[VOLG] ons droomhuis op het platteland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 20:08

kim_1990 schreef:
Het opfokproject is ook iets van latere zorg.
Onder de 6 maand vind ik ook te vroeg worden en deze zijn dan ook niet welkom.
Verder hebben wij niet de mogelijkheid om een PP te maken daar al het land rondom de boerderij pachtland is. Ons eigen stuk koopland ligt elders in het dorp en hier is geen toezicht op.
Pachtland mogen wij gebruiken voor het houden van vee, wij mogen het alleen niet volledig gaan verbouwen om bijv een PP op te zetten of een bak/paddock.
Helaas is dat hier dus niet mogelijk.

En het is ook niet mogelijk om deel van dat pachtland te ruilen met het eigen land dat verder op ligt?

Kimalian
Berichten: 123
Geregistreerd: 21-11-17

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 20:17

Wwooww wat een project. Heel benieuwd en ik ga zeker volgen.
Heel veel succes en plezier natuurlijk!

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 20:27

Wat een project, als het huis zo degelijk is komt dat helemaal goed :j Leuk om andere verbouwingen te volgen terwijl wij zelf aan het verbouwen zijn, maar dat is in vergelijking met jullie maar een kleine verbouwing haha. Ben benieuwd naar de updates!

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 20:38

Wij zijn momenteel niet in de gelegenheid om afstand te doen van het koopland en dus ook niet te ruilen.

Voor ons is een paddock paradise bij de boerderij gewoon geen optie, hoe graag ik het zou willen maar is gewoonweg niet mogelijk.
Het plattegrondje van de boerderij (excl pachtland) is +-5000 m2 grond. Hier staat het huis, stallengebouw, rijbak, paddock, hooi/kuilopslag en er moet nog een kapschuur komen voor mijn vriend zijn machines van zijn loonbedrijf... Dus daar is ook gewoonweg geen ruimte.

Verder wil ik er eigenlijk niet op in gaan hoe we wellicht in de toekomst een mini opfok gaan situeren...dit is voor alsnog van latere zorg.

Voor nu ga ik rustig verder met updaten van de huidige situaties op de boerderij.

Vandaag heeft mijn vriend de hele middag hooi/kuil geperst (+-80 stuks) en ben ik aan de slag gegaan in de stacaravan. De slaapkamers moesten nog geverft worden. Eerste laag zit er nu op, hoop volgende week de rest erop te smeren haha.
Volgende week komt mijn vader langs met een grote krik van de vrachtwagens welke de stacaravan hopelijk goed waterpas kan zetten.
Dan is het een kwestie van aansluiten, rommel overbrengen en oude huisje leegpakken.

Morgen doen we een dagje heel erg weinig... 1 van mijn merries is momenteel uit logeren bij een hele knappe vent en die mogen we morgen weer ophalen.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 08:55

De voorraad hooi is in elk geval al binnen ! :D
Benieuwd naar die knappe vent waar je merrie op bezoek is :=

Ik zie trouwens niet in waarom je een paddock paradise zou moeten willen als je zoveel land ter beschikking hebt.
Er gaat niets boven ( loop )stallen en weiland, toch. :D

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:42

Oeee een knappe vent ! Welke ? :D

Ik ben het eens met pandora ook hoor.
Die pp's worden steeds creatiever en populairder en ik begrijp het wel waarom maar in dit geval
Lekker veel wei en een loopstal zou perfect zijn.
Geen pp hoeft niet minder te zijn toch? Ach maar ja toekomst werk :D
Ik zou mijn shetlander veulen die volgend jaar komt best brengen hoor _O-

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 11:01

Voor de nieuwschierigen onder ons:
Mijn kwpn stermerrie van solitair x lysander is vorige week op 16 dagen drachtig gescant van de onwijs knappe jonge Lord Diamond (van daily diamond X Scandic)
Afbeelding
X
Afbeelding

En mijn ster preferente appaloosa merrie (peru's scen Tao) is momenteel op date bij de knappe homozygote Appaloosa hengst Meander
(sssssht, onderstaande foto is een beetje privacy geboden)
Spoiler:
Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11167
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:15

Oeh, spannend wat daaruit komt! Knappe combinaties :D

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:18

:') 16+ foto :=
Komt vast een heleboel spikkels uit ! <3

Knappe combi met je kwpn merrie ook ! En nog Scandic bloed erin <3

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:23

Wat gaaf, ook een Solitair merrie. Heeft ze al eerder een veulentje gehad??

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 11:38

BETUWE schreef:
Wat gaaf, ook een Solitair merrie. Heeft ze al eerder een veulentje gehad??


Ja, ze is nu 16 en heeft 6 merrieveulentjes gebracht.
Cardento, zapatero, fairytale, glenfidditch en 2 x indian rock zijn haar voormalige dates geweest.
De cardento en glenfidditch staan allebij in zweden voor de springsport/fokkerij, de zapatero durf ik niet te zeggen wat daar mee gebeurd is of waar die is, de fairytale staat bij de dochter van de fokker en de oudste indian rock is 2 weken terug op de keuring in boijl ster en voorlopig keur geworden en wordt nu klaargemaakt voor de ibop, de jongste IR is nu 2 en is verkocht, komt hopelijk volgend jaar op de keuring.

