Laptop of chromebook ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Laptop of chromebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 10:22

Voor mijn dochter en beetje voor mezelf wil ik een laptop gaan aanschaffen. We hebben al een tablet. En mijn dochter gebruikt vaak mijn telefoon om spelletjes op te doen.
Ik heb een oude laptop hier liggen, maar deze gebruik ik voor wat te printen indien nodig. Nu is dat ding zo oud dat deze niet meer ondersteunt wordt (En eer deze opgestart is je je hele huishouden gedaan kan hebben zo ongeveer := ) en ik nu een nieuwe wil aanschaffen.
Voor mezelf zal deze alleen gebruikt worden om te printen.
Mijn dochter wil er graag wat spelletjes op spelen. Apps op downloaden. Fortnite zou fijn zijn als dit erop kan.
Alleen heb ik geen idee waar ik nu naar op zoek moet. Een laptop of een chromebook? Welk merk is het beste, refurbished misschien ?
Ook heb ik geen gigantisch budget.
Kunnen jullie me hierbij helpen waar ik op moet letten of linkjes van goede laptops ?

Selina

Berichten: 14285
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Laptop of chromebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:28

Fortnite kan niet op een Chromebook. En om Fortnite te kunnen draaien op een laptop, moet je best een goede laptop hebben. Dus dan kan ze het beter op een Xbox oid spelen. Verder qua specifieke modellen kan ik je niet helpen.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Laptop of chromebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 07:48

Ik heb een Chromebook, ben er heel tevreden mee. Gebruik hem wel alleen om te surfen, Netflix te kijken en vooral om te schrijven. Daarvoor heb ik dan een hele snelle laptop met een geweldige accu die ook in een mum van tijd weer opgeladen is. Wil je er meer mee, dan zou ik wel echt naar iets anders kijken, er wordt gewoon niet zoveel ondersteund als bij een Windows laptop of een MacBook.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Laptop of chromebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 08:17

Eigenlijk is een chromebook een veredelde tablet. En je kan er niks opzetten lokaal. Als ze Fortnite wil spelen dan zou ik of een betere tablet kopen, IPad ofzo. Of een echte laptop die zwaar genoeg is om games te draaien.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 08:20

Mijn chromebook accu was na 22 maanden kapot, een vervangende accu moest uit het buitenland komen, en dat bleek zeker 4 maanden te duren. Voor mij minimaal de komende jaren geen chromebook meer. Voor zover ik weet ook niet aan te raden om te gamen.
Ik overweeg een Lenovo Ideapad 5 met i5 core en 16 GB RAM voor 700 euro (Of een Acer Aspire 5 of 7). Of je daarop kunt gamen ... De verhalen zijn verdeeld.
Je kunt een goede budget laptop voor minder dan 700 kopen (Fortnite kan dan niet, printen, surfen en niet al te zware apps wel), maar let erop dat de RAM minimaal 8, liefst 12 GB telt. Programma's worden steeds zwaarder/groter en anders is hij binnen een paar jaar weer traag.

Marie111
Berichten: 4669
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Laptop of chromebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:07

Heeft dochter het ook nodig voor school?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Laptop of chromebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:24

Ik zou voor spelletjes zoal bijv fortnite eerder een Xbox, ps4 of een switch kopen. De meeste laptops zijn niet geschikt om zulke spellen te draaien. Zijn de dat wel dan zit je vaak wel aan een gaming laptop en die zijn aardig aan de prijs.

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:47


Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Laptop of chromebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:59

Je kunt ook kijken naar de Consumentenbond. Je kunt 7 dagen lang een proefabonnement nemen, en dan kun je bekijken hoe ze diverse laptops beoordelen. Ben ik nu aan het doen, erg handig!

Brainless

Berichten: 29726
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:07

Gaby schreef:
Je kunt ook kijken naar de Consumentenbond. Je kunt 7 dagen lang een proefabonnement nemen, en dan kun je bekijken hoe ze diverse laptops beoordelen. Ben ik nu aan het doen, erg handig!

Kun je beter kijken op tweakers.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:47

Suzanne F. schreef:
Eigenlijk is een chromebook een veredelde tablet. En je kan er niks opzetten lokaal. Als ze Fortnite wil spelen dan zou ik of een betere tablet kopen, IPad ofzo. Of een echte laptop die zwaar genoeg is om games te draaien.

Dit inderdaad. Het enige voordeel van een chromebook is dat als je een simpele typmachine zoekt voor school of alleen een beetje het web surft het een goedkope optie is. Maar daar is wel alles mee gezegd :=

"Apps" op een laptop zoals op je telefoon is trouwens imo ook nooit hetzelfde. Dus als het vooral gaat om apps als spelletjes zoals nu op je telefoon zou ik eerder voor een tablet met toetsenbord gaan dan een laptop. Vanaf een tablet zou je ook prima dingen kunnen printen. Is alleen iets minder handig in documenten opslaan dan een gewone laptop, al is dat te leren.

Maar goedkoop is duurkoop... ik denk dat je er het meest voor nu en later aan hebt een goede laptop aan te schaffen. Als je je budget zou willen delen zouden we mee kunnen denken. Op het moment zijn er veel back to school aanbiedingen :)

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Laptop of chromebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 22:53

Bedankt voor alle reacties !
Fortnite is niet direct een must.
Ik heb ook getwijfeld over een switch. Maar de meeste spelletjes die zij speelt zijn apps. Voornamelijk roblox.
Voor school is de laptop nog niet nodig. Ze gaat naar groep 5 na de vakantie.
En tja wat is mijn budget..
Ik heb geen idee aan welk bedrag ik moet denken. Ik heb nog nooit een laptop zelf gekocht. :+

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Laptop of chromebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 23:02

Ik heb een chromebook gehad ding is 7 jaar meegegaan. Gebruikte hem vooral op de opleiding, verslagen typen, internetten wat spelletjes etc. En tja ik doe zelf niet meer met een laptop :)

Koste destijd €300 en na 7 jaar is die overleden nouja vond ik geen slechte koop. Nu een zwaardere lenovo laptop die hadden we ook al. En ik merk in prestaties geen verschil. De chromebook was sneller. Dus het is maar net waar je het voor gebruikt.

Selima

Berichten: 632
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 23:45

Al vele jaren gebruik ik tweedehands buisiness-laptops, bijvoorbeeld een Thinkpad (T of X series zijn de betere modellen) of Dell.

Je hebt dan een echt betere kwaliteit laptop met vaak gode specificaties voor niet teveel geld en omdat het meestal van die degelijke laptops zijn gaan ze nog jaren mee (ik doe met elk zeker vier jaar en wil dan gewoon een nieuwer model maar nog niks mis met de oude)

Je zou hier kunnen kijken: https://www.tweedehandslaptop.com/nl/we ... 12/laptops

En dan zoiets als deze: https://www.tweedehandslaptop.com/nl/we ... nkpad-t450, dus dan heb je voor E299 echt een kwaliteits laptop.

Budget laptops gaan vaak niet lang mee of krijgen geregeld kwaaltjes/kwalen.

Wat je ook besluit, veel succes ermee!

(mocht je voor deze weg willen kiezen wil ik je wel helpen met welke laptops aanraders zijn en welke minder)