Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Cayenne schreef:Ja, ik heb ooit in een situatie van burenoverlast gezeten en ik kan je inderdaad aanraden om alles te documenteren; opschrijven, opnemen, video's van maken etc.
Dan sta je sterk! En idd je buren er op aanspreken. Je moet echt aantonen dat je er zelf ook alles aan hebt gedaan.
En voor alles de verhuurder inlichten. Niet één keer maar continu!
Zijn je andere buren ook klaar met het gedrag? Samen sta je sterk!
theadora99 schreef:Weet je zeker dat ze turks zijn? Anders misschien kijken of er iemand is die jouw brief of delen van jouw brief zou willen vertalen?
Astorga schreef:Waarom heb je ze niet eerder al aangesproken, voordat alle frustraties bij jou zich konden opstapelen?
Loeky01 schreef:Ik zou buurtbemiddeling inschakelen, mede vanwege het taalprobleem. Zij kunnen je ook ondersteunen in het contact naar de woningbouw.
Je buren worden in zekere zin al aangesproken over het plaatsen van de fietsen in de galerij, daar wordt geen gehoor aan gegeven. Dan is het aan de verhuurder om daar wat mee te doen. Het is dan hun taak om te kijken wat kan helpen om tot een oplossing te komen wat dat betreft. Buurtbemiddeling kan je ondersteunen om in gesprekken niet over de flos te gaan en beide kanten rustig te belichten.
Astorga schreef:Waarom heb je ze niet eerder al aangesproken, voordat alle frustraties bij jou zich konden opstapelen?
Bloemetje75 schreef:Je kunt voor de fietsen etc in het portiek wel contact opnemen met je verhuurder. En het dan op veiligheid steken. Indien er brand uitbreekt en het portiek is vol met troep, gaat dat ernstige gevolgen hebben.
LindyH schreef:De woningcorporatie hoort daar gewoon op te letten. Daar hoef je de brandweer niet voor in te schakelen. Hier komt de woningcorporatie eens in de zo veel tijd langs, en als er maar een papiertje in het trappenhuis ligt dat hangt er een vermaning op het prikbord dat we het netjes moeten houden. Dat gaat wat ver, maar woningcorporaties moeten daarop letten, zeker als het om veiligheid gaat. Het is hun verantwoordelijkheid dat hun huizen (brand)veilig zijn, en dat weten ze zelf heel goed.
Dus als je belt met de woningcorporatie moet je even het woord (brand)veiligheid laten vallen en als het goed is gaan dan de alarmbellen af daar.
Serendipity1 schreef:Zet je gewoon over jezelf heen en probeer die mensen duidelijk te maken wat je probleem is. Dat je gefrustreerd bent snap ik wel, maar is een laf excuus om niet gewoon even aan te bellen. Je kan je vast wel beheersen, toch?