Hoe maken jullie thuis schoon?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Hoe maken jullie thuis schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 14:24

Hoi,

Aangezien er al een intrieurtopic is, en een topic over het eerst op je zelf wonen.
Dacht ik, voor vele misschien wel leuk, om te lezen hoe jullie, jullie huis schoonmaken, wellicht voor andere weer tips & tricks hebben? :D

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Hoe maken jullie thuis schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:50

Ik nodig mijn moeder uit voor koffie...

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:51

Benfan schreef:
Ik nodig mijn moeder uit voor koffie...


_O- _O- _O-

Marije112

Berichten: 3389
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:54

Benfan schreef:
Ik nodig mijn moeder uit voor koffie...


_O- _O- _O-

[Edit] Wij hebben twee keer per week een huishoudster dus ik doe helemaal niks. Toen we dat nog niet konden bekostigen deed ik alles alleen thuis en ik ben vrij perfectionistisch qua schoonmaken. Ik was makkelijk zo'n vier uur per dag bezig met stofzuigen, afwassen, de was (niet strijken), schoonmaken en poetsen. Gelukkig is onze liefste Maggy weer terug <3 !

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:59

Benfan schreef:
Ik nodig mijn moeder uit voor koffie...


_/-\o_

Hier worden de ramen gedaan als mijn moeder er is :')

Vanaf donderdag heb ik een robot stofzuiger <3 wat een verademing zal dat zijn (2 katten en 3 jonge kinderen)
Verder 1x per dag de toiletten en wastafel.
Badkamer 2x per week.
Aanrechtblad meerdere keren per dag (na gebruik)

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:03

Ik doe bijna elke dag een beetje. Omdat ik vanwege mijn ADD er altijd veel moeite mee heb gehad gebruik ik nu een app. Die heeft Tody en daar kan je per ruimte aangeven wat er gedaan moet worden en hoe vaak. Als je iets hebt gedaan vink je het af en dan zie je precies wat er nog wel gedaan moet worden.

Zo ziet hij er nu uit bij mij. En nee ik ben niet heel smerig, maar net terug van 2 weken vakantie. Vanavond en morgen weer verder poetsen.
Afbeelding

Je kan echt van alles er in zetten, zelfs wanneer je je bed moet verschonen bijvoorbeeld.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:04

Ik hád een poetsvrouw, die moest er helaas mee stoppen omdat ze geopereerd werd aan haar schouder en dat is nooit meer helemaal goed gekomen. Een nieuwe vinden, die ik alleen in mijn huis durf te laten met mijn katten, is heel moeilijk.

Dus hoe ik nu mijn huishouden doe: met de Franse slag :')

Als ik eventjes tijd heb. Ik maak lange dagen op kantoor, heb 2 uur reistijd op een dag en ga meestal vanuit werk gelijk door naar stal. Om om 21 uur naar huis te komen en dan nog te moeten koken. Er blijft echt te weinig tijd en puf over voor het huishouden.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:04

Jes schreef:
Benfan schreef:
Ik nodig mijn moeder uit voor koffie...


_/-\o_

Hier worden de ramen gedaan als mijn moeder er is :')

Vanaf donderdag heb ik een robot stofzuiger <3 wat een verademing zal dat zijn (2 katten en 3 jonge kinderen)
Verder 1x per dag de toiletten en wastafel.
Badkamer 2x per week.
Aanrechtblad meerdere keren per dag (na gebruik)


Hier ongeveer hetzelfde. Voornamelijk kalk wil ik wel eens wekelijks weg doen om alles werkend te houden in de badkamer. Wij kuisen zelf wel snel eens iets af na gebruik, bv binnenkomen met vieze schoenen, dan gelijk even de stofzuiger erover zodat het niet kan verspreiden, dus dat scheelt al heel wat werk in het weekend. Gewoonlijk moet ik dan gewoon even wat stof af doen hier en daar, even met wat allesreiniger over wasbakken en dergelijke en vooral focussen op kalk.

