Elektrische Fiets

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:29

Als je je fiets buiten moet stallen zeker wel een verzekering nemen. Ik betaal iets van €5 per maand dus daar hoef je het niet voor te laten. Vaak is de voorwaarde (bij diefstal) dat je 2 originele sleutels kan laten zien + extra slot er om hebt gehad. En je krijgt nooit 100% het bedrag, mijn oom zijn fiets is al 3x gestolen (ja, ook met extra slot op een drukke plek!) en hij heeft elke keer een paar honderd euro zelf moeten betalen (eigen risico).

future_vet
Berichten: 2610
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:57

Ik heb ook een doorlopende verzekering en daar kreeg ik de eerste 3 jaar gewoon 100% vergoed.
Bij Unigarant. Betaal iets minder dan €6 om en heb dan ook wegenwacht voor mn elektrische fiets.
Heel tevreden mee. Want mijn fiets is een keer vernield a ruim €650 en dit werd gewoon snel geregeld. Klein eigen risico van €25 of €50 ofzo. Heb de verzekering er dus al dik uit.

xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:00

Zo flinke vernieling dan, wat hadden ze gedaan?

Anoniem

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:10

Zijn er ook verzekeringen die de accu dekken als die bijv kapot gaat buiten de garantieperiode?

Ik ga van de zomer kijken voor een elektrische fiets. Heb mn elektrische scooter verkocht (terugroepactie), wil graag meer fietsen maar een gewone fiets geeft teveel druk op de heupen dus die ga ik ook inruilen. Mijn interesse ligt nu bij Stella omdat we hier een dealership hebben zitten in het dorp. Maar wil ook nog even verder kijken bij andere merken. Budget heb ik nog geen idee van. Hangt er ook vanaf of er acties zijn met extra inruilkorting bijv.

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:26

xSCWx schreef:
Als je je fiets buiten moet stallen zeker wel een verzekering nemen. Ik betaal iets van €5 per maand dus daar hoef je het niet voor te laten. Vaak is de voorwaarde (bij diefstal) dat je 2 originele sleutels kan laten zien + extra slot er om hebt gehad. En je krijgt nooit 100% het bedrag, mijn oom zijn fiets is al 3x gestolen (ja, ook met extra slot op een drukke plek!) en hij heeft elke keer een paar honderd euro zelf moeten betalen (eigen risico).

Dat hangt volledig van je verzekering af. Mijne vergoed 5 jaar 100% nieuwwaarde + inflatie zonder eigen risico

@Hanafubuki: Zover ik weet niet, dat valt onder normale slijtage.

future_vet
Berichten: 2610
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:44

xSCWx schreef:
Zo flinke vernieling dan, wat hadden ze gedaan?


Frame helemaal omgebogen, banden omgebogen en lek gesneden

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:51

Heeft iemand tips voor een goede mama fiets?

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:22

Ik heb de Stella Fiore. Nog steeds heel blij mee :)

Anoniem

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:41

Hier komt de 22e Stella aan de deur. Amslod komt ook nog deze maand. Ben erg benieuwd wat ik kies. Stella adviseerde mij ivm mijn fysieke beperking een voorwielmotor.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:56

Een voorwielmotor vond ik persoonlijk ontzettend vervelend aanvoelen. Middenmotor het fijnst, dat voelt veel natuurlijker :j

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:35

Ik heb sinds kort een gazelle met middenmotor en die is echt heel fijn.

Heb toen ook een proefrit gemaakt op een fiets met voorwielmotor en dat voelde idd heel onnatuurlijk. Was niet erg prettig.

fjordwijk
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-12-09

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:09

Wij hebben 3 fietsen met voorwielmotor, ik wil niet anders! Als we nu een leenfiets krijgen, blijft die echt achter op de rest. Alleen als je loopt, moet je de motor uitzetten anders slaat de fiets "op hol".

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 07:53

Ik denk dat dat achterblijven wellicht niet zoveel met de positie van de motor te maken heeft?

Heb op verschillende elektrische fietsen gereden en ook al hebben ze de motor op dezelfde plek, er is dan toch blijkbaar iets anders waardoor de 1 heel anders presteert dan de ander :)

De ene elektrische fiets ondersteunt toch ook anders dan de andere. Stella fiets heb ik teruggestuurd omdat ik het zo'n rotding vond, die ging op de meest ongelukkige momenten ineens inhouden of gasgeven zeg maar, héél onrustig gevoel. Helemaal in combinatie met dat "trekken" aan je voorwiel dat zo'n raar gevoel geeft.....

