[VOLG] ons droomhuis op het platteland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

[VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-20 18:51

Hey,

Leuk dat jullie hier komen kijken.
Ik ben zelf een erg groot fan van alle verbouwtopics hier op bokt en nu we zelf een woning hebben die ernstig verbouwd moet worden, dacht ik dat het wel leuk zou zijn om ook ons project op bokt te laten volgen :D

Mijn vriend heeft sinds 10 Juli 2020 zijn handtekening kunnen zetten onder het officiele koopcontract van zijn ouderlijk huis.
Het huis is een voormalig boeren bedrijf met 80 melkkoeien in nog en ouderwetse hollandse stal.
Wij gaan dit plekje niet meer gebruiken voor melkkoeien, er komen nog wel een stuk of 5 hobby koeien te staan en we gaan dit paradijsje in wording omzetten naar een paardenparadijsje in wording.

We hebben bij de ''boerderij'' 13 hectare pachtland zitten en ook nog 5 hectare koopland.
genoeg land dacht ik zo voor 2 paardjes (misschien 2 veulens en een pony erbij)

De boerderij komt uit de jaren '60 en is in behoorlijk slechte conditie.
Mijn vriend is zelf na het overlijden van zijn vader amper nog op de boerderij geweest, wel heeft er 1,5 jaar iemand anders in de woning gewoond.
sinds april staat de woning ''leeg'' en wij zijn sinds begin juli bezig gegaan in de woning.

voor het idee: dit zijn wij ( ik, mijn vriend en zijn zoontje) naast ons bescheiden nieuwe droomhuis op het platteland

Afbeelding

Om maar meteen met de deur in huis t vallen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De buitenkant valt nog best wel een beetje mee haha :+
Er moet in het gehele huis nieuw kozijn en raamwerk zoals te zien.

Okee, gaan we even een subtiel kijkje in huis nemen:
bij binnenkomst door de grote groene deuren heen naast het hokje kom je hier uit:

Afbeelding
De bijkeuken...
vanuit de Bijkeuken komen we in de woonkeuken:
Afbeelding
Wij waren al begonnen met het enakleinste hokje van het huis leegruimen, de kelder:
Afbeelding

Afbeelding
bovenstaande rommel kwam allemaal uit die kleine kelder zetten :')

vanaf de keuken komen we in de woonkamer:
Afbeelding
maar ook in de hal naar de voordeur en trapopgang:
Afbeelding

eenmaal de trap omhoog kom je op de overloop:

Afbeelding

op de eerste verdieping zijn 5 slaapkamers (1 grote, 1 kleine en 3 middelmaat slaapkamers) en een kleine badkamer:
Afbeelding

grote slaapkamer:
Afbeelding

kleine slaapkamer:
Afbeelding

3 middelmaat kamers:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

op de overloop zie je nog een steile trap omhoog naar de zolder alwaar vroeger ook 2 slaapkamers waren:
Afbeelding


Zoals jullie kunnen zien, en erg groot opruim en verbouwproject.
Wij zijn al erg druk bezig met opruimen, slopen etc en het vordert al behoorlijk.
wij zijn van plan om grotendeels door een aannemer te laten doen, slopen wil wel met 2 linkerhanden maar opbouwen wordt wat lastiger.

In een volgende update ga ik graag verder met het proces van opruimen, slopen en ook dan komen er foto's van het stallengedeelte en de ruimte om het huis heen.

Bedankt voor het lezen en het zou leuk zijn als er volgers zijn :D *\o/*

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️


kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-20 19:28

Leuk dat er al mensen zijn die willen volgen!
Allereerst, de puinzooi is door de jaren heen verzameld, mijn schoonvader heb ik niet gekent, hij is helaas in 2018 al overleden. Daarna bleef het broertje van mijn vriend er wonen en buiten dat er al behoorlijk veel rommel lag, is er laatste 1,5 jaar dat zijn broertje er gewoond heeft zeer zeker niet op vooruit gegaan helaas.
Nog meer puinzooi, we zijn stukken brood tegen gekomen die nog net niet weg wandelde zo lang heeft het er gelegen...een miljoen karkassen van muizen en ratten etc etc etc...

Even een sneakpeak:
Afbeelding
Deze beste jongen ligt inmiddels vol 8)7

Nog een sneakpeak:

Afbeelding
Dit is de boerderij van bovenaf

En dit is het gehele stuk incl 13 hectare land
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kim_1990 op 30-07-20 19:38, in het totaal 2 keer bewerkt

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-20 19:41

crazycactus schreef:
Wat een meuk... maar structureel zal t huis wel goed zijn neem ik aan? Tis degelijk gebouwd lijkt me.


De buitenkant en zeker heel degelijk gebouwd!
Alleen het broertje van mijn vriend heeft met de trekker tegen de voordeur aan gebeukt uit kwaadheid en daardoor is er een hele scheur ontstaan naast de voordeur. Dit is het enige van het huis aan de buitenkant wat opgeknapt moet worden (buiten de kozijnen en ramen om die hij tevens ook ingegooit heeft samen met het groene hokje waar hij op ingebeukt heeft)

Binnenin is ook behoorlijk degelijk gebouwd...zijn we achter gekomen hahaha, het strippen ging niet geheel vanzelf zeg maar

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-20 13:33

Wat leuk al zoveel reacties!!
Het is zeker een hele flinke klus, maar zijn stiekem al lekker op dreef haha.

Vanavond probeer ik even een update te plaatsen

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-20 16:04

liberia schreef:
Leuk deze verbouwing. Veel grond, wat gaan jullie daar mee doen?


Het is de bedoeling dat we gewoon hooi/kuil halen van al ons land... Er komen gemiddeld 95/100 balen per x dat we maaien vanaf dus per jaar ( 3x maaien/persen) tussen de 285 en 300 grote 4kante balen. Er vanuit gaande dat dat teveel is voor 2 paarden (en toekomstige veulens en gezelschappony) en ze in de zomer 24/7 buiten staan wordt het overschot aan hooi verkocht.

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-20 18:31

de indeling van het huis gaat wel veranderen, de tussenmuur tussen keuken en woonkamer gaat eruit, hier komt een draagbalk onder het plafond zodat we een mooi grote open ruimte krijgen beneden.
boven hebben we nu 5 slaapkamers en een badkamer op de eerste verdieping, dit gaat ook anders worden. de badkamer wordt uitgebreid de grote slaapkamer in. naast de grote slaapkamer zit een middelmaat slaapkamer en de tussenmuur tussen deze kamers gaat eruit zodat het 1 grote slaapkamer wordt (voorkant huis). Doordat de badkamer met ruim 1,5 meter de grote slaapkamer in komt, wordt die kamer aanzienlijk verkleint en vind ik hem te klein worden voor een aparte slaapkamer, vandaar dat we van 2 slaapkamers 1 maken.
het kleinste slaapkamertje blijft zals hij is, echter is het de bedoeling om hier een inloopkast van te maken ipv een slaapkamer.
de andere 2 middelmaat slaapkamers ( achterkant huis) blijven exact zoals ze nu zijn en dit worden de slaapkamers voor mijn vriend zijn zoontje en een logeerkamer. de trap die op de overloop staat richting de zolder gaat er ook uit, hier komt een vlizotrap ( schrijf je dat zo? :Y) ) voor in de plaats.

wij zijn sinds 10 juli uiteraard al behoorlijk flink bezig geweest en ik kan jullie vertellen, de zolder en e eerste verdieping zijn compleet leeg inmiddels ( op wat spulletjes na ie we gevonden hebben en willen bewaren)
hieronder wat foto's van het eerste project opruimen, een voor en na foto:

Afbeelding

Afbeelding
bovenstaand de grote slaapkamer waarbij de muur links (buiten de foto) wordt doorgebroken. vanaf de deuringang komt een muurtje 1,5 meter de kamer in en dan terug getrokken naar de muur rechts ( de huidige muur tussen deze slaapkamer en badkamer wordt uiteraard afgebroken)
Afbeelding

Afbeelding
dit is het middelgrote kamertje naast de grote slaapkamer waarbij dus de muur rechts wordt afgebroken om de doorbraak naar de andere slaapkamer te krijgen.


Afbeelding

Afbeelding
toekomstig logeerkamer ( inmiddels is de complete kamer al leeg)


Afbeelding

Afbeelding
de overloop inmidels leeg, hier stond niet zoveel gelukkig.


Afbeelding

Afbeelding
en het kleine slaapkamertje welke onze inoopkast gaat worden.


Afbeelding

Afbeelding
deze slaapkamer wordt voor het zoontje van mijn vriend.

Ondertussen heeft mijn vriend die ZZP loonwerker is eens eventjes wat mannen op getrommeld.
ik heb helaas geen duidelijke voor foto maar als jullie terugkijken op een eerder bericht van mij waarin ik een luchtfoto heb gezet van de boerderij, dan kunnen jullie een indicatie krijgen van de ruimte achter het stallengebouw.
met grof geschut ( trekker, grote dumper en een dikke shovel) zijn ze te werk gegaan om alle rommel achter weg te halen.
mijn vriend is wel 8 keer met een volle dumper weg gereden om alle rotzooi achter op het terrein te verwijderen... :') hier lag echt de wereld aan banden...trekkerbanden, autobanden, alle soorten banden eigenlijk...en uiteraard lag er ook echt achterlijk veel plastic verpakkingen van kuilbalen %)
maar...even een paar uurtjes flink de wielen laten draaien en dit was het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wat denken jullie...gaat hier een mooie paardenbak passen? *\%/* :j <3

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-20 20:05

luuntje schreef:
Dat ruimt al flink op.

Hebben jullie genoeg gehad aan 1 container?

Wonen jullie nu in de buurt of slapen jullie in het huis?


Wij wonen nu nog in mijn huurhuis 1 dorpje verderop.
Op korte termijn gaat die minipaleisje ons huisje worden tijdelijk totdat het huis af is. Dit minipaleisje hebben we ook al op het terrein staan
Afbeelding

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-20 20:59

Wij zijn momenteel ook weer op de boerderij dus wil jullie een kleine inkijk geven in het stallengebouw:

Afbeelding
Aan deze kant willen we 4 stallen bouwen van +-3*4 meter

Afbeelding
Dit is de andere kant van hetzelfde stukje stal, hier willen we een stukje werkplaats maken waar ook de trailer onderdak kan staan en vanaf de dikke eerste tussenspand tot het einde komt een loopstal voor mijn vriend zijn 5 hobbykalfjes/koeien

Afbeelding
Dit is het voormalig ouderwetse hollandse stal waar "vroeger" (tot halverwege 2019) 80 melkkoeien hebben gestaan, daarna is het geminderd en in april 2020 nadat mijn vriend zijn broertje weg is gegaan stonden er nog maar +-25melkkoeien en een nuka gestald... In 1,5 jaar dus een soort van om zeep geholpen...

Afbeelding
En dan hebben we nog de voormalig melkput voor de zomers wanneer alle koeien buiten liepen... Dit was de plek waar alle koeien in de zomer dus naartoe geleid werden 2 x pd om te melken en vervolgens weer naar buiten toe konden...

Het voormalig koeiengedeelte willen we eigenlijk de ondervloer valk gaan maken, daar waar het ongelijk is wordt beton gestord en dikke betonplaten met dunne spleten komt op de vloer boven de gierkelder, deze spleten zijn amper 2 cm breed dus gelukkig veilig om paarden op te houden.

Dit wordt uiteindelijk ook opgeknapt, hier willen we 2 opfokboxen neerzetten voor maximaal 5 merrieveulentjes per jaar, het jaar erop schuiven ze op naar de volgende box en komen er wellicht weer 5 nieuwe merrieveulentjes.
Waar nu de melkput is willen we ook dichtstorten met beton, het dak wordt iets opgehoogt en hier willen we ook 1 grote box maken voor de 5 jonge paarden die weer een jaar ouder worden. Dit wordt dan ook de grootste box.
Het is dus de bedoeling om 3 opfokboxen te plaatsen voor veulens van 0-1 jaar, 1-2jaar en 2-3 jaar. Als de veulens 3 jaar zijn geworden is het de bedoeling dat ze na het zomerseizoen opgehaald gaan worden zodat er weer een nieuw groepje veulens kan komen...
Dit plan moet nog uitgewerkt worden...waar ik anders aan zat te denken is gewoon 1 grote opfokbox in het koeiengedeelte ipv 2 iets kleinere en daar gewoon 5 veulens inzetten tot ze 3 jaar zijn en dan pas een volgend groepje te verwelkomen.
Dan wordt de rest van de melkstal wel dichtgestort maar wordt dit opslag voor onverpakt hooi.
De andere helft van de stal willen we er in de toekomst vanaf slopen, hier wil ik graag een gedraineerde zandpaddock neerzetten welke ongeveer ruim 25 meter diep wordt en +- 15/20 meter breed.

