Fiets laten maken of nieuwe kopen

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lizy29

Re: Fiets laten maken of nieuwe kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 00:30

Ik zou hem lekker laten repareren zolang het frame verder gewoon nog in goede conditie is. Na de revisie heb je dan een zo goed als nieuwe fiets voor een hele nette prijs waar je weer jaren mee vooruit kan.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 02:24

rina schreef:
lizy29 schreef:
Ik zou hem lekker laten repareren zolang het frame verder gewoon nog in goede conditie is. Na de revisie heb je dan een zo goed als nieuwe fiets voor een hele nette prijs waar je weer jaren mee vooruit kan.

Dito mening. Helemaal met een goed merk als Gazelle.

Grinnik ik kan het nog erger vertellen. Mijn Batavus uit 1981 :j 8-) Ja echt. Heeft ook net een hele grote beurt gehad. Nieuwe banden, trappers, spatschermen, zadel enz enz. menigeen zou me voor gek verklaren maar die fiets fietst zo fijn, ik wil echt geen ander. En hij loopt lichter dan menig nieuw merk.

Mijn oude fiets (Batavus), die voorheen van mijn moeder was, is inmiddels doorgeschoven naar mijn broer als stations- en stadsfiets. Ding is van 83 en loopt nog prima. Heeft wel een niet bijpassend voorspatbord want de oude kwam los en een hele nieuwe was wel erg prijzig. Gelukkig had de fietsenmaker nog een soortgelijke maar dan in het bruin ipv grijs zoals de rest van de fiets. Dus voor een tientje had fietslief weer een ‘nieuw’ spatbord.
Vind het echt jammer dat er tegenwoordig zo snel maar nieuw gekocht word ipv het oude spul gewoon te herstellen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie