Overlast buren (huurwoning)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Overlast buren (huurwoning)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 13:45

Hi,

We zitten met een probleem.. Wij hebben absoluut vriendelijke buren.
Maar de overlast van onze buren is geen pretje meer. Laat ik het zo zeggen dat onze buren gewoon een hele andere mentaliteit hebben. Het zijn Turkse gezinnen, allemaal erg vriendelijk, maar de helft van de volwassenen spreekt geen - tot slecht Nederlands. Dit maakt het allemaal weer lastiger om mensen aan te spreken op de overlast die veroorzaakt wordt.

Voor mij is thuis een plek waar je moet kunnen ontspannen. Naar bed moet kunnen wanneer je wil. Of dit nu om 21.30 uur is, of om 02.00 uur. Een plek waar je tot rust moet kunnen komen. Waar je probleemloos je boodschappen of een grote doos mee naar binnen kunt sjouwen..

Nu wonen wij in een portiek woning. Er hangen bordjes dat fietsen, kinderwagens etc, niet in het portiek mogen worden neer gezet. Een tijdje terug heeft een van de buren zelfs 2 briefjes opgehangen, zowel in het Turks als in het Nederlands, met het vriendelijke verzoek fietsen en kinderwagens etc, in de daarvoor bestemde (RUIME) kelder te plaatsen. Iedereen heeft een erg ruime kelderbox. (die van ons kan je een slaapkamer van maken, zo groot is deze. ;)

Jullie mogen raden waar de fietsen en kinderwagens worden neergezet. :Y) En het gaat dan niet om 1 fiets, maar rustig 4 fietsen van de kinderen. En dan geen kleine fietsjes, maar middelmatige fietsjes, net geen volwassen fiets, maar ook geen kinderfietsje. (en staan deze er een half uurtje, ala, maar ze staan er weken..) En dan kom je na een lange dag werken thuis, met een zware boodschappentas en moet je je weg manoeuvreren langs de fietsen die er staan om je eigen woning in te kunnen. En als ze dan in de kelder staan, dan worden ze voor de kelderdeur geplaatst ipv in hun eigen box. Gevolg: als ik mijn kelder in moet, moet ik eerst 3 fietsen, 2 kinderwagens en een step opzij zetten voordat ik mijn eigen kelderbox in kan. _-:(

Je kunt je vast voorstellen dat zo'n portiekwoning gehorig is. Wanneer mijn wekker om 06.00 uur gaat, lig ik graag om 22.30 uur op 1 oor. (en ja, ook in het weekeind gezien ik niet alleen doordeweeks werk). Voor mij is het de normaalste zaak van de wereld om vanaf een uurtje of 22.00 uur, rekening te houden met mijn buren. Te zorgen dat ik geen overlast veroorzaak in het portiek, en thuis niet naar mijn vriend ga schreeuwen. Ik heb immers rekening te houden met mijn buren. Gister begon de ellende om 23.00 uur. Schreeuwen, een hoop kabaal, zelfs een stofzuiger gehoord. (om 23.00 uur besluiten te oefenen met piano spelen is bij de bovenburen ook absoluut geen gekkigheid..) Gelukkig was het om 23.30 uur stil, maar we hebben ook een periode gehad waarin de ellende rond 23.00 uur begon, en om 02.00 uur was het nog niet stil. Zo erg dat mijn overbuurman het portiek in heeft gebruld, maar stil werd het niet. En dit hield 2 weken aan!

Om dan nog niet te zwijgen over de kinderen die overdag buitenspelen, maar ondertussen binnen in het portiek (ik woon 1 hoog), bij mij voor de deur de hele boel kort en klein schreeuwen.

Ik moet eerlijk bekennen, dat ik niet de persoon ben die op zo'n moment moet gaan aanbellen, want ik ga echt uit mijn slof. Ik kan ook niet meer vriendelijk vragen of zij rekening willen houden met hun buren en hun kinderen willen aanspreken op hun schreeuwgedrag. Schreeuwen doe je maar buiten, of bij papa en mama in huis (binnen bepaalde tijden), maar niet bij de buurvrouw voor de deur in het portiek..

Het wegjagen van mijn katten die bij mij in het raamkozijn zitten, of op mijn balkon. Goh wat een lol. Mama die er bij zit en er niks van zegt.. Daar heb ik een brul over gegeven en is nu gelukkig klaar, maar ik had dit vroeger niet hoeven doen..

En echt waar, is er een keer een feestje, is het 1 avondje, hoor je mij absoluut niet. Zijn de kinderen een keertje enthousiast buiten aan het spelen, geen probleem, hartstikke leuk! Maar het wordt van kwaad tot erger, we zoeken al een ruim jaar naar een andere huurwoning, zonder succes. Ik verhuis liever gister dan vandaag. Ik ben op het punt, dat ik het niet normaal aan kan geven bij mijn buren.
Ik denk er nu over om een brief te schrijven en deze in de bus te doen met het vriendelijke verzoek om rekening met elkaar te houden. Is dit raar om deze in de bus te stoppen? Ik spreek geen Turks en ik ben bang dat ze de helft niet begrijpen. Uiteraard vermeld ik dan ook dat mochten ze enige overlast van ons ervaren ze dit ook gewoon kunnen melden.

De overlast 's avonds / 's nachts vind bij onze bovenburen plaats, maar de rest van de overlast overdag/ begin van de avond is vooral door kinderen, en ouders die voor de deur staan te kletsen (lees half schreeuwen..), die in het hele gebouw wonen. Ik heb het idee dat ze allemaal familie of goede kennissen van elkaar zijn die veel bij elkaar over de vloer komen. De reden dat ik wil kiezen voor een brief is ook omdat ik niet weet welke kinderen bij welke ouders/ huisnummer horen, en ook omdat ik weet dat ik mij in een brief wel netjes kan verwoorden, zonder uit mijn slof te schieten. :o

Is het raar om dit per brief te doen? Gezien waarschijnlijk de taalbariére.. (+ dat ik het rete spannend vind en waarschijnlijk niet vriendelijk kan blijven gezien mijn frustraties..)

Ik weet dat ik dit kan aankaarten bij de verhuurder, maar ik weet ook dat deze gaat aangeven dat ik eerst mijn buren zelf moet gaan aanspreken. Ik heb het e.e.a. opgezocht waarin ik vond dat de verhuurder er voor moet zorgen dat er geen geluidsoverlast is (iets met woongenot geloof ik), maar je wel eerst zelf wat moet aangeven bij de buren.

Ik wil dan uiteraard gaan bijhouden hoe vaak, hoe laat, hoe lang, en wat de overlast is, zodat ik dit ook kan doorgeven bij de verhuurder, mocht er geen verbetering zijn.

Is het raar om het zo aan te pakken? Heb je zelf wel eens zo'n situatie gehad en hoe ging je daar mee om?

Nogmaals, in het voorbij gaan zijn mijn buren allemaal even vriendelijk. De een geeft een kort knikje, de ander zegt vrolijk gedag en roept: moge bufrouw! Ik heb verder geen contact met ze, behalve dan het gedag zeggen, en zo nu en dan eens een pakketje hier of daar. Maar mijn frustraties reizen de pan uit. Ik kan alleen maar denken: ik wil hier zo snel mogelijk weg. En in mijn ogen, hoor je niet met zo'n gevoel in je eigen huis te zitten..

Stel ik me aan? Ik vind het heel lastig om hier wat mee te doen, dus voor mij is een brief een goede, fijne en duidelijke oplossing..

Het is een hele lap tekst geworden zie ik nu, maar ondanks dat ik graag wat advies wil over hoe aan te pakken, moest ik het denk ik ook gewoon even kwijt.. :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110668
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:56

Ja, ik heb ooit in een situatie van burenoverlast gezeten en ik kan je inderdaad aanraden om alles te documenteren; opschrijven, opnemen, video's van maken etc.
Dan sta je sterk! En idd je buren er op aanspreken. Je moet echt aantonen dat je er zelf ook alles aan hebt gedaan.
En voor alles de verhuurder inlichten. Niet één keer maar continu!
Zijn je andere buren ook klaar met het gedrag? Samen sta je sterk!

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Overlast buren (huurwoning)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:01

Weet je zeker dat ze turks zijn? Anders misschien kijken of er iemand is die jouw brief of delen van jouw brief zou willen vertalen?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 14:07

Cayenne schreef:
Ja, ik heb ooit in een situatie van burenoverlast gezeten en ik kan je inderdaad aanraden om alles te documenteren; opschrijven, opnemen, video's van maken etc.
Dan sta je sterk! En idd je buren er op aanspreken. Je moet echt aantonen dat je er zelf ook alles aan hebt gedaan.
En voor alles de verhuurder inlichten. Niet één keer maar continu!
Zijn je andere buren ook klaar met het gedrag? Samen sta je sterk!


Ik kan bij mijn overburen wel even polsen hoe zij erin staan. Zij hebben een kleine van nu een jaar of 2 dus kan me voorstellen dat hun ook last hebben van het gegil..

theadora99 schreef:
Weet je zeker dat ze turks zijn? Anders misschien kijken of er iemand is die jouw brief of delen van jouw brief zou willen vertalen?


Ik durf voor 90% zeker te zeggen dat het Turkse mensen zijn. :j O.a. door een buurman die altijd vrolijk gedag zei en ooit eens zei; zo zeg je goedemorgen in het Turkisch :+ :) Ik kan idd eens kijken of een oud Turks collega'tje wat voor me kan vertalen. Goed idee!

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Overlast buren (huurwoning)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:12

Je kunt voor de fietsen etc in het portiek wel contact opnemen met je verhuurder. En het dan op veiligheid steken. Indien er brand uitbreekt en het portiek is vol met troep, gaat dat ernstige gevolgen hebben.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:13

Waarom heb je ze niet eerder al aangesproken, voordat alle frustraties bij jou zich konden opstapelen?

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:21

Ik zou buurtbemiddeling inschakelen, mede vanwege het taalprobleem. Zij kunnen je ook ondersteunen in het contact naar de woningbouw.
Je buren worden in zekere zin al aangesproken over het plaatsen van de fietsen in de galerij, daar wordt geen gehoor aan gegeven. Dan is het aan de verhuurder om daar wat mee te doen. Het is dan hun taak om te kijken wat kan helpen om tot een oplossing te komen wat dat betreft. Buurtbemiddeling kan je ondersteunen om in gesprekken niet over de flos te gaan en beide kanten rustig te belichten.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 14:28

Astorga schreef:
Waarom heb je ze niet eerder al aangesproken, voordat alle frustraties bij jou zich konden opstapelen?


Eerst denk je: t is een keertje, bij de 2e keer, denk je, na vanavond is het vast voorbij, dan gebeurt er wat, en de frustratie schiet omhoog. En dan ben je er klaar mee.. Het ging heel snel zegmaar..

Loeky01 schreef:
Ik zou buurtbemiddeling inschakelen, mede vanwege het taalprobleem. Zij kunnen je ook ondersteunen in het contact naar de woningbouw.
Je buren worden in zekere zin al aangesproken over het plaatsen van de fietsen in de galerij, daar wordt geen gehoor aan gegeven. Dan is het aan de verhuurder om daar wat mee te doen. Het is dan hun taak om te kijken wat kan helpen om tot een oplossing te komen wat dat betreft. Buurtbemiddeling kan je ondersteunen om in gesprekken niet over de flos te gaan en beide kanten rustig te belichten.


Ik ga eens kijken of dat bij ons ook is! Het zou inderdaad fijn zijn als ik daarin bij gestaan wordt.

