Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:21

jaaa de hoezen van de banken zijn binnen. Zoveel beter nu!
Afbeelding

Die andere bank ook hoor...maar daar zat mijn vriend op en die wilde niet even opstaan hahaha

En dan nu het kastje...Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:50

Ik vond de blauwe bank ook niet misstaan hoor :)
Maar dit gaat ook goed.
Kastje is ook leuk.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:02

Geen bijzondere foto maar vorige week bij de Ikea geweest en twee kussentjes gehaald :D Wil binnenkort nog wel kijken voor een effen dekbedovertrek, waarschijnlijk zo'n zelfde kleur als dat mijn muur is.

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:06


Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:17

Ik kom hier even uit meeleesmodus om wat advies!
Wij krijgen binnen 2 weken de sleutel van onze nieuwe woning. We gaan het volledige huis opnieuw moeten verven en in de keuken/leefruimte wil ik gaan voor een scandinavische/botanische/lichte stijl. Met andere woorden: pastelgroentinten tegen één van de muren, verder veel wit, grijs, houttinten, veel planten. Nu is onze keuken en leefruimte écht 1 rechthoekige ruimte, gescheiden door een keukeneiland. Ook de vloer is hierbij verschillend, met in de keuken een tegelvloer, in de leefruimte een houten laminaat.

Mijn idee was nu om toch door kleuren een onderscheid te gaan maken in de "zones", met bijvoorbeeld in de keuken een groen tegen de muur dat nét 2 tinten donkerder is dan in de leefruimte. Ik ben alleen héél erg visueel ingesteld, en kan nergens geen concrete voorbeelden vinden waar dit ook zo gedaan is. FRUSTREREND :D Dus, heeft iemand van jullie dit toevallig? Pictures please! Andere voorstellen zijn ook zeker welkom, rechttoe rechtaan vind ik vaak ook maar wat saai...

Hierbij een plan van de ruimte ongeveer, met het verschil dus dat de vloer dus ook anders is tussen de keuken en leefruimte.

Afbeelding

Afbeelding

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:40

Ik heb dat ook gedaan (kleur in de keuken donkerder maar past bij de kleur van de kamer) aan de hand van een kleurenpalet. Zelf heb ik het creativity palet gebruikt van Flexa.

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:46

Ik denk dat dat contrast wel mooi kan uitpakken! Mn broertje heeft het ook in huis en geeft een leuk effect. Helaas geen foto’s... Ik hou ervan, maakt het net wat spannender in huis :D

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 01:47

Ryder schreef:
Ik heb dat ook gedaan (kleur in de keuken donkerder maar past bij de kleur van de kamer) aan de hand van een kleurenpalet. Zelf heb ik het creativity palet gebruikt van Flexa.

Heb je er toevallig een foto van??

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:44

Sure, ik stuur je een pb.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 11:38

Heel gaaf dems!

En drico bij jou ook lekker sfeervol <3

Wij hebben hier een beetje geschoven.
We willen een houtkachel in de serre maar dat kan eigenlijk maar op 2 plekken. Dus de boel een beetje verbouwd.

Afbeelding
Afbeelding
Op de foto's lijkt het iets meer hutje mutje dan irl.

Dus 2 filmpjes





Even wennen. En nog wat aankleden maar denk dat dit m wordt.

Andere optie is kachel tegen de muur waar de deur nu staat. Maar dan staat hij erg in de loop.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:06

@saul: in die hoek zou hij naar mijn zin te dicht op het glas staan al staat ie daar wel het beste qua warmteverspreiding.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:12

Denk dat hij qua warmte verspreiding beter tegen de andere muur kan staan maar dat wil ik niet.

Precieze plaatsing van de kachel mag het bedrijf doen ;)

Is nu alleen even voor de beeldvorming.

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 10:32

Hi, ik kom weer even binnenvallen. Wellicht hebben jullie tips :D

Wij zijn inmiddels aanbeland in het kleuren kiezen voor onze bovenverdieping.
Nu wil ik graag op onze slaapkamer een mooie oud roze kleur. We hebben een witte houten vloer en een houten plafond met daaroverheen een donker eiken vernis lak.

Ik zag deze plaatjes en dit is de kleur waar ik heen wil:

Afbeelding

Afbeelding

Nu hadden we wat testers in huis gehaald van Flexa, o.a. de kleur oud roze en de kleur heart wood.
Nu oogde de kleur oud roze echt heel licht, meer naar het babyroze wat ik dus echt niet mooi vind in de kleur heart wood neigde meer naar paars.

Hebben jullie oud roze op de muur zitten en zo ja, welke verf? Ik merk dat het nog een lastige is om de geschikte kleur te vinden.

Dan nog een, we hebben een hele grote overloop, waar we op 1 wand graag een mooie diepe groene kleur willen. Iets als onderstaand. Nu zitten er volgens mij aardig wat groen liefhebbers hier, dus misschien zijn hier ook meteen tips voor :D . De vloer en het plafond zijn op de overloop hetzelfde als in de slaapkamers qua kleur.

Afbeelding

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 12:18

Dat groen lijkt heel erg op Farrow & Ball Card Room Green. Heb ik in mijn woonkamer op 2 muren en in de keuken op een halve muur en ik vind het echt een onwijs gave kleur, ben er heel blij mee.

