Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 09:57

Iedereen kent dat wel, het huishouden moeten doen na een lange werkdag, blegh...

Ik kwam in een ander topic de robotstofzuiger tegen en wilde daar meer over weten, maar kon op bokt niet zoveel vinden in een apart topic.

Toen ik op onderzoek uitging, zag ik dat er ook een robotdweil en robotramenlapper bestond.

Zo is dit topic geboren :D

Wie heeft welke robot en ben je er tevreden over, wat zijn de pluspunten en de minpunten?

Heb je vragen over een bepaalde robot, stel ze dan gerust!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:59

Ik heb een robot stofzuiger, echt een top ding! Hij zuigt zo'n 2 uur per dag, en zet hem ook echt elke dag aan. Het is veel schoner dan toen we hem niet hadden en zelf elke dag zogen, omdat deze onder kasten en banken systematischer zuigt.

Ik ben helemaal blij er mee!

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 10:07

Ik zoek dus een stofzuiger, welke raden jullie aan? Ik heb nu op MP contact met iemand die een Ecovacs Deebot N79S aanbied. Is dat wat? Hoeveel m2 kan die zuiden voordat hij opgeladen moet worden? Als je hem start, gaat hij dan altijd dezelfde route?

troi
Berichten: 17003
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:26

Ik heb een hele simpele medion robot stofzuiger bij de aldi gekocht voor 100 piek. Ideaal ding! Wel klein stofreservoir maar loopt zeker een uur of 2/3 voor hij weer moet opladen en zuigt heel prima. Kan alleen niet overweg met kleden/ stoffen vloerbedekking. Maar prima voor op een harde vloer.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:25

Ik heb er een van Dirt Devil, deze: *link*
Ik vind het een heerlijk ding <3 Goedkoop, en lekker simpel dus er kan weinig aan stuk gaan.
Hij past precies onder de bank, en zuigt ook redelijk wat zand en haren van de hond.

Mijn ouders hebben een paar keer een robotzuiger gehad met een oplaadstation waar het ding naartoe moest na het zuigen, en die moesten ze de helft van de tijd met de hand terug zetten omdat ie het laadstation niet kon vinden :+
Dan zou ik liever kiezen voor een machine die de hele kamer in kaart brengt, maar die zijn ook weer een stuk duurder.

Maar zelf vind ik de mijne ideaal. Je moet em toch regelmatig leeg maken, dus dan kun je hem net zo goed meteen aan de lader hangen.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:10

idylle schreef:
Toen ik op onderzoek uitging, zag ik dat er ook een robotdweil en robotramenlapper bestond.


Oh wauw, vertel. Ik heb een hekel aan ramen lappen.

Die dweil en stofzuiger had ik ook al gevonden, zelfs één waarvan de stofzuiger 'communiceert' met de dweil als die klaar is met stofzuigen en het dweilen dus kan beginnen.

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 12:13

Iemand ervaring met de eucovacs deebot slim2?

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 12:14

daffie1986 schreef:
idylle schreef:
Toen ik op onderzoek uitging, zag ik dat er ook een robotdweil en robotramenlapper bestond.


Oh wauw, vertel. Ik heb een hekel aan ramen lappen.

Die dweil en stofzuiger had ik ook al gevonden, zelfs één waarvan de stofzuiger 'communiceert' met de dweil als die klaar is met stofzuigen en het dweilen dus kan beginnen.



Kwam het tijdens het googelen tegen, maar heb er verder niet naar gekeken. Weet wel dat ik op ten duur alle robotjes ga verzamelen, ik hou van robots die het k werkjes opknappen <3 *\o/*

Martje70
Berichten: 167
Geregistreerd: 05-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:50

Ik ben gek op huishoudrobots.

Ik heb voor beide verdiepingen een robotstofzuiger. Boven een Neato botvac en beneden een Xiaomi Roborock. De Xiaomi kan ook dweilen.

Robotramenlapper heb ik gehad. Was heel duur, heel erg ideaal, maar ook heel erg snel kapot. Ik heb er geen nieuwe voor gekocht.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:54

Bestaan er ook robotstofzuigers die over kleine trapjes (ca 2cm) kunnen?
Hoe reageert zo'n stofzuiger wanneer hij een 'afgrond' tegenkomt?

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:59

Hier reageert de robotzuiger prima op afgrondjes, als er maar genoeg kleurverschil zit, een schaduw is al prima. Heel af en toe, als het heel donker is, heeft hij er genoeg van en stort ie zichzelf over de traptrede heen, maar hij heeft het elke keer nog overleefd :))
Trapjes doet die van mij niet aan. Ik weet niet of er zuigers zijn die dat wel kunnen.

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:03

Die van ons ziet ook prima een afgrond, behalve als de zon precies op de trap staat door het raam in de vide.
Toen moesten we hem beneden bij elkaar zoeken, opnieuw in elkaar zetten en deed hij het nog wel braaf.

Wij stofzuigen boven dus alleen met de robot als het niet zonnig is.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:06

Oei, dat klinkt niet zo veelbelovend. En ik hoopte heel even de droomoplossing gevonden te hebben |(

tamary

Berichten: 29175
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:14

Sclimpre schreef:
Oei, dat klinkt niet zo veelbelovend. En ik hoopte heel even de droomoplossing gevonden te hebben |(

Er zijn robotzuigers die soort blokkade pionnen er bij hebben om te zorgen dat ze niet verder gaan dan een bepaald punt. En anders zal een plankje er voor ook veel doen. Ding werkt dan nog steeds gewoon als jij weg bent.

Martje70
Berichten: 167
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:21

Wij hebben bij de trap een magneetstrip liggen. Hij heeft wel een afgrond detectie, maar dat durven we toch niet helemaal aan.

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:21

8nnemiek schreef:
Ik heb er een van Dirt Devil, deze: *link*
Ik vind het een heerlijk ding <3 Goedkoop, en lekker simpel dus er kan weinig aan stuk gaan.
Hij past precies onder de bank, en zuigt ook redelijk wat zand en haren van de hond.

Mijn ouders hebben een paar keer een robotzuiger gehad met een oplaadstation waar het ding naartoe moest na het zuigen, en die moesten ze de helft van de tijd met de hand terug zetten omdat ie het laadstation niet kon vinden :+
Dan zou ik liever kiezen voor een machine die de hele kamer in kaart brengt, maar die zijn ook weer een stuk duurder.

Maar zelf vind ik de mijne ideaal. Je moet em toch regelmatig leeg maken, dus dan kun je hem net zo goed meteen aan de lader hangen.


8nnemiek, kun je die instellen (bv o. 12 uur maakt ie dagelijkse rondje) of moet je 'm gewoon aanzetten en dan begint 'ie?

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:23

Die van mij moet je gewoon aanzetten en dan begint ie. Heel simpel ding, maar des te minder kan er stuk gaan denk ik dan :))

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:34

Ik zou het zo fijn vinden als ik in een gestofzuigd huis thuis kom!

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:36

Ik heb ook een Dirt Devil, maar dan een Libero, inmiddels bijna 10 jaar. Enige wat er gedaan is, is een keertje de filter, de borsteltjes en de accu vervangen. Maar ben nog steeds helemaal happy met Botje :j
Haren van de halflangharige katten worden prima opgezogen en zelfs vrij grof grit uit de bakken zuigt hij nog weg.

Het huis heeft heel wat minder fijnstof en zwevende haren met dat ding dan met alleen de stofzuiger. Mocht hij ooit echt doodgaan, dan komt er absoluut weer eentje :D

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 15:44

Sclimpre schreef:
Oei, dat klinkt niet zo veelbelovend. En ik hoopte heel even de droomoplossing gevonden te hebben |(


Volgens mij wordt hiermee de robot ramenlapper bedoeld :j

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:45

Sclimpre schreef:
Bestaan er ook robotstofzuigers die over kleine trapjes (ca 2cm) kunnen?
Hoe reageert zo'n stofzuiger wanneer hij een 'afgrond' tegenkomt?


Onze eerste is van de trap gevallen :D
dat bleek niet helemaal de bedoeling te zijn en hebben we netjes een nieuwe gehad. Nu stopt hij gewoon netjes voor de strip

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:49

Wij hebben sinds een week een Roomba E5, die bevalt tot nu toe prima, kan soms alleen als ze klaar is haar docking station niet meer vinden. De trap gaat hier prima.

Bagheera_206

Berichten: 25886
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:54

Ik heb volgens mij ook de e5. Ik heb hem al een paar jaar. Gaat wel als een kip zonder kop de kamer door, maar de klus wordt geklaard. Verder heb ik een hoop andere slimme dingen in huis. Echt ideaal. 8-)

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 15:57

Ik heb net via mp een Deebot slim 2 gekocht. Zat nieuw in doos voor 70 euro. Ik dacht, daar kan ik het op zn minst voor proberen. Mocht het bevallen gaan we sparen voor een luxere en betere. Ben heel benieuwd.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:57

Verder heb ik nog een Google Nest mini en Chromecast. Ik hou ook wel van gadgets. Volgende op mijn lijstje is slimme verlichting.