Anoniem

Re: Overlast buren (huurwoning)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:32

Als ik het goed begrijp ben je nog niet gaan praten daar?
Zou dat zeker eerst proberen, misschien verstaan ze je beter dan je denkt.
Gewoon een rustig moment uitkiezen en eerst bespreken.

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:32

Astorga schreef:
Waarom heb je ze niet eerder al aangesproken, voordat alle frustraties bij jou zich konden opstapelen?

Ik snap dat wel. Je wacht af, en je wacht af. En steeds gaat het even goed maar daarna toch weer niet.

Ik heb zelf in een soort portiekwoning gewoond, ook zeer gehorig. Onze onderbuurman had een muziekinstallatie en speelde altijd na 22u muziek, vaak met harde bas. Nu kan ik al slecht in slaap vallen, maar die muziek verstoorde echt erg mijn nachtrust. Ik vind het ook vreselijk om buren aan te spreken, maar mijn vriend gelukkig niet. Hij is (echt misschien wel 6x in 2 weken) naar beneden gelopen in de avond om te vragen of de muziek uit kon.
Na zo'n 3 weken klagen bij hem, kregen we een briefje in de bus dat hij zijn te grote muziek installatie weg had gedaan omdat hij onze frustratie snapte. Daarna nooit meer laat op de avond muziek gehoord.

Soms is het echt nodig om langer achter elkaar je buren aan te spreken. Het kwartje valt soms wat later. Vind je het moeilijk om dit bij de buren zelf te doen, schrijf dan die brief maar leg je klachten wel bij de verhuurder neer. Zeker omtrent dat portiek. Levensgevaarlijk...
Laatst bijgewerkt door MerleSimone op 23-08-20 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:32

Vreselijk, ik begin al te koken :7 tijdens het lezen.

Of je echt iets aan kunt veranderen betwijfel ik.

Steeds de politie bellen als er na 22.00uur herrie gemaakt word.

Info vragen bij de gemeente of de verhuurder?

Een oom van mij had alle fietsen al naar buiten gegooid ~~}>

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Overlast buren (huurwoning)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:43

Niet meteen de politie bellen maar eerst op een rustig moment het gesprek aan gaan. Gewoon aangeven dat het erg gehorig is en dat je last van ze hebt op deze manier. Dan is het ook makkelijker om eens aan te bellen als het weer eens herrie is. Kun je nagaan wie er in het gezin voldoende Nederlands praat? De man waarschijnlijk? Of werkt hij niet?

Een brief kan ook als je dat makkelijker vind maar dat is wat minder persoonlijk.

En verder kun je een logboek bijhouden. Wanneer en welke overlast ervaar je.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:46

Is het sociale huur? Dan kan de woningbouwvereniging zeker wat betekenen. Bij die van ons kun je overlast zelfs online bij ze melden. Ik zou eens kijken wat jouw woningbouwvereniging voor kanalen heeft, en gewoon die gebruiken.
Natuurlijk moet je je buren ook zelf aanspreken maar je woningbouwvereniging heeft de plicht jouw woonomgeving vrij van overlast te houden. Zij kunnen en moeten dus ook zeker iets doen.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Overlast buren (huurwoning)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:46

Ik had ook veel overlast.De buurman had\heeft ook echt de pik op mij,dat is erger dan overlast die niet persoonlijk gericht is. Ik had ook buurtbemiddeling gebeld maar die vonden het zo ernstig dat ze vonden dat het een zaak voor de politie was.Toen heeft mijn woningcorporatie samen met de wijkagent de buurman op het matje geroepen en nu is het een stuk verbeterd. Ik kon ook een andere woning krijgen maar ik ben niet zo van het me laten wegpesten,en hier heb ik een leuke tuin.Dus ik ben gebleven. Er is trouwens altijd wel overlast van buren ,waar je ook woont,omdat we in Nederland erg dicht op elkaar wonen.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Overlast buren (huurwoning)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 16:00

Kun je de kinderen zelf niet aanspreken op het plaatsen van de fietsen? Die spreken vaak wel goed nederlands.

