Logo en website

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Logo en website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 13:16

Hallo, ik ben een bedrijf aan het opzetten en ik heb een logo nodig, weet iemand wat dat ongeveer kost? En bij wie ik dan moet zijn, wat voor bedrijf zoek ik? Zijn er ook bedrijven die de opzet van een website voor je in orde kunnen maken zodat ik er zelf de tekst en foto's in kan zetten, en zo ja wat voor soort prijskaartje kan ik dan verwachten? Zit zelf aan een WordPress site te denken maar heb begrepen dat dat nog best ingewikkeld is. Aanbevelingen van bedrijven zijn erg welkom. Bij voorbaat dank!

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:21

Ik heb zelf zaken gedaan met 100% Hilde. Dit omdat het erg persoonlijk is en dat was wat ik zocht voor een eenmanszaak. Website heb ik zelf gedaan dus qua kosten weet ik dat niet maar ook daar heeft zij wel connecties voor. Voor logo, brief papier en visite kaartjes ontwerpen (+ 500 stuks gedrukt ) was ik 1300 euro kwijt incl btw.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Logo en website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 13:27

Oef! Dat is voor mij flink over budget, schrik ik een beetje van eerlijk gezegd

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:31

Wordpress is best makkelijk. Ik zou eens wat youtube tutorials bekijken, en wie weet durf je het dan wel aan om er zelf aan te beginnen. Er zijn enorm veel standaard thema's, waarbij je in principe alleen nog de tekst en foto's hoeft aan te passen.

Als je echt een low-budget logo + huisstijl zoekt; er zijn een paar websites waar studenten en vormgevers die even niks te doen hebben een ideetje kunnen insturen, en je kiest er dan een uit die verder wordt uitgewerkt. Het bedrag kun je dan zelf kiezen, maar hoe minder je eraan uit wil geven, hoe minder moeite mensen erin zullen steken.
Ik zou uit gaan van minimaal een paar honderd euro voor een logo + huisstijl door een beginner of student.
Even kijken of ik de site vind..

Edit; https://www.brandsupply.nl/

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:38

Ik ben echt WordPress fan!

Ik heb voor niet teveel geld een bestaand thema gekocht, en ja, het is even worstelen, maar hoe vaker je het gebrukt, hoe gemakkelijker het is! Bij mijn "thema" helpen ze altijd erg goed. Ik heb hem gekocht via ThemeForest. Als je een mooie website ziet, kun je vaak zo achter het thema komen. En die dan aanschaffen. Want blijkbaar zijn de meeste websites die je ziet met een WordPress thema gemaakt, haha, kwam ik achter.

Dit is mijn site: http://astridalida.com/
Ik krijg best vaak berichten van mensen om te vragen wat voor thema ik heb.

Overigens host ik hem bij SiteGround en ook daar zijn ze erg behulpzaam. Ik vind het zelf een uitdaging om alles zelf en zo goedkoop mogelijk te doen. Mijn logo heeft mijn broer gemaakt. Ik had wel zelf een beetje een richting aangegeven.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 13:41

Ik heb er inderdaad nog helemaal niet naar gekeken, WordPress, dat moet ik dan inderdaad maar even doen. Bedankt voor de site 8nnemiek, en bedankt voor de informatie astridastrid!

Edit, je site bekeken, gorgeous!

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Logo en website

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:44

Hier geen wordpress fan.
Ik heb mijn website bij Jimdo. Werkt echt super simpel. Echter moet je wel je logo in verschillende bestandtypen hebben.
Ikzelf ben jaren grafisch ontwerper geweest dus ik maak alles zelf en dat scheelt me bakken met geld.

Een goed logo, bedrijfsnaam, diveerse bestandtypen en huisstijl (facturen/briefpapier/visitekaartjes) kost je echt meer dan 1000€
Maar heel eerlijk, zie ook wel eens bedrijven voorbij komen die hier niet in investeren en heel eerlijk kan ik dat niet serieus nemen. De pixels springen van het scherm of overal zit zo'n lelijk wit achtergrondje achter. Logo niet in vectoren (dus je kunt het nooit op bedrijfskleding of je auto maken).

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:45

Via https://www.fiverr.com kun je ook goedkoop aan een logo komen. Is eigenlijk een soort 'marktplaats' waar mensen hun diensten aanbieden. Je kan filteren op designers uit Nederland. Zelf geen ervaring mee overigens, maar weet dat het bestaat.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Logo en website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 13:56

Bedankt Selina! Ben er meteen gaan kijken en heb contact gemaakt met een ontwerper, dat is meer mijn budget

IMANDRA

Berichten: 9806
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Logo en website

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:02

Vergeet ook niet dat een goed logo valt of staat op basis van hoe goed het bij het bedrijf past. Een logo van fiver is leuk, maar je moet maar net geluk hebben dat het perfect past. De reden waarom een huisstijl zo prijzig is, is omdat het -als het goed is- heel goed wordt afgestemd op jouw bedrijf. De ontwerper bespreekt het met jou en maakt een logo dat bij de waarden, tone-of-voice en stijl van je bedrijf past. Dan kan jij nog het logo bespreken en dan kan de ontwerper weer aanpassingen doen op basis van jouw feedback. Dat maakt het de investering ook wel echt waard. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat het vrij duur is als je een klein eenmanszaakje start.