Verder hebben we natuurlijk ontzettend veel land en is het de bedoeling om de paarden ook in de winter indien mogelijk gewoon lekker op het land te laten lopen.
We hebben een stukje wat hoger gelegen is en mooi droog blijft dus deze willen we in de winter voornamelijk gebruiken. Mijn eigen paarden zullen bij slecht weer in de paddock komen en de jonge paarden zullen bij slecht weer in de buitenbak lopen (deze wordt ook gedraineerd)
En omdat we 4 stallen hebben en ik maar 2 eigen paarden heb en wellicht 1 of 2 shettenvriendjes erbij, blijft er 1 stal leeg staan of vullen we die op met een pensionpaardje van iemand die graag een rustig plekje heeft voor zijn of haar paard of een pensionado... Overigens wil ik wel even melden dat het opfokidee wel iets is wat pas volgend jaar aan de orde is en wellicht een nog langer termijn.
De 4 stallen is iets wat we eerst graag klaar hebben zodat mijn eigen engeltjes alvast hierheen kunnen komen. Het land klaarmaken is een kwestie van paaltjes erin en draad erom dus dat zal hoofuit een dagje in beslag nemen... De rijbak is na de 4 stallen prioriteit en dan ergens pas de paddock (stallengedeelte slopen gaat erg veel werk en geld inzitten omdat het helaas allemaal asbest is... Dus dat is iets waar we naderhand even voor moeten gaan sparen.
Het opfokgedeelte is laatste prioriteit in dit lijstje.

De prioriteiten op een rijtje:
Caravan woonklaar maken
In huis opruimen en slopen
Huis laten renoveren door een aannemer, in de tussentijd gaat mijn vriend aan de slag met de 4 stallen dus dit is gezamelijke prioriteit.
Stukken wei klaarmaken
Bak aanleggen
Koeienstal slopen/paddock aanleggen
Opfokstal bouwen

Een hoop ideeen en plannen, gaat vast nog veel tijd inzitten dus dit topic zal voorlopig wel doorgaan haha

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-20 12:23

Schoonvader in kwestie had suikerziekte en heeft inderdaad niet een al te best einde gehad.
Uiteraard met zoveel ruimte komt ook veel rotzooi.
8 jaar geleden is mijn vriend uit huis gegaan daar, hij is de laatste (op zijn broertje na) van de 7 kinderen die vertrokken is. Daarna heeft schoonvader met suikerziekte en broertje met een beperking en alcoholverslaving in het huis gewoond, dec 2018 is schoonvader overleden en heeft alleen broertje daar gewoond welke niet in staat is goed voor zichzelf te zorgen. Hij is door de alcoholverslaving vaak boos en zelfs gevaarlijk, bedreigt broers en zussen en zo goed als de hele familie heeft afscheid genomen van hem omdat hij ook niet in is om hulp te krijgen. Bedreigen, stalken, ruzies, vechten, politie, ziekenwagens etc staan in dit punt wat in het middelpunt qua familierelatie.

Okee, dat even toegelicht te hebben, wil ik verder niet ingaan meer op de familie omstandigheden en hoe het verder zo gekomen is, wij willen graag vooruit kijken.
Ik heb zelf ook gezegt platgooien maar omdat het wel mijn vriend zijn ouderlijk huis is en ombouw van de gehele woning eigenlijk nog in topconditie is (behalve kozijnen en die ene scheur) wil hij het puur voor zijn gevoel laten staan wat ik heel goed begrijp.

Wat betreft opfokboxen: ons land is inderdaad op veengrond en daardoor is het vrijwel onmogelijk om de paarden 24/7/365 op het land te laten. Mensen zitten er toch ook niet op te wachten dat hun paarden letterlijk tot aan de knieen in de drek staan, buiten dat we dan waarschijnlijk wekelijks de dierenbescherming op ons erf heben staan :O
Dus er komt wel een opfokbox. Als we het op 1 groep voor 3 jaar houden, komen er 5 paarden te staan in een box van 6 x 18 meter, er vanuit gaande dat dit wel een redelijk box is voor de paarden en ze hier natuurlijk niet 24/7 in staan in de winter. Mijn eigen paarden komen in de winter gewoon op de paddock te staan en de jonge paarden komen dezelfde aantal uren buiten als mijn eigen paarden, daar maak ik in geen geval onderscheid in. Bedoeling is zomers 24/7 buiten en winters 8 uur naar buiten en pas rond 18/19 uur binnen... Uiteraard onbeperkt hooi bijgevoerd op de bak/paddock

