Fiets laten maken of nieuwe kopen

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Liesje89

Re: Fiets laten maken of nieuwe kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:23

Ik zou je huidige fiets lekker inruilen op een nieuwe (elektrische) fiets. Ik heb vorig jaar ook een oude fiets + oude scooter ingeruild en een nieuwe elektrische gekocht. Ook voor woon-werk verkeer à 9km enkele reis. Laatst moest ik eenmalig op een gewone fiets het stuk rijden en vond het toch best een roteind trappen :') Helemaal als je vaker dat stuk op je fiets wilt doen, denk ik dat het je gauw tegen gaat staan. Nu (afgezien van vandaag dan) is het lekker weer maar dat is het vaker niet dan wel, op een ebike met een goed regenpak is de drempel om tóch de fiets te pakken met slecht weer dan net ff wat minder groot dan wanneer je een gewone fiets hebt :=

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:53

pmarena schreef:
Zo denkt volgens mij vrijwel iedereen er over....voordat ze een elektrische fiets hebben geprobeerd en toch overstag gaan omdat je dan gewoon véél makkelijker veel meer kilometers maakt en veel vaker de fiets pakt. Ik vond het eerst ook dikke onzin, heb tienduizenden kilometers gewoon gefietst, maar we hebben min of meer een elektrische fiets geërfd een paar jaar geleden en nu wil ik echt nevernooit meer terug :D

Maar super toch dat je er nu zo'n sterk gevoel bij hebt, dan is het simpel: lekker opknappen die fiets en dan kan je er weer wat jaren mee vooruit :)

Precies dit, ik had nooit een rondje op de fiets van mijn tante moeten rijden :')

Liesje89

Re: Fiets laten maken of nieuwe kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 11:23

Gazelle Orange zijn hele goeie degelijke fietsen. Dus als je niet per sé een nieuwe hoeft zou ik deze lekker laten opknappen, eventueel langs verschillende fietsenmakers gaan. Mijn oude fiets die ik heb ingeruild was ook een Gazelle Orange, die had ik van marktplaats voor een prikkie maar moesten wel ook een volledige nieuwe ketting, tandwielenset en trapas op, dat kostte bij mijn fietsenmaker (aangesloten bij profile) €145,- dus dat valt opzich nog mee. Toen was mijn fiets wel echt zo goed als nieuw, ookal was het frame al best heel oud.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie