Activity tracker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Activity tracker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 12:09

Hoi allemaal! :)

Ik zit al een tijdje te denken aan een activity tracker. Deze wil ik voornamelijk gebruiken om tijdens het sporten wat zaken te kunnen meten, zoals hartslag, aantal verbrandde calorien, etc. Het is dus belangrijk dat deze tegen zweet kan! Tevens wil ik er ook eentje die waterdicht is, gezien ik ook begonnen ben met baantjes zwemmen en zo wil bijhouden hoeveel km ik zwem.

Zou heel fijn zijn als er ook een slaapmonitor op zit.
Appjes lezen is leuk, maar geen pré.

Heeft iemand een idee welke geschikt is?

V_Naomi
Berichten: 597
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:14

Laatst bijgewerkt door V_Naomi op 23-05-20 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:16

Garmin vivosport en vivoactive voldoen aan je eisenpakket.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:16

Een Garmin vivoactive?

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 12:17

Goof schreef:
Een Garmin vivoactive?


Heb ik gevonden idd, maar ik vind ze er best lomp uitzien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:21

De prijsklasse is ook wel belangrijk :P

Ik heb zelf een garmin vivoactive (hele oude) en twee fitbits gehad. Van fitbit vind ik het sociale aspect wel heel leuk :) Je kunt vrienden toevoegen en dan bv. wedstrijdjes tegen elkaar doen etc. dat is de reden dat ik weer voor een fitbit ben gegaan. Er zijn ook veel mensen met een fitbit waardoor de community wat levendiger is. Al weet ik niet hoe dat inmiddels bij Garmin is. De mijne had ik echt 5 jaar geleden oid, en toen waren activitytrackers wat minder de norm dan tegenwoordig.

Ik heb nu de fitbit ionic, vanwege de GPS. Maar de Charge is goedkoper en voldoet ook aan je eisen.

Je hebt echter zo ontzettend veel van die dingen :P Toevallig zat ik gisteren ook nog naar de withings steel HR te kijken, die ook voldoet aan al je eisen en er ook nog wat stijlvoller uitziet. Maargoed. Mijn vriendje heeft een horloge van 30 euro van aliexpress die in principe ook aan al je eisen voldoet.

Dingetje om rekening mee te houden is wel dat fitbit is overgenomen door facebook volgens mij, en dat vind ik ivm. privacy wel een ongemakkelijk idee. Ik heb dat ook een beetje bij Chineze merken, maar vrees dat je er toch niet aan ontkomt dat je data opgeslagen wordt :P

Oh, klantenservice van fitbit is ook top. Want mijn horloge kapte er laatst willekeurig mee na een firmware-update en kreeg binnen een week een nieuwe opgestuurd. Minder fijn dat hij er random mee ophield. Maar de klantenservice is toch een pluspuntje die genoemd mag worden.

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 12:24

Menino schreef:
De prijsklasse is ook wel belangrijk :P

Ik heb zelf een garmin vivoactive (hele oude) en twee fitbits gehad. Van fitbit vind ik het sociale aspect wel heel leuk :) Je kunt vrienden toevoegen en dan bv. wedstrijdjes tegen elkaar doen etc. dat is de reden dat ik weer voor een fitbit ben gegaan. Er zijn ook veel mensen met een fitbit waardoor de community wat levendiger is. Al weet ik niet hoe dat inmiddels bij Garmin is. De mijne had ik echt 5 jaar geleden oid, en toen waren activitytrackers wat minder de norm dan tegenwoordig.

Ik heb nu de fitbit ionic, vanwege de GPS. Maar de Charge is goedkoper en voldoet ook aan je eisen.

Je hebt echter zo ontzettend veel van die dingen :P Toevallig zat ik gisteren ook nog naar de withings steel HR te kijken, die ook voldoet aan al je eisen en er ook nog wat stijlvoller uitziet. Maargoed. Mijn vriendje heeft een horloge van 30 euro van aliexpress die in principe ook aan al je eisen voldoet.

Dingetje om rekening mee te houden is wel dat fitbit is overgenomen door facebook volgens mij, en dat vind ik ivm. privacy wel een ongemakkelijk idee. Ik heb dat ook een beetje bij Chineze merken, maar vrees dat je er toch niet aan ontkomt dat je data opgeslagen wordt :P

Oh, klantenservice van fitbit is ook top. Want mijn horloge kapte er laatst willekeurig mee na een firmware-update en kreeg binnen een week een nieuwe opgestuurd. Minder fijn dat hij er random mee ophield. Maar de klantenservice is toch een pluspuntje die genoemd mag worden.


Bij Cool blue kom ik idd ook uit op de Fitbit Ionic. Hoe bevalt deze?

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:26

Ik heb de Ionic nu twee jaar en die is echt top! Heb er ook 0 problemen mee. :D

Ik vind de eigen GPS een heel fijn iets.

Edit: binnenkort komt ook de Fitbit Charge 4 uit, die ziet er ook veelbelovend uit!

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 12:29


Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:32

Zertab schreef:
Goof schreef:
Een Garmin vivoactive?


Heb ik gevonden idd, maar ik vind ze er best lomp uitzien


Oh echt?
De Garmin vivoactive 3 is er ook met wit bandje en zilveren of rosegouden kast. Dat is echt wel een vrouwelijk horloge.
Toen ik ging zoeken vond ik ook alles grof, lomp en mannelijk en toen kwam ik bij deze uit.
Ik heb hele smalle polsen en hij is ook echt niet groo of lomp als ik hem om heb. Bovendien kan ik de watchface zelf instellen, dus ik heb ook een vrouwelijke achtergrond nu.

