Vlotter wc werkt niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Vlotter wc werkt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 12:55

Goedemiddag, omdat de oude vlotter bleef lekken heb ik een nieuwe gekocht, deze heb ik zoals in het boekje geplaatst, maar het water stopt niet met vullen? Ik heb de vlotter op verschillende hoogtes afgesteld maar het water stoomt gewoon door tot het gat waarmee het water afvoer. Is er heel toevallig iemand die dit weet?

Dit is een foto van de nieuwe vlotter
Afbeelding

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Vlotter wc werkt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:12

Dat witte bakje (vlonder) moet aan de rode schroef bevestigd worden. Het witte bakje hangt, totdat het water zover gestegen is dat het gaat drijven. Op het moment dat hij gaat drijven, beweegt hij met het water mee omhoog, wat ervoor zorgt dat de watertoevoer stopt. Met de schroef kun je instellen op welk moment (welke waterhoogte) dat zal zijn. Zo kun je de wc ook zuiniger afstellen (minder water in de bak op het moment dat hij stopt met vullen, dus minder water dat er per spoelbeurt doorheen gaat).

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 13:15

Roadracer schreef:
Dat witte bakje (vlonder) moet aan de rode schroef bevestigd worden. Het witte bakje hangt, totdat het water zover gestegen is dat het gaat drijven. Op het moment dat hij gaat drijven, beweegt hij met het water mee omhoog, wat ervoor zorgt dat de watertoevoer stopt. Met de schroef kun je instellen op welk moment (welke waterhoogte) dat zal zijn. Zo kun je de wc ook zuiniger afstellen (minder water in de bak op het moment dat hij stopt met vullen, dus minder water dat er per spoelbeurt doorheen gaat).



Bedankt voor de uitleg maar als het bakje omhoog gaat stopt het water dus niet :') ik heb express even alles laag afgesteld maar het bakje gaat drijven en het water gaat er daarna gewoon overheen.

Even nog een foto bijgevoegd, het hele bakje staat onder water en het water gaat weg via de afvoer buis

Afbeelding

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Vlotter wc werkt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:49

Dan ligt het niet aan de vlotter (wit) maar aan de afsluiter (grijs) of aan het ontbreken van een goede verbinding tussen vlotter en afsluiter. Als je de rode hendel met een vinger omhoog trekt moet de watertoevoer stoppen.

Zo nee, waarom niet? Gaat de hendel niet ver genoeg omhoog? Zit er ergens in de afsluiter iets niet goed?

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 13:53

Rex_Rolfo schreef:
Dan ligt het niet aan de vlotter (wit) maar aan de afsluiter (grijs) of aan het ontbreken van een goede verbinding tussen vlotter en afsluiter. Als je de rode hendel met een vinger omhoog trekt moet de watertoevoer stoppen.

Zo nee, waarom niet? Gaat de hendel niet ver genoeg omhoog? Zit er ergens in de afsluiter iets niet goed?


Dus het zou kunnen dat ik een kapotte vlotter heb gekocht? Zou toch een soort van fijn zijn als het niet aan mij ligt maar het zou ook wel stom toeval zijn als deze nieuwe uit de winkel stuk is. Ik heb vanalles geprobeerd maar het water stopt echt niet door het rode ding omhoog te doen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Vlotter wc werkt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:14

Onderaan de bak zit een gat. Er is een soort stop die erin geduwd wordt wanneer de vlotter ohoog komt. het kan zijn dat er aan dat gat kalkaanslag is zodat de stop niet goed past.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:16

moonsparkle schreef:
Dus het zou kunnen dat ik een kapotte vlotter heb gekocht?

Onmogelijk is het niet maar de kans dat er iets toch niet helemaal goed in elkaar is gezet is minstens net zo groot. Dat is verder vanaf een schermpje niet te beoordelen.

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 14:22

Sclimpre schreef:
Onderaan de bak zit een gat. Er is een soort stop die erin geduwd wordt wanneer de vlotter ohoog komt. het kan zijn dat er aan dat gat kalkaanslag is zodat de stop niet goed past.


Nou ja het water word ook helemaal niet minder, ik snap ook niet precies welk gat je bedoeld maar de vlotter zelf is nieuw dus daar zit geen kalk op.

Ik denk dat ik morgen toch maar even terug ga naar de winkel. Ik weet niet of ze verder nog advies hebben bij de bouwmarkt maar ook als ik de beschrijving lees hoort het in principe gewoon te werken zoals ik het heb gemonteerd. Bedankt voor de reacties.