Mijn ouders echter hebben allebei wel zo'n zelfde Stella fiets en zijn er dik tevreden over. Alleen die hebben ook nooit wat anders geprobeerd :P Ik had al een (voor mij) veel fijnere gehad :)

En de ene fiets ondersteunt ook anders dan de andere, op andere momenten. De Stella deed maar wat, ineens op een heuvel omhoog stoppen met ondersteuning ofzo _-:( Of juist als ik stopte met trappen, dat hij dan een dotje gas besloot te geven. Lekker is dat, ik stop niet voor niets met trappen....als ik op een kruispunt af fiets ofzo :oo

Ik wil gewoon een fiets die zodra ik trap, een beetje extra mee geeft nog. En die het liefst ook mijn snelheid als ik lekker doortrap, aanvult tot die 25 km/per uur +:)+

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 08:21

Mijn moeder heeft een gazelle met middenmotor en die moet echt heel hard trappen voor ondersteuning...
Blijkbaar normaal. :=

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:05

Wat is een leuke elektrische mamafiets? Ik ken eigenlijk alleen Gazelle en Stella, wat zijn nog meer leuke merken om te kijken, en wie heeft er ervaring mee? Ik wil geen bakfiets.

Wij verhuizen van de stad naar het platteland, dus lekker kilometers maken. :D

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:55

Ik heb een Gazelle met middenmotor en amper kracht in een van mijn benen, ik hoef hier nooit hard op te trappen, hij ondersteund mij echt op precies de goede manier. Heel blij mee!

Swah: Alleen ervaring met Gazelle in het hebben, en zeer slechte ervaringen met Sparta kwa levering waardoor ik hem na 6 maanden geannuleerd heb (Fun fact, werd in februari gebeld door de winkel dat de boel eindelijk binnen was of ik hem echt niet meer wilde hebben? Wat denk je zelf hihi)

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:07

knabbelgirl schreef:
Ik heb een Gazelle met middenmotor en amper kracht in een van mijn benen, ik hoef hier nooit hard op te trappen, hij ondersteund mij echt op precies de goede manier. Heel blij mee!

Swah: Alleen ervaring met Gazelle in het hebben, en zeer slechte ervaringen met Sparta kwa levering waardoor ik hem na 6 maanden geannuleerd heb (Fun fact, werd in februari gebeld door de winkel dat de boel eindelijk binnen was of ik hem echt niet meer wilde hebben? Wat denk je zelf hihi)


Welke gazelle heb jij?
Je moet echt goed doortrappen wil je boven de 20 komen.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:18

Iemand ervaring met een Cortina e-bike?

Fem

Berichten: 12509
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:19

Die heb ik toevallig vorige week eentje tweedehands gekocht..

[edit] wel een gewone, geen mama fiets ofzo..
U4 transporter

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:22

Ja de U4 is er in verschillende uitgaven. Ach, op de gewone versie kun je ook vast een kinderstoel zetten dus wat dan het verschil is? Misschien iets meer ruimte?

Hoe bevalt hij? Vind de Cortina's er wel mooi uitzien. :j

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:32

Meliaforever schreef:
knabbelgirl schreef:
Ik heb een Gazelle met middenmotor en amper kracht in een van mijn benen, ik hoef hier nooit hard op te trappen, hij ondersteund mij echt op precies de goede manier. Heel blij mee!

Swah: Alleen ervaring met Gazelle in het hebben, en zeer slechte ervaringen met Sparta kwa levering waardoor ik hem na 6 maanden geannuleerd heb (Fun fact, werd in februari gebeld door de winkel dat de boel eindelijk binnen was of ik hem echt niet meer wilde hebben? Wat denk je zelf hihi)


Welke gazelle heb jij?
Je moet echt goed doortrappen wil je boven de 20 komen.


Ik heb de miss grace. Vanaf standje 3 kost het geen enkele moeite om boven de 20 te komen ...

fjordwijk
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-12-09

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:16

Ik heb al 7 jaar de cortina ebike u4 met nog steeds dezelfde accu

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:45

Wij hebben allebei een tweedehands Batavus Pedova en die ondersteunt ook super fijn, daar fiets je tenminste lekker op door +:)+

Voor de bakfiets hebben we flink in de buidel getast en voor Johnny Loco gekozen.
Echt, die gáát als de brandweer, daar kan je tenminste comfortabel constant makkelijk 24 km per uur mee terwijl andere bakfiets met hangen en wurgen en een kletsnatte rug met moeite 17 km per uur haalde, dat was echt niet leuk :n

Je moet het net treffen met de totaalafstelling van het geheel, verschillende mensen zullen ook best een net iets anders functionerende ondersteuning willen neem ik aan :)

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:53

Ik heb ook een Cortina e-u4. Ik vind het een fijne fiets. :j
Afbeelding

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:29

Ja mooi ding!