Keuken wordt dagelijks gedaan na het koken, ook even de vloer, want ik heb niet de beste coördinatie en je vindt altijd wel minstens 1 stukje groente en een spetter vet of saus links of rechts := mijn vriend kuist meestal op achter mij... maar hij krijgt er wel lekker eten voor terug, dus hij klaagt niet.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:08

Wij hebben kaboutertjes, mijn rommel verdwijnt soms vanzelf :j
Of zou dat komen doordat mijn moeder naast ons woont?

Ik ben vreselijk slordig haha, bij ons wordt grondig gepoetst als er bezoek komt en voor een verjaardag en kerst.. en verder houd ik niet zo van onverwacht bezoek :')

De afwas stapel ik netjes op, en zodra de borden op zijn ga ik afwassen haha. Daarom wil ik niet meer dan vier borden in de kast hebben staan :+
De vloer veeg ik zo nu en dan, maar de hond loopt in en uit dus als ik bij elk kruimeltje moest gaan vegen dan had ik geen vrije tijd meer.
Als alles op het oog maar schoon is, en het aanrecht schoon genoeg om van te eten, dan ben ik blij :))

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:11

8nnemiek schreef:
Wij hebben kaboutertjes, mijn rommel verdwijnt soms vanzelf :j
Of zou dat komen doordat mijn moeder naast ons woont?

Ik ben vreselijk slordig haha, bij ons wordt grondig gepoetst als er bezoek komt en voor een verjaardag en kerst.. en verder houd ik niet zo van onverwacht bezoek :')

De afwas stapel ik netjes op, en zodra de borden op zijn ga ik afwassen haha. Daarom wil ik niet meer dan vier borden in de kast hebben staan :+
De vloer veeg ik zo nu en dan, maar de hond loopt in en uit dus als ik bij elk kruimeltje moest gaan vegen dan had ik geen vrije tijd meer.
Als alles op het oog maar schoon is, en het aanrecht schoon genoeg om van te eten, dan ben ik blij :))


:r :=


Ik krijg hier echt helemaal de rillingen van haha. Ik ben echt niet mega overdreven schoon, maar ik kan niet tegen vuil op de grond aan mijn voeten.... keuken moet van mij brandschoon zijn, hier bereid ik eten op! Het moet gewoon schoon en netjes zijn. En hier en daar een rommeltje kan prima. Maar het moet wel schoon zijn, geen stof of viezigheid. Kan er niet met mijn pet bij dat er mensen zijn die in hun eigen vuil kunnen leven :oo

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:16

Ik heb het idee dat ik bijna niks doe in het huishouden, maar als mensen het erover hebben vinden ze het altijd zo opgeruimd :') keuken aanrecht(incl gasfornuis) neem ik wel altijd na het eten gelijk af met vochtige doekjes en als ik dan een vlek op een kastje zie ook. Verder stofzuiger ik denk ik eens in de twee weken beneden, maar de bezem gaat er om de dag wel door. Boven stofzuiger ik nooit, maar daar gaat de dweil door. Is ook al het stof gelijk weg.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 18-08-20 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:17

__Robijn__ schreef:
8nnemiek schreef:
Wij hebben kaboutertjes, mijn rommel verdwijnt soms vanzelf :j
Of zou dat komen doordat mijn moeder naast ons woont?

Ik ben vreselijk slordig haha, bij ons wordt grondig gepoetst als er bezoek komt en voor een verjaardag en kerst.. en verder houd ik niet zo van onverwacht bezoek :')

De afwas stapel ik netjes op, en zodra de borden op zijn ga ik afwassen haha. Daarom wil ik niet meer dan vier borden in de kast hebben staan :+
De vloer veeg ik zo nu en dan, maar de hond loopt in en uit dus als ik bij elk kruimeltje moest gaan vegen dan had ik geen vrije tijd meer.
Als alles op het oog maar schoon is, en het aanrecht schoon genoeg om van te eten, dan ben ik blij :))


:r :=


Ik krijg hier echt helemaal de rillingen van haha. Ik ben echt niet mega overdreven schoon, maar ik kan niet tegen vuil op de grond aan mijn voeten.... keuken moet van mij brandschoon zijn, hier bereid ik eten op! Het moet gewoon schoon en netjes zijn. En hier en daar een rommeltje kan prima. Maar het moet wel schoon zijn, geen stof of viezigheid. Kan er niet met mijn pet bij dat er mensen zijn die in hun eigen vuil kunnen leven :oo


