verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-19 19:10

Het is te donker voor een foto en ik duim dat het iets lichter opdroogd maar de leem is vrij donker, een middenbruin meer en ik twijfel of ik het mooi vind. Voor nu gaat er morgen gewoon en 2e laag op en dan de vloer erin maar als het echt stoort dan ga ik het oververven, is gelukkig maar 1 muur

Libera

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:39

Wat zijn shutters eigenlijk? Is dat een soort luxaflex idee?

Hier zijn shutters van die luiken maar die zitten doorgaans aan de buitenkant van het raam dus lijkt me niet dat je die bedoelt :D

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:47

Zoek je iets leuks voor jezelf of om cadeau te doen. Ik heb een verzameling zelfgemaakte artikelen die uniek in design zijn, artistiek van vorm of gewoon 'apart'... :)
https://www.bokt.nl/markt/ad/497547/div ... -artikelen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-19 19:59

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-19 10:49

Afbeelding

Helaas echt te bruin, zonde van de 80 euro verf. Op de deksel zat een lik verf en daar was die veel vee lichter op. Kleurstaaltjes kunnen zo erg afwijken. Ik heb nu een kleurtester meegenomen, kleur urban taupe en ik denk dat die goed is. Hier de foto van de kleurtester naast de groene deur. muren hebben dezelfde kleur groen

Afbeelding

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:56

Wat zonde dat de kleur om de muur dan tegen blijkt te vallen, gelukkig heb je nu een beter passend kleur kunnen vinden.
Wat is die kleur groen die je op de deur hebt trouwens prachtig, heel gewaagd om een deur een kleur te geven maar het past super goed.

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:02

Waarom de hele muur toch gedaan ?? Dat het te donker was moet je toch al eerder gezien hebben ??
Dan had je de kleur met een forse scheut wit lichter kunnen maken.

Zoek je iets leuks voor jezelf of om cadeau te doen. Ik heb een verzameling zelfgemaakte artikelen die uniek in design zijn, artistiek van vorm of gewoon 'apart'... :)
https://www.bokt.nl/markt/ad/497547/div ... -artikelen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-19 11:16

DubbelDun schreef:
Waarom de hele muur toch gedaan ?? Dat het te donker was moet je toch al eerder gezien hebben ??
Dan had je de kleur met een forse scheut wit lichter kunnen maken.

Wij hoopten dat het lichter op zou trekken en dat die zo donker leek omdat die nat was of dat ik het toch mooi zou vinden. De kleur op de deksel is namelijk wel de tint die ik zoek maar kleurt in het echt helaas veel donkerder, Ik heb nog 4 ltrl over maar zelf mengen durf ik dan niet :o , als het net niet genoeg is krijg ik nooit meer dezelfde kleur of toch niet de tint die ik wil. Ik haal nu 1 ltr van de urban taupe en dan kost het mij 18- euro extra, jammer maar liever nu aanpassen dan dat ik straks spijt heb en als de meubels erin staan alles opnieuw moet doen.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 28-11-19 11:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-19 11:18

DemDeempel schreef:
Wat zonde dat de kleur om de muur dan tegen blijkt te vallen, gelukkig heb je nu een beter passend kleur kunnen vinden.
Wat is die kleur groen die je op de deur hebt trouwens prachtig, heel gewaagd om een deur een kleur te geven maar het past super goed.

Dankjewel, ik heb boven wel creme kleurige deuren en van oorsprong waren deze deuren ook al een grijs groenig van kleur. En als ik ergens op uitgekeken raak of de kleur niet is wat ik verwacht had doe ik het over, net als de muur. Is gelukkig op te lossen met wat verf. Ik ben tot nu toe ook erg blij met alle kleuren hoop alleen dat straks de vloer er ook bij past, dat blijft altijd spannend
Niet iedereen vind de kleuren of het behang mooi, een vriendin zei al, alsof ik mijn mijn oma naar binnen stap maar dat is niet erg. Tot nu vind ik het wel mooi en ik wil het ok passen bij het huis doen en ja, dat is ruim 70 jaar oud

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:52

Jammer dat de kleur toch iets te donker is...
Maar heerlijk toch; "alsof je bij oma binnen stapt", lekker knus en gezellig! :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-19 18:35

En ineens hebben wij het woonkamer deel bijna af na 5.5 maanden vertraging. <3 *\o/* *\o/*

Het wordt nog puzzelen met de vensterbanken omdat die schots en scheef zijn maar het meeste is nu klaar. Ook komt er nog spuitfolie op de ramen, met een afbeelding van een paard erin, manlief gaf vreemd genoeg akkoord erop dus nu is het wachten tot de sticker binnenkomt en kan ik de spuitbussen gaan proberen. Werkt het niet kan ik altijd nog voor "echte" folie zonder plaatjes gaan.

Morgenavond wordt de grote bank erin gezet en komt er nog een grote antieke kast in te staan en dan nog overal de schilderijen ed ophangen en decoratie erin zetten wat na de waterschade nog bruikbaar is, veel heb ik weg moeten gooien helaas.

De tv kast en tafel heb ik zelf ergens gratis en behoorlijk "mishandeld" opgehaald en opgeknapt. De bank die er nu tijdelijk staat is eigenlijk van de speelkamer, er komt een 4 zits bank in als die ├╝berhaupt past en dan nog een 2 zitter. Ik heb 2 x 4 zits banken maar die gaan niet beide erin passen. Ik hoop dat 1 van beide past maar dat wordt nog spannend.