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Overlast buren (huurwoning)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 16:26

Heel lastig, je hebt niet alleen met een taalbarrière te maken, maar ook cultuurverschil. Ik zou persoonlijk hulp inroepen, iemand die je kan helpen met de taalbarrière. Zeker er nu zelf naartoe gaan gaat alleen maar meer problemen geven, zou het dus zolang je 'op knappen staat' niet gaan doen. Een brief ophangen in het portiek is misschien een idee? Evt andere buren vragen of ze ook overlast ervaren, en iemand misschien met het gezin/gezinnen kan praten om zo de leefbaarheid in de flat goed te houden. Succes in ieder geval.

Ik persoonlijk had die fietsen allang aan een ketting gelegd. Elke keer als ze in de weg staan. Maar dat is geen oplossing.. maar ik MOEST het even zeggen.. want het lijkt me zo heerlijk om te doen.. ook al is het geen goed idee.. maar wel leuk.. niet doen.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Overlast buren (huurwoning)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 17:46

Ik bel niet meteen de politie hoor. Ik denk zelf dat een brief een nette optie is, vooral wat betreft de kinderen die uit verschillende huizen in het portiek komen.

Het is idd sociale huur dus ik kan ze morgen wellicht even bellen, uitleggen dat ik zelf een brief wil schrijven en vragen wat ze zelf nog kunnen betekenen. Zeker wat betreft de fietsen en kinderwagens..

Ik heb stiekem wel eens een ventieldopje los gedraaid toen de voordeur voor de 100e keer open stond en er weer fietsen stonden, maar is natuurlijk niet de oplossing.

Vind het gewoon heel lastig hoe aan te pakken. Heel banketstaaf gezegd, maar wij zijn het enige stel met volledig Nederlandse afkomst in de flat, en ik merk gewoon dat er een hele andere mentaliteit heerst. Niks op tegen, maar ik wil er geen last van hebben.

Dat je je buren eens hoort, niks mis mee, maar dagelijks vind ik te ver gaan. De eerste jaren dat ik mijn verjaardag vierde heb ik dit gemeld bij mijn overburen en bovenburen. Direct aangrenzende buren dus. Het laatste jaar heb ik dit niet meer gedaan, want er wordt ook geen rekening met andere buren gehouden. Al denk ik niet dat we op wat geklets of gelach na, veel overlast hebben veroorzaakt..

Telpeva

Berichten: 14709
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:06

Bloemetje75 schreef:
Je kunt voor de fietsen etc in het portiek wel contact opnemen met je verhuurder. En het dan op veiligheid steken. Indien er brand uitbreekt en het portiek is vol met troep, gaat dat ernstige gevolgen hebben.

Dit was ook mijn eerste gedachte, ik weet niet of jullie nog iets van een brandtrap of andere nooduitgang hebben, maar hier zou ik echt achteraan gaan.

Als je er overdag met je boodschappen al bijna niet langs kan, hoe moet dat dan bij brand met veel rook en slecht zicht.

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:16

Qua fietsen, etc. in het portiek zou ik eerder de brandweer eens vragen of die kunnen helpen met een veiligheidstraining. Bv met alles leeg kijken of je nog makkelijk beneden komt als de boel vol rook staat. Enkel briefje heeft gewoon weinig impact, praktijklesje doet veel meer.
Als de ouders slecht nederlands spreken, is de kans aanwezig dat zij ook in de eigen taal analfabeet zijn, vertalen heeft dan ook weinig zin. Die collega meenemen en gesprekje hebben over wat de sociale regels zijn in NL inzake buren zal hopelijk meer doen.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:52

De woningcorporatie hoort daar gewoon op te letten. Daar hoef je de brandweer niet voor in te schakelen. Hier komt de woningcorporatie eens in de zo veel tijd langs, en als er maar een papiertje in het trappenhuis ligt dat hangt er een vermaning op het prikbord dat we het netjes moeten houden. Dat gaat wat ver, maar woningcorporaties moeten daarop letten, zeker als het om veiligheid gaat. Het is hun verantwoordelijkheid dat hun huizen (brand)veilig zijn, en dat weten ze zelf heel goed.

