Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loose

Berichten: 4726
Geregistreerd: 11-11-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:00

Heeft iemand van jullie wel eens wat bij La Redoute besteld? Heb er net een bed besteld, maar zie eigenlijk best veel slechte ervaringen op internet. := (qua levering en klantenservice dan hoor, niet qua kwaliteit)

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:44

Wij gaan van:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Naar:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


:')

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:47

Heel wat anders, maar niet minder fraai :)

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:49

Ach het huis an sich is in perfecte staat van onderhoud.
Muurverf heb ik van het weekend vast ingeslagen dus als we volgende week de sleutel krijgen kan ik meteen aan het sauzen.
Vloer gaan we schuren en een andere kleur geven en nieuwe keuken is besteld en komt over een maand of 3.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:10

Loose schreef:
Heeft iemand van jullie wel eens wat bij La Redoute besteld? Heb er net een bed besteld, maar zie eigenlijk best veel slechte ervaringen op internet. := (qua levering en klantenservice dan hoor, niet qua kwaliteit)


Ja, bed en matras van mijn dochter komen daar vandaan.
Levering duurde even (gewoon in Frankrijk) maar dat lag volgens mij vooral aan de transporteur.

carley

Berichten: 226
Geregistreerd: 18-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:10

Noviceh die stoelen zijn gaaf! Vooral die groenachtige vind ik echt heel mooi.

Ik heb nog een leuk dilemma. Kom net een beetje laat want paar pagina`s terug hebben jullie er al over vergaderd....

Ik heb een gigantische gang. De deuren die er uit komen gaan naar de voordeur, wc, badkamer en washok. Het dilemma vind ik omdat de gang dus juist zo groot en open is ik het rommelig vind als het de jassen in het zicht hangen maar ik moet ze toch ergens kwijt... wat vinden jullie logisch...
de hondenmand ligt onder de trap... Die kan ik verplaatsen want boven de hondenmand vind ik niet zo ‘schoon’ om de jassen op te hangen. Of toch wel hoog genoeg??... keuze stress...
Er staat ondertussen al een kastje met plant hoor haha... alles is nog een beetje ongezellig

Afbeelding

Van de andere kant nog in ravage
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:27

@carley: zo te zien heb je een luxe-probleem :)
Op de plek waar nu die bezem/trekker staat heb je een prima ruimte om een kapstok te maken. Zelfs waar jassen op hangertjes kunnen ipv op haken (dan kun je er meer kwijt en hangt niet alles over elkaar heen).
Een 2e optie is om bijv. douchestangen aan de achterkant van de open trap op te hangen op 2 niveau's. De 1e voor de dagelijkse jassen en de 2e voor als er eens veel visite komt of voor lange jassen.
https://cdn3.volusion.com/juqmg.ttknj/v ... 1412184619
Wij hebben hier een dergelijke constructie en die voldoet erg goed.
De hondenmand zal dan idd misschien een andere plek moeten krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:19

noviceh schreef:
Mooie tafel! Wij hebben laatst aan een ovale tafel gezeten, maar vonden het niet praktisch.

Wij gaan van de week voor deze eetkamerstoelen kijken, ze zitten héérlijk! <3

[ [url=m/hjdLh9.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oT2FaS.png]Afbeelding[/url] ]

De keuze zal dan zijn uit 2 verschillende kleuren en dezelfde stofcombinatie, of een combinatie van 2 verschillende stoffen in dezelfde kleur. Mijn voorkeur gaat uit naar de combinatie stof/leer in de kleuren antraciet en groen.

Alles leer en groen zou ik doen, die is echt zo gaaf <3.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:21

Claudia wat een sfeervolle eethoek hebben jullie zeg, prachtig! Aan jullie nieuwe huis moet wel wat gebeuren voordat het jullie stijl is of niet?

Ik heb jullie ideeën weer nodig, haha. Nu heb ik enorm leuke plankjes hangen maar weet ik niet zo goed wat ik er op moet zetten.. :o :+ jullie hebben ze vaak genoeg gezien, maar hier nog even voor het beeld hoe het er nu uitziet:

Afbeelding

Afbeelding

De hangplant kan alleen op die plek staan ivm met de katten. Eventueel zou op de bovenste plank op de groene muur ook kunnen. Qua decoratie willen we een beetje richting goud en op de donkere muur lichte accesoires zodat het mooi afsteekt. Verder hou ik het wel graag wat rustiger, maar dit is me te leeg/niet naar mijn zin!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:05

Ik zou de boekjes eraf halen en het roze waxine lichtje en wat meer groene planten toevoegen op de groene muur een tweede hang plant.
Ik vind persoonlijk het geheel wat te druk (ook met de flessen in de kast etc) en zou wat meer planten toevoegen (ipv de takjes die je nu hebt staan) in dezelfde kleur potten (of in doorzichtige vazen) met wat waxinelichtjes die allemaal bij elkaar passen.

carley

Berichten: 226
Geregistreerd: 18-03-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:14

die eerste plankjes vind ik al heel mooi. Die 2e zou ik grotere accessoires gebruiken. Een mooie vaas en minder kleine spulletjes.

Bedankt dubbel dun! Die 2 rijden vind ik wel een goed idee. We hebben nu alles in de kast maar dat is veel te klein. Je moet nu 10 jassen pakken voor je bij de goede bent
Ik ga er nog even over nadenken en plaats wel een foto als t af is.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:00

Ja klopt, wij wilde ook graag groter gaan en minderen qua accesoires. Alles wat er nu op staat zijn dingen die we al hadden als tijdelijke opvulling :P De kast is nu wat voller dan normaal, oa de vaas onderop de foto met roze bloemen staat daar omdat die weg gaat, evenals dat grijze dingetje er naast. Die takjes, komen uit een boeket die verder afgeschreven was, dus ook even tijdelijk.

