Smartwatch

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mvdende

Berichten: 5645
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:00

Ik heb sinds gisteren de Garmin Vivosmart 3.

Afbeelding

Ik wilde een zo klein mogelijk horloge ook ivm slapen.

Redelijk tevreden mee, wandelen gaat goed, fietsen is bagger.

Vanmorgen een cardio activiteit aangezet en een flink stukje gemountainbiked 43 minuten, volgens de Vivosmart 3 107 kcal verbrand. Gisteren 50 minuten op mn dooie akkertje gewandeld en volgens de Vivosmart 199 kcal verbrand. Dat kan echt nooit kloppen. Hartslag was vanmorgen ook véél hoger dan gisteren, maar ik vermoed dat de verbranding van de kcal niet klopt omdat de Vivosmart de afstand niet meet tijdens het fietsen.

Ik zit nu al te kijken naar een ander horloge met gps aan boord, maar wil eigenlijk niet groter dan dat ik nu heb.

Deze Vivosmart nl gekocht omdat het zn lekker klein dingetje is, ipv de Polar M400 die echt veel te groot en lomp is om de hele dag om te hebben.



mvdende

Berichten: 5645
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:44

Ik wil afvallen en daarom het horloge voorlopig echt 24/7 dragen. Om bij te houden wat ik aan beweging enz krijg. Dan vind ik de Vivoactive eigenlijk ook al te groot. Ik heb hele smalle polsen ook nog.

En de afgelopen 4 jaar minimaal geen horloge meer om gehad, dus het gevoel van het dragen van een horloge moet ook even terug komen. (En met mijn autisme is dat best ff een dingetje. Eenmaal horloge om= kan werkelijk niet meer zonder, eenmaal horloge een tijdje af= ik wil dat ding niet meer om :+ )

Om echt sport te tracken heb ik die M400 in gebruik.

Vanochtend de Polar Beat app aangehad, ik bedenk me nu pas, dat het handiger is de Garmin app de gps te laten tracken.

Oja: ik heb de Vivosmart gisteren voor €20 van marktplaats gehaald, was het beste wat ik binnen een straal van 20km kon vinden. En bevalt het uiteindelijk niet, gaat het horloge met dezelfde vaart weer terug op marktplaats.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 02-06-20 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5645
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:47

poes schreef:
Ik heb ook erg smalle polsen maar vind het in combi met wat armbandjes prima staan. Het is even wennen. Mijn gewone horloge deed ik altijd uit, deze hou ik wel makkelijker om.


Ik heb echt werkelijk nooit armbandjes oid om. Kan ik echt niet tegen. En van kale pols naar horloge is voor mij gewoon altijd ff wennen.

mvdende

Berichten: 5645
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:12

Oké, de Vivosmart koppelen aan een andere app dan Garmin connect gaat dus niet.

Wil ik echt een goede meting hebben, dan zal ik de Vivosmart morgen thuis moeten laten en het mountainbiken met de polar moeten tracken.

Jammer, maar is ff niet anders.

Wat betreft het wandelen is de Vivosmart wel erg fijn.

mvdende

Berichten: 5645
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:38

Hier wel tevreden over de Vivosmart. In combinatie met de polar hartslag band en de polar app voor het mountainbiken (vivosmart gaat dan natuurlijk af) kan ik aardig mn beweging tracken.

Ik heb het horloge echt 24/7 om, af en toe even een halve dag niet tijdens het opladen en omdat even geen horloge toch stiekem wel zo prettig is.

mvdende

Berichten: 5645
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:55

Revanches schreef:
Revanches schreef:
Ik heb de Garmin Venu besteld. Rosegoud/beige.
Krijg ik een zwart/goud geleverd... -O- #balen

Inmiddels zijn we al een 2 weken verder...en nog geen horloge rijker...
Wat een moeilijk bedrijf zeg. En nu staat op Bol.com de foto's ook nog verkeerd om, waardoor ik geen nieuwe durf te bestellen...in geval dat weer door elkaar zal gaan...


Heb je het horloge terug gestuurd?

Al contact opgenomen met het bedrijf?

Kan zijn hoor, dat het bedrijf niet netjes reageert, een retour krijgen zijn ze waarschijnlijk niet heel blij mee. Maar hun fout dat ze in eerste instantie het verkeerde horloge opgestuurd hadden, die fout moeten ze gewoon oplossen.

mvdende

Berichten: 5645
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:33

vierspan schreef:
Bestaat er een horloge met ecg hartslag meeting, de functie om routes in te laden en uitgebreide slaapmonitoring?


Bedoel je echt ecg hartslag?

Want dan moet je een borstband gebruiken van Polar. Die meten echt de ecg.

De horloges met hartslagmeter werken via optische leds.


Zover ik me heb ingelezen zijn er 2 soorten horloges

1 smartwatch met sport ondersteuning

2 sporthorloges met smart functies.

Garmin heeft geloof ik allebei, verschillende modellen neigen meer naar sport, sommige meer naar smart.

Polar is voornamelijk sport.

Ik ben aan het kijken naar een 2e hands Polar, aangezien ik eigenlijk kamp Polar ben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barramundi, heidy_wilco, OmgiliBot, Rosalie_91, Ubermetrics, Zoolgangster en 11 bezoekers