Die kleur oudroze hebben mijn ouders geloof ik, ik zal eens aan m'n moeder vragen welke kleur zij hebben.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 12:33

Mijn keuken is grotendeels af, geen idee hoe ik al die kastruimte ga indelen nog :+

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 12:34

Die kleur lijkt mij eerder terra/roze, wat je krijgt door een klodder bruin bij het roze te doen met evt wat grijs als de kleur je te licht blijft.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:03

Voor de liefhebbers, op Netflix staat nu de serie 'Interior design masters'. Leuk voor inspiratie!! :D

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:27

Ik val ook even binnen, mijn broer heeft een huis gekocht met daarin een heel donker bruine kleur vloer van steentapijt.
Ik dacht eerst dat het grijs was, maar blijkt achteraf een mengeling te zijn van overwegend bruin. Totaal niet mijn smaak en ook niet gemakkelijk gezellig in te richten.
Broer vind het dan ook erg moeilijk en vraagt hulp qua meubels. Hij is geen retemodern iemand, ook niet het typische landelijk. Gok meer op scandinavisch retro.

Ik dacht zelf aan gebroken wit aan de muren en een groot gebroken wit tapijt in de woonkamer.
Witte houten meubels met donker bruine accenten.

En dan?

Bruine, beige bank? Of juist een kaki groen?

Mijn verbeelding haalt het even niet :+

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:38

Ik denk dat je best wat kanten op kan met donkerbruin... Benader het eens als een donkerbruine houten vloer in plaats van steentapijt... ;)

Ik zou meteen denken aan heart wood van Flexa als kleur. Past ook meteen bij het scandinavisch wat je benoemt...

Haal even een plaatje weer op die ik eerder ook plaatste hier;
Afbeelding

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:52

Ik vind het juist moeilijk om een steentapijt als houten vloer te zien. Houten vloer oogt gezellig, een steentapijt zie ik sneller in een kantoorgebouw.
Maar je plaatje is wel leuk! Terra kleuren lijken wel te kunnen.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 14:05

_mexx_lady_ schreef:
Ik vind het juist moeilijk om een steentapijt als houten vloer te zien. Houten vloer oogt gezellig, een steentapijt zie ik sneller in een kantoorgebouw.
Maar je plaatje is wel leuk! Terra kleuren lijken wel te kunnen.


Snap ik, mijn ouders hebben ook steentapijt. Een donkerbruine buitenste rand (ongeveer 40cm) en de binnenkant is dan meer beige. (om de woonkamer wat kleiner te laten lijken, is namelijk bijna 45m2 in een rechthoek en ook nog eens ruim 3,5 meter hoog plafond). Maar het is écht de inrichting die ervoor zorgt dat iets een bepaalde sfeer is voor mij.

Vrienden van mijn ouders hebben een werkelijk PRACHTIGE woonboerderij, met echt een hele mooie tegelvoer in de keuken... En een geweldige keuken...
Maar je voelt het niet... Nog zo'n lekker ouderwetse kast met een computer erin, licht eiken... Net als de tafel en stoelen (lekker ouderwets bekleed met een leren kussentje). Verder een slechte afwerking, ouderwetse raambekleding en inrichting van de vensterbanken...
Maakt dat het gevoel er gewoon niet is.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 14:33

Bedoel je met steentapijt een grindvloer in epoxy gegoten ??

Als die kleur te donker overkomt kun je met diverse lichte vloerkleden de boel oplichten.
Of de grotere meubelstukken zoals bank en kast in een lichte (hout)kleur nemen.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:06

Dat dus Janine, ik ben van mening dat je overal wel wat van kan maken, met de juiste inrichting.
Zo heeft hij bijvoorbeeld een prachtig washok met aan een wand een halfhoge kast van steigerhouten kasten waar het afwasmachine en droogkast in staan.
Ik zou direct zeggen om dat door te trekken naar de rest van het huis, maar dat vindt hij dan weer niks.

DD, ik bedoel inderdaad grind in Epoxy gegoten!
Sorry, in BE noemen we dat in de volksmond steentapijt.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:09

_mexx_lady_ schreef:
Dat dus Janine, ik ben van mening dat je overal wel wat van kan maken, met de juiste inrichting.
Zo heeft hij bijvoorbeeld een prachtig washok met aan een wand een halfhoge kast van steigerhouten kasten waar het afwasmachine en droogkast in staan.
Ik zou direct zeggen om dat door te trekken naar de rest van het huis, maar dat vindt hij dan weer niks.

DD, ik bedoel inderdaad grind in Epoxy gegoten!
Sorry, in BE noemen we dat in de volksmond steentapijt.


Niet alleen in België hoor... hier hoor ik het ook regelmatig :j (Groningen)

Steigerhout vind ik heel erg afhankelijk van hoe het is bewerkt. Sommigen kunnen er niets van als je het mij vraagt :o

Die vloeren schijnen ook redelijk eenvoudig te verwijderen te zijn... Geen optie?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:22

Zou zonde zijn (jmho).
Je kunt ook vrij makkelijk een deel er uit frezen en met een andere kleur vullen of rondom randen maken in een contrasterende kleur.