Volgende week beginnen wij aan de muren te schuren van de speelkamer ( foto 3) en dan kan ook daar gekit, geverfd en vloer gelegd worden.
De rommel die je in de speelkamer ziet is een gedeelte van wat er uit de ondergelopen kelder is gekomen. Ander deel staat stond bij de ouders en schoonouders om te drogen bij gebrek aan verwarming bij ons

Afbeelding
vanaf de gang de kamer ingekeken

Afbeelding

Afbeelding

vanuit de keuken door de speelkamer naar de woonkamer gekeken. De schuifdeur is nog in de maak, zat 6 weken levertijd op maar ik heb inmiddels geleerd om heel veel geduld te hebben dus ik maak mij daar niet zo druk om

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:09

Vind woonkamer heel mooi zo! Die groene kleur staat erg goed! Het bruine is misschien iets donker maar het staat niet verkeerd. Ga je ook nog een vloerkleed of iets neerleggen?

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-19 19:56

Libera schreef:
Vind woonkamer heel mooi zo! Die groene kleur staat erg goed! Het bruine is misschien iets donker maar het staat niet verkeerd. Ga je ook nog een vloerkleed of iets neerleggen?

En dan is het bruine ( meer beige nu, urban taupe is het geworden) al heel veel lichter dan het was bij de eerste kleur verf
Liefste wel een kleed, maar eerst eens alle meubels plaatsen en kijken hoeveel ruimte er is en welke praktisch is met honden katten en kinderen. Hoogpolig vind ik namelijk leuk maar dat is ook veel te onpraktisch

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 07:55

Ik vind het er al heel gezellig uitzien, de hond staat er ook bij te kijken of ze het mooi vind. ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-19 08:03

beatje schreef:
Ik vind het er al heel gezellig uitzien, de hond staat er ook bij te kijken of ze het mooi vind. ;)

Dankjewel, nou die is eerder aan het kijken of de kittens de woonkamer inkomen zodat zij eropaf kan rennen {:)-:(

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 08:31

Heerlijk dat je nu een plek hebt die af is en waar je een beetje kunt relaxen! Dat heb je wel verdiend na al dat harde werk en de tegenslagen. Geniet ervan!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:50

Ziet er heel mooi & gezellig uit!

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:40

Mooi strak! Ziet er netjes uit.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:48

Heel veel herkenbaar hier ivm ook een grote verbouwing. Heel leuk om alle voorderingen te zien maar herken het gevoel dat je denkt het gaat niet zo hard tot je de foto's weer ziet. Heel veel woonplezier en geluk!

Daphne van Corrany
16-5-1990 23-11-2015

Appenzeller Lucca
15-01-2010

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-19 07:46

Weer een tegenslagje. Ik had van de week al een beschimmelde theedoos uit een keukenkastje in mijn handen. Dit keukenkastje gebruik ik zelden, ligt was plastic in en mijn theedozen. Ook de inhoud was gevlekt en behaard. ieuw, alles nagekeken in dat kastje, verder niks gevonden en weggegooid. ook zitten er vochtplekken in de muur van de badkamer, de voegen zijn heel slecht dus ik vermoed dat daar water doorheen komt Vandaag die voegen inwassen en hopen dat wij het nog een half jaar kunnen gebruiken tot er een nieuwe badkamer is

Afbeelding

Ik maakte gisteren de muurkast open in de bijkeuken. Ik haalde iets eruit, en zag wat schimmel op de doos, bij verdere insopectie bleek de hele achterwand van de kast beschimmeld te zijn en een rieten mandje met een haarfohn en stijltang was groen en behaard. Allles leeggeruimd, 75% van de kastinhoud weggegooid, kast uitgewassen met chloor en nu open en een kacheltje erin.
ik vermoed dat door het stucen van de muur, het vochtige weer en maar 1 petrolium kacheltje toch teveel vocht is blijven hangen.
Kast is nu leeg, hoop spullen zijn weggegooid ( de verplichte versie van minimalistisch leven, na de kelder watersnoodramp houden wij weinig spullen over :+ )

planken staan krom en zat schimmel op en zijn eruitgehaald.

Afbeelding

De woonkamer is in elk geval klaar , ingericht en in gebruik. de speelkamer wordt deze week gestart en dan a.s.a.p. verwarming in de bijkeuken ( wat straks dus keuken wordt)

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:40

Wat een tegenslagen weer! Het is je ook niet gegund. Zou het misschien ook optrekkend vocht uit de kelder kunnen zijn? Als de muren daar nat waren, kan het misschien naar boven doorgetrokken zijn?

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:40

Ai ai, nog meer tegenslagen. :\
Maar; het wordt heel mooi, TS! +:)+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-19 11:52

Morpheus81 schreef:
Wat een tegenslagen weer! Het is je ook niet gegund. Zou het misschien ook optrekkend vocht uit de kelder kunnen zijn? Als de muren daar nat waren, kan het misschien naar boven doorgetrokken zijn?

Dat deel is een "oude" aanbouw, wel spouwmuren maar geen kelder of iets eronder

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 18:43

Wat een pech zeg!
Zijn vochtvreters een idee?

Woonkamer is mooi geworden! Eindelijk een fijne relax plek!

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-19 19:49

Ethelate schreef:
Wat een pech zeg!
Zijn vochtvreters een idee?

Woonkamer is mooi geworden! Eindelijk een fijne relax plek!

Voor nu staat het al vanaf ik het ontdekt heb open met een warm lucht ventilator erin en alles lijkt nu droog.

Maar om te voorkomen dat er weer nieuw vocht inkomt wil ik die wel erin gaan zetten, goede tip