Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:08

@Morpheus81: ga eens op zoek naar een oude staldeur en zoek wat sloophout om het blad van te maken.
Poten kun je ook los kopen.
2 kleuren stoelen van hetzelfde model vind ik wel mooi. Bankjes is niet mijn ding, te onhandig.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:16

Morpheus prachtig huis hebben jullie!
Hier komt straks ook een grote eettafel (3,5 of 4m) ik wil graag de oude balken gebruiken die uit de schuur zijn gekomen (moet een paar goede uitzoeken) met daarbij bruine of antraciet micro-leren stoelen.

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:17

Zo’n klooster tafel zie ik op marktplaats ook vrij regelmatig voorbij komen.

Hier het tafelblad kaal geschuurd, morgen de poot , het ging regenen dus moest helaas stoppen -O-

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:19

Wat een gaaf huis Morpheus!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:14

Jes schreef:
Morpheus prachtig huis hebben jullie!
Hier komt straks ook een grote eettafel (3,5 of 4m) ik wil graag de oude balken gebruiken die uit de schuur zijn gekomen (moet een paar goede uitzoeken) met daarbij bruine of antraciet micro-leren stoelen.


Of bruin én antraciet ;)
Afbeelding

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:24

@Morpheus, in De Heurne zit Kijkjerijk.com. Zij maken kloostertafels (en andere meubels) naar wens. Misschien dat je daar iets passends vindt.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:27

Gloeiende klote Bokt! Stipje verdween weer eens... {:)-:(

Dana01 schreef:
Zo’n klooster tafel zie ik op marktplaats ook vrij regelmatig voorbij komen.

Hier het tafelblad kaal geschuurd, morgen de poot , het ging regenen dus moest helaas stoppen -O-


vanavond precies zo'n tafel in Paleis voor een prikkie!

Morpheus, supergaaf huis heb je!

fetisje

Berichten: 354
Geregistreerd: 08-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 05:07

ClaudiaHS schreef:
Jes schreef:
Morpheus prachtig huis hebben jullie!
Hier komt straks ook een grote eettafel (3,5 of 4m) ik wil graag de oude balken gebruiken die uit de schuur zijn gekomen (moet een paar goede uitzoeken) met daarbij bruine of antraciet micro-leren stoelen.


Of bruin én antraciet ;)
[ [url=m/qIS5Eg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige combinatie! _/-\o_

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:32

Bedankt voor alle tips en complimenten, ik ga het bekijken! Zeker de Heurne is hier dichtbij, dus daar ga ik zeker even naartoe!

Nu hier dan de beloofde foto's van de deel, misschien hebben jullie nog andere goed ideeen. Dit is zo het nu is. De pui is nieuw en moet nog geschilderd worden. Er komen uiteraard nog plinten bij de pui en gordijnen. En mooie lampen ipv deze 'peertjes' natuurlijk.

Afbeelding

Dit was gisterenavond, dus was buiten al donker en daarom lijkt het binnen nog donkerder. Hier even een foto bij daglicht. Dat was wel tijdens de verbouwing, dus nog heel erg niet af. Maar dan heb je een beter idee van de lichtinval.

Afbeelding

En gisterenavond vast begonnen met wat versiering toe te voegen....werd het meteen al gezelliger van. Ik vind die lege ruimte maar niks haha...dus kom maar op met de suggesties!

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:38

Prachtig! Zelf zou ik t plafond, op de balken na, wit schilderen denk ik. Maar ook met al dat hout ziet t er supermooi uit.

Wat zijn je plannen met de deel?

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:45

San87, ja eens, ik wilde de 'verticale delen' (de hilde) zelf ook wit maken en het echte plafond-plafond en de gebinten dan houtkleur laten. Maar dat wil mijn vriend niet. Die wil zoveel mogelijk oude details en sfeer bewaren. En aangezien hij al heel wat concessies heeft moeten doen tijdens de verbouwing, heeft hij deze slag helaas gewonnen. het hout blijft dus houtkleur....

Het plan is om er een grote tafel in te zetten. We hebben in de keuken een tafel waar je met 3/max4 aan kunt zitten en we willen hier dus een plek om te zitten voor een diner of borrel met vrienden/feestje, of gewoon lekker met een kop thee en een magazine en lekker uitkijken op het binnenplaatsje en de paarden.

Er staan nu 2 donkere koloniale kastjes, die gaan weg (mocht iemand interesse hebben?) en dan is de vraag wat komt ervoor terug? Wat voor tafel, wat voor stoelen, wat voor kastjes, bankje ja of nee enz.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:06

Wat een mooie sfeervolle ruimte, beetje overweldigend dat wel :)
Een mooie grote kloostertafel met een paar industriële kasten die niet fors ogen, niet te veel frutsels eerder een paar grotere stukken zoals 2 grote planten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:11

Morpheus81 schreef:
San87, ja eens, ik wilde de 'verticale delen' (de hilde) zelf ook wit maken en het echte plafond-plafond en de gebinten dan houtkleur laten. Maar dat wil mijn vriend niet. Die wil zoveel mogelijk oude details en sfeer bewaren. En aangezien hij al heel wat concessies heeft moeten doen tijdens de verbouwing, heeft hij deze slag helaas gewonnen. het hout blijft dus houtkleur....

Het plan is om er een grote tafel in te zetten. We hebben in de keuken een tafel waar je met 3/max4 aan kunt zitten en we willen hier dus een plek om te zitten voor een diner of borrel met vrienden/feestje, of gewoon lekker met een kop thee en een magazine en lekker uitkijken op het binnenplaatsje en de paarden.

Er staan nu 2 donkere koloniale kastjes, die gaan weg (mocht iemand interesse hebben?) en dan is de vraag wat komt ervoor terug? Wat voor tafel, wat voor stoelen, wat voor kastjes, bankje ja of nee enz.

t Is een kleine concessie vanuit jouw kant :P.

Als je er een eetkamer van wil maken, zou ik denk ik kiezen voor een grote tafel (dat wilde je al zie ik), een hele grote maidenkast voor t serviesgoed en een paar grote planten. Mooi groot schilderij aan de muur en afstylen met gordijnen.

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:14

Haha ja ik snap wat je bedoelt DD, het is nu echt een soort balzaal. Het schreeuwt echt om ingericht te worden!

Ik wil zo graag een echt oude kloostertafel, maar die zijn hartstikke duur en het budget is na al dat verbouwen aanzienlijk geslonken. En er moeten natuurlijk ook nog een stuk of 8 stoelen bij. Op MP kijken we veel en ook op Marketplace van FB, maar die zijn meestal niet lang genoeg. We willen 3 meter of 3.20 meter.

Zelf maken van oude balken is zeker een optie, maar we hebben hier niet meer voldoende en geschikt hout. Hout kopen hebben we ook naar gekeken, maar je moet hout hebben dat al is uitgewerkt en dat is ook niet goedkoop (wat ik mooi vind).

En dan inderdaad, wat voor kastjes ed? Ik wil het niet nog donkerder maken. Denk dus ook aan een beetje lichtere stoelen?

Planten is sws een goed idee. Maar die ga ik toevoegen als de rest een beetje is ingevuld, zeg maar.

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:16

_San87_ schreef:
t Is een kleine concessie vanuit jouw kant :P.


Haha ja precies....ik heb geen recht van spreken meer, geloof me hihi.....

De kast dan in een lichte kleur, denk ik?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:17

Misschien is een heel breed, laag dressoir ook mooi.


Morpheus81 schreef:
_San87_ schreef:
t Is een kleine concessie vanuit jouw kant :P.


Haha ja precies....ik heb geen recht van spreken meer, geloof me hihi.....

De kast dan in een lichte kleur, denk ik?


Ligt aan de kast. Richting de kleur van het hout is ook erg mooi, omdat t dezelfde kleur is blijft het rustig.

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:19

_San87_ schreef:
Misschien is een heel breed, laag dressoir ook mooi.



Ligt aan de kast. Richting de kleur van het hout is ook erg mooi, omdat t dezelfde kleur is blijft het rustig.


Jaaaa dressoir heb ik ook aan zitten denken, maar dat was even weggezakt, goed idee! Denk dat ik dat misschien nog wel mooier vind. Een hoge kast komt al snel tot aan het hout en maakt het misschien vol-achtig....

En dan inderdaad in licht houtkleur of white wash of combi?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:23

Morpheus81 schreef:
_San87_ schreef:
Misschien is een heel breed, laag dressoir ook mooi.



Ligt aan de kast. Richting de kleur van het hout is ook erg mooi, omdat t dezelfde kleur is blijft het rustig.


Jaaaa dressoir heb ik ook aan zitten denken, maar dat was even weggezakt, goed idee! Denk dat ik dat misschien nog wel mooier vind. Een hoge kast komt al snel tot aan het hout en maakt het misschien vol-achtig....

En dan inderdaad in licht houtkleur of white wash of combi?

Zou ook hiervoor kijken naar de kleur van het hout dat al aanwezig is, de kleur van de deur links bijvoorbeeld :j. Omdat een dressoir laag is breek je t al met die witte muren waardoor het alsnog licht en ruimtelijk oogt. Maar uiteraard moet je doen wat jij zelf mooi vindt.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:28

Morpheus, ik kom bij jou wonen :D }>
Ooit hoop ik mijn man zo gek te krijgen om de deel als woongedeelte te gaan gebruiken. Nu staan onze kalveren en pinken daar nog :D

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:32

Wauw Morpheus, wat een geweldig huis en een prachtige plek!! <3 Zo gaaf!

Qua inrichting van de laatste post: ik zou eerst een tafel aanschaffen en die neerzetten (met stoelen) voor je het verder inricht. De tafel is behoorlijk bepalend in de ruimte en daarmee leidend voor de rest van de inrichting.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:48

En ipv één grote tafel zou je er ook 2 naast elkaar kunnen zetten.
Er zijn ook bedrijven die hout recyclen (bijv. een oude schuur afbreken) en daar kun je goed droog hout kopen. Zelf een groot blad maken is niet zo moeilijk, het voldoende ondersteunen is vaak het probleem.

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:08

@ San87, ja ik snap wat je boedoelt. Dat lichte hout vind ik ook wel mooi. Ik moet gewoon eens gaan zoeken. Heb eigenlijk nog helemaal niet naar dressoirs gekeken.

@Kinke, dank je wel. Haha ja dat is nog wel even een dingetje dan. Hier stonden er gelukkig al geen dieren meer in. Maar het werd door de vorige bewoners gebruikt als een soort grote bijkeuken met fietsen en een broedmachine erin enzo. Dat vonden wij heel zonde. Dus alles is eruit gehaald, nieuwe geïsoleerde betonvloer en muren erin en vloerverwarming. Dus nu is het een volwaardig extra woongedeelte. Heel blij mee!

@Denise_Storm, jij ook bedankt. Ja, ik wil inderdaad eerst de tafel en vooral ook de stoelen kiezen en dan de rest daarop aanpassen.

@DD, ik denk dat we 2 tafel toch mooier vinden. Ja, er zitten hier ook een paar leveranciers van oude bouwmaterialen - en dus ook hout. Heb jij zelf wel eens een tafel gemaakt?

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:44

Ik heb al diverse tafels gemaakt zowel groot als klein :)
Afbeelding
Afbeelding

Weliswaar beide buitentafels, maar het systeem is hetzelfde :)

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:21

Aha! Knap en heel mooi gedaan!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:32

Ik snap de keuze voor twee losse tafels niet helemaal? Uiteindelijk ga je ze aan elkaar schuiven als je met meer mensen bent, dan zit je dus met een spleet en twee apart verschuifbare delen tafel. Tenzij je ze vast gaat zetten, maar dan is het hele idee van twee tafels weer weg :?.

Eén lange grote tafel is dan toch veel mooier/handiger?