Huisgenoot uitzetten, hoe aanpakken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:37

Ricie schreef:
Hallo allemaal!

Ben even een tijdje wat minder actief geweest door tijdgebrek hier op Bokt. Maar ik weet dat bokkers altijd goeie raad hebben.

En aangezien ik er niet zo heel veel duidelijks over kon vinden....was ik benieuwd naar jullie kennis en ervaringen.

De situatie is als volgt:

Ik woon samen met mijn vriendin, bij haar woont nog een vriendin van haar in. Althans...of het inmiddels nog een vriendin te noemen is is de vraag. Er zijn heel veel ruzies en conflicten, is gewoon niet op te lossen en loopt behoorlijk hoog op. Meerdere keren in gesprek geweest maar er is geen verbetering.

Nu willen we haar er uit hebben, maar we zijn benieuwd hoe we dit het beste aan kunnen pakken en wat wettelijk onze plichten zijn etc.

Ze is meerderjarig, staat ook ingeschreven op dit adres. Staat niet op het huurcontract en is onderling ook geen contract of iets mee opgesteld. Hoe moeten we haar er nu uitzetten?

Mijn gevoel zegt gewoon, als ze zelf weigert te gaan, spullen naar buiten kiepen, haar naar buiten kiepen. En klaar. Maar....we vragen ons af of dit echt zo makkelijk is en zo makkelijk mag?

Duss....zijn er bokkers met ervaring? Als er nog vragen zijn, gil gerust!



In principe kun je het risico nemen haar gewoon er uit te zetten. Maar ze kan moeilijk gaan doen wettelijk.

Als je het slim aan wil pakken. Sturen jullie een mail naar haar met een cc naar jou toe dat jullie de huur met haar opzeggen en haar twee maanden opzeg termijn geven. Oftewel binnen die twee maanden moet ze iets nieuws gevonden hebben anders mag je haar idd zonder pardon op straat mikken. En kan ze helemaal niks beginnen tegen jullie.

Een inschrijving is namelijk geen recht op inwoning. Het is niks meer en niks anders dan een registratie van waar je woont.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:00

Als het via bank gegaan is, heeft ze dus al bewijs dat ze medehuurder is. Dan heb je geen andere keuze dan het op de manier te doen dan hoe ik het aan gaf, immers kan ze aantonen dat ze maanden lang huur betaald heeft. Dus per mail de huur beƫindigen... Wel zou ik er(als ik jou was) bij zetten dat de reden van opzegging is dat zij zich niet als een goede huurder heeft gedragen en voor overlast heeft gezorgd bij de overige huurders.

Je hebt geen andere keuze als die twee maanden uitzitten. (correctie :ik krijg net te horen dat het tegenwoordig zelfs drie maanden is).

Dit is namelijk wettelijk bepaald. Dus als jullie 31 mei de huur naar haar opzeggen dient ze eind augustus vertrokken te zijn.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:28

SweetVanille schreef:
Nou, dit.. zo maar haar spullen eruit gooien en haar er achteraan? Wat vreselijk asociaal. En nog strafbaar ook.
Dit zal toch echt gewoon even op de normale manier via de woningbouw moeten. Zoals het hoort. Wat een verstand zeg...



Nou als je in zo een situatie hebt gezeten snap je het ergens ook wel hoor. Huisgenoten die je dwars zitten zijn echt de levende hel. Je hebt nooit rust. Je draait er compleet op door tot je helemaal wanhopig bent.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 105 bezoekers