Slaapkamer raam wegwerken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Slaapkamer raam wegwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-20 16:39

Goedemiddag bokt,

Ik zit met een klein dilemma.
Sinds een aantal maanden woon ik samen met mijn vriend. Het huis en de inrichting is op een aantal kleine dingetjes na, bijna af.

Mijn dilemma.
Op onze slaapkamer hebben wij een raam wat niet open mag (135cm hoog, 87cm breed), omdat je dan recht de tuin van de buren in kijkt. (Foutje tijdens het bouwen in 1992). De rolluiken zijn ontzettend smerig en kan je niet reinigen doordat het raam naar buiten opent, en het rolluik niet dicht kan als het raam open is.

Nu hadden wij het idee om dit raam 'weg te werken'.
Mijn vriend had het idee om er een schilderij voor te hangen. Echter leunt het bed nog tegen een 'deel' van het raam. (Niet letterlijk tegen het raam, maar het bed staat een stuk voor het raam). Dus dat zou niet werken aangezien het bed dan tegen het schilderij aan zou leunen, die is dan zo kapot.

Nu had ik het idee om er een groot, houten paneel voor te doen. Gewoon 180cm/200cm breed en 2 meter hoog, die vast maken aan de muur en dan is je raam 'weg'. Daarop kan je dan bijvoorbeeld alsnog een schilderij vastmaken.

Maar... iemand ervaring hiermee? Waar kan ik zo'n groot houten paneel vinden?
Of hebben jullie nog andere ideeën om het raam weg te werken?

Als ik ergens niet duidelijk ben, gewoon vragen! Ik vind het ook lastig om te verwoorden.

Alvast bedankt!

Groetjes, Sharon


Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-20 16:45

Even ter verduidelijking.
Dit is hoe onze slaapkamer er van de bovenkant uitziet.

Groen: de deuropening.
Rood: de ramen.
Blauw: bed.
Grijs: 2 schuine wanden (daarom staat het bed in het midden)\
Oranje: dakraam.

Afbeelding

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-20 16:46

Morganlefay schreef:
Een slaapkamer zonder een ontsnappingsmogelijkheid naar buiten??

Er zitten 3 ramen in, 1 raam mag niet open. Genoeg ontsnappingsmogelijkheden. :)


Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-20 16:49

crazycactus schreef:
Waarom zou jij niet in de tuin van de buren mogen kijken? En van wie niet? Dat vind ik namelijk raar.

Omdat ik dan in de achtertuin van de buren kijk.
Ons huis, is hun muur zegmaar in de achtertuin.

Maar hier gaat de discussie niet over. *D

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-20 16:55

Astorga schreef:
Mag je niet een keer via de tuin van de buren je rolluik schoonmaken?
Vind het wel gek dat het raam helemaal niet open mag. Ook niet op een kier voor ventilatie? Dat geeft toch geen inkijk? Wat gebeurt er als je dat wel doet?
Vanaf mijn balkon kijk ik recht in meerdere tuinen, maar ik zou er echt niet mee akkoord gaan als ik om die reden mijn balkon niet meer zou mogen gebruiken. Overigens staat mijn huis er al langer dan de rest.


Nee.
Heb nog 2 andere ramen voor ventilatie.
Geeft wel inkijkt.
Waarom zou ik het doen als het NIET MAG.
Laatst bijgewerkt door Esaqar op 29-08-20 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-20 16:59

DubbelDun schreef:
Is het een huurhuis of een koophuis??
Igv huur is de simpelste oplossing idd een houten plaat er voor maken. Je kunt er ook iets moois van maken door het op een groot headboard te laten lijken
https://i.pinimg.com/originals/e1/74/45 ... 72cd68.jpg
of van gladde platen en behangen met een leuk motief.

Bij koop zou je kunnen denken aan een wat 'steviger' oplossing als het raam er kompleet uithalen en de muur laten dichtmetselen.

Mocht het licht in de slaapkamer nog van belang zijn dan kun je het glas voorzien van een melkglas plastic.

Ja zoiets bedoel ik ja!
Koophuis! :)

Nee licht is niet belangrijk, dat komt goed naar binnen via de andere ramen! :)
Ik ga hier even op doorzoeken!

Bedankt voor je reactie! :D

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-20 17:13

Sting schreef:
En een soort gordijn? Je hebt bij Alie bijv ook douchegordijnen die je op een frame kan maken en dan is dat direct de achterkant van je bed. Kan wel tegen een stootje. Kan er zo 123 even geen voorbeeld van vinden. Maar er zijn erg veel leuke douchegordijnen te koop en als je het zat bent kan er zo weer een nieuwe op.