Meer planten word ik blij van :D Ik vrees dat de kookboeken daar wel moeten blijven staan, we hebben onwijs weinig opbergruimte in de keuken en kunnen het verder nergens kwijt eigenlijk.. Alleen de kast zou nog een idee zijn maar dan moet ik daar ook gaan schuiven.

Qua potten hebben wij altijd grijs/zwart, vinden jullie dat ook passen tegen de groene muur?

Doubtless

Berichten: 8478
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:20

Wij hebben gisteren de sleutel van ons huis gekregen :D

De beneden verdieping is nu bijna volledig geschilderd, ronden we morgen af. Het is super mooi aan het worden <3 bovenverdieping zijn we voornamelijk aan het strippen gegaan, daar beginnen we morgen met schilderen! Af foto's krijgen jullie te zien :D

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:32

Liekec ja we moeten nog wel even sfeer creëren in ons nieuwe huis.
Woonden oudere mensen, 71 en 75 jaar oud.
Dus die zijn niet zo heel hip.
Ze wilden ook vanalles achterlaten wat zo niet onze smaak is.
Dus als het goed is, is dat nu allemaal inmiddels weg gehaald :=
Wbt plankjes kan ik je niet adviseren, ik hou er niet van omdat het vaak snel een rommelig zooitje wordt.
Zelf afgelopen paar dagen heel veel deco 'zooi' weg gegooid. Ruimt lekker op.

Doubtless, dat schiet lekker snel op zeg.
Wij moeten ook zo'n beetje alle muren sauzen in heel het huis.
Hopelijk gaat het bij ons ook zo lekker snel.

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:18

liekec schreef:
Claudia wat een sfeervolle eethoek hebben jullie zeg, prachtig! Aan jullie nieuwe huis moet wel wat gebeuren voordat het jullie stijl is of niet?

Ik heb jullie ideeën weer nodig, haha. Nu heb ik enorm leuke plankjes hangen maar weet ik niet zo goed wat ik er op moet zetten.. :o :+ jullie hebben ze vaak genoeg gezien, maar hier nog even voor het beeld hoe het er nu uitziet:

[ [url=m/jFpdqw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mbe2nY.jpg]Afbeelding[/url] ]

De hangplant kan alleen op die plek staan ivm met de katten. Eventueel zou op de bovenste plank op de groene muur ook kunnen. Qua decoratie willen we een beetje richting goud en op de donkere muur lichte accesoires zodat het mooi afsteekt. Verder hou ik het wel graag wat rustiger, maar dit is me te leeg/niet naar mijn zin!


Less is more juist. Ik zou kiezen voor 1 eyecatcher per muur en een paar accessoires.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:11

Nieuw hoekje gecreëerd, al ben ik er nog niet over uit of de tafeltjes blijven :D

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:18

Het hoekje is leuk, maar de tafeltjes vind ik iets te 'krullerig'... maar als het past bij de rest van je interieur.. why not :D

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:06

Ik vind de tafeltjes juist leuk staan als een mooie tegenhanger voor het strakke meubel ernaast. Ik zou dan wat minder op de tv-meubel zetten en de tafeltjes meer de blikvanger maken.

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:31

Ik vind de tafeltjes opzich best grappig maar ik vind dat je het door deze keus van tafeltjes te druk maakt.
Dat hoekje is best druk met die plantjes op je tv meubel in wat drukkere potjes en er staat ook nog wat (frummels/troepjes kan niet goed zien wat het is) op de grond wat ook weer onrustig oogt.
Plus de zinken pot zou ik vervangen bij deze tafeltjes. Ik zou denk ik voor een zwarte pot kiezen zonder versieringen. De plantjes op de andere hoek van je tv meubel zetten en die dingen die op de grond staan weghalen.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:36

karijn schreef:
Ik vind de tafeltjes juist leuk staan als een mooie tegenhanger voor het strakke meubel ernaast. Ik zou dan wat minder op de tv-meubel zetten en de tafeltjes meer de blikvanger maken.


Ja, dit was precies wat ik ook dacht! Zou denk echt wat minder dingen neerzetten op je tvemeubel (en in je vensterbank misschien beter 2 grote dingen bijv dan allemaal kleine losse dingetjes). En misschien de grote plant in een andere pot/mand. Vind deze emmer erg rommelig en qua kleur niet mooi afsteken.

Ik was al die tijd nog op zoek naar een fatsoenlijke deurstopper, omdat het raam van de deur precies tegen de tvkast komt als die helemaal open gaat. Maar ik vind die deurstoppers zo lelijk :=

En opeens... had ik gisteravond dé oplossing! Gewoon een plant _O-

Afbeelding

Alleen even op zoek naar een nieuwe plant voor naast de lamp (de plant die nu naast tvkast staat, stond eerst bij de lamp) :D

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:39

Het ziet er leuk uit, maar ik betwijfel of je plant dit fijn gaat vinden. Zowel vanwege de tocht als het beschadigen van de bladeren.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:09

Dat denk ik ook. Zou deze weer gewoon op zijn plekje zetten en een mooie neppert kopen.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:41

Heeft iemand tips voor barkrukken? Ik wil eigenlijk best de HENRIKSDAL ikea´s in het zwart kunstleer, maar ze zijn zo duur -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:41

Sintara schreef:
Heeft iemand tips voor barkrukken? Ik wil eigenlijk best de HENRIKSDAL ikea´s in het zwart kunstleer, maar ze zijn zo duur -O-

Op marktplaats kijken?

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:48

Bedankt voor alle tips, ik ga er ook nog even over nadenken :) het lijkt op de foto trouwens wel rommeliger dan in het echt :j