Dit paleisje in wording staat in broeksterwoude (nabij dokkum (friesland)

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-20 17:30

Het opfokproject is ook iets van latere zorg.
Onder de 6 maand vind ik ook te vroeg worden en deze zijn dan ook niet welkom.
Verder hebben wij niet de mogelijkheid om een PP te maken daar al het land rondom de boerderij pachtland is. Ons eigen stuk koopland ligt elders in het dorp en hier is geen toezicht op.
Pachtland mogen wij gebruiken voor het houden van vee, wij mogen het alleen niet volledig gaan verbouwen om bijv een PP op te zetten of een bak/paddock.
Helaas is dat hier dus niet mogelijk.

Overigens denk ik dat ik al een boel scheel met de gemiddelde opfokbedrijven in NL daar de meeste opfokpaarden in de winter hooguit 1-3 x per week uit hun hok komen en bij ons iedere dag van ochtend tot avond.
Een opvoeder in de kudde is nog wel iets om over na te denken inderdaad... Echter heb ik momenteel geen paard beschikbaar die ik daarvoor kan/wil inzetten en zijn wij voorlopig ook niet van plan om nog een opvoeder aan te schaffen daar het opfokidee nog mijlen ver weg is.
Wij willen eerst zorgen dat mijn beide eigen merries (hopelijk drachtig) hier thuis komen en daarbij wellicht 2 shetters erbij als gezelschap, dat heeft eerst peioriteit en opfokken kan ook volgend jaar of daarna nog :))

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-20 20:38

Wij zijn momenteel niet in de gelegenheid om afstand te doen van het koopland en dus ook niet te ruilen.

Voor ons is een paddock paradise bij de boerderij gewoon geen optie, hoe graag ik het zou willen maar is gewoonweg niet mogelijk.
Het plattegrondje van de boerderij (excl pachtland) is +-5000 m2 grond. Hier staat het huis, stallengebouw, rijbak, paddock, hooi/kuilopslag en er moet nog een kapschuur komen voor mijn vriend zijn machines van zijn loonbedrijf... Dus daar is ook gewoonweg geen ruimte.

Verder wil ik er eigenlijk niet op in gaan hoe we wellicht in de toekomst een mini opfok gaan situeren...dit is voor alsnog van latere zorg.

Voor nu ga ik rustig verder met updaten van de huidige situaties op de boerderij.

Vandaag heeft mijn vriend de hele middag hooi/kuil geperst (+-80 stuks) en ben ik aan de slag gegaan in de stacaravan. De slaapkamers moesten nog geverft worden. Eerste laag zit er nu op, hoop volgende week de rest erop te smeren haha.
Volgende week komt mijn vader langs met een grote krik van de vrachtwagens welke de stacaravan hopelijk goed waterpas kan zetten.
Dan is het een kwestie van aansluiten, rommel overbrengen en oude huisje leegpakken.

Morgen doen we een dagje heel erg weinig... 1 van mijn merries is momenteel uit logeren bij een hele knappe vent en die mogen we morgen weer ophalen.

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-20 11:01

Voor de nieuwschierigen onder ons:
Mijn kwpn stermerrie van solitair x lysander is vorige week op 16 dagen drachtig gescant van de onwijs knappe jonge Lord Diamond (van daily diamond X Scandic)
Afbeelding
X
Afbeelding

En mijn ster preferente appaloosa merrie (peru's scen Tao) is momenteel op date bij de knappe homozygote Appaloosa hengst Meander
(sssssht, onderstaande foto is een beetje privacy geboden)
Spoiler:
Afbeelding

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-20 11:38

BETUWE schreef:
Wat gaaf, ook een Solitair merrie. Heeft ze al eerder een veulentje gehad??