Al google-end kwam ik deze tegen, vind ik ook wel mooi! https://www.wooninspiratie.nu/wp-conten ... jnen-3.jpg

Dit vind ik leuk, maar ik denk niet dat mijn vriend dit mooi vind.
Verder loopt het dak in een punt, het plafond is op z'n hoogst een meter of 4/5.

DubbelDun schreef:
Op zich wel een leuk idee, maar het worden wel 'stofnesten' :) verder heb je kans dat als het niet heel lichtdicht is dat je het raam er achter erdoor blijft zien en dat zou mij erg storen.

Gaat dit over het antwoord van Sting.
Ik hou niet van stof. Huis is groot genoeg, ik haat poetsen, dus ik wil niet nog meer poetsen. :')

Daantjuh88 schreef:
Wij hebben in stal nu ook een raam in de weg zitten. Wij metselen hem dicht. Raam eruit, beetje zelfde steen gebruiken en dicht metselen. Nu zit er een isolatieplaat aan de binnenkant voor, maar ziet er niet netjes uit en word toch altijd ranzig/smoezelig.

Hier kwam mijn vriend ook mee... nadat we alles hadden gestucked, gesaust, geverfd en nieuw laminaat. :') dus er moet echt een andere oplossing komen haha.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-20 17:21

troi schreef:
Nogal pietje paranoietje zeg, alsof je de hele dag op je bed gaat zitten gluren naar de buren.. En hoezo mag dat niet? Rechterlijke uitspraak? Ik houd veel van licht in mijn kamer dus zou het wel degelijk open willen eigenlijk.

Maar goed, tja, stuk hout ervoor kan natuurlijk...

Nou en nu alstublieft even kappen met dit.
Want ik vraag hier niet naar.
Ik vind het niet erg dat het raam niet open mag.
Dus waarom zouden andere mensen dat wel erg vinden?

Ik heb een kneiter grote kamer. 3 ramen, waarvan er 1 niet open mag. De kamer is helemaal wit met antractietkleurige balken. Genoeg licht in deze kamer, het mag zelfs wel wat donkerder!
Daarom dat het aan wil kleden en er voor kies om wat vóór het raam te doen die tóch niet open mag.=

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-20 18:28

superpony schreef:
Sorry hoor, maar je reageert wel belachelijk agressief als mensen vragen waarom het niet mag.

Het raam zit er nou eenmaal en dat wisten jullie en jullie buren al even.

Niet overal mag je altijd zomaar een raam dicht metselen of de gevel veranderen. Maar ook al heb je al veel werk gedaan. Echt heel veel werk hoeft 1 raam dicht metselen echt niet te zijn.

Een gipsplaat of hout plaat moet je ook afwerken.

Ik zou het sowieso eerst goed schoonmaken van binnen en buiten en controleren op vocht en dergelijke voor je er iets voor gaat maken.

Ik vraag iets en er wordt niet relevant op gereageerd.
Het is Schoon, afgekit etc.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Slaapkamer raam wegwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-20 09:38

Bedankt voor alle reacties! Jeetje, wat veel! Dat had ik niet verwacht.

Met multiplex afplakken en behangen is inderdaad ook een goede. Dan zie je het raam niet weer.

Qua lichtinval maakt het niet uit, dat hebben we nu ook niet. En aangezien het raam echt achter mijn hoofd zit, hoef ik ook geen licht inval. Er zitten rechts en links boven van het rolluik twee miniscule kiertjes, wat net niet aansluit, en dat schijnt elke ochtend in mijn gezicht. :')

Ook bedankt voor de mensen die snappen dat ik gek werd van de vraag.
Maar voor de mensen die het willen weten.
Het huis is in 1992 gebouwt, tot maart 2020 heeft altijd dezelfde persoon hier gewoont. Ik weet niet of het officieel is verjaard, of vastgesteld dat het rolluik niet omhoog mag, maar de vorige bewoners hebben dat niet gedaan.
Wij doen dat daarom ook niet. We missen er niets aan. Gewoon respect voor de privacy van de buren. Het huis staat op de erfgrens. Dus zeker geen 2,5e meter. :o ons huis is de achterwand van de tuin van de buren zegmaar.

Ik kan niet iedereen apart bedanken hahah. Ik ga het met mijn vriend overleggen.
Of multiplex en laten behangen, of een steigerhouten hoofdbord, lijken mij de beste opties.

Ik heb trouwens geen foto van de slaapkamer. Kan ik nu ook niet maken, mijn vriend ligt nog te slapen. :')

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Slaapkamer raam wegwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-20 20:25

@Marije, kozijnen en ramen zijn allemaal nieuw en goed.

We hebben het inmiddels opgelost. :)

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Slaapkamer raam wegwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-20 22:22

Ik zal jullie morgen even een PB sturen!
Maak ik dan even een foto.
Hoef mijn slaapkamer niet op internet. :P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 bezoekers