Dan ben ik benieuwd naar jouw schoonmaak ritueel? _O-

Hier rijdt minstens een keer per dag de robotstofzuiger een rondje, heerlijk! Hard nodig met twee katten. Keuken doe ik na elk gebruik en badkamer/wc is wisselend. Ik woon alleen dus echt snel vies wordt het niet.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:19

Benfan schreef:
Ik nodig mijn moeder uit voor koffie...

Heeft je moeder graag koffie? Ik zet met liefde een bakkie voor haar :D

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:20

Ik ben echt helemaal van het schoon maken. En ben eigenlijk altijd wel op zoek naar tips en trucs en goede middeltjes.
De was doen is ook echt heerlijk sinds ik wasparfum gebruik. <3

Ik zoek nog goede tips voor de tegels in de badkamer. Het schrobben is zo enorm veel werk, dat moet makkelijker kunnen!

Het huis bijhouden doen wij dagelijks. Onverwachts bezoek is nooit een probleem. Mijn vriend is allergisch voor katten en wij hebben een kat dus hij stofzuigt bijna dagelijks. Heerlijk pluspunt aan zon allergie. :D

Tip voor wie wil: de Action heeft heerlijke natuurlijke schoonmaakmiddelen.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:23

__Robijn__ schreef:
:r :=


Ik krijg hier echt helemaal de rillingen van haha. Ik ben echt niet mega overdreven schoon, maar ik kan niet tegen vuil op de grond aan mijn voeten.... keuken moet van mij brandschoon zijn, hier bereid ik eten op! Het moet gewoon schoon en netjes zijn. En hier en daar een rommeltje kan prima. Maar het moet wel schoon zijn, geen stof of viezigheid. Kan er niet met mijn pet bij dat er mensen zijn die in hun eigen vuil kunnen leven :oo

Haha, zo dramatisch is het gelukkig toch niet :')
Mijn aanrecht is ook gewoon schoon, alleen staat er meestal wel wat afwas op. Kun je prima schoon eten op bereiden hoor, ook als daar wat drinkglazen en een paar borden naast staan.
Zand op de vloer vind ik ook niks, maar ik kan me echt niet druk maken om wat blaadjes binnen.

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:24

8nnemiek schreef:
Wij hebben kaboutertjes, mijn rommel verdwijnt soms vanzelf :j
Of zou dat komen doordat mijn moeder naast ons woont?

Ik ben vreselijk slordig haha, bij ons wordt grondig gepoetst als er bezoek komt en voor een verjaardag en kerst.. en verder houd ik niet zo van onverwacht bezoek :')

De afwas stapel ik netjes op, en zodra de borden op zijn ga ik afwassen haha. Daarom wil ik niet meer dan vier borden in de kast hebben staan :+
De vloer veeg ik zo nu en dan, maar de hond loopt in en uit dus als ik bij elk kruimeltje moest gaan vegen dan had ik geen vrije tijd meer.
Als alles op het oog maar schoon is, en het aanrecht schoon genoeg om van te eten, dan ben ik blij :))

Same here! Ik heb veel leukere dingen om te doen. Poetsen is zonde van mijn tijd.
Naast de noodzakelijke zaken als de was en de vaat (die hebben de vervelende neiging anders op te raken :P ) zal ik paar keer per week stofzuigen en de plee poetsen, en de rest poets ik een paar keer per jaar ofzo.. Of als het me irriteerd

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:26

troi schreef:
Same here! Ik heb veel leukere dingen om te doen. Poetsen is zonde van mijn tijd.
Naast de noodzakelijke zaken als de was en de vaat (die hebben de vervelende neiging anders op te raken :P ) zal ik paar keer per week stofzuigen en de plee poetsen, en de rest poets ik een paar keer per jaar ofzo.. Of als het me irriteerd

Maar heb jij dan geen shampoo laag op je badkamer tegels die vettig is?

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Hoe maken jullie thuis schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:28

Als je na het douchen even met de handdoek waar je je mee afgedroogd hebt alles vlug droog maakt heb je al veel gewonnen :j

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:29

Ik werk veel, ik heb een dochter van bijna 3, een grote, harige hond die in en uit loopt, en een man die in het afval werkt :evaw:
Dus dat is echt dweilen met de kraan open. Momenteel 4,5 maand zwanger en ik krijg weer last van opruim en schoonmaak woede.
Dus vanmorgen ging mijn dochter voor het eerst weer naar de peuterspeelzaal en ging ik de boven verdieping poetsen incl de ramen.
En als ze vrijdag weer gaat, doe ik dat zelfs beneden.

Tussendoor hou ik de wc bij en de vloer, maar die vloer kan ik wel blijven stofzuigen...

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:29

Ik heb een douche in bad, schoonmaakmiddel ernaast en spons erbij. Kan ik als het nodig is gelijk het bad schoon maken terwijl ik aan het douchen ben :D

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:30

Kana schreef:
Ik ben echt helemaal van het schoon maken. En ben eigenlijk altijd wel op zoek naar tips en trucs en goede middeltjes.
De was doen is ook echt heerlijk sinds ik wasparfum gebruik. <3

Ik zoek nog goede tips voor de tegels in de badkamer. Het schrobben is zo enorm veel werk, dat moet makkelijker kunnen!

Het huis bijhouden doen wij dagelijks. Onverwachts bezoek is nooit een probleem. Mijn vriend is allergisch voor katten en wij hebben een kat dus hij stofzuigt bijna dagelijks. Heerlijk pluspunt aan zon allergie. :D

Tip voor wie wil: de Action heeft heerlijke natuurlijke schoonmaakmiddelen.



Welke waspafrum gebruik jij?

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:31

Ik veeg de douche meestal even snel droog na het douchen. Heb zo nooit last van kalkvlekken of vettige tegels. Die paar kleine plekjes waar zich wel kalk verzameld schrob ik een keer per jaar met flink wat antikal schoon.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:31

zonnebloem18 schreef:
Ik doe bijna elke dag een beetje. Omdat ik vanwege mijn ADD er altijd veel moeite mee heb gehad gebruik ik nu een app. Die heeft Tody en daar kan je per ruimte aangeven wat er gedaan moet worden en hoe vaak. Als je iets hebt gedaan vink je het af en dan zie je precies wat er nog wel gedaan moet worden.

Zo ziet hij er nu uit bij mij. En nee ik ben niet heel smerig, maar net terug van 2 weken vakantie. Vanavond en morgen weer verder poetsen.
[ [url=m/k408jc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kan echt van alles er in zetten, zelfs wanneer je je bed moet verschonen bijvoorbeeld.


Dankje voor de tip, ik hoop dat mijn ADD brein hier ook wat aan gaat hebben _/-\o_
Edit: Ik had aan het begin aan gegeven dat ik "ontspannen" om ga met schoonmaken, maar de suggesties zijn dan wel echt een beetje lang uit elkaar zeg, ik poets weinig maar mijn bed anderhalve maand niet verschonen lijkt me wat overdreven :')
Laatst bijgewerkt door Azmay op 18-08-20 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:32

Benfan hoe drnkt je moeder de koffie? :D

Ik woon ook alleen met 2 katjes.

2x in de week de stofzuiger en dweil erdoor, wc om de dag, badkamer 1x in de 14 dagen.

Bed verschoon ik elke week.

Keuken dagelijks na het koken.

Ik kan er niet mee zitten als er ergens een kattenbak steen op de grond ligt, na verschonen van de bakken, haal ik een veger en blik voor de bak langs.
De bakken worden dagelijks verschoond.

Op tafel ligt vaak ook wel een stapeltje boeken.
In mijn huis wordt gelegd, dat mag best gezien worden.

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:33

laura1987 schreef:
Welke waspafrum gebruik jij?

www.wasparfum.nl
Zelf gebruik ik Diamante voor ondergoed, sokken, handdoeken enz.
En Zircone voor kleding.