere instap, meer ruimte, rijdt vloeiender en is vlotter.

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:57

Hyundai i20? Zijn fijne auto's en zeer betrouwbaar.

Kia Rio is ook een fijne betrouwbare auto.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Welke auto B-segment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 23:14

Ik heb een prachtige Renault Clio uit 2013. Inderdaad suizen bij wind, maar verder een lekker bakkie om in te rijden.
Motorgeluid vind ik helemaal niet storend.

Verder alleen proefgereden in een Kia Rio (mij te zenuwachtig) en een Opel Corsa (was traag en ik vind m te degelijk).

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 23:15

Ik heb een renault clio estate uit 2016. Dus de station variant. Hierin heb je ook verschillende uitvoeringen.
Ik heb zelf de limited editie, die is net weer wat luxer dan de gewone versie. Ik heb bijvoorbeeld extra climatecontrole, midden armsteun, cruisecontrol, keyless entree enz. Qua prijs valt die ook binnen je budget volgens mij al heb ik wel een diesel.
Ben verder super blij met de Clio!

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Welke auto B-segment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 23:27

Ja Clio vind ik ook erg leuk. Alleen die sleutelkaart. Dat vind ik echt waardeloos.
Weet niet of ze die nog steeds gebruiken?

Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Welke auto B-segment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 23:36

Heb 1x in een clip gereden en vond het niks. Kreeg er een beetje gevoel koekblik bij, weet niet waarom. Wij zijn fan van volkswagen, de Duitse degelijkheid spreekt mij erg aan bij deze auto's.

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 23:39

Ja, nog steeds een kaart idd. De Clio reed wel erg fijn inderdaad. Kwam trouwens wle een heel irritant geluid uit de airco, maar ik ga er vanuit dat dat niet normaal was.

Welk bouwjaar heb je gereden boemel? Dat zal voor alle merken gelden maar er zit nogal wat verschil tussen de verschillende versies. De Corsa van voor 2015 rijdt heel anders dan die van na 2015 vind ik. Vond de Opel zelfs de meest pittige, dat reed wel weer leuk moet ik zeggen. Wel goede ervaringen hier dus verder met de Clio. :)

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 06:58

daantjuhhh schreef:
Ja Clio vind ik ook erg leuk. Alleen die sleutelkaart. Dat vind ik echt waardeloos.
Weet niet of ze die nog steeds gebruiken?


Ja en eenmaal gewend, wil ik niet anders meer.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:04

Grappig dat je dat zegt over de airco bij de Clio. Ik heb een Captur met precies dezelfde ‘verschijnselen‘. Op de hoogste stand maakt hij een uitermate irritant geluid. Eigenlijk moet ik er nog mee terug naar de garage. Blijkbaar een vaker voorkomend probleem bij Renault.

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Welke auto B-segment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:07

Seat leon is ook nog een optie. Ik heb een corsa gehad, prima auto voor het geld wat je ervoor betaald.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:26

Sourire schreef:
Ja, nog steeds een kaart idd. De Clio reed wel erg fijn inderdaad. Kwam trouwens wle een heel irritant geluid uit de airco, maar ik ga er vanuit dat dat niet normaal was.

Welk bouwjaar heb je gereden boemel? Dat zal voor alle merken gelden maar er zit nogal wat verschil tussen de verschillende versies. De Corsa van voor 2015 rijdt heel anders dan die van na 2015 vind ik. Vond de Opel zelfs de meest pittige, dat reed wel weer leuk moet ik zeggen. Wel goede ervaringen hier dus verder met de Clio. :)


Ik heb geen irritant airco geluid :D .

Bouwjaar Corsa bedoel je?
Iig van voor 2015.

Oja Polo heb ik trouwens ook gereden. Fijne auto! Maar, ik vind m qua uiterlijk een beetje saai. Wel getwijfeld hoor, maar begreep dat ze wat vaker mankementen hebben, dus toch maar niet gedaan.

We hebben trouwens ook een Renault Megane als leaseauto, rijdt toch net even fijner, maar voor mij is de clio prima.