Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:29

MamaMiesje schreef:
idinn schreef:
Waarom niet zoals je eerste opstelling, maar de douche uitgang niet ri toilet maar de deur? Dan zit je ook niet met leidingen/afvoer helemaal omleggen. En je staat na douchen niet direct naast je wc.


[ [url=m/vXCezt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze, bedoel je :j


Zijn dat 2 kastjes waar je nu uit de douche tegenaan loopt? Die zou ik nog een kwartslag draaien zodat ze naast de deur staan. Dan houdt je de ruimte het meest open denk ik.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:40

Zou kunnen idd, of je neemt een schuifdeur :)

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:44

Shanna schreef:
Zijn dat 2 kastjes waar je nu uit de douche tegenaan loopt? Die zou ik nog een kwartslag draaien zodat ze naast de deur staan. Dan houdt je de ruimte het meest open denk ik.


Dat inderdaad
Dat inderdaad, en als de afvoer van de WC in dat muurtje zit en je gaat de boel toch los trekken. Dan zou ik de WC ook gelijk op dat muurtje zetten. Want ik neem aan dat je nu nog een soort koofje hebt naar de WC waar de buis door loopt?

En ik vroeg me af. Open de deur naar buiten of naar binnen?

Persoonlijk zou ik ook voor een glas wand gaan. Neemt een stuk minder ruimte/licht in.
En zou eventueel de douch en kast omdraaien.

Afbeelding

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:46

Moeilijk MamaMiesje!

Wij hebben ook gedacht het toilet te verplaatsen. Het mocht allemaal van de loodgieter maar verstandig vond hij het niet. Uiteindelijk toch gekozen hem op dezelfde plek te houden en de uitgang van de douche aan de andere kant te doen.

Ik kan de tekening niet goed lezen maar wat moet er in?

Douche
Toilet
Wastafel?

Of mis ik wat dingen?
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 16-09-19 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:46

Aranel schreef:
Kun je het niet bij een loodgieter navragen of het mogelijk is om het toilet te verplaatsen? Ik zou er inderdaad ook alles aan doen om te voorkomen dat je naast de wc moet douchen :=

Zijn er hier mensen met Besta kasten van IKEA? :) Zo ja, hebben jullie een foto van hoe je 'm gestyled hebt in huis?



Afbeelding


Besta kast.
Heb overigens niet opgeruimd, foto is net gemaakt.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:47

let trouwens niet op de verhoudingen, die kunnen wat subtieler. En je kan de douche rechthoeking maken, maar zo hou je wat meer "loopruimte", oftwel geen harde hoek om je aan te stoten richting de kast. En de kast hang zo droog en makkelijk in bereik (mocht je vergeten een handdoek te pakken :P)

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:50

PSvanLot schreef:
Moeilijk MamaMiesje!

Wij hebben ook gedacht het toilet te verplaatsen. Het mocht allemaal van de loodgieter maar verstandig vond hij het niet. Uiteindelijk toch gekozen hem op dezelfde plek te houden en de uitgang van de douche aan de andere kant te doen.

Ik kan de tekening niet goed lezen maar wat moet er in?

Douche
Toilet
Wastafel?

Of mis ik wat dingen?

Inloopdouche, wastafel en toilet idd :j
Bad gaat eruit

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:50

@Karin:
toilet op dat koofje zou idd ook nog kunnen, maar dat wilde niet lukken met het programmaatje :')
en de deur draait naar buiten open, vanuit de badkamer zijn de scharnieren aan de rechterkant

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:55

Ik breek even in. Wij hebben ook de hele indeling van de badkamer omgegooid. Ook de afvoeren dus. En dat was prima op te lossen door de vloer van de badkamer wat op te hogen (zo liggen de afvoeren weer in het beton). Nu heb je dus wel een klein hoogteverschil als je de badkamer in wil maar heb het nog nooit als storend ervaren.

Zo kan je dus wel de indeling helemaal naar wens aanpassen.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:56

Aha :D Thnx for the tip!

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:56

Dan kan mijn tekening volgens mij en heb je een heel ruim ogende badkamer. Ook omdat je hem dus niet met een dikke muur opdeelt. Je kunt eventueel overwegen om de muur naast de deur iets naar voren te halen als je persee een nisje wil om iets in te zetten of zelsf de leidingen voor de douch door te laten lopen, scheelt je weer frezen (2 vliegen in 1 klap) en daar valt een verdikking het minste op.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:57

ps. Geen raam, volledig inpandig?