Mijn appaloosa is 14 jaar en heeft ook diverse veulentjes gebracht waaronder 2 (voornalig) goedgekeurde zonen bij het NAS.
Peru's armani en peru's Yismerai(inmiddels ruin) en daarnaast nog wat meer nakomelingen.

Ik hoop volgend jaar 2 merries te verwelkomen maar uiteraard, hoe cliche het ook klinkt, gezondheid het belangrijkste _/-\o_

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:51

Eerst de boel naar je zin maken en je daarop focussen...de rest komt later wel een keer.

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:56

Ik vond je topic al erg leuk om te volgen, maar nu helemaal. Ik heb zelf ook een solitair merrie gehad. Deze heb ik verkocht aan mijn bijrijder. Een fantastische merrie met een fantastisch karakter. Ze is 3x Z1 dressuur geweest.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 09:20

Afgelopen week hebben we helaas niet zoveel kunnen doen als we eigenlijk wilde....maar toch even een voortgangsfotootje:
Afbeelding
Afbeelding
Byebye, zwaai zwaai keuken :wave:

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 09:28

Ik dacht bij die eerste foto oh meevallertje, daar valt best nog een tijd mee te leven, met die keuken !
En toen was ze weg :')

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 09:33

Pandora2 schreef:
Ik dacht bij die eerste foto oh meevallertje, daar valt best nog een tijd mee te leven, met die keuken !
En toen was ze weg :')


De binnenste planken liepen nog net niet weg :') compleet doorgebogen, verrot, stinken en smerig van alle rommel incl etenwat er allemaal nog in lag... Hahahah, nee rap eruit met die vieze zooi _/-\o_

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 09:36

De buitenkant zag er nog behoorlijk uit nochtans O:)
Never judge a book by its cover :D

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 10:56

Haha pandora ik dacht hetzelfde.
Keuken ziet er nog redelijk uit.

En hup gesloopt.

Moet wel fris zijn in een keuken.
Geen verrotte planken.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:56

De keuken, het aanrechtblad, leek ook niet zo diep te zijn? Ben benieuwd naar een lekker frisse keuken straks. Met hele ramen zal ook wel schelen.

Vulpes_96

Berichten: 133
Geregistreerd: 28-05-12

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:16

Mijn hemel wat een chaos maar: wat een enorm gaaf project. Respect om het aan te durven, maar volgens mij hebben jullie de kunde en ideeën wel in huis. Volgt!

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:34

Ik ga volgen! Hier valt echt wel wat moois van te maken! Heel benieuwd! Het paarden gedeelte komt idd later wel!

Temeraire

Berichten: 3530
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:47

Zo wat een project!
Heel gaaf om zo de ontwikkelingen te kunnen volgen :)
Jullie hebben al veel puin geruimd!
Ik denk dat het al heel anders lijkt als er opgeruimd en schoongemaakt is.

Fijn dat er een aannemer komt voor het huis.
Zijn jullie er verder al over uit wat je zelf doet en laat doen?
Is het bijvoorbeeld de bedoeling dat jullie zelf een nieuwe keuken plaatsen of laten jullie dat soort grote dingen door iemand doen?

Ik snap dat mensen over de opfok beginnen aangezien we op een paardenforum zitten :P Maar dat is nog zo ver weg! Eerst lekker met het huis bezig en met de mogelijkheden om je eigen paarden er te stallen :)
Mooie plek voor een rijbak heb je! Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden.

Verkijk je trouwens niet op omheining in de wei maken. Zoveel in 1 dag kan volgens mij nooit, als ik zie hoe lang wij al bezig waren met een veel kleiner perceel :')
Maar goed wij deden alles handmatig, als je materieel hebt voor het plaatsen van paaltjes dan scheelt dat een hoop.

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:11

Wow wat een project zeg. Het voordeel van zo'n project is dat je het echt helemaal naar je zin kan maken. Heel veel succes met alles en ik volg stilletjes mee ;-)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:53

Wat een gaaf project, ik volg ook :)
En met zoveel land is een PP inderdaad helemaal niet nodig. Hier 2ha en 3 paarden en ook geen PP gemaakt. (binnenkort nog 0,7ha erbij en hopelijk snel nog 2 a 2,5ha erbij).

Palen zijn hier overigens door de loonwerker geplaatst dat ging snel, lint plaatsen duurde langer maar als je niet de 13ha in een keer hoeft te doen dan is het te overzien.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 15:01

13 HA omheinen hoeft ook helemaal niet... Voor 2-5 paarden hoef ik geen 13 HA land te hebben.
Wij gebruiken het land naar wat we nodig hebben, de rest wordt puur voor hooiwinning gebruikt haha.
We omheinen dus wat nodig is en de reat niet... Hooi loopt niet weg en heeft dus geen omheining nodig O:)

Afbeelding

Hier doe je het ook voor... Ik sta hier npg niet eens achterop het land... Het stukje bos is het perceel waar de woning staat, de rest is achtertuin... Plaats waar de foto gemaakt is, is op 2/3 ons land gemaakt... Heerlijk zo'n achtertuin toch _/-\o_