Ja, ze is nu 16 en heeft 6 merrieveulentjes gebracht.
Cardento, zapatero, fairytale, glenfidditch en 2 x indian rock zijn haar voormalige dates geweest.
De cardento en glenfidditch staan allebij in zweden voor de springsport/fokkerij, de zapatero durf ik niet te zeggen wat daar mee gebeurd is of waar die is, de fairytale staat bij de dochter van de fokker en de oudste indian rock is 2 weken terug op de keuring in boijl ster en voorlopig keur geworden en wordt nu klaargemaakt voor de ibop, de jongste IR is nu 2 en is verkocht, komt hopelijk volgend jaar op de keuring.

Mijn appaloosa is 14 jaar en heeft ook diverse veulentjes gebracht waaronder 2 (voornalig) goedgekeurde zonen bij het NAS.
Peru's armani en peru's Yismerai(inmiddels ruin) en daarnaast nog wat meer nakomelingen.

Ik hoop volgend jaar 2 merries te verwelkomen maar uiteraard, hoe cliche het ook klinkt, gezondheid het belangrijkste _/-\o_

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-20 09:20

Afgelopen week hebben we helaas niet zoveel kunnen doen als we eigenlijk wilde....maar toch even een voortgangsfotootje:
Afbeelding
Afbeelding
Byebye, zwaai zwaai keuken :wave:

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-20 09:33

Pandora2 schreef:
Ik dacht bij die eerste foto oh meevallertje, daar valt best nog een tijd mee te leven, met die keuken !
En toen was ze weg :')


De binnenste planken liepen nog net niet weg :') compleet doorgebogen, verrot, stinken en smerig van alle rommel incl etenwat er allemaal nog in lag... Hahahah, nee rap eruit met die vieze zooi _/-\o_

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-20 15:01

13 HA omheinen hoeft ook helemaal niet... Voor 2-5 paarden hoef ik geen 13 HA land te hebben.
Wij gebruiken het land naar wat we nodig hebben, de rest wordt puur voor hooiwinning gebruikt haha.
We omheinen dus wat nodig is en de reat niet... Hooi loopt niet weg en heeft dus geen omheining nodig O:)

Afbeelding

Hier doe je het ook voor... Ik sta hier npg niet eens achterop het land... Het stukje bos is het perceel waar de woning staat, de rest is achtertuin... Plaats waar de foto gemaakt is, is op 2/3 ons land gemaakt... Heerlijk zo'n achtertuin toch _/-\o_

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-20 16:49

Pandora2 schreef:
8-)
Heb je al een quad aangeschaft ? :=



Wil ik in de toekomst wel :') maar vriendlief vind lopen gezond :+


De eerste (2e snee) 82 pakken zijn gemaaid, geperst en op de plek gebracht :D

Afbeelding

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-20 18:37

Even weer wat kleine updates :D
Het huis is nu zo goed als gestript... Alleen de badkamer, wc en de trapbekleding nog *\%/*

Woonkamer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Overloop en antal slaapkamers
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En het voormalig tanklokaal is ook wat opgeruimd.. Hier is in de toekomst de bedoeling om een was en poetsplaats te bouwen (op de plaats waar nu de instalatie staaf) en mijn zadelkamer/dekenrekken/planken komen hier. Dit is een geisoleerde ruimte en er zit al een warm en koud water aansluiten en afvoer dus hier is heel simpel mijn gewenste was en poetsplaats te realiaeren **\O/**
Afbeelding
Afbeelding

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-20 18:59

zonnebloem18 schreef:
Ik zie de potentie ook wel hoor en wat fijn voor je vriend dat hij in zijn ouderlijk huis kan blijven wonen op deze manier. Hebben jullie een beetje een tijdlijn voor wanneer jullie het af willen hebben?



We willen graag begin nieuwe jaar (januari/februari) in ons huis wonen en in ieder geval de stallen zo ver klaar hebben dat de paarden thuis kunnen staan :Y)

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-20 22:00

Oohw ja, de radiatoren gaan eraf maar komen wel nieuwe voor terug.

We gaan onder en boven muren doorbreken :j

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-20 11:46

Suzanne F. schreef:
kim_1990 schreef:
Oohw ja, de radiatoren gaan eraf maar komen wel nieuwe voor terug.

We gaan onder en boven muren doorbreken :j


Ah ja dat dacht ik al. Die kunnen er beter af want dan kan je ook de muren goed doen, stucen denk ik?
En dan frisse nieuwe ophangen.
Is de isolatie van het huis wel oké? En het dak?