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Activity tracker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 12:33

Misschien dat ze in het echt minder lomp ogen dan op internet, dat zou ook kunnen haha

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:34

Ik heb mijn FitBit Alta HR nu 2 jaar en vind m nog steeds fijn.
Je hebt ook de nieuwe Charge 4 van Fitbit, is ook waterdicht :).

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 12:37

Es_ther schreef:
Ik heb mijn FitBit Alta HR nu 2 jaar en vind m nog steeds fijn.
Je hebt ook de nieuwe Charge 4 van Fitbit, is ook waterdicht :).


Jaa daar kom ik idd ook op uit. Qua prijs ook goedkoper dan de Garmin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:44

Zertab schreef:
Ik heb GPS niet perse nodig. Ik ben geen hardloper of fietser. :P


Iemand bekend met deze?

https://www.coolblue.nl/product/858932/ ... ifications



Niet met de 4, ken wel een aantal mensen met de 3 en die zijn allemaal tevreden. Heb zelf de eerste Charge HR gehad, en daarover was ik ook zeer tevreden. Ik kreeg alleen wel een allergische reactie op het bandje. Gelukkig zijn die tegenwoordig te vervangen :) .

Hij heeft geen kleurenscherm, dat is wel handig om te weten.

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 12:48

Menino schreef:
Zertab schreef:
Ik heb GPS niet perse nodig. Ik ben geen hardloper of fietser. :P


Iemand bekend met deze?

https://www.coolblue.nl/product/858932/ ... ifications



Niet met de 4, ken wel een aantal mensen met de 3 en die zijn allemaal tevreden. Heb zelf de eerste Charge HR gehad, en daarover was ik ook zeer tevreden. Ik kreeg alleen wel een allergische reactie op het bandje. Gelukkig zijn die tegenwoordig te vervangen :) .

Hij heeft geen kleurenscherm, dat is wel handig om te weten.


Moeilijk af te lezen in de zon dus?

Tiahastrona

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Activity tracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:52

Ik heb een fitbit versa, niet zo groot (veel waren er voor mij te groot/lomp) en heeft alles wat je vraagt

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:52

Zertab schreef:
Misschien dat ze in het echt minder lomp ogen dan op internet, dat zou ook kunnen haha

Ik heb ook een 3 en juist in mijn zoektocht vond ik hem juist ook niet zo lomp. Ik wilde graag gps op het horloge en dat heeft de fitbit niet. (Of ingeval die ik mooi vond en in mijn prijsklasse, ik vind een vierkant horloge niet mooi )

Afbeelding

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Activity tracker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 13:36

Ik vind juist het smallere fijn!

Ik zie online dat ze in een winkel in de buurt de fitbit 4 hebben. Dus ik ga eens langs om te kijken of het iets is. Zoiets moet je in real altijd ook even zien, vind ik. :P

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Activity tracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:44

Ik heb ook een vivoactive 3, vind hem alles behalve lomp :roll:
En echt super fijn qua functies. Sluit inderdaad perfect aan op wat jij wilt :j

Afbeelding

Tiahastrona

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Activity tracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:48

Ligt ook aan hoe groot je polsen zijn. Toen ik horloges ging kijken waren meeste breder dan mijn polsen, vond ik niet mooi en zat niet fijn. Dan blijven ze elke keer achter dat botje bij pols hangen

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:54

Tiahastrona schreef:
Ligt ook aan hoe groot je polsen zijn. Toen ik horloges ging kijken waren meeste breder dan mijn polsen, vond ik niet mooi en zat niet fijn. Dan blijven ze elke keer achter dat botje bij pols hangen

Dit heb in dus inderdaad met zo n vierkant model van fitbit (maar ook bij een Apple Watch) mijn Garmin is net zo groot als mijn Daniel wellington horloge. (Ook kleinste model)
Garmin heeft trouwens wel zo n sociaal aspect er in maar ik ken zelf niemand met een Garmin horloge die daar gebruik van maakt dus ik ook niet :')

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Activity tracker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 17:38

Mmm.. Misschien moet ik in de winkel ook even naar de Garmin kijken, of deze ook mooi bij mij staat. Heb geen dunnen polsen of iets, gewoon normaal denk ik :P

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Activity tracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:17

De Ionic is top! Mijn man en ik hebben die allebei en zijn zeer tevreden. Is wel best groot, dus als je wat smallere polsen hebt niet echt handig. In het begin stootte ik m regelmatig, omdat hij dus best groot is.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:19

Zertab schreef:
Mmm.. Misschien moet ik in de winkel ook even naar de Garmin kijken, of deze ook mooi bij mij staat. Heb geen dunnen polsen of iets, gewoon normaal denk ik :P

Ik zou gewoon alles bekijken! En zelf bedenken wat je mooi vind!

Ik wilde persé een rond horloge dan blijft er minder over maar misschien vind jij iets anders belangrijk. En dus een horloge wat bij een smalle pols ook lekker zit.

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Activity tracker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 18:21

Ik vind juist de smallere mooier staan. Ik heb namelijk een heel simpele stappenteller en die is ook smal. Wil dus nu iets met meer opties haha