Voor wat voor bedrijf is het, en hoe groot? Welke branche?

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:16

Leuk dat je een bedrijf aan het opzetten bent :D
Ik ben (nog) geen officieel bedrijf, maar ik ben webdesigner en maak logo's, websites, webshops, cadeaubonnen, flyers, visitekaartjes... eigenlijk gewoon van alles!

Stuur mij een bericht met je wensen en over de prijs komen we wel uit. Ik vraag geen schrikbarende prijzen O:)
En dan laat ik je meteen wat dingen zien die ik al gemaakt heb. ;)

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Logo en website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 14:20

Daar heb je helemaal gelijk in Imandra! Ik weet zelf wel zo'n beetje wat ik wil

Ik ga je een pb sturen Jenkins

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:22

Ik maak website's. Zal je een PB sturen!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door KellyDV op 19-08-20 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Logo en website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 14:23

Het gaat me trouwens om een webshop op WordPress, in mijn hoofd is dat hetzelfde, maar daar vergis ik me misschien in

IMANDRA

Berichten: 9806
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Logo en website

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:50

Bij een webshop heb je volgens mij een verkoopplatform nodig, daar hangt dacht ik wel een abonnement aan als je betalingen meteen wil doen. Bijv. Shopify (ook te koppelen met social media). Dacht ik hoor :))

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Re: Logo en website

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:58

Als je een webshop wil starten kan ik je shoppagina aanraden!

Super makkelijk in gebruik en je kunt veel andere programma's koppelen voor bijvoorbeeld de betalingen en de boekhouding.

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:00

IMANDRA schreef:
Bij een webshop heb je volgens mij een verkoopplatform nodig, daar hangt dacht ik wel een abonnement aan als je betalingen meteen wil doen. Bijv. Shopify (ook te koppelen met social media). Dacht ik hoor :))

Enkel aan Ideal moet je een klein percentage afdragen, PayPal is bijvoorbeeld al gratis.
Als je een Template gebruikt waar WooCommence in zit heb je daar geen abbo voor nodig.

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Logo en website

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:06

Ik heb mijn logo door een kennis laten ontwerpen. En website zelf gemaakt via mozello.nl en ik ben een enorme digibeet dus dat dit mij lukte betekent dat het heel makkelijk is haha

IMANDRA

Berichten: 9806
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:52

KellyDV schreef:
IMANDRA schreef:
Bij een webshop heb je volgens mij een verkoopplatform nodig, daar hangt dacht ik wel een abonnement aan als je betalingen meteen wil doen. Bijv. Shopify (ook te koppelen met social media). Dacht ik hoor :))

Enkel aan Ideal moet je een klein percentage afdragen, PayPal is bijvoorbeeld al gratis.
Als je een Template gebruikt waar WooCommence in zit heb je daar geen abbo voor nodig.


Ja ik dacht aan de combi van betalen en het productweergave/back-end+winkelwagen gedeelte op de website, maar moet toegeven dat ik er maar heel weinig ervaring mee heb.

Paypal is gratis, maar klanten willen over het algemeen gemak dus iDeal is wel fijner. Als je alleen paypal doet heb je kans dat sommige klanten afzien van de koop door het type betaalmethode (afhankelijk van het product natuurlijk). Allemaal overwegingen :j

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 15:54

PayPal is niet gratis hoor, daar betaal je ook voor. Was ik inderdaad van plan om te gaan gebruiken, en gewoon credit card overschrijvingen.

Moet er denk ik ook even bijvertellen dat ik niet in Nederland woon, en iDeal is hier (Frankrijk) geen optie

PlukenKrul

Berichten: 799
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Grunn

Re: Logo en website

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:17

Je mag mij anders ook een PB doen, ik maak ook websites (incl. shop). Succes!

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Logo en website

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:22

Ik en mijn vriend zijn online marketeers en komen dus nogal voorbij wat websites voor verschillende klanten :D
Een goede site is echt de moeite waard om in te investeren, het heeft onder andere invloed op je plek in Google en online vindbaarheid is natuurlijk echt van belang voor je verkopen. Ook is het handig als je site aanstuurt op het maken van een conversie (een aankoop doen dus), dat is ook een vak apart.
Mocht je hulp nodig hebben kan je altijd een PB sturen, mijn vriend maakt ook websites en webshops.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Logo en website

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:26

Mij mag je ook een PB sturen als je wil - ik maak geen websites, maar heb al wel enige tijd een goeddraaiende webshop dus heb wellicht nog wel wat tips & tricks voor je!

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Re: Logo en website

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:54

Ik heb mijn logo laten ontwerpen door iemand hier van bokt, betaalbaar en super tevreden over!
Ik stuur je even een pb met de gegevens.

Onze website hebben wij bij maxes laten maken en in onderhoud, ik meen €24,14 per maand.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Logo en website

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:59

Houden de doe-het-zelfver wordpress mensen er ook rekening mee dat websites vaak niet meer responsive zijn na enige tijd? Dat ze niet altijd werken in alle browsers? Op mobiel/ipad? :+


Dat laat me er ook aan denken dat ik mijn website echt eens moet gaan updaten trouwens :+