Dus als je belt met de woningcorporatie moet je even het woord (brand)veiligheid laten vallen en als het goed is gaan dan de alarmbellen af daar.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 19:21

LindyH schreef:
De woningcorporatie hoort daar gewoon op te letten. Daar hoef je de brandweer niet voor in te schakelen. Hier komt de woningcorporatie eens in de zo veel tijd langs, en als er maar een papiertje in het trappenhuis ligt dat hangt er een vermaning op het prikbord dat we het netjes moeten houden. Dat gaat wat ver, maar woningcorporaties moeten daarop letten, zeker als het om veiligheid gaat. Het is hun verantwoordelijkheid dat hun huizen (brand)veilig zijn, en dat weten ze zelf heel goed.

Dus als je belt met de woningcorporatie moet je even het woord (brand)veiligheid laten vallen en als het goed is gaan dan de alarmbellen af daar.


Dat ga ik ook zeker doen. Formulier met de gegevens om te bellen ligt al klaar. :j geef sowieso aan van de fietsen in het portiek, maar ook de rest geef ik dan aan zodat ze mij nog wat advies kunnen geven en hopelijk nog wat kunnen betekenen.

Afbeelding

Zojuist 2 fietsen, maar als er dus aan beide kanten 2 staan, wat regelmatig zo is, word het dus gewoon erg smal..
Ook als je zelf je fiets uit de kelder wilt halen..

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Overlast buren (huurwoning)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:34

Zet je gewoon over jezelf heen en probeer die mensen duidelijk te maken wat je probleem is. Dat je gefrustreerd bent snap ik wel, maar is een laf excuus om niet gewoon even aan te bellen. Je kan je vast wel beheersen, toch?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 20:42

Serendipity1 schreef:
Zet je gewoon over jezelf heen en probeer die mensen duidelijk te maken wat je probleem is. Dat je gefrustreerd bent snap ik wel, maar is een laf excuus om niet gewoon even aan te bellen. Je kan je vast wel beheersen, toch?


Thanks for saying. Laf ben ik niet denk ik zo. Lijkt mij een nette oplossing iig.
Wat dat betreft ken je mij niet, weet niet niet hoe ik in elkaar zit, wat ik heb mee gemaakt en hoe ik mij voel dus vind dit nogal kort door de bocht gezegd om iemand bij wijze van 'laf' te noemen.

I.m.o. is het overigens normaal om rekening te houden met je buren.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:43

Pleur die fietsen gewoon op straat als ze in het portiek staan. Dan is het gauw voorbij met dat illegaal parkeren. Als ze niet willen lezen dan moet je het maar op een andere manier duidelijk maken!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:44

Ik denk dat het fietsenprobleem e.d wel op te lossen is maar het geluid en het verschil van dag en nacht soms kan echt met cultuur te maken hebben. De makkelijkste oplossing is oordopjes kopen zodat je goed kunt slapen, of verhuizen naar een plek waar het niet zo gehorig is en waar je je meer op je gemak voelt.

Door een andere taal, een andere leefwijze en wellicht een heel andere mentaliteit is het lastig om te verwachten van deze mensen wat jij wilt.
Ze zouden kort gezegd hun complete gedrag moeten aanpassen en dat is misschien niet echt haalbaar.


Dus, ik zou zeggen een keer om tafel gaan en daarna het er bij neer leggen of zelf vertrekken.
Eeuwig touwtrekken om volume en bedtijden gaat je echt niet meer woonplezier geven.