De muren gaan we inderdaad stuccen...frisse radiatoren. We gaan niet behangen, hooguit op de kinderkamer van D. Krijgt iets van fotobehang.

De isolatie van het huis is allemaal wel goed, de plafonds gaan we wel extra isoleren ivm de houten vloeren die nogal gehorig zijn.

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-20 11:55

Helaas niet zoveel updates als we wilde hahaha...het werk op de boerderij ligt een klein beetje stil...de stacaravan moet nog aangesloten worden op gas, electra en water, afvoer moet nog en het huis is eigenlijk zo goed als leeg en is het nu eigenlijk soort van wachten tot het bouwbedrijf klaar is met hun huidige project en dan kam beginnen met ons project...aankomend weekend gaan mijn vriend en ik toch even een weekendje weg, zijn we allebij wel aan toe en volgend weekend zijn we samen met D. een weekendje kamperen want dat vind D. Natuurlijk fantastisch.
Even 2 weekendjes wat rustiger aan doen en dan hopelijk vol er tegenaan met de bouwlui {:} *\o/*

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-20 17:38

Zo, wij zijn weer terug van een weekendje weg geweest :D heerlijk om even weg te zijn maar absoluut ook heerlijk om weer lekker thuis te komen bij ons zooitje ongeregeld :Y) :')

Even een ietswat andere update:

Meander x shetans zubaidah (ster pref. V. peru's scen toa)
Stippiebeebs 2021 is vanochtend op 16 dagen gezien *\%/*
Afbeelding

Lord Diamond x Zayira ( ster v solitair x lysander)
Kwpn beebs 2021 is 2 weken terug ook al gezien (beetje moeilijk zichtbare foto) *\%/*
Afbeelding

Helaas heeft zayira afgelopen weekend een avontuurtje beleefd welke niet op de planning stond. Ze is in de wei achter in de grote vaart terecht gekomen. Gelukkig is ze er zelf weer uitgeklommen en doet mevrouw net alsof er niks gebeurd is maar niks is minder waar
Afbeelding
Het valt gelukkig mee, ziet er erger uit dan het is op de foto...ze heeft dus een dikke grote schram op haar buik zitten (welke niet gehecht hoefde te worden) en een dikke bult onder haar buik en verder hier en daar wat kleine schaafplekje. _-:(

Zayira wordt volgende vrijdag op 45 dagen gescant of beebs og veilig zit maar de scanner ging kijken of ze dat ook naar voren kon halen qua tijd.


Verder zijn we op de boerderij vooral bezig het overtollig hout weg te werken en komt er hopelijk volgende week iemand langs om de stacaravan te voorzien van een warm en koud waterleiding zodat we eindelijk die kant op kunnen verhuizen

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-20 22:27

heidy_wilco schreef:
Oh, dat is al mooi opgeknapt nu het gestript is! Die kachel is prachtig, blijft die een plekje in het huis houden?



Uuuh, nee :') :=
Ik kan niks anders zeggen dan dat ik hem persoonlijk echt foeilelijk vind :x daarnaast werkt hij ook niet meer en vind ik het niet de moeite waard hem te laten repareren haha, deze kachel gaat een mooi plekje vullen in de oud ijzer bak...hij weegt zo'n 200/300 kilo dus levert nog ietsje op dan haha...

Sorry voor de mensen die hem wel mooi vinden :Y)

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-20 11:38

Leuk al die reacties weer!
We krijgen nu 3 slaapkamers en een grote badkamer op de eerste verdieping. Op de zolder blijven de bestaande kamers gewoon maar wij gebruiken de zolder in principe alleen als echte zolder wn noet om te slapen.
Dus we blijven bij 3 slaapkamers + inloopkast + badkamer op de begane grond.
Bij teveel "jonge aanwas" :') kunnen we altijd nog de 2 bestaande alaapkamers op zolder erbij betrekken.

Een extra badkamer komt er in principe niet.
We houden het bij 1 badkamer op de eerste verdieping en mocht vriendlief, ik of D. zwart thuis komen, kunnen de kleren in de zadelkamer uitgetrokken worden en kunnen we ons mooi met warm water afspoelen op de paarden spoelplaats.

De stallen zijn wij inderdaad van plan om zelf in elkaar te zetten voor zover dat lukt met 2 linker handen _O-

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kirrr en 90 bezoekers