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:12

karin1985 schreef:
ps. Geen raam, volledig inpandig?

Jup… -O- Er zit bovenin dat kolommetje naast het toilet, een mechanische afzuiging -die je beneden in de keuken aan kan zetten en wat je dus nooit doet := , maar die zuigt nog geen fruitvlieg naar binnen.
Dus die moet ook aangepast worden.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 08:28

Oh ben je niet bang dat je het bad gaat missen Mies? Ik ben zo blij dat ik een (bubbel)bad heb! Ik lig er minstens 2x per week in met een goed boek :+ Daar maak ik echt even tijd voor vrij om op te laden :+

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:07

Een verhoging in/naar de badkamer maken is idd een handige tip om leidingen etc in weg te werken/om te leiden, maar vergeet niet dat -zeker als je wat ouder wordt- een opstapje ook een probleem kan worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:08

Ik zou er niet bang voor zijn een bad te gaan missen. Ik heb er altijd één gehad en als ik 'm 1x per jaar gebruikte was dat veel :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:18

Wij hebben juist in onze kleine badkamer (ik gok 2.2 x 2.5) een bad, losse douche en WC gemaakt omdat wij het bad wel misten de afgelopen jaren! :+
Dan maar minder kastruimte in de badkamer. Wat we tekort komen aan kastruimte (vooral of eigenlijk alleen maar mijn make-up..) staat in een kamer ernaast in een kast.
De meeste buren echter kiezen ervoor de badkamer ruimer te maken door het bad te verwijderen. Op die manier kunnen ze een dubbele wasbak plaatsen (maar hoevaak gebruik je dat nou werkelijk?), een ruime (inloop)douche, en dus extra opbergruimte.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:24

Ik zou juist een moord doen voor een dubbele wasbak :=. Heb nu al regelmatig dat ik vriendlief aan de kant moet bonjouren als ik m'n tanden wil poetsen.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:29

Als de wasbak bezet is ga ik wel even 2 minuten wat anders doen haha! Ik heb liever een bad dan een 2e wasbak :+

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:31

Ik zou echt niet zonder bad willen/kunnen! Ben ook zo blij dat in het nieuwe huis een bad hebben. Heb hem de laatste jaren echt gemist. Onze badkamer moet binnen nu en een paar jaar ook gedaan worden. Vriend wil echt een aparte douche, maar ik wil sowieso een bad. En dat wordt qua ruimte nog best een uitdaging.

Maar een goede tip: [HTT] Badkamers: Wat heb je en wat kostte het? in dit topic staan veel badkamers en kan je ook veel inspiratie op doen :D

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:00

Hoi!

Ik zou ook graag een vraag een jullie willen stellen. Ik ben namelijk zoekende naar lampinspiratie voor in onze nieuwe keuken :) ( verven, plinten etc. moet nog, maar daar moet je maar even doorheen kijken haha ) Keuken is matzwart met oud schuurhout en antraciet granieten blad.

Iemand een tof idee?

Afbeelding

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:32

Djoena schreef:
Oh ben je niet bang dat je het bad gaat missen Mies? Ik ben zo blij dat ik een (bubbel)bad heb! Ik lig er minstens 2x per week in met een goed boek :+ Daar maak ik echt even tijd voor vrij om op te laden :+

Nope... :') toen de kinderen nog klein waren, veel gebruikt maar zelf lag ik er zelden in.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:33


MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:35

@Neero:
Of de industriële kant op, met bijv zwarte lampen
Of iets Bourgondischer met bijv koperen lampen?

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:20

Wij hebben nu geen bad en mis het ontzettend. In het nieuwe huis past het wel (zo krijg je de badkamer geleverd), maar wij laten de badkamer casco opleveren. (Mijn kan kan het allemaal zelf) In de huidige tekening staat een bad een toilet, 90x90 douche en een kleine wasbak. Verder is er geen ruimte. We maken een grote inloop douche, toilet en dubbele wastafel met waskommen en inbouwkranen.
Wij gaan op zolder slapen en wil een soort hotelsuite sfeer, met een vrijstaandbad en vrijstaande kraan. Heb foto al eerder geplaatst in het topic. Heb er echt zin in om weer heerlijk in bad te liggen.

Dit is het bad dat we hebben uitgekozen. Extra groot aangezien mijn man 196cm lang is Afbeelding